Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Care condensator?? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update la problema cu aerul rece, sau mai exact insuficienta lui, mai ales cand e cald.
Am fost la serviceul unde am fost ieri (auto dasis) in miezul zilei si am cerut din nou diagnoza.
De data asta mi s-a spus ca trebuie schimbat compresorul; mi s-a facut o oferta pt inlocuire cu Sunden (de unde se poate cumpara asa ceva nou?!), in total 2000 ron fara spalare.
La un alt service tot compresorul a fost diagnosticul, Valeo si manopera 1500 ron fara spalare.
Observ ca pe forum se discuta pe baza de date obtinute cu testerul VCDS, dar in ambele serviceuri au folosit doar aparate cu care se face si incarcarea cu freon.
Ce am mai inteles eu din testele acelea ar fi ca ambele presiuni indicate de aparatele din service sunt mai mici decat ar trebui sa fie.
Pana acum potentiale cauze ar fi compresorul (care nu ar fi in parametri), respectiv electrovalva sau condenser/calorifer clima infundat (asta ar fi radiatorul? daca am inteles eu bine)
Poate ma ajuta cineva cu o recomandare (pe PM sau cum e voie) in privinta unui service/persoane din Cluj disponibile sa faca o analiza mai detaliata si eventual reparatia... altfel nu vad alta solutie decat "tre schimbat compresoru'" (in situatia in care chiar ajung acolo, ce marci ar fi mai de calitate?)

 

Cum spuneam, chiar am nevoie de cineva din Cluj care sa stie/vrea sa foloseasca un tester pentru erori, seturi de date, sa imi poata indica un cod pentru o piesa sau alta. Am fost de 3 ori (in 2 serviceuri) si au folosit doar aparate cu care se face incarcarea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca sunt probleme cu clima numai caund este foarte cald afara, simptom care nu prea are legatura cu compresorul. Primul lucru pe care trebuie sa-l urmaresti este compresorul, atunci cand nu baga aer rece este posibil  sa decpleze din cauza temperaturii prea mari, urmareste ventilatoarele GMV de pe radiatoare daca pornesc odata cu pornirea climei, ele trebuie sa ramana pornite tot timpul atunci cand este nevoie de aer conditionat.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E problema cu clima totdeauna, dar daca nu e foarte cald afara, atunci nu e foarte evidenta si se obtin temperaturi acceptabile in interior. Aerul care vine din instalatie nu e atat de rece pe cat ar trebui. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic totusi sa urmaresti cum merge compresorul, daca merge cu intreruperi aerul nu va fi destul de rece. Am intalnit masini la care se decupla dupa vreo 15-20 de sec de mers dupa care cupla iar si tot asa. Cel mai bine posteaza un clip cu clima pornita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din moment ce am trecut prin 3 "constatari" cred ca cineva ar fi observat daca ceva merge cu intreruperi. Personal cred ca investigarea unor cifre sau potentiale erori ar fi mai eficace decat urmarirea vizuala a aparatului... 

 

Azi am mai reusit sa vad cu un VCSD niste parametri, afara erau in jur de 32 de grade, testul a fost facut pe loc, dupa un drum de 15 minute, cu clima pe LOW.
Nu apare nicio eroare pe partea de clima.
Cel mai ciudat a fost ca temperatura aerului pe partea pasagerului e undeva cu 8 grade mai putin decat pe partea soferului (de ex 19 vs 27 grade).
Presiunea pare sa fie 10 bari, constanta. 

VAG Number 3T0 907 044 AR
Component Climatronic H150401
Shop Imp 790 WSC73430
Compressor current, actual Value 0.825A
Compressor load 4.9 Nm
Compressor speed  900/min
Coolant temperature 81C
Refrigerant Pressure - MuX Kaeltemitteldruck 10.2bar

Mai departe, problema e ca niciun service nu vrea sa monteze doar electrovalva pe compresor, am sunat la vreo 7 serviceuri. Ridicol. Daca stiti pe cineva din Cluj sau din jur, doritor sa faca lucrarea, dati-mi un contact va rog. 

Modificat de FeriM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum pare freon putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut, am și eu o problema cu sistemul de climatizare, in sensul ca merge totul ok bagă rece apoi se oprește și nu mai răcește după care începe iar sa bage rece, și tot așa, atașez 2 poze cu valorile măsurate cu vag una in momentul când e funcțional și cealaltă când nu functioneaza14DF48D9-83D9-4980-8000-A2AE7A94DE65.thumb.jpeg.83b5983db82dc15a1ffac47972348a9e.jpeg40EECF94-D358-4646-89A3-346D7C46EC75.jpeg.ad5bb03f12e2691a170d2db044fec266.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erori? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine cu verificarea si completarea freonului s-a inceput, cel putin in 2 serviceuri s-a facut asta.
Mai departe am mai obtinut un diagnostic de "tre schimbat compresoru" dupa testul VCDS si am gasit apoi la WOB service disponibilitatea de a incerca schimbarea electrovalvei, din pacate doar in august. Mi s-a spus ca ar fi 80% sanse sa rezolve problema, iar daca o rezolva, nu se stie pana cand :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incarcat la un bkd cu freon, a mers vreo 10 minute apoi aer cald. Am mers inapoi la service si pe statie presiuni egale joasa/inalta 8bari, cuplu era 3nm parca si 0.8A pe valva. Am inlocuit valva cu una thermotec(200lei modelul cu prinderea pe surub) insa tot nu merge, nu misca deloc presiunea la pornire. Am masurat voltajul la valva si a urcat pana la 13.5v deci fire bune. Am verificat si axul daca se invarte si e in regula, a ramas compresorul de schimbat.
 

KTT060003_2.JPG

Modificat de davidut5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, un prieten cu un CC 2009 a avut ceva similiar, lui nu-i pleca compresorul deloc. 

Stiu ca e un senzor in stanga langa far( cum te uiti la masina) pe traseul unei conducte de AC. A inlocuit senzorul ala cu un AM nou si tot nu mergea. Un service specializat pe AC i-a sugerat sa puna senzorul ala pe original, si s-a rezolvat. 

Poti incerca sa iei senzorul pe original si sa testezi, e mai ieftin decat un compresor nou. 

 

PS: Baiatul de la service a spus ca a mai intalnit problema asta si ca multe Passat-uri le-a rezolvat cu piesa pe original si NU pe AM.

PS2: Stiu ca senzorul pe original era cam la acelasi pret cu cel AM.

Salutare!

Modificat de smecs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florica adrian

Buna !

Atasez si eu aici cateva testari efectuate cu compresorul de aer conditionat al masinii din semnatura.

Problema se prezinta in felul urmator: compresorul nu baga frig, decat dupa ce apa atinge temperatura de 90 °C.Instalatia a fost incarcata acum trei saptamani cu 300 grame agent de racire.( dupa doi ani de la ultima incarcare)

Dupa prima testare facuta, concluzia trasa de cel care a efectuat operatiunea, a fost ,, compresor defect(nu face presiune), necesita inlocuire.

Imaginile postate sunt de la cea de a doua testare. 

Cei cu experienta in astfel de probleme, credeti ca este compresorul sau celebra, de acum, electrovalva .

Multumesc pentru raspunsuri !

La ralanti:

20210726_002753.thumb.jpg.4b10651a60a49d9a7c754ea1fe1aa81a.jpg

In mers:

20210726_002837.thumb.jpg.ab39ec1614eec4e9670c3635b1e0b4d0.jpg20210726_002906.thumb.jpg.22b51e714df92451322253f66ac638a0.jpg20210726_002940.thumb.jpg.275a88e86c3906d55cd64fa759065069.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba electrovalva. Verificati si surubul de fixare a fuliei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti, am si eu o problema cu un Crafter 2.5 2008

 

Compresorul este sanden pxe16

Am curent in mufa 16v

Curent compresor 1600mA

Cuplu compresor 18 Nm

Am schimbat 5 compresoare, am schimbat si electrovalve tot degeaba, valva de expansiune, filtru uscator, senzorul de presiune, electroventilatorul functioneaza, nu mai stiu ce sa ii fac, ori merge cateva zile pana o ia razna ori nu merge deloc, nu face presiune, doar se misca ceasul pe low P pe High P am 8 bari sau chiar 10 in functie de caldura.

Cand vreau sa opresc AC.ul in mufa imi ramane 4v constant chiar daca opresc si motorul, ma puteti ajuta cu niste pareri sau o rezolvare ceva, ori cineva care a mai intalnit aceasta problema?

 

Multumesc frumos!

Modificat de marynel1888
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Update la problema cu aerul nu prea rece (Octavia2 FL 2010 1.6 TDI), la care peste tot mi se spunea ca trebuie schimbat compresorul (1500-2000 ron, fara garantie, garantia necesitand lucrari suplimentare). 

Cei de la WOB Service au schimbat electrovalva de pe compresor si totul e in regula, functioneaza cum trebuie, 450 ron (cei de acolo mi-au spus chiar ca nu-mi iau bani in caz ca nu se rezolva astfel).

Mersi celor de pe forum care mi-au recomandat sa incerc schimbarea electrovalvei intai. Penibile restul service-urilor care nici nu au vrut sa auda de operatia asta, chiar daca am cerut in mod expres... mari "experti".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

La o octavia benzina din 2006 am celebrul zexel 1k0820803n care functioneaza cand are el chef, in principiu cand merg cu masina turata. Are rost sa schimb numai supapa sau sa schimb compresorul cu totul ? As vrea sa-i pun denso sau sanden, dar nu stiu exact ce coduri se potrivesc ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut! Am văzut ca ai mai comentat la probleme cu clima... Mie imi baga aer dupa ce merg putin cu mașina. Temperatura pe vaporizator este 25, dupa scade la 20 dupa creste putin si dupa scade brusc pe la 10. Ce parere ai? (este electrovalva de pe compresor??) Mulțumesc! 

Testele sunt facute cu clima pe LO, la jumatate ventilatia

NU SUNT ERORI PE CLIMA

WhatsApp-Image-2022-05-08-at-22.17.36-1.

WhatsApp-Image-2022-05-08-at-22.17.36-2.

 

WhatsApp-Image-2022-05-08-at-22.17.36-3.

WhatsApp-Image-2022-05-08-at-22.17.36-4.

 

WhatsApp-Image-2022-05-08-at-22.17.36.jp

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mishulica29

Salutare.

Imi puteti recomanda un service pentru verificarea compresorului, in Bucuresti, si eventual pt schimbarea celebrei electrovalve? 

La mine incepe sa bage aer rece abia dupa ce se incalzeste motorul la 90 grade. 

Am gasit un service care-mi cere 800 lei pentru verificare/reparatie compresor + incarcare cu freon, presupun ca fara spalare instalatie. Nu mi-au zis in ce consta reparatia, daca inlocuiesc doar electrovalva sau imi schimba compresorul cu unul reconditionat. 

Multumesc frumos. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

climauto-diag  pe strada Furcii. Au fost primii care au schimbat electrovalve.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect ce spune Al Bundy, doar o precizare, nu au ulei PAG, folosesc un ulei POE.

 

Acum se schimba valvele chiar si la dealeri, si acestia au roboti separati pentru cazul in care compresorul cere ulei PAG.

Oricum este bine sa verificati inainte...cine stie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie scos uleiul din compresor pentru a înlocui aceasta electrovalva? Și cam ce cantitate ar intra? Mulțumesc. 

Modificat de Bebeee
Fara Quote la postul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cca. 40% (variaza in functie de model si circuit) din cantitatea de ulei este in compresor iar restul de 60% este in circulatie prin instalatie impreuna cu freonul.

Uleiul din compresor nu se poate scoate, doar prin demontare si spalare compresor, iar aceasta operatie nu are sens daca nu sunt probleme cu el.

 

Daca initial uleiul a fost PAG, de regula asa este, cand se umple din nou cu freon instalatia se adauga in cantitatea normata si ulei, ar trebui tot PAG, dar de regula service-urile de cartier folosesc un ulei universal POE.

Ceea ce inseamna ca in instalatie o sa fie 40% cu 60% uleiuri diferite.

Cum reactioneaza in timp, nu stim, nu cred ca a facut cineva vreun studiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si PAG si POE sunt uleiuri sintetice. In sistemele proiectate sa foloseasca R134A este obligatoriu sa se utilizeze PAG.

Daca un sistem cu R134A nu s-a vidat in mod corespunzator (minim o ora de lasat in vid ca sa se evapore toata umiditatea) si in acesta se foloseste POE, e posibil sa apara probleme de coroziune. POE in prezenta umiditatii se descompune in esteri, acizi organici si alcooli care pot crea probleme in timp (peste un an). PAG este higroscopic dar nu se descompune.

Sistemele care sunt proiectate pentru POE sunt mai rezistente la coroziune dar au conditii mai severe in ce priveste vidarea instalatiei si a filtrului de umiditate folosit.

Este foarte important sa se foloseasca uleiul corespunzator pentru a maximiza durata de viata a instalatiei.

 

@Aly97 Nu se scoate uleiul din compresor la schimbarea valvei. Se pierd pana in 5g de ulei. Se scoate freonul cu instalatia de recuperare pana cand presiunea in instalatie este aproape de presiunea atmosferica, dar nu mai putin (daca se videaza complet nu mai poti scoate valva). Dupa schimbarea valvei, la reumplere, se reintroduce cantitatea de ulei recuperata + max 5g.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!