Jump to content

Consum de ulei la motoare PD


Aky
 Share

Postare recomandată

Dragi confrati,

Supun atentiei dvs. urmatoarea problema.Cat ulei consuma un motor pd intre doua schimburi ( 10000 km ) dat fiind faptul ca unele din ele consuma de noi.Cei de la reprezentanta au spus ca este normal sa consume ulei .Tot ce este pana la 1 litru este ok,dupa sunt probleme.Mentionez ca la masina mea se duc cam 700 gr.intre schimburi dar are 240000km. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut un passat B5 (2000) 1.9 115cp ATJ,si consuma 500- 700g intre schimburi(10-12ooo km).masina avea in jur de 150ooo km.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tinand cont de kilometrii masinii eu zic ca nu consuma mult.Golful meu nu e pd,are 237.000 si consuma intre 500-1000 ml la 10k km in functie de cat de tare merg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da e normal sa consume pana la 1L, scrie chiar si intr-unul din manualele VW (cel de utilizare sau cartea de service). :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conteaza ce ulei pui. Eu nu am PD dar cu 5w-40 ia 300grame intre schimburi iar cu 0w-30 imi ia 1l la 15.000km. Consider normal acest comportament, asa a fost motorul de nou. Motorul are doar 51.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conteaza ce ulei pui. Eu nu am PD dar cu 5w-40 ia 300grame intre schimburi iar cu 0w-30 imi ia 1l la 15.000km. Consider normal acest comportament, asa a fost motorul de nou. Motorul are doar 51.000km.

Da asa este conteaza ce ulei folosesti .Eu folosesc 5w40 de la valvoline pt. pd si consumul este acceptabil.Daca folosesc acelasi ulei dar de la castrol se duce un litru.Ciudat!!!!! Nu am vazut in nici o carte tehnica de vw passat ceva referitor la consumul de ulei,iar in romania din 10 mecanici 5 spun ca este normal 5 ca nu.Unii spun ca uleiul este consumat de catre o turbina pe moarte altii ca motorul.....nu stiu ce sa mai cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da e normal sa consume pana la 1L, scrie chiar si intr-unul din manualele VW (cel de utilizare sau cartea de service). :)

1L/1000km nu 10000km, deci e marja de eroare foarte mare permisa de producator sa nu-i poti da in judecata cand angrenajul pana ulei cat benzina :P

Revenind:

Conteaza ce fel de ulei pui, cum mergi, unde mergi (daca mergi numai in oras o sa-ti consume mult mai mult decat daca mergi constat pe autostrada cu 120.). E relativa treaba si la fel si masurarea lui pe joja. Am facut un experiment dupa 1000 de km de mers in afara, moderat nu-mi mancase deloc ulei, deci masina mananca cam 1L intre schimburi fiindca merg 95% prin oras.

La un moment mi se pusese pata ca-mi mananca ulei si verificam zilnic aproape. Ei bine nu am reusit sa gasesc undeva perfect orizontal pentru am obtinut tot felul de valori :P. Concluzia? Baga pana la zona A si apoi verifica uleiul numai in acelasi loc tot timpul, pentru a avea vreo relavanta masurarea :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am constatat ca motorul de la passat-ul meu papa cam 200 - 250 ml / 5000 km (ma refer la castrol pt ca la mobil imi lua chiar mult mai putin), dar ceea ce mi s-a parut mai important e ca daca merg drumuri scurte si nu se incalzeste motorul consumul de ulei e mai ridicat. In schimb, in concediu am mers 2500 km in patru-cinci zile si nu a luat gram, desi am rulat si cu viteze mari sau foarte mari (de multe ori peste 150-170).

Concluzia mea: castrol se duce mai repede, iar la deplasari frecvente cu motorul rece consumul de ulei devine chiar important, altfel nu prea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1L/1000km nu 10000km, deci e marja de eroare foarte mare permisa de producator sa nu-i poti da in judecata cand angrenajul pana ulei cat benzina :)

Revenind:

Conteaza ce fel de ulei pui, cum mergi, unde mergi (daca mergi numai in oras o sa-ti consume mult mai mult decat daca mergi constat pe autostrada cu 120.). E relativa treaba si la fel si masurarea lui pe joja. Am facut un experiment dupa 1000 de km de mers in afara, moderat nu-mi mancase deloc ulei, deci masina mananca cam 1L intre schimburi fiindca merg 95% prin oras.

La un moment mi se pusese pata ca-mi mananca ulei si verificam zilnic aproape. Ei bine nu am reusit sa gasesc undeva perfect orizontal pentru am obtinut tot felul de valori :). Concluzia? Baga pana la zona A si apoi verifica uleiul numai in acelasi loc tot timpul, pentru a avea vreo relavanta masurarea :blink:

Corect dar ramane intrebarea cine il consuma turbina sau motorul,pt.ca atunci cand te duci la service si ii spui lu nenea doctoru de masini ca manaca ulei primul lucru care ii iese pe gura este turbina uzata chiar daca ea saraca nu are nimic.Intr-adevar acesta este un semn de uzura pt. turbine dar cum putem face diferenta intre consum normal de ulei si consum din cauza turbinei uzate.De aici marele risc existent in Romania de a fi pacalit si de a plati bani frumosi degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

razvancana,te rog nu mai folosi QUOTE fara motiv(vezi regulamentul),sterge si apoi scrie.dupa parerea mea la nr de km al masinii tale este firesc consumul de ulei.cred ca se datoreaza atat uzurii turbinei cat si motorului(in limite normale de uzura).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc Mobil Special V. Imi consuma 1l/10.000km mers mai mult sportiv decat linistit. Dupa 7.000 km de la schimb mi se aprinde becul in bord (asa s-a intamplat prima data) pentru ca nivelul ajunge la minim si atunci este suficient sa completez cu 0.5l si ma duc pana in 10.000 unde fac schimbul. Vechiul proprietar mi-a spus ca el nu completa intre schimburi, lucru adevarat pentru ca avea alt stil de mers. Masina are pe bord 170.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passat variant, avb, 140000 km.. papa cam 250-300 ml de ulei intre schimburi... atunci cind am constatat ca mi-a papat ulei, facusem cam 75%(din cei 10000km intre schimburi) drumuri lungi, la viteze medii (130-150kmh). Mecanicul cu care am vorbit mi-a zis sa nu imi fac probleme decit atunci cind sare consumul de 1l la 10000km, asa ca nu m-am mai agitat. Uleiul era, si este si acum, castrol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am motor PD 130 Cp cu 185.000km si folosesc Castrol 0W30. Am facut 13-14.000km si am adaugat maxim 200ml, iar acum este la jumatatea semnului de pe joja(controlat la rece). Mentionez ca la schimb de ulei mi-au pus aproape 4l (deci era peste semnul de maxim pe joja asa ca se mai pot adauga vreo 300ml). Kilometrii i-am facut in cea mai mare parte pe autostrada (aprox. 11.000km)cu viteze de aprox 150km/h, iar restul in tara. Confirm faptul ca in cei 11.000 nu am observat consum de ulei, in schimb in cei 3.000 facuti in tara m-am speriat. Am crezut ca s-a stricat ceva.

Completarea cu cei 200ml am facut-o pentru ca era aproape de minim, nu am asteptat sa se aprinda becul. Consumul il am din cauza turbinei , pentru ca pe sus(admisie, EGR cred) si la radiatorul de aer(cred ca are vreun colier prost) vad urme de ulei. Daca stie cineva cum se poate elimina (mai economic) scurgerea aia de ulei pe la clapitza aia(nu stiu exact cum se numeste) astept un raspuns.

Ma gandeam sa schimb uleiul pe la 20.000km, avand in vedere ca majoritatea km ii fac pe autostrada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In manualul masinii neamtul a scris ca e normal ca masina sa consume pana la 1l/1000(o mie) de km !!!!

Am vb cu un prieten care a lucrat la vw service in germania.El mi-a zis ca motoarele astea consuma de cand sunt noi ulei . Nu trebuie sa fie stricate ca sa consume , asa sunt ele facute ( dupa cum a-ti obs deja de la golf 6 se va renunta la tehnologia pd si se trece pe commonrail). De exemplu la passat-ul meu daca circul 10 mii in oras imi consuma 1-1,5 l / 10 mii , daca merg pe autostrada si germania ,austria consuma 200-300g/10 mii !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesante opinii dar nimeni nu mi-a raspuns concret la intrebarea "Cum facem diferenta dintre consumul normal de ulei si cel indus de o turbina sau un motor uzat prea tare.Cat despre mecanicii de la reprezentantele vag din Romania .......daca masia este noua este normal sa consume ulei ....daca nu mai este in garantie s-a stricat turbina....In ceea ce ma priveste masina pe care o am nu consider ca are f. multi km dat fiind faptul ca nu a fost rulata in Romania deloc,iar motoarele merg 500000-600000 km fara pb.bineninteles cu servisarea corecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

razvancana,pt nr de km ai masinii tale consumul de 700g este normal.motoarele 2.0 TDI consuma in jur de 2 l intre schimburi de noi,asa ca e greu de facut o diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul meu are 200.000 de km si pana acuma foloseam 5W40 Valvoline, si imi consuma cam 2-300 de grame intre schimburi. Acuma am trecut pe Aral. Am doar 6.000 de km cu el. Am venit linistit spre Brasov, fara sa ma uit la ulei acasa, ca doar stiam ca nu consuma. Dupa vreo 100 de km, becul galben de la ulei se aprinde si imi piuie. Ma uit la ulei, pe minim. N-am gasit nicaieri Aral pt. PD, asa ca am bagat Valvoline peste el. Mi-a intrat cam 400 de grame. Concluzia ar fi ca depinde si de marca de ulei.

Unde mai pui ca Valvoline-ul e 30 de lei, si Aral-ul e 60.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am citit pana acum pot trage doar o concluzie :suntem la cheremul doctorilor de masini.Am recitit documentatia pe care o am pt. masina mea si pt cea de la servici ( aceeasi dar din 2007 ) si nu scrie nicaieri despre consumul "acceptat de ulei" si sincer sa fiu nu prea am vazut soferi de passat in Germania cu capota ridicata si cu galeata de ulei in mana sa adape vaca pardon passat-ul si vorba aceea merg destul de des pe acolo.

In concluzie sfatul meu este sa invatam fiecare cat de mult putem despre masina asta ca sa nu ajungem victime sigure ala service-urilor si meseriasilor.

In rest drumuri bune stimati colegi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 12000 km. imi ia vreo 800-1000 ml. de ulei.Conteza tipul uleiului si modul in care mergi cu masina.Constructiv, masina este facuta sa consume ulei si nu trebuie sa ne facem griji inutile din aceasta privinta.De regula o turbina defecta iti consuma uleiul in cativa zeci de km si de aceea nu cred ca e necesar sa inventam defecte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate putin :) :

Nu stiu daca masina e "facuta sa consume ulei" sau pur si simplu daca vrei sa iti functioneze bine si cand va avea 650.000km (e o poza cu acest km pe forum) trebuie sa ii pui un ulei cu vascozitate redusa.

Probabil ca daca te-ar indemna sa ii pui un ulei mai vascos, consumul de ulei ar scadea dramatic dar VW nu ar mai fi o marca fiabila.

Eu prefer sa imi manance 500ml la 15000km (ca tot trebuie sa fac revizia curand) decat sa tina masina doar pana la iesirea de pe poarta uzinei.

Cat despre diferentele intre PD si CR, cred ca principalese motive pt care se va trece pe CR sunt legate de costuri si de silentiozitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am Golf IV - PD, dar nu ma plang de consum. Folosesc Mobil 1 5w-40 Special V (505.01), (mobil 1 5w-40 Synt S (505.00) nu e pentru PD). Il schimb la 15000 km si completez maxim 200-400 ml - masina are 140.000 km. Atentie la ce ulei folositi, sa fie special pentru PD (505.01 sau 506.01-long life), nu va luati dupa ce spun cei de la magazine, sau de la service, care vor sa isi vanda uleiul de pe stoc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte corecte din pct meu de vedere toate opiniile prezentate pe acest topic.Uleiul folosit conteaza foarte mult .Problema care ramane in picioare totusi este unde incepe si unde se termina acel consum normal dat fiind faptul ca sunt o gramada de variabile in acest calcul.Un scurt exemplu pt. edificarea dvs.Pana acum vreo 6-7 luni foloseam Castrol TXT 50501 ( MENTIONEZ CA FAC IN JUR DE 35000KM/AN) pe care masinuta mea il servea ca pe painea calda adica 1200ml/10000km ( efectuez reviziile la fiecare 10000km din cauza jegului din tara noastra si mi se pare cam mare distanta intre revizii cand mai uit la filtru de aer si de polen).Speriat apelez la cunostinte din DE de la o reprezentatnta VW si sunt informat ca acel ulei nu mai este ce a fost.....sa pun altul si mi se recomanda Valvoline Dura Blend 50501.Ok schimb uleiul si totul revine la normal ca sa zic asa maxim 500ml/10000km.La ora actuala Castrol TXT 50501 nu se mai fabrica ( oare de ce?) fiind inlocuit de Castrol EDGE mult mai scump.Stau si ma intreb acum cati amarati au aruncat banii pe turbine si mai stiu eu ce componente de passat scumpe din cauza unui ulei necorespunzator?!?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina mea s-a folosit Aral Tronic (nu stiu exact denumirea), pana la 118000 km, cand am adus-o din Germania. De atunci am trecut pe Mobil 1 5w-40 Special V, la primul schimb, abia la 12.000 km mi-a aparut un mesaj "check oil level". Am mai completat vreo 300 ml si am mers pana la 15000 fara probleme. Pretul e acceptabil 40 ron/l.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ razvancana:

stai linistit ca nu e asa de prost castrol txt, sau nu a fost... eu folosesc uleiul asta de 2 ani si nu am avut probleme. daca am mers frumos cu masina nu mi-a consumat intre schimburi mai mult de 500 ml... si nu vrei sa sti cati km are masina in care foloseam acest ulei; in schimb daca ii dadeam forja, atunci incepea sa consume... lucru normal pana la urma.

La ora actuala Castrol TXT 50501 nu se mai fabrica ( oare de ce?) fiind inlocuit de Castrol EDGE mult mai scump.

... si o mica corectura, castrol edge e mai ieftin decat era txt.

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol EDGE - 42 RonCastrol TXT - 30 RonBanuiesc ca depinde si de locul de unde il achizitionezi pt. ca in Romania este posibil orice.Oricum diferenta este de aprox 25% in Germania.Si inca ceva TXT-ul nu a fost un ulei prost nicidecum si eu l-am folosit la greu numai ca de vreun an incoace l-au cam stricat.....sa ii ia naiba nu stii ca orice minune nu dureaza mult mai ales in tara noastra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!