Jump to content

Probleme Cu Instalatia De Franare


alexandru16
 Share

Postare recomandată

Beleaua asta o am si eu, pe stanga ingheata iar pe dreapta se roteste si la mana. Am avut mari probleme la RAR, am fost la toti cretinii de mecanici care m-au pus sa schimb toate piesele mai putin tamburii. De rezolvat mi-a rezolvat-o mosul care mi-a adus-o din germania, a schimbat garniturile la unul din cilindrii de frana si a echilibrat din sufele de la frana de mana, m-am dus cu rotile putin franate dar macar am trecut RAR-ul :D Acum dupa un an a aparut beleaua asta, o sa ma duc la un service ca pe caldura asta ma apuca toate.... plus ca nu pot scoate tamburul din cauza sabotilor care apasa pe tambur.

Eu chiar nu inteleg la ce naiba mai doteaza masinile cu sistemul asta de franare, cel pe disc da mai putine batai de cap si e si mai eficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 470
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • v@sy

    43

  • b-66-six

    17

  • floryn_zdv

    17

  • paul_ral

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lasa-ti vaselina in pace iesiti odata din conditia de dinainte de '89 (se poate folosi doar anti seize), vaselina clasica dupa ce se incalzeste sistemul incepe sa curga, partea lichida se evapora si apoi partea solida care devine ca un lipici aduna praful si blocheaza tot mecanismul. In loc de vaselina folositi spray pasta cupru sau vaselina anti seize (continut: grafit, praf de aluminiu, oxid ce calciu, distilati de petrol) - adica de non-blocare / gripare.

Have fun la tema de casa: reparatii in curte sau la garaj ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

am si eu o problema cu franele spate. mi-s uzati tamburii, restul totul e nou si nu am acolo nici un fel de reglaj pt saboti (am un vento 1.8, 75, AAM 94'). oare exista vreo posibilitate sa reglez sabotii sau se poate doar cu tambure noi. astept respunsuri, multumesc !

Modificat de taz21
topic mutat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tambirii dusi la strung ,iar sabotii din cate stiu sunt cu autoreglare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am absolut nici un fel de reglaj la saboti, tocmai aia e problema, ca am curatat putin tamburii pe strung si acum nu mai am frane pe spate. mentionez ca sabotii sunt noi, pistonase noi, etc :|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel de la roata din dreapta, il intind la maxim si tot nu prinde frana :(. pe roata din stanga e ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba tamburii daca au uzura peste limita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

degeaba il intinzi la maxim.Cablurile daca sunt vechi s-au intins peste limita, deci pot fi intinse la maxim si tot nu o sa prinda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cablul se intinde, fara tambur se vede ca sabotul lucra foarte mult, dar cand pun tamburul, nu prinde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tamburii au depasit limita de uzura si nu mai ajung sabotii la ei. Cumpara tambure noi.

Modificat de paul_ral
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca asta mi-e singura varianta. aveti idee cam cat costa, aproximativ ? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut Paul, intrucat am si eu ceva probleme la frana pe spate am urmarit acest topic si am vazut ca te pregateai sa schimbi repartitorul/regulatorul de la frana pe spate. Ai facut lucrul acesta? In caz ca da ce rezultat ai obtinut? Problema la mine este ca am frana buna pe fata (blocheaza ambele roti) dar eficienta pe spate este mica. Am frana de mana buna si am observat ca, daca las frana de mana putin tensionata am si frana de picior mai buna pe spate. Mentionez ca ferodourile pe spate sunt noi pistonasele la fel si reglajul cu pana functioneza. Am probleme cu eficienta franelor pe spate de cand am masina. Daca reglezi frana de mana prea fix ai frana de picior pe spate dar se incalzesc tamburii, daca o lasi mai libera nu mai ai frana de picior. Repartitorul la mine e reglat la maxim (deschidere mare). Astept un raspuns, daca stii, in legatura cu problema mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea e ca franele tale functioneaza in limite normale. nu o sa ai niciodata frane la fel de eficiente pe spate ca si pe fata. e normal sa ai frana de picior mai buna pe spate daca tragi putin frana de mana pt ca ferodourile sunt actionate deja deci nu le trebuie o forta prea mare ca sa infraneze roata. la motor ABS nu ar trebuie sa ai discuri pe spate? .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frana pe rotile spate va tine daca ai ceva incarcatura in portbagaj. Merita incercat! Eu nu am mai umblat la puntea spate, vreau sa o schimb cu una pe discuri, dar deocamdata resursele financiare nu-mi mai permit. Atat mai am de imbunatatit la masina. Personal, cred ca o sa scot repartitorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu informatii noi. Am fost ieri la o statie ITP si am facut cateva teste de frana pe spate. Eficienta este de 20% fata de 50% cat e normal. Am desfacut parghia de la regulatorul de presiune si am pozitionato la cursa maxima inferioara apoi la cursa maxima superioara. Am facut test de franare in ambele situatii (pozitie inferioara si apoi superioara a parghiei regulatorului) dar eficienta este la fel. Nu s-a vazut niciun fel de modificare. Eficienta era tot 20%. Eficienta pt frana de mana era de 51% (foarte buna dpdv al celor de la ITP). Am luat un regulator second hand pe care mi l-au taiat cei de la dezmembrari cu tot cu suport. L-am demontat de pe suport in 4 ore. Niciun surub nu l-am putut desface indiferent cu ce fel de sprei am dat. Solutia finala a fost burghierea suruburilor. Suruburile sun M8 x 55mm cap inecat si imbus de 6. Astazi merg la mecanic sa schimb regulatorul de pe masina cu cel achizitionat (50 roni m-a costat regulatorul). Un regulator nou marca Ate este 340 roni, iar unul TRW 800 roni. Incerc in prima faza cu cel SH. O sa revin cu informatii noi diseara sau maine in functie de cum termin lucrarea. Apropo pentru schimbarea regulatorului ai nevoie de : 2 panze bomfaier bune (ca sa tai suportul de pe masina), aparat de sudura (pt sudarea suportului inapoi), burghie de 4mm, 6mm, 8mm (le-am folosit ca sa burghiez suruburile vechi ale regulatorului SH), 2 suruburi M8 x 70mm si doua piulite M8 (ca sa prinzi inapoi regulatorul pe suport) si o cheie fixa de 11mm pentru conductele de frana. Sper sa am frana buna dupa acesta lucrare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am discuri de frana pe spate (asa este masina din fabrica). In ce priveste eficienta la franare sunt deacord cu tine ca rotile din spate franeaza mai slab decat cele din fata pentru a putea tine directia masinii sub control. Dar nu pot intelege de ce Loganul (care are acela-si principiu de functionare) are eficienta de peste 50% si VW are 20% care este aproape inexistenta!!! Din acest punct de vedere sunt convins ca exista deficiente in sistemul de franare de la VW. Cu 20% nu treci ITP-ul, ca sa nu mai vorbim ca nu te opresti in conditii de siguranta. Am mentionat intr-un topic mai sus ca inafara de regulatorul de presiune am schimbat tot ce tinje de frana la rotile din spate cu produse noi Originale!!! Nu pot sa cred ca asa a fost construit acest model de masina - fara frana pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauzele trebuie sa le punem pe uzura pieselor din circuitul de frana, pornind de la diafragma din tulumba, garnituri din pompa, conducte corodate, lichid neschimbat de mult timp, aerisire necorespunzatoare. Frana elastica confera sentimentul de nesiguranta, ai impresia ca masina nu se opreste. O sa inlocuiesc si eu lichidul de frana si o sa refac aerisirea la o reprezentanta Peugeot cu ajutorul unui aparat vacuumatic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut,am nevoie de parerea voastra' ,la distribuitorul de frana pe spate da un zgomot in caroserie la drum cu denivelari, ce influenteaza schimbarea pozitiei acelui sistem-sus=jos, acum frina pe spate tine bine,si cea de mana trasa putin, blocheaza ambele roti.Vreau sa scap de aceasta bataie ca este suparatoare la drumurile RO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e sigur de acolo? sa nu fie de la toba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este toba,repartitorul daca misc de el are putin joc iar zgomotul il amplifica in caroserie de cum se misca puntea spate la denivelari,asta vreau sa stiu ce efect are modificarea mecanismului sus +jos sa nu mai vibreze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor. Am revenit cu noutati in ceea ce priveste problema mea descrisa mai sus in legatura cu eficienta franei pe spate. Am schimbat regulatorul de presiune si totul e ok acuma. Este frana cata vrei. Idea ca un sistem de franare este deficitar din cauza ca , conductele sunt vechi, garniturile la pompa uzate etc. etc. din punctul meu de vedere nu este viabila. Conductele nu se corodeaza pe interior, garniturile din pompa ori scapa ori nu scapa presiune, nu prea ai varianta de mijloc. In plus la mine frana pe fata era ok, deci garniturile din pompa sunt ok. Oricum, cei care au problema cu frana pe spate si pe fata au, sa se gandeasca serios si la regulatorul in cauza. Multa bafta la toti!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Stimati forumisti revin si eu cu o problema la un 1,9 TDI cu frane cu abs . Cand am cumparat masina vara trecuta , l aprima pornire ramanea aprins becul la ABS dar dupa ce opream prima data sau a doua oara motorul se stingea si functiona perfect frana . Se mai aprindea ocazional in timpul zilei dar se stingea dupa prima sau a doua oprire a motorului .Ramanea aprins aproape in fiecare dimineata la prima pornire, apoi se stingea . Acum de cand a dat frigul nu se mai stinge deloc iar frana bineinteles merge fara ABS( adica se blocheaza rotile).Problema este ca am incercat sa citesc erorile cu vag-comul si nu poate sa comunice cu modulul de ABS.Il vede doar ca ABS nu ii vede codul modulului sau altceva iar apoi imi da un mesaj de eroare de genul ca sunt prea multe erori de comunicare.Am citit toate paginile despre frane si a mai fost cineva cu aceeasi problema dar nu a primit nici un raspuns.Mai exista cineva care a reusit sa rezolve o astfel de problema , sau scot computerul si il bag sub lupa sa descopar lipitura rece sau contactul imperfect . Teoretic din cate am dedus ar fi o problema de computer ABS sau contact intre computerul ABS si restul instalatiei, caci daca ar fi altceva ar fi mers citit cu vag-comul si imi spunea de vreo eroare la vreun senzor sau altceva.Astept un raspuns de la un expert in comunicatii cu computerele masinii .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima data ar trebui sa verifici senzorii,de obicei se intrerupe un fir in general la rotile din fata,ia un multimetru si scoate mufle pe rand si masoara senzorii,ai doua mufe in compartimentul motor una in spatele vasului lichidului de racire si una in cealalta partre si doua mufe le ai sub bancheta din spate,eu asa am gasit senzorul ars,daca toti senzorii sunt buni curata senzorii si acele discuri gaurite din fata senzorilor ca se poate depune mizerie acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si cu rezolvarea la problema de la postul 398, asta dupa ce am gasit un raspuns la o problema asemanatoare pe un topic despre abs.Deci problema cu erorile de citire era datorata setarii latency timer a portului usb (com4) unde era conectat cablul .Trebuie schimbata o setare de la valoarea 16 la ceva intre 10 si 6 ( la mine a mers cu 6).setarea se face in device manager - Ports com&lpt -com4-properties -advanced-latency timer-6 to 10 (default 16). Am reusit astfel sa citesc eroarile de la ABS (senzorul dreapta fata care avea 3 erori) .Urmeaza sa il curat si daca nu se rezolva sa il schimb.Sincer nu stiu cati Ohmi ar trebui sa arate multimetrul la un senzor dar am masurat pe dreapta fata unde imi apareau erorile si nu imi da continuitate.Si ce mai imi pare ciudat cum apareau erorile prima 00285 cu 35-00-- fara explicatii urmata de

00285 cu 16-00 signal outside specifications si apoi

00285 cu 04-00 mechanical malfunction. toate pe dreapta fata .

Modificat de pmg72ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!