Jump to content

Egr Inchis?


Bestie
 Share

Postare recomandată

daa nu il inchizi din soft iti da eroare de check engine

aveti idee cum as putea sa inchid EGR din soft? adica sa imi scrieti pasii pt a merge la singurele pers cu VAG COM din BZ si sa incerc sa fac si eu chesti asta. ma streseaza ingrozitor becul in bord.

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna,

Eu l-am dezactivat doar prin scoatera furtunasulu de sus si astuparea lui si vreau sa precizez ca-i o mare prostie si va sfatuiesc sa nu o faceti.

Nici o ameloirare, sa nu credezi ca socoate fum mai puti sau alte chesti din astea... am avut un consum marit si nu de 0,5 + ci mult mai mult cel putin 1,5l/km + , performante, slabe performante chiar mergea mai rau.

De cateva zile l-am pus la loc si masina parca sa schimbat nu mai merge greu, motorul toarce mai bine. Deci in concluzie eu zic sa nu il faceti sau daca chiar vreti trebuie inchis bine si complet ... anulat totul si poate atunci ar fi altfel dar eu cu faza furtun scos si astupat sincer ii o prostie.

have a good time

Nu stiu in ce masura tu ai obtinut performante mai slabe, la mine efectele au fost contrare. Anularea EGR-ului a fost necesara intrucat acea capsula era defecta. Simptomele se manifestau prin sacadari ale motorului in regim de relanti. Acestea deveneau tot mai agresive la mersul la "pas", cu tendinte de oprire a motorului, la care se adauga un consum urban undeva cam 12 l/100 km. In plus gazele de evacuare erau foarte accentuate din punct de vedere al mirosului. Dupa anularea EGR-ului am simtit o imbunatatire a mersului motorului: Consumul a scazut drastic, nesarind de 7-7.5 urban. Totodata masina are un demaraj mult mai bun, iar daca inainte atingeam undeva la 180 acum ajung lejer la 195.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
MasinaPoporului

Si eu sunt curios daca anularea EGR(fizic cu niste saibe oarbe) ajuta intradevar motorul(mai multa vlaga).

Pot sa va spun doar ca anularea EGR pastreaza admisia mai curata. Cand am curatat turbina la un prieten am observat ca, capsula EGR-ului era sparta si el nu functiona iar admisia si corpul EGR era curat(strat foarte mic de "murdarie"). Mai stiu si ca daca EGR ramane mereu pe deschis(se blocheaza) apar niste pierdieri de presiune pe traseul de la intercooler.

Din cate mai stiu eu, EGR intoarce o parte din gaze inapoi in traseul de la intercooler pentru a fi arse. In acest fel s-ar mai arde inca o data si ar mai disparea din FUM. Daca "fumul" nu va mai fi "intors" de EGR pentru a fi "ars" banuiesc ca s-ar vedea la evacuare(masina va fumega ??)

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La WOT supapa EGR e inchisa, deci faza cu mai multa vlaga cam pica ...

Scopul EGR nu e sa scada fumul ci noxele (NOx) deci ultima presupunere e gresita, adica masina nu fumega mai tare cu supapa EGR blocata pe inchis. Gazele recirculate nu-s intoarse in admisie pt. a fi arse inca o data (ceea ce nu-i posibil) ci pt. a scadea temperatura in camera de ardere (fiind mai putin oxigen).

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Imi dau si eu cu parerea si totodata va povestesc si ce am patit

De vreo 2 saptamani am observat ca la aclerari mai bruste putin dupa mine se vede ceva fum negru, am modificat si remodificat cantitatea injectata cu ajutorul vagcomului zicand ca e prea multa motorina si nu poate arde aceea cantitate, dar nimic schimbat.Am achizitionat un alt debitmetru dar la fel nimic schimbat.

Ce am observat e ca de cand a inceput incet sa fumege la accelerari mai bruste masina avea un lag mai mare si nu raspundea promt la aceleratie.Inainte pleca binisor de pe la 1600 , iar de vreo 2 saptamani de cand a inceput pleaca de pe la 2000 bine

am fost si la reprezentante si nu au stiut ce sa spun , astazi dimineata am scos eu singur furtunelul de la ciuperca de egr si mi se pare , poate doar efect lacebo ca am alta masina, raspunde la aceleratie mai promt , alt sunet, pleca din nou de la 1600 si fumul a disparut in cantitate destul de mare

dc inainte de la 3500 il vedeam in oglinda si ma minunam astazi nu l-am mai vazut deloc , vedeam putin dar numai cand bateam 4400 ( eh acolo nu am ce cauta)

Astazi e prima zi cu ea decuplata si mai urmaresc sa vad ce se mai intampla

Mentionez ca de apx 2 luni am curatat turbina si egr-ul si nu ma asteptam la acest lucru, poate sa fie el defect sau chiar n18?

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Fumul negru inseamna ardere incompleta, deci lipsa de aer/oxigen in motor. Filtru de aer cum se prezinta? Dar galeria de admisie, e curata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR-ul are rolul lui. Chiar si in optimizarea amestecului la anumite turatii.

Mie mi s-a intamplat sa-mi functioneze EGR-ul haotic (functiona cu intermitente, desi membrana nu era sparta). Am ajuns sa inlocuiesc furtune, N18, chiar si softul. Nu s-a schimbat nimic. Apoi l-am anulat fizic (am scos mufa din N18).

Am montat alt EGR de test, cu care a functionat bine cam o luna. Apoi am curatat EGR-ul meu (desi nu era murdar) si l-am montat inapoi. Acum functioneaza bine, fara a gasi vreo explicatie logica.

Cat timp aveam EGR-ul anulat, aveam foarte mult fum la accelerari. De cand l-am activat, nu mai am.

Deci oarecum invers fata de al tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Si eu am gasit la a mea (Passat b5 motor 2,5tdi AFB) Egr anulat

bagata o tabla in capatul tevii spre admisie , binenteles ca am curatat si am scos tabla , daca e pus acolo are rostu lui si trebuie sa functioneaze .

Nu recomand anularea EGR nimanui !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare, am și eu un Golf 5, 2005, 1.9 TDI. De când am curățat EGR ul la un service, îmi tot apare in bord „Emissions Workshop”. Am fost la diferiți mecanici și nu știu ce să mai cred; cineva îmi zicea să schimb furtunul care iese din EGR și merge in radiatorul din fața motorului pt. că se pierde aer pe-acolo. Din ce am citit pe acest forum, înțeleg că e o problemă in EGR cu o clapetă care nu se închide cum trebuie. Deci ce mă sfătuiți? Am încercat să- l dau azi jos pt. a-l curăța, dar nu reușesc să scot cel de-al 3-lea șurub cu care este prins. Mulțumesc pt. eventuale opinii!

Modificat de vally_look
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FA o diagnoza si vedem ezact ce apara. Dupa asta putem sa-ti dam sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultima am făcut-o cu o lună în urmă. Mi-a zis mecanicul că-i apar 2 erori legate de motor: o bujie arsă și a 2-a legată de turbină( funcționează doae la 80% din capacitate). Asta, zicea el, din cauza furtunului care iese din EGR, care scapă aer pe undeva. Numai că mie nu mi se pare că acel furtun e stricat. L-am dat jos, n-are nici cea mai mică urmă de uzură.Chiar nu știu ce să mai cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa o diagnoza pe tester apar niste erori si niste explicatii./ Acelea trebuie copiate si postate aici, nu ceea ce interpreteaza mecanicul,. Nu stiu cum a vazut el ca turbina lucreaza la 80%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

sa vedem daca a murit topicul ! acum ceva timp ( o luna ) observ ulei la EGR..m am cam  :unsure: deoarce dadusem niste ture cu masina la ceva turatie mare 3500-4000 rpm..curat acolo...ok.dupa o sapt la fel..ulei la EGR..si zic..ma hai sa curat turbina ca mi se pare ca face ca amblunata si geometrie agata se auzea..cateodata..ma duc cu ea la service..si ala nu mi da jos nici macar EGR si imi zice " prima oara cand apare check-u sa stii ca ti a cazut EGR" ..dupa la turbina o da jos..era cam varza :tomato: ..iau alta noua:-? o montam dupa 2 zile de mers...pornesc motorul..stau putin plec peste 20 de m check-u aprins..ma duc la ei..si imi zic ca e EGR stricat bla bla..si mi au pus un surub in furtunul de vacuum..care intra in ciuperca de pe EGR. si a disparut checku..dupa o zi a aparut..ma rog..ce spuneti..ca tot nu m am lamurit..anulat mecanic si soft..sau unul nou ( 400lei ) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unul nou.

Sent from my  using Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mecanicu zice sa-l inchid..nici eu nustiu ce sa fac..:|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am si eu o intrebare si as avea nevoie de un raspuns rapid!

Cum scot furtunul din capsula neagra a egr-ului la masina din semnatura? Vreau sa o dau jos sa o curat si nu am putut scoate furtunul din capsula care comanda deschiderea clapetei. Il tai sau ce pot sa ii fac? Am tras de el de cred ca am rupt si furtunul,au iesit atele din invelisul exterior :) .http://www.upload-image.info/img-5262c336b513f.html

 Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a trage tare de el este de preferat sa-l rotesti putin pe stut cu un patent sa se dezlipeasca,dupa care tragi.Daca s-a rupt insertia scurteaza-l putin dupa ruptura cu un cuter .

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau il tai la ras si dupa aceea bagi ceva intre stut si furtun sa il dezlipesti.

Vezi ca mai ai si o fanta pe lateral pe unde ai mai putea sa fortezi furtunasul

Sent from my GT-S5690 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam ca prin fanta de pe lateral sa bag caterul il tai de tot sa nu risc sa rup stutul din capsula. Nu cred ca trebuie inlocuit daca il tai , pare destul de lung...
Sent from my ST25i using Tapatalk 2

Modificat de forceturbo
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am bagat cuterul prin fanta, dupa care am taiat de tot furtunul. Al meu era blocat complet,nu am putut sa deschid supapa pe unde ies gazele de la evacuare,cu toate ca am apasat cu surubelnita in el cit am putut de tare.Dupa ce l-am curatat am observat ca gazele arse au mancat (ros) din corpul din aluminiu al egr-ului , ASA ca am fost nevoit sa anulez deschiderea pe unde intra gazele arse. Nu am mers cu ea sa vad cum se comporta...

Sent from my ST25i using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna Seara,

 

Din intamplare am ceva "know how" referitor la acest subiect.

Principalul rol al EGR-ului este scaderea emisiilor.

Valva EGR la TDI-uri este actionata prin vacuum iar sistemul beneficiaza de racire cu lichid.

Datorita faptului ca gazele recirculate sunt racite cu mixul de antigel care intra si in motor, motorul se va incalzi mai repede cu EGR-ul activ.

 

EGR-ul nu este de sine statator responsabil pentru infundarea partiala a sistemului de admisie. De obicei, senzorul MAF incepe sa citeasca eronat, ceea ce duce la mentinerea in pozitie deschisa a valvei EGR pentru mai mult timp, si la turatii mai mari, rezultand depuneri mai mari.

 

Totodata sistemul de aerisire a gazelor de sub capacul culbutorilor contribuie mult. Acel component, asemanator cu un puck de hockey este cam "fail" din fabricatie si permite scaparea a mai multi vapori bogati in ulei decat ar trebui. Acestia la randul lor sunt reintrodusi in admisie, fiind un "lipici" pentru depunerile de carbon si mizerie din sistem. Excesul de ulei acumulat in traseul de admisie se acumuleaza de obicei in intercooler.

 

In anumite cazuri extreme, reziduurile de ulei si "soot" au ajuns pana in turbosuflanta generand simpotome de lag, caderi de boost si caderi intermitente de boost - in special la turbosuflantele cu geometrie variabila.

 

Din punctul meu de vedere, daca utilizati masina in regim normal, eliminarea EGR nu isi are sensul(financiar vorbind, un chit complet si de calitate ajunge la 200EUR). O verificare si eventual o updatare a senzorului MAF cu modelul de generatie noua + verificari periodice a starii EGR (din perspectiva restrictiilor cauzate de depuneri) este destul.

 

Daca conduceti in regim de naveta, la turatii relativ crescute, pe distante lungi, ar avea mai mult sens anularea EGR.

 

Cat despre recirculatorul gazelor din capacul culbutorilor, personal as recomanda montarea unui recipient care sa adune vaporii de ulei, in loc sa fie recirculati in admisie. E o solutie ieftina si la indemana oricui.

Modificat de abstract
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara

 

Am si eu o problema cu egr-ul si dupa ceva "cercetari" pot spune ca am aflat ca sa blocat acea clapeta pe deschis. Pentru un timp se auzea un sunet ciudat cand opream motorul probabil ca  egr-ul incerca  sa inchida acea clapeta si de asemnea pot zice ca masina nu "mai trage ca altadata". Am citit multe dezbateri pe tema asta: cu sau fara egr si ce vrea sa va intreb este ce anume imi recomandati sa cumpar unul nou? sa il obturez? sau ar merge luat unul din acele kituri de inlocuire. Tin sa precizez ca pana akum cateva luni masina a fost a tatalui meu care mergea cu ea cam subturata ca na...sa consume putin. Si tot din acelasi motiv ( sa nu consume prea mult cu ea) acum o conduc eu si trebuie sa ma descurc cu problema. Am fost la cativa mecanici care nu recomanda sa il dau jos ...iar altii zic ca pot merge si asa ca nu patesc nimic.

As aprecia foarte mult niste sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă zici că se aude un zgomot la oprire (nu ştiu să-l descriu exact deşi l-am auzit şi eu la mine, cineva se exprimase mai plastic şi a zis că parcă ar rage o vacă :10[1]: , mă rog ceva de genul ăla),atunci problema este la electrovalva care comandă EGR (dă o căutare după N18). Asta se poate desface şi curăţa (am curăţat-o eu acum 2 ani, dar am schimbat-o recent pentru că pierdea vacuum şi parcă nici nu mai mergea în parametri).

Verifică şi furtunaşele de vacuum să nu fie vreunul crăpat.

Iar EGR-ul propriuzis ar trebui să încerci să-l cureţi, nu atât pentru clapeta aia (care are singurul rol de a asigura o oprire lină) cât pentru supapa propriuzisă care dacă se blochează o să-ţi creeze neplăceri mari. Dacă nu mai merge curăţat atunci iei în calcul alte variante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!