Jump to content

Consum de ulei la motoare PD


Aky
 Share

Postare recomandată

Domnu Cosmin mie tot nu mi-e clar de ce zici tu ca nu functioneaza cu o garnitura noua... Tu sigur nu ai capacul crapat sau ceva de genu asta?? Ca teoretic altcumva nu vad dc ti-ar scapa ulei chiar si cu garnitura noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca l-as mai tine pe masina daca ar fi crapat? :)

Garnitura noua nu inchide bine pentru ca nu e de calitate. Iar originala nu mai gasesti.

Mie mi s-a intamplat. Credeam ca fac un lucru bun si cand colo... am revenit la cea veche. Din moment ce acum nu mai am gram de ulei pe-acolo, e clar ca nu e crapat nimic. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar originala nu mai gasesti.

Huh? :P Cum sa nu mai gasesti originala. Eu imi comand acuma garniturile de la furtune, garnitura de la busonul de ulei si am inteles ca exista NUMAI pe original mi-e greu sa cred ca sta altfel situatia la garnitura de la culubutori. Motoarele noastre cred ca sunt identice deci pentru toate passaturile intre 1996 si 2004 sa nu se mai produca pe original garnitura de la capacul de la culbutori (care e o garnitura importanta si des de schimbat considerand ca TEORETIC cand desfaci capacul trebuie sa o si schimbi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa mi-au spus si mie, ca e originala, dar... nu pot sa cred ca una originala e mai slaba decat aia veche.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

parerea mea este ca daca mai apare situatia, o solutie (cu costuri suplimentare) ar fi sa utilizezi totusi tipul de ulei recomandat de producatorul german (VAG) si evident sa urmaresti daca mai apare acel consum brusc.

Pe de alta parte si eu, conform instructiunilor primite la cumpararea masinii de noua si nu numai, intradevar nu accelerez brusc pana cand nu se incalzeste si motorul si nu am probleme cu consumul de ulei.

Modificat de xilarion
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai acum un an, cand mi s-a intamplat aceeasi chestie, aveam ulei ARAL 5W40, de exemplu, si tot l-a consumat. Insa tot la fel de dubios.. Deci nu uleiul e de vina. Tind sa cred ca doar modul de utilizare al motorului. Dar sa fie chiar asa mare diferenta? Eram chiar asa de neatent? Din ce spun si alti colegi, motoarele care merg mult fara sa ajunga la temperatura normala de functionare consuma mai mult. Probabil asa a fost si la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si in cazul meu, desi consumul de ulei este foarte redus (am 5000 km de la schimb) si nu e cazul sa completez (iar daca asi face treaba asta mi-ar intra maxim 150 grame ulei) am observat ca daca fac drumuri scurte si nu se incalzeste motorul, ceea ce mi se intampla frecvent pt ca serviciul e la 5 km consumul de ulei devine sesizabil. Cand am fost in concediu ultima data si am batut peste 3000 km in etape lungi consumul de ulei este chiar 0.

Referitor la chestia cu capacul chiulasei am avut si eu o scurgere pe acolo si chiar era sesizabila la nivelul de ulei. Dupa ce am remediat-o (poate e cam mult spus, am strans doar un pic suruburile ca erau chiar nestranse) a scazut consumul f mult. A, un pic de ulei este pe intercooler, pe la furtunul din partea de jos, deci cred ca mai am o problema.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Se pare ca iar e flamand motorul meu. Brusc, de pe o zi pe alta, disparut iar putin ulei, vreo 150 de ml. Cred ca voi trece pe Valvoline. Desi e cel mai naspa ulei, a fost singurul care nu disparea de la schimb la schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin,

daca tot esti dispus sa schimbi tipul de ulei, parerea mea este ca ar trebui sa incerci cu uleiul recomandat de VW (la masina din semnatura mea parca este CASTROL 505-01) si atunci sa verifici ce se intampla; daca si cu uleiul asta ai consum, atunci categoric nu este uleiul de vina si problema este in alta parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca motorul meu are ceva cu marca de ulei. Si cu ARAL 505.01 mi-a facut aceeasi chestie.

Cu Valvoline nu avea nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce tip de VALVOLINE?

comunica denumirea exacta si o sa incerc sa caut si eu pe net cam care ar fi diferentele intre acesta si CASTROL-ul 505-01 si poate se iveste vreun indiciu.

Modificat de xilarion
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu gasesc exact cum era ala. Desi denumirea era asta, cel ce l-am folosit eu avea ambalajul albastru mai inchis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin am gasit buba la mine.e pe la busonul de sus de la ulei.arunca pe acolo si se imbiba in buretele din capac si se prelinge prin burete exact in jos in directia egr-ulu.am sa il schimb si sa vad exact cum e dupa.pt ca mai am 2000km pina la schimb o las asa si vad dupa.

ma gineam sa il schimb si uleiul de data asta.am folosit mobil 1 pina acum.sa vad poate e side la ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat pe net si am ajuns la concluzia ca uleiul VALVOLINE DuraBlend Diesel Motor Oil 5W40 pe care il mentionezi pare a fi FOARTE BUN adica sunt pareri ca este chiar mai bun decat CASTROL TXT 505-01 (banuiesc ca prin tehnologia DuraBlend). In aceasta situatie, utilizarea uleiului VALVOLINE (de tipul mentionat mai sus), la masina ta (care are parca ceva mai mult de 200000 Km), poate fi o solutie pentru micsorarea consumului de ulei. Daca vei utiliza din nou acest ulei probabil ca te vei convinge si singur. Oricum nu are de ce sa strice sa incerci mai ales ca la pret pare foarte accesibil in comparatie cu CASTROL TXT 505-01 iar dupa informatiile de pe net este chiar mai bun. Mai jos cateva link-uri.

http://www.valvoplus.ro/?p=productsMore&iProduct=5

http://www.auto-class.ro/info.php?selected...SelectedType=t8

http://pics.tdiclub.com/data/529/Audi_Approved_Oil_Chart.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru informatii Marius. :D Foarte utile.

Probabil tot pe Valvoline o sa merg, fiind si mai usor de gasit pe la noi, si mai ieftin, si m-a convins consumul scazut al lui.

Flotouran, la mine chiar nu are scapari pe nicaieri, am rezolvat orice scurgere. Daca vezi cat de curat e motorul, fara urme de ulei pe nicaieri, nu-ti vine sa crezi. De-asta ma mir unde a disparut.

Dar cum spunea si Marius(xilarion), cauza s-ar regasi in compozitia uleiului.

Cred ca e destul ca o singura componenta din motor sa fie mai sensibila la un anume ulei, si deja apare consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Mai pe inteles, motor Pumpen D

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la ce zicea c o s m i n acum cateva posturi privind consumul de ulei daca te dai la masina cand e rece are dreptate mare. La fel face si la mine. Si mai adaug o posibila cauza > accelerarea brusca in turatii joase(solicitare mare la turbina). De cand am invatat, ca sa zic asa, sa exploatez masina, am consum de maxim 100ml ulei in 6500km. Inainte lua intre 30-100ml la 1000km. Deci tacanitul de la volan are mare impact si el in consumul masinii. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul de ulei depinde foarte mult de uleiul folosit. La inceput imi consuma chiar peste un litru la passat B6 si de cand folosesc Castrol pentru VW 15W-30 max 300-400g.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da corect si uleiul conteaza. De exemplu inainte aveam Aral 0w30 506.01 si lua 30ml la 1000k. Am facut schimbul cu Aral 431 5w40 si timp de 4000km a consumat 100ml/1000km. Acum am 10500 cu uleiul ala si de 6500km nu a luat mai mult de 100ml/6500km. Probabil primii 4000km a trebuit sa treaca pentru o omogenizare a uleiului vechi cu cel nou, sau pur si simplu cel dinainte fiind mai subtire s-a dus usor(cei 400ml) si apoi s-a stabilizat.

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xilarion, m-am documentat si eu despre noile norme, dar peste tot se recomanda ca cei ce folosesc 506.01 sa ramana in continuare pe 506.01. prin urmare ce e de facut ? schimb producatorul ? plus nu m-am lamurit daca consumul de ulei este peste limitele admise. In stilul asta nu stiu daca reusesc sa fac 15k - 20k km (cu 2 litri de completat) cand long life 501.01 este facut pentru un nr de vreo 30k km. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca PD-ul meu este "defect": nu consuma ulei.

Fostul propietar mi-a lasat 1L de ulei in portbagaj si intre timp s-a mai adunat un litru ramas de la schimburile de ulei facute (2 in 2 ani).

Recunosc ca merg ca familistu' (maxim 110 KM la ora...hai 120), usor cu acceleratia ca se ia pasagera din dreapta de mine, si alte din astea, dar sa nu consume de loc... la cei 140000 KM pe care ii are. Sper sa fie de bun augur.

Folosesc (ca si fostul propietar) numai 5W-40 Mobil 1 si la fiecare 2-3 saptamani verific joja cu masina parcata in acelasi loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si uleiul conteaza, dar talpa la rece e decisiva. Ai talpa mica, ramane uleiu' in motor. Ai talpa mare, dispare in atmosfera. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!