Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

Poti fi mai precis? Pe unde-s parghiile alea buclucase?

Ai folosit vaselina clasica s-au ceva special? Am si eu se pare aceasi problema cu intratul in viteza 1 la cady si am impresia ca vine de la timonerie care are tare multe pirgi si necesita o ungere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sunt mai nou pe forum,am citit regulamentul asa ca am cautat probleme ca si a mea dar nu am gasit exact la fel.

Totul a inceput prin a-mi intra foarte greu in viteza 1 si 2 apoi deloc indiferent ce faceam.

La semafor trebuia sa opresc motorul,sa bag in treapta 1,sa repornesc si doar asa puteam pleca.De mentionat ca,cu motorul oprit merge struna schimbatul vitezelor.

Am fost la mecanic si mi-a spus ca cilindrul receptor al ambreiajului de la cutia de viteze e problema.

De la magazinul de piese auto al unor prieteni mi-au recomandat un cilindru SACHS,model compatibil si foarte asemanator ca aspect cu originalul.L-am schimbat cu aerisirea cuvenita si toate cele dar dupa 2-3 zile iar a inceput.

Pt ca din nou nu puteam schimba vitezele m-am dus la mecanic din nou care a zis ca tot cilindrul e problema si sa-l comand pe cel original.L-am comandat,am stat o saptamana pana a venit si l-a montat sambata cu amorsarea si aerisirea cuvenita.

A reglat timoneria ,a uns totul pe la furcile alea si a constatat ca buscile sunt slabite,largite nu stiu...miscau cu mana asa ca trebuie schimbate,asta din cauza fortatii timoneriei cand nu-mi intra in viteza decat foarte greu.

Mi-a spus ca exista un intreg kit si ca ar trebui toate schimbate toate nu doar cele care misca.Acum e luni seara.....schimbatul vitezelor e o placere dar m-i s-a spus ca se poate deregla din nou.

Azi am sunat la Volksparts si am solicitat un set de busi de timonerie...iar ei mi-au trimis o schita cu intreg ansamblul si sa le spun care imi trebuie.

Am atasat poza ....ce parere aveti?

Masina mea - Volkswagen Bora 1.6 16 V 105 CP 77 kw AZD

Cutie manuala 5+1 cu timoneria pe tije

post-17572-1195493336_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am o problema cu cutia de viteze, in sensul ca are un huruit care se aude si la relanti si la turatie mai mare si dimineata mai si trosneste cate ceva. Am fost cu ea la mecanic a desfacut-o si am schimbat rulmentii de pe trenul fix si rulmentul de presiune. Zgomotul s-a redus dar nu a disparut, au fost inspectati toti rulmenti dar nu pareau a avea uzura. Nu stiu ce as putea sa mai schimb. Din observatiile mele am sesizat ca atunci cand tin ambreajul calcat intr-o pozitie intermediara fara sa cupleze total zgomotul este mai puternic, daca calc de tot ambreajul si nu se mai invarte axul cutiei nu se aude nimic.

Poate uni dintre voi a patit acelasi lucru si au gasit si o rezolvare. Va rog si niste sfaturi daca se poate. Zgomotul a aparut treptat si s-a amplificat. Mentionez ca masina are acum vreo 180.000 de Km si ambreajul este cel original.

Multumesc celor care ma pot ajuta.

Modificat de tini
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca nu este volant deorece este o piesa fixata de arborele motorului si se invarte tot timpul, zgomotul nu ar disparea nici cand calc ambreajul, dar la mine dispare in momentul acela.

Merci oricum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca nu este volant deorece este o piesa fixata de arborele motorului si se invarte tot timpul, zgomotul nu ar disparea nici cand calc ambreajul, dar la mine dispare in momentul acela.

Merci oricum.

Am aceiasi masina ca tine si evident aceiasi problema ca de asta scriu aici.Am intrebat un mecanic in care am incredere si stiu ca are ceva experienta pe vw-audi si mi-a spus ca dupa schimbarea rulmentilor (pe care i-ai schimbat si tu) e foarte posibil sa reapara zgomotul dar sa stii ca aceastae cauza troncaniturilor din cutie. Astept si eu un raspuns in legatura cu aceasta problema,altul decit sa schimb cutia.Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am un golf 4 1.9 tdi 101cp AXR si o problema la cutia de viteze. Cind este rece adica la prima pornire imi scoate un troncanit groaznicsi am inteles ca trebuie schimbati niste rulmenti dar ca e f posibil ca zgomotele sa reapara chiar si cu rulmenti noi.Mentionez ca zgomotul dispare cu ambreiajul calcat.Astept cu interes un raspuns din partea voastra si poate ma sfatuiti ce e de facut, altceva decit inlocuirea cutiei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema,nu avea nici o legatura cu cilindrul de ambreiaj de la cutia de viteze pe care l-am schimbat degeaba si nici cu bucsele timoneriei pentru care mecanicul la care am fost m-a pus sa le comand pt a fi schimbate.La mine problema era kitul de ambreiaj pe care acum l-am schimbat tot si merge super.Aveti grija la ce mecanici mergeti.

Firma la care am fost se ocupa numai de cutii si sunt chiar profesionisti.Recomand

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SE PARE CA CUTIILE DE VITEZA LA GOLFURI INCEP SA FIE PROBLEMATICE. LA MINE SINGURUL ASPECT NEGATIV (DEOCAMDATA) ESTE FAPTUL CA DACA ICERC SA BAG IN MARSARIER DESI MANETA SE DUCE PANA LA CAPATUL CURSEI NU INTRA. ELIBEREZ AMBREIAJ BAG DIN NOU SI MERGE. SE INTAMPLA MAI ALES ACUM CU VREMEA RECE SI DE FOARTE PUTINE ORIN IN REST. DE ASEMENI NU SE INTAMPLA MEREU LUCRUL ASTA.

CEVA SUGESTII?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

sile802002

Pentru ca din cate vad nu vrei sa intelegi , cu toate ca acum cateva ore ai fost avertizat pe celalalt topic asupra regulamentului si a folosirii majusculelor ...

Ai de la mine un warning si 3 zile de vacanta ( de bun venit ) ca sa ai timp sa citesti regulamentul .

Spor la citit ! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

vad ca in general aveti probleme cu intratul in viteza I dupa ce se incalzeste motorul. Eu am o problema exact inversa, pana se incalzeste intra mai greu (agata), iar dupa aceea parca mai usor. Ma gandesc ca o fi si de la temperaturile joase de afara care influenteaza vascozitatea uleiului, dar de ce nu se intampla asta si al Citroenul de la firma cu care mai merg uneori?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare..... din pacate am si eu o asa zisa problema.... in unele cazuri rare dar se intampla... nu intra in marsarier... adica nu merge chiar pana la capat.... bag 1-a si apoi merge.... exact aceasi problema cu sile... are cineva vreo sugestie ? Va multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema, dar la mine e cu treapta a doua. Am schimbat de curand uleiul la cutie, dar ... parca acum face mult mai des. Cel mai frecvent e atunci cand schimb din 3 in 2. Nu vrea sa intre din prima, pur si simplu se "opreste" in ceva. Pana la urma intra dintr-a doua sau a treia incercare. Mentionez ca de curand am schimbat si tot kitul de ambreiaj cu unul sport. Are cineva vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai are cineva probleme in ceea ce priveste marsalierul? dupa cum spune-am la mine uneori nu intra de prima data dar de fiecare data intra la a doua incercare. si alt aspect la care nu am dat importanta e urmatorul: are un tremurat in volan intre 150-170km/h, dupa ce depaseste 170 sau sub 150 nu are nici un fel de probleme. ma poate ajuta cineva macar cu un sfat de la ce ar putea fi.

pls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare am un G4 1.4 16V benzina si de azi se aude un schartait cand schimb vitezele, zgomotul parca ar veni de undeva de la pedale....Nu se aude cand apas pedala de ambreiaj doar cand schimb vitezele....Cand dau in marsarier nu se aude....Zgomotul nu e puternic daca merge casetofonu nici nu prea se aude....si cand e oprit motorul se aude cand schimb vitezele....Cand schimb vitezele am o senzatie "parca nu ar fi uns acolo fff bine si merge umpic mai greu...dintr-o data a venit acel scartait....Va multumesc din suflet si sper sa primesc ceva idei.....O zi buna la toti....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua! sunt nou pe forum si nu ma prea pricep, dar sper sa ma fac inteles... Am un Golf IV sdi si am o problema la cutia de viteze . Cand dau in marsarier se aude un carait destul de tare, despre ce poate fi vorba? Iar viteza I intra mai greu. E nevoie de schimbat cutia de viteze? Multumesc anticipat pentru raspunsuri.Cutie viteze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand dai in marsarier se aude caraitul sau cand bagi marsarier ? La tine pare a fi de la cursa ambreiajului.

Nu cumva prinde foarte jos ?

Daca e asa trebuie reglata cursa si problema va disparea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e desincronizata cutia !! stii la dacii deca intra usor intrantaia intra greu in marsarier sau a 5 a ei la masinile stranine nu exista problema asta !! (la opel mai apare) poti incerca sa faci dubla pedala sa vezi daca intra sau faci pedala astept 2-3 secunde si bagi marsarier si vezi daca intra mai usor !! sau ar mai putea fi timoneria prost reglata !!(bucse uzate)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand dai in marsarier se aude caraitul sau cand bagi marsarier ? La tine pare a fi de la cursa ambreiajului.

Nu cumva prinde foarte jos ?

Daca e asa trebuie reglata cursa si problema va disparea.

Cand dau in marsarier , nu cand bag, se aude acel sunet. Am auzit ca s-ar putea sa fie pinionul, daca e asa, pot sa schimb doar pinionul, fara a fi nevoie sa schimb toata cutia de viteze? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
Referitor la problema ta cu cutia de viteze: ai verificat nivelul la ulei? Poate ai lipsa niste ulei care iti genereazea probleme.

imi poti spune si mie cum se verifica nivelul uleiului la cutia de viteza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma puteti ajuta cu un topic legat de verificarea nivelului uleiului din cutia de viteze si modalitatea de schimbare a uleiului? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici un topic gasit cu SEARCH.

Nivelul din cutie se verifica la fel la toate cutiile manuale. La fel modalitatea de schimbare e aceeasi: purjezi uleiul vechi si il pui pe cel nou.

Vrei sa faci tu operatia asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci pentru informatie, este o schita de ajutor, faza e ca de cand am cumparat masina nu am verificat nivelul uleiului din cutie si cand motorul este cald schimbatorul merge un pic mai greu, in legatura cu schimbatul o sa incerc singur ,dar daca intampin probleme am un mecanic la care sa apelez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schita aia este pentru alt tip de cutie, dar principiul de verificare e acelasi: pe la surubul de completare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!