Jump to content

Nu trage motorul cum ar trebui


jamis
 Share

Postare recomandată

Nu ai nici o treaba cu turbina oricum se afla pe partea opusa a botului masinii asa ca nici nu te apropii de el. IC-ul este o piesa montata intre turbina si galeria admisie, singura lui functie este sa raceasca aerul care intra in motor. Eu zic ca nu ai ce strica, sa nu lasi mizerie in el cand il remontezi si cam atat.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema rezolvata: IC schimbat si nu mai scoate nici un fum, decat cel normal de diesel, iar motorul trage asa cum trebuie.

Mai am insa o dilema: un prieten care are un Opel a curatat EGR-ul si cica s-a simtit si a tras mai bine motorul. La Passat se poate face chestia asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate, multi au facut-o, inclusiv eu da n-am vazut vreo schimbare, depinde cat ii de imbacsit egr-ul la momentul curatarii. Vezi aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu Passat-ul meu : desi am schimbat turbina de cateva zile , debitmetrul si senzorul de presiune sunt relativ noi ( aprilie 2009) , masina nu merge cum trebuie .

Adica are ceva vana dar nu creste in turatie cu usurinta ca altadata .

Daca are cineva vreo idee !?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In prima faza fa o scanare cu Vag-com si un log in mers, dupa o sa putem zice mai multe.

Problema poate surveni de la piesele schimbate de tine, de la solenoidul N75, de la neetansitatea tubulaturilor....

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inainte de schimbarea pieselor masina era puturoasa .

Parca nu ar avea destul vacuum ,desi la ralanti tija actuatorului de la turbina sta ridicata .

La ce tubulatura te referi ?

La furtunele groase ? sau la cele de vacuum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noi infoormatii : ieri am izolat tubuletele de vacuum inclusiv cele care duc spre servofrana ,dar si conductele groase care ies din EGR si ajung in intercooler . desi nu am reusit sa fac un log in mers (mici defectiuni la interfata) am constatat urmatoarele :

La ralanti tija actuatorului sta ridicata ,iar daca scot furtunul de vacuum coboara (lucru normal) dar prin comanda data de acceleratie abea pe la 3200-3500 de ture coboara tija si asta dintr-o data nu liniar .

Mentionez ca EGR-ul este anulat.

I-mi poate da cineva niste idei ?

Modificat de Emanuel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De accea ar trebui un log in mers pe grupurile 003, 010, 011 ca sa vedem presiunea furnizata si corectia actuatorului de la turbo. Corectia trebuie vazuta in sarcina. Verifica tubulatura groasa si intre IC si turbo.

Daca strangi undeva furtunul gros si accelerezi pana la 2500 rpm se intareste furtunul?

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca intre timp Emanuel a rezolvat problema initiala si a descris solutia aici.

Ceeace nu inteleg: daca totul functioneaza normal ce probleme ai tu cu actuatorul?

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu nu am rezolvat problema . Era un reply copiat si-l intrbam pe moderator despre ce ciuperca este vorba ca sa o incerc si eu ca pe o posibila solutie .

Azi mi-am schimbat EGR-ul si am observat ca unul din furtunele groase imobilizate de mine s-a distantat in partea de jos deci trebuie sa gasesc o alta solutie pentru a fixa cele doua furtune . La partea dintre IC si turbo nu stiu cum sa ajung (poate o sugestie) .Care furtun gros trebuie sa se intareasca la 2500 rpm ?

cel care iese din filtru de aer si intra in turbo ? sau cel fixat de mine ?

Azi reinstalez Windows-ul si maine promit sa pun scanarea pe forum .

Modificat de Emanuel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omule, atunci dai un QUOTE sau pune textul in ghilimele...

Vad ca ai B5.5, cea mai buna metoda de etansare este sa dai 3-4 infasuraturi cu banda de teflon sub O-ringuri sau sa schimbi O-ringurile. Cu timpul imbinarile capata joc (se mai tocesc de la vibratii plasticele si urechile de la mansoanele de Al de pe capatul furtunelor) si se distanteaza putin intr-o parte (vb de 1-2mm), mai ales daca forteaza ceva tubulatura intr-o directie. Daca garniturile/imbinarile sunt etanse nu ai probleme.

Intre filtru si turbina nu are furtunul cum sa se intareasca ca acolo numai trage aer, trebuie sa verifici intre turbina si EGR.

Ca sa ajungi la partea dintre IC si turbo trebuie sa dai scutul jos.

Bafta

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, banda de teflon. De cand am facut operatiunea am fix 10.000km si nu e pic de ulei la absolut nicio imbinare si sunt 7 imbinari. Singurele care nu le-am dat cu banda de teflon au fost intre turbina si teava transversala de sub radiatoare. In rest dupa teava, dupa intercooler si inainte de egr sunt toate etansate. Si....nu e pic de ulei...deci nici pic de aer pierdut

PS : urmareste discutia de aici si o sa intelegi http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=887911

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt prea familiarizat cu "butoanele" astea de pe forum si de aici probabil si confuzia .

Multumesc pentru sugestiile cu teflonul dar intrebarea mea este :cu ajutorul teflonului doar se etanseizeaza conductele sa nu scape ulei sau se reuseste si stringerea lor (printr-o imbinare mai ferma ) ?

Mai este nevoie si de un sistem de stringere suplimentar (cu coliere ) pentru ca la mine sunt distantate imbinarile cam 2-3mm ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine este cu siguranta metalica nu cu colier, nu ai cum sa pui coliere. Pune suficienta banda teflon sub O-ringuri incat sa intre destul de greu capatul furtunului in lacas si cu asta basta. Daca ai pus destula banda nu o sa aiba joc si ramane in aceeasi pozitie, 2-3 mm (inauntru-afara) nu este o uzura fatala.

Teoretic nici nu este ulei acolo doar aerul este putin lubrifiat de gazele de carter. Unde iese aerul scoate si uleiul care se depune. Ce a zis Vicius este unul dintre "indicatorii" pierderii de presiune. Daca gasesti mult ulei in tubulatura este vai si bai.

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In portiunea marcata cu albastrtu bagi teflon, iar in portiunea marcata cu rosu poti baga cateva ture cu banda izoliera de bumbac. Nu vei mai avea joc doar de la banda de teflon, daramite daca pui si banda izoliera.

post-15891-1254218201_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare legata de debitmetru. Doresc sa schimb senzorul acela dar nu am o cheie adecvata pentru desfacerea suruburilor. Stie cineva ce denumire are pentru a putea intreba de ea? Seamana cu un inbus cu o gaura:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am rupt pinii aia si am folosit o surubelnita dreapta, dar se gasesc si torxuri in 5 colturi cu gaura.

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am incercat izolarea cu teflon , am dat vreo trei ture si am pus garnitura deasupra .Cand sa bag furtunul inapoi nu intra de nici o culoare , ba mai mult mi-a si dat garnitura in afara santului . Am mai scos din teflon si intr-un final a intrat cu greu .

Cert este ca dupa ce am turat-o s-a deplasat inapoi futunul . Daca ma poate ajuta cineva sa-mi spuna ce am gresit sau cum trebuie sa fac .

La coliere ma refeream la sistemul acela propus de altcineva cu doua coliere si niste bucati de tabla .

In alta ordine de idei azi mi-am scanat masina in mers si va prezint alaturat logul si niste poze obtinute cu printscrn una la ralanti si una in treapta 3 la 3000rpm talpa la fund.

Am incercat sa strang furtunul cu mana la 2500rpm si era tare dar nu "beton" pentru ca am reusit sa-l apas .

post-9647-1254245573_thumb.jpg

post-9647-1254245583_thumb.jpg

LOG_01_003_010_011.xls

Modificat de Emanuel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O panarama de log, dar presiunea e ok. Asa arata un furtunul cu oring la care am dat cu teflon. http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...t&p=1100945 . Deci dai cu teflon sa nu se vadade sub oring.

1. Logul se face in aceleasi canale 3,10, 11 dar pornind cu acceleratia lipita de podea odata ce ajungi la 1700 rotatii cand esti in a 3-a pana urca la 4000 rotatii si cu clima pornita sa fie logul mai mare.

2. Furtunele cand se monteaza unul in altul se apasa mai intai sigurantele de pe frutunul "mama" in pozitia de blocare, astfel incat atunci cand le montezi sa auzi 2 clickuri date de urechiusele furtunului "tata" care trec de sigurantele rotunde. Daca auzi 2 clikuri nu mai sar furtunele.

3. Banda de teflon se da maxim 4 ture si intinsa bine sa nu iasa din canalul oringului.

4. Daca ai dat cu banda de tefllon nu mai nevoie de tablite sa apropie furtunele, teflonul etanseaza cu oringul garantat 100%.

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am dat si eu cu teflon ca in poza . Daca mai pun si sigurantele inainte de a baga furtunul nu mai intra in veci acolo .

Si nu a sarit furtunul ci doar s-a distantat de celalalt cu acei 3mm .

Din acel log ce concluzie se poate trage ? Unde este buba daca presiunea este buna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca te agiti degeaba. Da un spray pe debitmetru si baga o motorina buna de omv. Turbina baga super. Referitor la faptul ca nu ai reusit sa bagi furtunul cu siguranta este pentru ca nu l-ai pozitionat corect ci Putin rotit iti garantez.

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Debitmetrul este aproape nou (aprilie 2009). Turbina baga super pentru ca este noua (nu putea sa bagea altfel).Cu toate astea nu sunt multumit de masina cum trage : turbina intra pe la 2200rpm iar motorul parca "suna mai rotund" si se infigea mai tare si urca mai usor in turatii , turbina intrand la 1900rpm .

Eu cred ca de la furtunele astea groase sau intercooler mi se trage , eu am etanseizat doar doua din cele sapte imbinari .

P.S.

Furtunul l-am bagat putin rotit ca sa intre urechile metalice in locul lor.

La mine oringul sta destul de inaltat .Daca bag siguranta inainte valua putin din diametrul furtunului si in loc sa se dea putin inapoi siguranta la montare si apoi sa se fixeze pe furtun i-mi va scoate oringul de la locul lui . Repet : la mine imbinarea s-a facut fff greu .

Modificat de Emanuel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu simt ca intra si mai devreme turbina, de exemplu in a 3-a simt turbina de la 1500-1600. Mi-e sa nu ai tu ceva prejudecati. :rolleyes: . Fa totusi un log corect si te vei lamuri, sau hai sa ne vedem diseara si facem un log cum trebuie.

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dat cu putin ulei pe O-ringuri unde nu vroia sa intre sau intra mai greu, pana acum nu a sarit nici un furtun din cauza asta. Fa logul cum a zis Vicius, cu acceleratia lipita de podea, asa pare totul ok dar trebuie sa vezi corectiile geometriei (apropo ai schimbat si geometria?) cu throttle 100%. La mine se simte turbina de la 1800 rpm, dar pe la 2200 rpm este cea adevarat.

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun hai sa ne vedem diseara sa facem logul cum spui tu si sa vezi si masina cum trage ca sa-ti faci o parere .

La ce ora sa vin si unde ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!