Jump to content

Cauciucuri


big danny
 Share

Postare recomandată

O sa imi permit sa zic ceva si de Blue Response, tot asa era o intreaga discutie pe la birou cu cauciucurile astea, pana la urma un coleg cu o Honda Civic a facut pasul si le-a comandat: 205/55/16 cam vreo 330 lei ceva in genul asta. Omul este foarte multumit de ele, are cam 1000 km rulati.  Foarte foarte silentioase. As cam vrea si eu... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SI eu i-am luat lui taica-miu pe Golf5, Dunlop BluResponse, 195/65/R15. Inca nu m-am dat si eu cu ele, dar abia astept sa vad ce-i de capul lor. Pe ADAC parca erau pe primul loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ma gandesc sa cumpar niste Michelin Primacy 3 pe 205/55/16 91V .. si ma gandesc daca este bine sa iau 91V sau sa iau mai mare 97v sau 94? din ce am calculat eu nu depaseste greutatea pe roata nici incarcata , ma gandesc la chestia asta pentru ca pe masina am avut pana acum puse numai de la 94 in sus. oare are ceva daca pun 91?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce imi aduc eu aminte cand le-am cumparat pe ale mele: primacy hp 91v, indicele 91= 650 kg incarcare pe roata.

Adica greutatea maxima sustinuta de anvelopa.

Acum un calcul simplu zice ca masina mea nu are voie sa depaseasca 650*4= 2600 kg.

Tinand cont ca tot asta e masa maxima autorizata din talon/civ, cred ca e un rationament corect.

Mai degraba as fi atent la indicele de viteza.

Eu m-am trezit anul trecut pe autobahn ca imi vibra volanul la o viteza peste indicele anvelopelor de iarna, respectiv H=180.

Cele de vara sunt V-uri adica max 210 dar masina mea a venit echipata cu W-euri adica 240.

Sper sa nu fi gresit cifrele dar ceva de genu.

Tot din experienta mea si a altora te avertizez ca michelin face anvelope bune calitativ dar "moi" in carne. Adica se tocesc ceva mai repede decat alte marci dar totodata confortul si siguranta e de partea ta. Eu am ramas surprins cum au reactionat anvelopele mele in anumite situatii fara interventia abs-ului (ca nu a mai fost necesar).

Drive safe!

Modificat de DonzDonz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca ai cam incurcat indicii de viteza si de greutate la anvelope.

Acestia sunt corecti: http://www.auto-soft.ro/Alegere-130.htm

 

Nu i-am dat de pe site la mine, sa nu zica lumea ca imi fac singur relcama! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca ai cam incurcat indicii de viteza si de greutate la anvelope.

Acestia sunt corecti: http://www.auto-soft.ro/Alegere-130.htm

 

Nu i-am dat de pe site la mine, sa nu zica lumea ca imi fac singur relcama! :)

 

o singura intrebare ca stiu ca te pricepi la anvelope.. este diferenta mare intre michelin primacy hp si primacy 3? ca este o diferenta nu foarte mare de bani si nu stiu daca merita..

Din ce imi aduc eu aminte cand le-am cumparat pe ale mele: primacy hp 91v, indicele 91= 650 kg incarcare pe roata.

Adica greutatea maxima sustinuta de anvelopa.

Acum un calcul simplu zice ca masina mea nu are voie sa depaseasca 650*4= 2600 kg.

Tinand cont ca tot asta e masa maxima autorizata din talon/civ, cred ca e un rationament corect.

Mai degraba as fi atent la indicele de viteza.

Eu m-am trezit anul trecut pe autobahn ca imi vibra volanul la o viteza peste indicele anvelopelor de iarna, respectiv H=180.

Cele de vara sunt V-uri adica max 210 dar masina mea a venit echipata cu W-euri adica 240.

Sper sa nu fi gresit cifrele dar ceva de genu.

Tot din experienta mea si a altora te avertizez ca michelin face anvelope bune calitativ dar "moi" in carne. Adica se tocesc ceva mai repede decat alte marci dar totodata confortul si siguranta e de partea ta. Eu am ramas surprins cum au reactionat anvelopele mele in anumite situatii fara interventia abs-ului (ca nu a mai fost necesar).

Drive safe!

 

multumesc pentru raspuns am calculat de pe site-ul dat de meghitz si am ~750 kg cu care ma pot juca cu ei.. avand in vedere ca in masina sunt in general 2 persoane si bagaje.. nu cred ca depasesc greutatea asta, decat daca tai un porc si il iau dupa mine. cat despre indicele de viteza .. merg pe V sau W

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumpara Primacy 3.

Au fost si HP-urile anvelope f bune in care am simtit confort maxim, aderenta f buna atat pe ploaie cat si pe uscat ..si tot ce ii trebuie in general unei anvelope f bune.... dar se pare ca Primacy 3 sunt peste ele. E normal, sunt generatie noua... nu au cum sa fie mai slabe!!

 

 

Inca ceva f important: nu e musai sa cumparati anvelope cu indice de greutate f ridicat si nici chiar de viteza (aici ma refer in special la anvelopele de iarna)... deoarece anvelopele vor fi mai grele iar acestea vor atrage dupa sine consum de combustibil mai mare, elasticitate mai mica (de unde rezulta confort mai scazut), etc, etc..

 

Intotdeuna un indice de greutate ridicat va rezulta din ranforsari mai mari, grosime mai mare a anvelopei, etc... care va atrage dupa sine o greutate mai mare fix pt acelasi tip de anvelopa.

Caz concret, masurat de mine: un Dunlop Wintersport 3D 235/45/R17 cu indice 97V comparat fix cu aceeasi anvelopa dar cu indici 94H are o greutate mai mare de aprox 1.2 Kg (cantarite personal, una dupa alta si avand aprox aceeasi uzura).

 

La cele de vara nu am observat mare diferenta la greutatea anvelopei la indici de viteza diferiti ... in schimb e un pic de diferenta la indicii de greutate.

 

E bine sa fiti cat mai aproape, daca se poate, de specificatiile producatorului.

Modificat de meghitz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce am observat datele despre consum si aderenta raman neschimbate la michelin , iar in alte cazuri la alte anvelope am vazut ca se modifica in functie de tipul anvelopei cum ai spus si tu .. daca aleg o anvelopa 93h XL este mai grea decat 91H de unde si consumul de combustibil o sa fie mai mare + confort mai scazut.. etc.

 

oricum multumesc pentru informatii!

 

anul asta merg pe michelin primacy 3  - sper sa fie o alegere buna

Modificat de Valy31
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e cazul de XL pt masinile noastre.

 

Un 94H de iarna pt Passat sau Audi A4 e suficient iarna. Un 91H e de asemenea suficient pt Golf-uri, Audi A3, Jetta, etc

 

Pt vara e ok 94W sau 94Y pt masinile de clasa medie de ex. Cele de clasa compacta merg f bine tot cu 91, fara alte ranforsari!!

 

Eu am trecut iarna asta cu un 97V pe Passat dimensiune 235/45/R17 (o mai scapam uneori si la 220-225 km/h.. si de asta am ales V-uri)... dar nu m-am simtit f confortabil deloc cu anvelopele alea. In iarna ce va urma cred ca le voi schimba si o sa raman la 94H.

Modificat de meghitz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e cazul de XL pt masinile noastre.

 

Un 94H de iarna pt Passat sau Audi A4 e suficient iarna. Un 91H e de asemenea suficient pt Golf-uri, Audi A3, Jetta, etc

 

Pt vara e ok 94W sau 94Y pt masinile de clasa medie de ex. Cele de clasa compacta merg f bine tot cu 91, fara alte ranforsari!!

 

Eu am trecut iarna asta cu un 97V pe Passat dimensiune 235/45/R17 (o mai scapam uneori si la 220-225 km/h.. si de asta am ales V-uri)... dar nu m-am simtit f confortabil deloc cu anvelopele alea. In iarna ce va urma cred ca le voi schimba si o sa raman la 94H.

 

vrei sa spui ca  nu merge la fel de bine sa pun pe passat un 91W?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus ca 91 merge pt compacte.

Passatul e clasa medie... deci un indice 94 pt greutate e mult mai potrivit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus ca 91 merge pt compacte.

Passatul e clasa medie... deci un indice 94 pt greutate e mult mai potrivit.

 

posibile probleme daca merg pe 91? adica la viteze mai mari? ca exact cum am spus am calculat si eu nu cred ca o sa incarc niciodata masina cu mai multe de 500 kg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai masina asta are deja 1600-1700 kg + incarcatura de 500 kg... e posibil sa ajungi la 2200 kg... si daca stai sa te gandesti masina nu va avea greutatea distribuita uniform pe axe... de ex la o franare mai puternica greutatea cea mai mare se duce pe axa fata. Vei fi aproape de limita.

Merge si 91 dar eu personal as incerca sa pun 94.

Modificat de meghitz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

XL nu inseamna un cauciuc ranforsat si mai rezistent in a face galme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

XL nu inseamna un cauciuc ranforsat si mai rezistent in a face galme?

 

extra load si da.. chiar este bun din cate stiu eu pentru tara noastra plina de gropi :D si borduri inalte

 + ca din cate stiu este ramfortata si poti merge cu ea si pe pana parca

Modificat de Valy31
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am XL si recomand oricui are anvelope cu talon mic si merge pe drumurile patriei. Au ele o greutate mai mare si se simt mai dure, dar fac galma mult mai greu.

 

Cele care merg pe pana sunt Runflat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

XL-urile au avantajul ca sunt bune pt dat-ul in gropi.

In schimb au dezavantajul ca sunt mai grele, mai neconfortabile (masina devenind mai rigida), consuma mai mult combustibil, etc

Personal eu prefer sa merg pe drumuri denivelate mai incet si sa ocolesc gropile. :) Nu am reusit niciodata cu anvelope normale in vreo 10-15 ani si 300 000 km sa fac nici galma la nicio anvelopa!!

In plus, nu stiu sa fi vazut pe echiparile de fabrica, puse vreodata anvelope XL.

 

By-the-way... proprietarii de BMW au pe masini anvelope Run-On-Flat... similare ca si duritate si disconfort cu anvelopele XL. Ei bine, am intalnit un numar f mare (nu exagerez deloc) de proprietari de masini Bavareze care au renuntat la anvelopele Run-On-Flat (Atentie - in ciuda faptului ca BMW-urile nu au nici macar roata de rezerva!!), preferand anvelopele normale.

In opinia mea, e o greseala majora sa ai anvelope cu balon mic si sa le mai si alegi XL.... te vei simti ca in masinile Flinstone!! :lol:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Insa te poate salva de a mai investi pe putin 600ron in alt cauciuc (de obicei anvelopele de 17, 18, 19 sunt mai afectate). Din cate stiu eu un cauciuc cu galma trebuie inlocuit.

Tocmai ca cele cu balon mici iau socurile mai puternic. 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca ai cam incurcat indicii de viteza si de greutate la anvelope.

Acestia sunt corecti: http://www.auto-soft.ro/Alegere-130.htm

Nu i-am dat de pe site la mine, sa nu zica lumea ca imi fac singur relcama! :)

Asa este. Am gresit.

Retinusem ca pt passat un 91h e minimul suficient.

Ce e peste e un plus.

Multumesc pentru corectare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am eu 94 V XL de iarna pe 205 si nu sunt nici pe departe tari si rigide nici prin apropierea familiei flinstone! sunt chiar confortabile + ca ai siguranta ca mergi printr-o localitate fantoma cu sant pe mijlocu dumului.. ieri am vazut cum si-a facut proprietarul uni ford masina acordeon cand a dat in groapa aia cand cobori podu de la scanteia :)) omu daca nu trecuse pe acolo nu stia!



revenind la subiect. ma gandesc care este diferenta de greutate fata si spate? o fi mai bine sa iau un 94 V pe fata si 91 pe spate? ma gandesc ca e motorul pe fata + cum ai spus si tu meghiz toata greutatea se duce pe fata la o frana brusca. diferenta la anvelope dintre 91-94 (la pret ma refer) este una mare si nu inteleg de ce ca pentru 40 kg in plus greutate pe fiecare roata platesti 100 ron 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am incaltata masina cu Bridgestone Turanza T001 91V.

Sunt extrem de multumit de ele, am luat si cateva gropi serioase prin zona Ludusului.

 

Momentan imi caut anvelope de iarna noi.

Studiind, am ajuns sa imi doresc modelul Nokian WR A3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am incaltat masina cu Michelin Primacy 3   91 W  (4 bucati) - sunt super bune.. zici ca e masina lipita de sosea in curbe, zgomot de rulare foarte mic + comfort sporit . de franare nu mai vorbesc.  deci recomand la prima vedere aceste anvelope.. ramane de vazut acum cat de repede se uzeaza (dar un cauciuc bun se uzeaza si repede de regula) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zi-ne un cost total.

Eu zic ca eficienta maxima o vezi dupa vreo 1000 km de rodaj.

Drive safe!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1716 costul anvelopelor + 90 ron montajul



+ ca am aflat ca la ultimul schimb de avelope la tranzatia vara-iarna mi-au fost furati senzori de presiunea :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!