Jump to content

Martor ulei - probleme


BRUCE77
 Share

Postare recomandată

Salut. Mi s-a aprins martorul de presiune ulei saptamana trecuta pentru prima data la masina din semnatura si am dus-o la mecanic. A verificat presiune si era scazuta. El a zis ca asta este beleaua motoarelor 1.4 16v si ca a mai rezolvat aceasta problema si la alti clienti schimband carterul cu axele cu came. Va rog sa imi spuneti si parerea voastra? Are dreptate mecanicul meu sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 620
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    37

  • F l o r i n

    36

  • cxr2test

    14

  • Deadly

    11

Bica_Lucian

Salut!

Am un vw golf 4 1.9 tdi cabrio motor ALE 90 cp si a-m fost avertizat optic si acustic de catre martorul de ulei in urmatoarele inprejurari:

In Germania dupa aproximativ 500 km si 6 ore de mers, in Austria dupa 7/8 sute de km si 9/10 ore de mers si in Romania pe Dealul Negru a doua zi. De fiecare data cand s-a aprins am fost in mers cu motorul solicitat m-ai mult (dealuri s-au viteze superioare) de fiecare data m-am oprit in prima parcare si am verificat uleiul  totul OK mentionez ca acesta a fost schimbat inpreuna cu filtrul si nu aveau m-ai mult de 1000 km la prima avertizare. schimbul a fost facut cu ulei castrol 10w40 si filtru bosch, motorul a fost curatat cu un produs de curatare special inainte de schimb dupa care am plecat la drum. Cum am ajuns in RO am procedat imediat la schimbul uleiului si al filtrului de aceasta data cu filtru mann filter dar cu acelasi ulei castrol 10w40 asta dupa ce a-m citit in prealabil aici pe forum pataniile altor colegi. mentionez ca nu am putut s-a solicit masina aici s-a vad daca s-a rezolvat problema. A-m uitat s-a va spun ca am pus cu ocazia schimbului si un aditiv de ulei (2+2) Masina este dotata cu BC temperatura uleiului ajunge la 108° in momentul avertizarii este tot ce pot s-a vad despre ulei si am m-ai observat ca dupa pornirea motorului odata cu acesta se sting toti martorii cu exceptia aceluia de ulei care se m-ai aprinde odata dupa care se stinge si acesta. Daca cineva a avut acest gen de problema cum a rezolvato si daca ce am facut este bine s-au va trebui sa ma gandesc si la senzorii de pe motor? V-a multumesc!

Modificat de Bica_Lucian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce 10 w si nu 5W ?

masoara presiunea uleiului cu un manometru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bica_Lucian

Salut!

Pentru ca acesta  este uleiul pe care il folosesc de ani de zile la toate TDIurile pe care le-am avut cu exceptia TDI PD  (unul singur de 101 cp) la acesta am folosit 5w la restul toate 6 la numar fiind IP am folosit castrol 10w si nici odata nu m-am confruntat cu aceasta problema. sa inteleg ca de vina este clasa uleiului? mentionez ca aceasta clasa de ulei este prezenta pe grila uleiurilor compatibile ale acestui motor (autodata). Multumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare , am si eu urmatoarea problema.

Sunt posesorul unui Golf 4 1.9 TDI ALH.

 

Am schimbat uleiul (W5-40 Castrol EDGE parca) acum 2 saptamani cu tot cu filtru de ulei ( nu cred ca am apucat sa fac 1000km cu el.)

Astazi veneam spre iasi , iar la un moment sa aprins martorul galben de la ulei in bord, am oprit dupa 1 km, am ridicat capota , mam uitat pe acolo nici o picatura de ulei , am scos joja avea ulei, am pornit masina martorul de la ulei sa stins, (urmeaza sa verific uleiul dupa ce stationeaza cateva ore) insa pana atunci as dori sa stiu care ar putea sa fie problema ?

Senzorul , pompa de ulei ....  ?

 

IMG_0165%5B1%5D.JPG    

 

http://www.youtube.com/watch?v=nV9UjYvP4YY

Modificat de pepsy89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Daca uleiul este ok si la nivel - verifica senzorul si cablajul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bica_Lucian

Salut!

vw golf 4 cabrio 1.9 tdi 90 cp ALE

Revin cu noi amununte referitor la problema mea cu martorul de ulei care mi s-a aprins in mers.

Am refacut drumul inapoi catre Franta si surpriza martorul  nu sa m-ai aprins. Tot ce am facut a fost schimbarea uleiului si a filtrului din nou. Nu stiu care din ele a rezolvat problema, uleiul s-au filtrul, ulei am bagat aceiasi marca si clasa, dar filtru am pus mann in locul la bosch. Acum m-a confrunt cu alta problema tot a martorului de ulei. De ficare data cand pornesc motorul martorul de ulei se m-ai aprinde inca o data s-au chiar de doua ori dupa care se stinge  indiferent ca motorul este cald s-au rece daca intervalul dintre oprire pana la pornire este m-ai mare de 8/10 minute daca pornesc dupa numai 2/3 minute s-au imediat acesta se stinge din prima deci repet: indifernt daca motorul este la temperatura de lucru s-au rece dimineata. Se manifesta la fel ca atunci cand faci schimbul de ulei si pornesti pentru prima data dupa schimb martorul clipeste de cateva ori pana face presiune dupa care se stinge. M-a gandesc la pompa de ulei care se pare ca se goleste dupa cateva minute, de senzori nu punem problema pentru ca i-am schimbat si tot la fel face, presiunea de ulei nu am putut inca sa o verific (lipsa instrument) dar cred ca este buna pentru ca asta face doar la pornire in rest nici cea mai mica avertizare, asta este parerea mea astept si alte pareri din partea dumneavoastra. Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

se aprinde galben ? daca da, verifica-ti cablajul si senzorul de calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bica_Lucian

Salut!

Martorul se aprinde rosu (nu are si galben). Motorul nu are senzor de nivel pe bae. Florin spunemi te rog care este acel senzor de calitate a uleiului? sau care dintre ei pentru ca eu am 3 la numar: 

-unul pe chiulasa cu cap albastru (bar): 0.15-0.35

-unul pe suportul filtrului cu cap alb (bar): 1.6-2.0

-unul tot pe suport mai mic de culoare maro pentru temperatura.

Am reusit s-a masor presiunea uleiului, masuratorile au fost facute cu motorul la 90° pentru asta postez cateva foto:

1 cu motorul la relanti

2 cu motorul la 2000 rot/min

3/4 cu tabloul de bord 

Va rog spunetimi daca aceste rezultate sunt corecte (bune) multumesc.

post-100959-0-82392500-1368804621_thumb.

post-100959-0-32616600-1368804651_thumb.

post-100959-0-82597400-1368804674_thumb.

post-100959-0-46870500-1368804695_thumb.

Modificat de Bica_Lucian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu daca ai o alta masina, si nu G4/bora ar fi bine sa scrii in topicul dedicat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bica_Lucian

Salut!

vw golf 4 cabrio 1.9 tdi 60 cp ALE

Scuze! am uitat s-a prezint masina, in celelalte postari am prezentato de fiecare data

A-m vrut s-a postez la (golf 3/4 cabrio)  dar acest model al celebrei marci pe care cu totii o iubim nu l-am gasit in grupul vw al forumului.

Daca exista rog colegii in masura s-a mute postarile mele acolo. Eu a-m cautat si nu am gasit nimic despre cabrio dar fiind tot golf 4 a-m postat aici. Multumesc pentru intelegere.

Modificat de Bica_Lucian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut , detin un golf 4 1.9 tdi alh , am schimbat  filtru de ulei, filtru de motorina si uleiul la 225000 km in bord ( deoarece aveam 10 l de motorina in rezervor si am pus din greseala 5l de benzina e o poveste mai lunga detalii aici : http://vwforum.ro/topic/50877-nu-trage-motoru/page-33 postul 657 + 659) , acum am 230000 km si deja a trebuit sa completez cu 650ml de ulei , deoarece sa aprins de vreo 3 ori pana acum martorul galben de la ulei si de fiecare data am completat cam cu 180-230 ml.

 

"Problema" este ca masina trage foarte bine , fum nu scoate ( nici alb nici negru ) ... am dat scutul jos nu are picatura de ulei pe el, la turbo nici atat, nu e murdar nimic de ulei la ea. 

Pana ma duc in service sa vad ce zic mecanicii ... astept o parere. Mersi.

Modificat de pepsy89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred că are treabă una cu alta. Când ai făcut schimbul de ulei ai verificat a doua zi să vezi cam care era nivelul? Poate au pus ulei cât să fie la nivel fără să toarne şi în filtru. Pune ulei să fie în jumătatea superioară pe jojă şi apoi ţine sub observaţie. Se mai poate întâmpla ca temporar motorul să consume ceva mai mult ulei. Dacă îşi revine nu este problemă. Ai schimbat cumva tipul uleiului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acesta e uleiul folosit : W5-40 sau W10-40 Castrol EDGE nu mai stiu sigur (am aruncat sticla) .... masina a fost adusa din germania... si pe motor avea lipit un sicker de la ARAL. 

Poi stau si ma gandesc ca daca la 5000 km am pus 500-600 ml de ulei ... apoi pana la 12000-14000 cand am sa schimb uleiul ... o sa ajung la un litru si ceva de ulei completat.

Modificat de pepsy89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu trebuie, de asta te-am întrebat dacă ai verificat nivelul după schimb. Adu-l la nivelul normal cum ţi-am zis mai sus (dacă nu este becul aprins nu înseamnă că este unde trebuie pe jojă) şi ţine-l sub observaţie.

Schimbarea tipului de ulei (marcă, normă) duce de multe ori la schimbarea cantităţii de ulei consumat între schimburi. Oricum 1l/15k km nu este o problemă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nivelul normal este ca in poza sau trebuie mai mult de atat ? Am sa las masina sa stationeze pe loc drept 2-3-4 ore si am sa verific maine uleiul... 

Am gasit un video mai jos , asa se masoara corect uleiul ? 

 

 

IMG_0165%5B1%5D.JPG

Modificat de pepsy89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este bine. Acum că ai un reper mai uită-te din când în când nu doar când se aprinde becul. Din ce am auzit (nu am verificat personal) între mininim şi maxim (portiunile îndoite) este cam 1l ulei, asta ca să ai idee cam cu cât scade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost ieri sa pun masina pe tester si am aflat ca trebuie sa inlocuiesc senzorul din baia de ulei :)).... asa ca la urmatoru schimb de ulei am sa il inlocuiesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Înseamnă că până la următorul schimb senzorul se înlocuieşte cu ochiometrul :10[1]:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare , acum 1 saptamana am facut schimbul de ulei , deoarece am schimbat si senzorul de nivel al uleiului.

Am facut de atunci 250 km, si astazi m-i sa aprins din nou martorul galben de la ulei, am parcat , am ridicat capota si martorul sa stins. ( Banuiesc ca e normal )

 

Senzorul l-am cumparat nou , uleiul care l-am folosit este original VW, si filtru de ulei BOSCH.

Am fost la service azi , au facut o diagnoza totala a masinii si nu avea nici o eroare.

 

Am verificat nivelul la ulei si era foarte bun. ( aveti niste poze mai jos cu uleiul care l-am folosit la schimb + nivelul din baia de ulei cum era cand l-am verificat. )

Baieti de la service au zis sa vin cand e becul aprins. 

 

Poate a mai intampinat cineva aceasta problema la golf 4 sau are cineva ideie care ar fi problema.

 

IMG_0227.JPGIMG_0229.JPGIMG_0233.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Si eu am a  problema cu martorul de ulei ,se aprinde rosu si avertizorul suna,se intampla aleator odata la cateva luni cand are el chef.Dupa schimbul de ulei facut saptamana trecuta s-a intamplat iara de cateva ori si m-am cam suparat si trebuie sa fac investigatii.

Eu suspectez totusi senzorul ca banuiesc ca daca ar fi presiune scazuta de ulei atunci  tot timpul ar trebui sa se aprinda nu numai la 2-3 luni aleator,parerea mea....

Motor 1.9 tdi ASV

Problema ca mecanicii cu care lucrez nici unul nu are un manometru sa verifice presiunea de ulei

Modificat de LevyP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat azi senzorul de presiune,am facut cam 50 km si nu se mai aprinde in bord,speram sa fie rezolvata problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am ceva probleme cu martorul de ulei, de regula cand masina este subturata si urmeaza sa schimb in viteza inferioara. Dar am si exceptii cand dau de drum rau sau trec peste limitatoare de viteza. Din tester am aflat ca-i vorba de presiunea scazuta a uleiului. Uleiul (castrol 5w40) si filtrul (bosh) le-am schimbat de 10 zile.

 

Luni vreau sa merg cu ea la mecanic sa-i schimbe senzorii de nivel si presiune. Altcineva mi-a spus ca-s cuzinetii, altcineva ca-i pompa de ulei. In mod normal daca nu face pesiune ar trebuii sa fie pompa, daca nu tine presiiunea sunt cuzinetii sau poate chiar tachetii, dar la mine nu bate nimic.... gresesc?

 

Eu sper sa fie numai senzorii, motorul merge foarte bine.

 

Ale voastre masini au avut simptomele astea?

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine masina se comporta normal , masina merge foarte bine , diferenta la mine e ca se aprinde martorul galben in bord, am 3 luni de cand ma chinui sa aflu de ce se aprinde , am fost la o gramada de mecanici si nici unul habar nu are de ce se aprinde. Erori nu are , a dat odata o eroare zicea ala ca cica nu e compatibil cu ceasurile din bord , insa mie mi se aprindea si pe ceasurile vechi. Sincer sa fiu m-am saturat sa ma tot duc pe la mecanici si sa se uite ca "rama la sudura". Senzorul de nivel l-am cumparat de nou , mi sa zis ca poate o fi bulit si asta, acum nu stiu ce sa zic.

La mine masina se comporta normal , masina merge foarte bine , diferenta la mine e ca se aprinde martorul galben in bord, am 3 luni de cand ma chinui sa aflu de ce se aprinde , am fost la o gramada de mecanici si nici unul habar nu are de ce se aprinde. Erori nu are , a dat odata o eroare zicea ala ca cica nu e compatibil cu ceasurile din bord , insa mie mi se aprindea si pe ceasurile vechi. Sincer sa fiu m-am saturat sa ma tot duc pe la mecanici si sa se uite ca "rama la sudura". Senzorul de nivel l-am cumparat de nou , mi sa zis ca poate o fi bulit si asta, acum nu stiu ce sa zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare. Am citit toate reply-urile din acest topic si va pot spune urmatoarele:

1. Deconectarea bornei bateriei nu are nici o legatura cu stingerea martorului GALBEN de ulei. Explicatie: ca sa deconectezi borna trebuie deschisa capota motorului-->tras de switch--> reset martor galben ulei pe o viitoare distanta de max 100 km. Switch-ul de care tragem sa deschidem capota actioneaza totodata reset martor galben nu altele cum s-a mai scris prin posturi respectiv scoatere joja ulei etc....

2. Daca cineva a schimbat senzorul de nivel respectiv sonda din baie de ce nu reveniti cu post-uri daca s-a rezolvat sau nu problema aprinderii martorului galben? Avem pretentia sa fim ajutati cu sfaturi la problemele noastre dar cand gasim o rezolvare nu prea ne grabim sa postam solutiile, egoism dus cat se poate de departe. Un singur post a fost cu schimbatul sondei de ulei si acela a fost pus probabil din cauza sau datorita (cum vreti) ca problema a persistat.....

Daca apelam la logica rezulta ca dupa schimbul sondei daca martorul se aprinde din nou atunci ori sonda noua nu este buna ori cablajul electric de la sonda (ori contactele) nu sunt in regula....

Cei care au gasit solutii sau au rezolvat problema va rog sa le postati pentru ceilalti sa stie la ce se pot astepta (costuri piese, manopera service etc)....

Ma scuzati pt interventie si va doresc o zi  buna tuturor.

Modificat de dev2108
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Laurentiu_LWR a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!