Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

Referitor la cutie sau....la altceva: eu cand reduc viteza se aude ca un fel de trancanit ta..ta..ta nu foarte tare. Am crezut initial ca este de la cauciuc dar am dat roata dreapta jos si tacanitul vine dinspre cutie. sa fie oare ceva probleme la cutie? Sau la planetara se poate strica ceva langa cutie in butucul acela? sau poate trebuie sa schimb uleiul? (nu se cunoaste curs pe nicaieri). Masina are 120 mii km. In viteze intra perfect si ascendent si descendent, ambreiajul merge bine......... ce ar putea fi?

Nu stie nimeni nimic? Poate fi planetara stricata? Ca tare as vrea sa nu fie ceva prin cutie. Cu roata stanga suspendata nu face ci numai cu dreapta si zgomotul vine dinspre cutie????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu de curand uleiul la cutia de viteze si am pus ARAL ATF22, e ulei pentru cutie automata, desi a mea este manuala. Toate astea au fost facute la sfatul mecanicului, specialist in CV. Problema mea era ca imi intra mai greu in orice trapta dupa ce se incalzea motorul, acum insa se pare ca nu mai intra greu. Am constat cu ocazia asta ca imi lipseau si vreo 300ml ulei, deoarece au curs doar aprox 1,5l din 1,9l.

Intrebarea mea este daca a mai facut cineva asa ceva si daca stie ce influente poate avea uleiul de automata la o manuala?

Mecanicul zice ca nu are nici o treaba, ce e drept se pare ca nu mai am probleme.

ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
mario zaccaria

Eu am pus Aral dar pt cutie manuala 75W90 parca si a fost o mare diferenta.

Orice produs are un termen de valabiliate inscrisa pe capac, cu atat mai mult utilizarea ii scade propietatile.Nu exista inca "perpetum mobile"

Orice ulei are o varsta de functionare, undeva in 5 ani.

Nu e bine sa pui alt ulei decat cel recomandat(ca si concentratie) pt ca altfel va produce o presiune mai mare si va uza prematur cutia.

Trebuie respectatat in primul rand recomandarea producatorului masinii ca ABSOLUT SIGUR e mai specialist decat altii...care viseaza la statutul de specialist :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am un VW Bora din 2004..(doar ce am cumparat-o :D )..cu 35.000Km...si dupa ce am mers cu ea vreo 5000Km...am observat ca face figuri la cutia de viteze.Cateodat refuza sa intre in treapta I si e necesar sa calc ambreajul inca o data sau chiar de doua ori. Care sa fie cauza? Si mai ales ce sa-i fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam nasol. Banuiesc sincronul de I-a, dar mi se pare foarte ciudat avand in vedere numarul de km. Ambreiajul nu cred ca poate fi de vina pentru ca totusi ai km foarte putini. In locul tau as incerca mai intai un reglaj al timoneriei si un schimb de ulei in CV, sau cel putin verifica nivelul. Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam repede sa pice cutia sau ambreiajul/volant. Incearca sa dai cu niste spray vaselina pe parghiile de pe cutia de viteze (sunt 2 cautatoare si un slider).

Pentru a prezenta masina, iti recomand aria "Masina mea"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problem am avut-o si eu la Golful meu benzinar (1.6), se pare ca ar fi din timonerie, la mine s-a rezolvat din reglaje.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un VW Bora din 2004..(doar ce am cumparat-o :lol: )..cu 35.000Km...si dupa ce am mers cu ea vreo 5000Km...am observat ca face figuri la cutia de viteze.Cateodat refuza sa intre in treapta I si e necesar sa calc ambreajul inca o data sau chiar de doua ori. Care sa fie cauza? Si mai ales ce sa-i fac?

Din ce zici tu,pare sa fie o problema de ambreiaj.Mai exact circuitul hidraulic al ambreiajului se dezamorseaza sau trage aer,fapt datorat unei neetanseitati.Verifica daca curge lichidul ori pe la pompa de ambreiaj(umed sub pedale) sau scurgeri de lichin intre cutie si motor.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai simplu fa o aerisire a circuitului hidrulic al ambreiajului .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la golful unui prieten al meu (golf 4 1.4 16v 75 cp din 2001 cu 85.000 km reali) se intampla aceeasi problema.intra din a 3 a incercare in treapta 1.ce poate sa faca in aceasta privinta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

joe_p: mai sus gasesti cateva modalitati de rezolvare fara sa impuna demontari de cutie sau kit ambreiaj. Le-ai facut pe acestea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... incerca mai intai un reglaj al timoneriei si un schimb de ulei in CV, sau cel putin verifica nivelul... !
...incearca sa dai cu niste spray vaselina pe parghiile de pe cutia de viteze (sunt 2 cautatoare si un slider)...
...se pare ca ar fi din timonerie, la mine s-a rezolvat din reglaje...
...verifica daca curge lichidul ori pe la pompa de ambreiaj(umed sub pedale) sau scurgeri de lichin intre cutie si motor...
...cel mai simplu fa o aerisire a circuitului hidrulic al ambreiajului...

Cam asta trebuia sa citeasca joe_p, nu? :icon_thumright:

Fiind incepator iti recomand o vizita in service, cel putin pana inveti de'ale mecanicii.

Modificat de .:bamse
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asta trebuia sa citeasca joe_p, nu? :)

Fiind incepator iti recomand o vizita in service, cel putin pana inveti de'ale mecanicii.

Salut,

Am si eu aceeasi problema, mi se blocheaza in I si marsarier si chiar cu ambreiajul calcat la max, tot ruleaza.

Am verificat:

- ambreiaj (kit + rulmet0 le-am si schimbat preventiv, desi mai aveau ceva

- pompa ambreiaj

La fel!

Sunt disperat!

Daca aveti o parere sua si mai bine, o rezolvare pentru aceasta problema, apreciez orice sfat

Masina: Bora 1.9TDI PD 131cp 2004 6 trepte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca n-ai incercat si un reglaj al timoneriei schimbatorului de viteze o poti face chiar si singur. Am gasit ceva aici:

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=16925

Din pacate pozele au disparut.

In locul tau as schimba si uleiul din CV. Nu e foarte scump si parerea mea e ca chiar aduce o imbunatatire a comportamentului.

Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si uleiul din CV.

Sa fie ghidajele de la cutie?

A mai patit cineva asa ceva.

In rest intra suuper in viteze, iar reprizele sunt bune si nu caraie la nici o schimbare de treapta de viteze.

Am fost la Bosch, dar la timonerie si cv nu se baga mecanicul respectiv :Driver:

Daca imi poti indica un mecanic priceput pe partea asta ar fi grozav!

mersi oricum :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. am si eu o MARE problema!

de intrat in viteze intra foarte bine, doar rar mai agata la viteza I-a. am fost de curand la un drum mai lung si am obesrvat urmatorul lucru:

daca turez motorul la mai mult de 3000, calc ambreiajul, debreiaza complet, dar agata la scoaterea din viteze, si mai mult, NU vrea sa mai intre in viteza.

asta se intampla la orice viteza si ca sa o bag din nou in viteza nu am gasit al remediu decat sa calc ambreiajul ca pedalele de la bicicleta, de 2-3 ori si sa astept cateva secunde.

bineinteles ca se aud toate caraiturile de rigoare.

uleiul din cutie a fost schimbat de curand.

Parerea mea e ca s-a dus cutia? alte pareri?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine face cateodata chestia aia cand bag in 1-a sau in retur "se blocheaza maneta pe la jumate ca si cum ar fi in capat".

Daca dai drumu foarte putin la ambreiaj in timp ce impingi incet maneta isi da drumu si merge pana in capat. (Cel putin la mine) :)

// E cam varza uleiul si la mine in cutie, nu stiu daca asta e cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbat ulei la CV , preventiv , nu era un must be , dar sunt mai linistit acum .Nu s-a schimbat nimic in comportament , bine sau rau . Am pus Aral 75W90.

@mario zaccaria "Eu am pus Aral ............... si a fost o mare diferenta."

in ce consta " marea diferenta " ?

de intrat in viteze intra foarte bine, doar rar mai agata la viteza I-a....................dar agata la scoaterea din viteze, si mai mult, NU vrea sa mai intre in viteza.

asta se intampla la orice viteza si ca sa o bag din nou in viteza nu am gasit al remediu decat sa calc ambreiajul ca pedalele de la bicicleta

* inainte de a schimba uleiul tot asa facea ?

* la rpm mai mici de 3000 intra usor in viteze ?

* fenomenul se simte si la schimbarea de la mic la mare si invers , in orice trepta ? ( 2-3 , 3-2 de ex . )

* in viteza a I-a agata cand bagi din mers sau stand pe loc ?

* s-a umblat de curand la timonerie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe loc intra toate ca unse. nu a mai facut asa pana acum. face asa indiferent de ce viteza schimb si in ce viteza incerca sa o fac sa intre.

timoneria e reglata de mine dupa manual, acum vreo 6 luni

Modificat de silcos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si eu testul cu turarea la 3000 si scos din viteza , nu merge mai greu si nu se aude caraitul... treaba cu caraitul insa se aude daca nu misti schimbatorul mai ferm ( daca misti f.f. incet )sau daca initial ai vrut sa scoti din viteza ai miscat un pic schimbatorul din pozitie ( nu ai ajuns la PM ) si te razgandesti si impingi la loc , as acum explica @adrianTNT mai jos .

Astea sunt experimente care nu au mare relevanta , daca ai cursa precisa la schimbator si intra usor in toate treptele la RPM aferente , dar agata la scos din viteze cred ca nu decupleaza ambreiajul suficient ( chiar asa , cum se regleaza cursa ambreiajului la G IV ? ) nu cred ca e din CV , parerea mea.

Modificat de alc2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silcos tinand cont ca pe loc merge perfect. Nu o fi placa de la ambreiaj? Ma gandesc ca in mers se incinge si apar problemele. O parere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai scris pe undeva cu mult timp in urma si nu prea am primit raspuns :icon_thumright: . Mai incerc o data cu mai multe detalii ca nu s-a remediat nimic dar nici nu s-a stricat mai tare (sper). Cel putin se comporta la fel.

Cand nu circul mult (adica la rece) imi intra in viteze perfect. La drum lung, dupa ce se incalzeste mai bine imi agata la schimbarea din treapta 3 in 2 si din treapta 5 in 4. Trebuie sa fac miscarea mai lent sa intre dar si atunci tot agata. Se mai intampla si din 1 in 2 tot atunci.

Oare care-i cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper k nu s-a mai discutat aceasta problema.. daca sa mai discutat imi cer scuze dar nu am gasit nimic de acest gen.

Am un Golf Iv 1,4 16V din 2000 si sa bulit cutia de viteze. Am mers fara ulei in ea (am fost nevoit) si s-au blocat rotile si scoate niste zgomote... Am fost cu un mecanic si mi-a spus k e kitul de ambreiaj si mi-am cumparat. Cand sa o luam sa mergem la service sa il schimbe a vazut k sunt blocate rotile si sa uitat el p acolo si a pus diagnosticul: cutie de viteze praf. Vreau sa imi cumpar o cutie SH dar problema este ca nu stiu seria cutiei... Nu pot sa dau cutia jos p strada, de dus la service nu prea pot pt ca daca imi da cutia jos sa iau seria ce fac cu masina pana imi gasesc alta sa o pun la loc (au astia niste preturi daca e sa o tin in service()?! Va rog sa ma ajutati daca a mai avut cineva vreo problema similara sau stie cineva seria de cutie pt masinutza asta.. Va rog ajutati-ma makr cu sfaturi k sunt disperat.. Am masina p strade de vreo luna si sincer o iubesc si nu vreau sa ajung in situatia sa o vand k nu o pot face.. Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine in portbagaj (ridici mocheta) scrie pe un sticker codul motor, codul cutiei si culoarea. Banuiesc ca si la tine e la fel.

Vezi acolo le gasesti si iti va fi usor dupa aia in gasirea cutiei. Imi pare rau pentru ce ai patit. Poate totusi se poate repara. S-o fi bulit un sincron ceva.

Poate totusi nu e nevoie de schimbarea cutiei.

Modificat de vladpo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai cumva cutia pe parghii? Daca da e ca la mine. Si la mine facea la fel. Se poate regla timoneria.

Am observat ca nu mai face cand am schimbat uleiul in cutie. Dar mecanicul mi-a spus ca nu crede ca de la ulei s-a indreptat problema. Eu nu am apucat sa reglez timoneria pentru ca trebuie o cheie speciala pe care o au numai cei de la PBN, si pur si simplu nu am timp sa ajung acolo sa o reglez. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!