Jump to content

Consum de ulei la motoare PD


Aky
 Share

Postare recomandată

Castrol EDGE - 42 RonCastrol TXT - 30 Ron

cu castrol edge sunt de acord la pret... tot cu atat l-am luat si eu, dar castrolu TXT eu l-am luat la 60 si ceva de roni. cred ca ai dreptate... depinde foarte mult de unde il cumperi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din fabrica cred ca a venit cu Castrol (nu sunt sigur) si acum am pus ARAL - consuma mai putin la prima vedere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde ati gasit Castrol TXT 505.01 cu 30 RON? De un an de zile de cand am masina n-am gasit decat la 62 RON. La 160000 de km cati are masina acum, mi-a consumat 400 ml la 12000 km. Banuiesc ca e un consum normal...

Si inca o chestie. Pana am adus masina din afara (la 146000 km), a avut service long life, deci implicit Ulei Castrol TXT 506.01. De ce astia de la Bosch service mi-au spus sa nu pun ulei 506.01 ( 0W40 ) long life, deoarece asta se foloseste pana in 100000 km, iar peste 100000 km sa folosesc 505.01 ( 5W40 ) ? :( :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa un anumit numar de km (cum ai si tu), e normal ca motorul sa nu mai mearga ca la 50.000 km, adica incepe sa consume ulei, putin cate putin (e vorba de zeci de ml, nu litri)... Un ulei long life se consuma mult mai repede, decat un 5W-40. Ar trebui sa completezi mai mult la un schimb (20-30.000km) si e mai scump decat un 5w40. Mai bine pui 5w40, il schimbi la 12-15.000 km, completezi putin si ai tot timpul ulei "proaspat". Aici depinde si cati km faci anual. Uleiul e bine sa il schimbi dupa specificatie (15.000 sau 30.000 km), sau odata pe an, adica nu are rost sa pui long life si sa nu faci mai mult de 15-20.000 km/an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motoarele 2.0 TDI consuma in jur de 2 l intre schimburi

Mie imi consuma ceva mai putin de 1 L intre schimburi, dar eu fac reviziile la 30,000 km (long life)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt foarte curios cum reusiti sa faceti reviziile la 30000km in conditiile din Romania,filtrele alea ce zic ca eu le schimb pe toate la 10000km si mi se face rau cand vad ce mizerie este in ele.Nici nu imi pot imagina cum arata(daca mai arata) la 30000km.Si masina mea a folosit in Germania long life dar sa ma ierte Dumnezeu acolo si dupa 30000km filtrele sunt curate.Cand am adus masina in tara avea 17000km de la ultima revizie dar eu ca orice om cu capu pe umeri am zis sa schimb ce este de schimbat - filtre, ulei ,distributie,etc - si cand am vazut cum arata filtru de aer mi-a parut rau pt.decizia luata parca acum era montat nu in urma cu 17000km.S-au poate folositi alte filtre speciale decat cele clasice....posibil,oricum cred ca este mult.Cu stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt foarte curios cum reusiti sa faceti reviziile la 30000km in conditiile din Romania

Ia vezi ce scrie la locatia mea si poate iti va satisface setea de cunoastere... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E asa se explica somebody.Si eu facem la fel in Germania dar la Romania nu se prea poate....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TDI condus sportiv consuma ulei. Nu va faceti griji de consumul de ulei. Cand este dat de turbina/motor incep sa se vada si alte semne. Nu are sens sa schimbi turbina sau sa faci motorul numai din cauza consumului de ulei.

Eu consum aproximativ 1l/10000 km (asta a fost cu 0w30) (nu stiu ce mi-a venit sa pun de ala!) si acum inca nu am facut consumul, dar sunt curios cum va fi cu 5w40. Oricum, numarul de km al masinii este cel putin apreciabil. Iar turbina a desfacut-o cipos de curand si in afara de faptul ca nu era prea murdara (asa-i cand mergi mai sportiv) nu avea joc decat putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum e bine ca nu zice vreunul ca lui nu ii ia gram de ulei tdi-ul sa ne "bage un cutit in inima".

Vreau doar sa va spun ca la solenta, logan, logan diesel, cielo, nu am sesizat nici cel mai mic consum de ulei. In schimb la opel astra 17 diesel consuma un pic.

Ma rog, ce conteaza un pic de ulei din cand in cand, daca masina merge super bine - mai bine ca cele enumerate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Sa vezi minune ....a disparut consumul de ulei in proprtie de 80% si asta dupa ce am schimbat turbina la domn Cipos.Concluzie : primul mare consumator de ulei este turbina cand incepe sa dea semne de oboseala.Mai raman cei 20% care se inscriu in ceea ce consider un consum normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Supun atentiei voastre o problema interesanta. Azi mi s-a aprins becul galben de la ulei in timp ce mergeam. Am oprit si am verificat uleiul, era pe minim. Am completat pana la maxim.

Partea ciudata este ca motorul meu nu mananca ulei. Maxim 2-300 de grame intre schimburi. Acum 2 saptamani am facut un drum de vreo 1000 de km si nu mi-a papat gram de ulei. In conditii de mers destul de nervos. Acum, cand umblu mai mult prin zona, 50-60 de km/zi, brusc mi-a disparut vreo 400 de grame de ulei din motor.

Partea si mai ciudata e ca si anul trecut exact in septembrie, mi-a disparut aceeasi cantitate de ulei. Nici pana atunci, nici de atunci.

Acum am Castrol LongLife III 5W30 507.00 cumparat din reprezentanta Nurnberg. Anul trecut aveam Aral 5W40 505.01 cumparat din Romania. Deci calitatea uleiului nu cred ca intra in discutie.

Ce parere aveti, ce se intampla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca stilul de condus este influenteaza cel mai mult consumul de ulei. Motorul TDI este in general un "halitor" de ulei indiferent de marca uleiului.

Mie imi consuma aproximatin 500 ml ulei intre schimburi si folosesc Castrol EDGE Turbo Diesel 5W40 505.01 (masina are 145000 Km). Un alt factor care influenteaza consumul este turbina care indiferent de stadiul de uzura va consuma ulei mai mult sau mai putin. Turbocompresorul va "consuma" ulei chiar daca este nou (vapori de ulei care se aduna in intercooler si pe admisie) sau cu uzuri marite (in general aruncat pe evacuare, consumuri exagerate de ulei). in momentul in care motorul in sine consume ulei (prin ardere) apar alte simtome si belele (culoarea si mirosul fumului, probleme de compresie...).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum, consum dar din ce zice Cosmin "papatul" uleiul a fost brusc si nu progresiv. Intrebarea logica ar fi daca atunci cand ti-a disparut cantitatea de ulei se comporta in vreun fel nefiresc masina (fum etc etc). Cum raspunsul este probabil nu atunci nu stiu ce sa zic. Am mai auzit de cazuri d-astea de mancat brusc de ulei care nu se mai repeta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se comporta in vreun fel nefiresc masina (fum etc etc)?

Nu. :D

Merge normal.

As zice ca l-a scuipat pe undeva. Ca data trecuta, cred ca a iesit pe la garnitura de capac culbutori. Dar acum pe unde dracu a mai iesit? Ca pe-acolo nu mai poate. Si probabil nici mai incolo n-o sa mai dispara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin acum am fost si eu cu masina pt aceeasi treaba.

am descoperit ca scapa ulei jos in stinga la furtunul de la intercooler.picura putin si nu se vedea sub masina.imi lipsea cam aproape un litru.

si acum dupa un drum de 2000km.verifica si acolo.eu am descoperit doar cind am dat scutul jos.

nu cred ca sa fi pierdut tot uleiul pe acolo dar era murdar tot in jur.

eu credeam ca e pe la egr dar e curat

Modificat de flotouran95
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine cuplajul intre intercooler si furtun e cu coliere. Nu pierde nimic. O sa verific cu prima ocazie, dar la mine acolo e uscat lacrima. Nici macar urma de ulei.

Tre sa fie alt secret...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine e cu coliere si pierdea pe acolo.lam curata si am pus silicon

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha. La mine e uscat acolo. Doar praf. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine in 15 000 a consumat cca. 700-800ml Aral Tronic; am trecut pe Mobil 1 adus din USA (cine vrea, PM pt. sursa - cu factura), si la 6000km am avut consum estimat de mine la cca. 80 ml (prin turnare). La 5000, vechiul schimb, Aral se consumase cca. 250ml :)

Chiar ma bazam pe faptul ca nu va mai trebui sa completez cu M1 :icon_thumright: So far, so good...

Modificat de RIon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu problema. Dupa vreo 500 de km, am verificat nivelul: totul ok. Nici macar 50 de grame lipsa. Pierderea pe la vreo garnitura, EGR sau turbina zic eu ca e exclusa, din moment ce n-am reparat nimic. Motorul l-am folosit in acelasi stil, doar ca am fost foarte atent sa nu-i dau talpa, pana ce ajunge apa la 80-90 de grade. Sa fie asta diferenta? Consumul la PD apare doar in solicitarea la rece?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu ce sa zic cosmin.dar eu de 2 zile am spalat motorul si azi am vazut pe partea de jos a capacului de la motor praf imbibat cu ulei.pe unde curge nu stiu ca nu se vede.deci nam gasit rezolvarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am eliminat in mare toate scurgerile, deci daca dau jos capacul de pe motor, cam poti linge sare de pe el. :D Dar consumul asta mare fara precedent si fara urmari nu are de unde aparea decat in consum. Daca pierdea pe undeva, lasa urme si nu se oprea asa, fara sa-i fac nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu ce sa zic cosmin.dar eu de 2 zile am spalat motorul si azi am vazut pe partea de jos a capacului de la motor praf imbibat cu ulei.pe unde curge nu stiu ca nu se vede.deci nam gasit rezolvarea.

Pai cred ca e destul de clar daca zici ca e sub capacul de la culbutori ca e de acolo e... S-a puscat garnitura... Din ce observ e o chestie comuna probabil uleiul in timp uzeaza garniturile pana cand fac microfisuri... Scoate capacul si inspecteaza ce e acolo :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da... scoate capacul :) , spala-l si pe el si garnitura cu benzina sau diluant, unge subtire garnitura cu silicon negru termorezistent si pune totul la loc. Nu te va ajuta nici garnitura noua, eu am incercat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!