Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Uleiul a fost inlocuit la schimbul electrovalvei. Nu am spalat instalatia, dar merge foarte bine. Din pacate, electrovalva pe care o am acum e putin puturoasa cand masina sta mai mult in soare, rar, ce-i drept. Atata timp cat nu e blocata, o las asa. Are momente cand pleaca dupa 30s-1min. In rest pleaca in 10 s.

Compresorul baga fara probleme (160.000km in 11 ani)

Modificat de KimDiesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu probleme cu aeru conditionat la masina din semnatura am presiune facuta de  supapa,   curent 810mA compresor.png

situatia sta cam asa consum 0.9 l la relantiu se face mai greu cu ventulator la maxim dupavreo cateva minute de mers cu masina pana atuci consum este de 0.7 litri .

iar temperatur pe LOW nu scade sub 9.3 grade daca ventilatorul este pe maxim iar daca dau ventilatorul pe turatie mai mica 3 linii temperatura nu scade sub 4.5 grade .

supa a fost schimbata acu 2 ani si atunci aveam cam 1.6 grade pe evaporator indiferent de turatie ventilator ,freon am in instalatie a fost verificat.

nu stiu ce sa mai caut ca sa am temperatura ca inainte.

supapa e un pic lenesa deschide dupa 1 minut si 30 sec.

Modificat de nicureddogsflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/16/2018 at 8:44 AM, black999 said:

Mai trebuie adaugat ulei in compresorul de AC. La mine asa s-a rezolvat.

Salut, 

La skoda 1.6 tdi la mers cu Ac Off scoate un zgomot, ceva de genu' Oac Oac Oac, dacă cuplez ac ul zgomotul dispare, uleiul se adaugă în freon? Ce cantitate? Clima baga rece ff bine dar horcaitul este deranjant, compresorul este delphi 5n0820803a

Multumesc

Modificat de cristianoita
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se adauga in freon. in compresor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La completare se pierde presiunea din instalație? 

Îmi puteți spune pașii de completare cu ulei in compresor? va rog, multumesc

Citarea inutila se sanctioneaza potrivit Regulamentului!

Modificat de vdragos
Citare inutila
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se baga ulei impreuna cu freonul, daor daca anterior s-a extras freonul si o anumita cantitate de ulei. Altfel nu se baga ulei impreuna cu freon

da, se pierde presiunea, deci trebuie extras freonul in prealabil.

Se scurge tot uleiul din compresor si se pune o cantitate pe care o obtii din manualul de reparatii al masinii.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba da. 

se scoate freonul, se demonteaza compresorul,  se scurge uleiul si se pune cantitatea nominala din care se scade 40-50 ml, ulei care exista deja in conducte, vaporizator si radiator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu asa stiam, am spus de chestia cu uleiul bagat cu aparatul intrucat banuiam ca cel care dorea acest lucru nu dadea compresorul jos.

Sa inteleg ca daca s=a pierdut ulei din compresor, atunci cand bag freon si ulei cu aparatul nu se poate baga cantitatea de ulei necesara, ci doar o anumita parte?

Modificat de skodamen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa bagi 1 litru de ulei cu aparatul, nu e asta problema. Problema e ca blochezi compresorul cu atata ulei.

Mai exact, cand sistemul e nou si uscat, compresorul are in el cantitatea nominala de 140-170 ml ulei.

Dupa ce se pune in miscare, o parte din ulei trece din baia compresorului, in freonul pompat de acesta. Astfel se distribuie uleiul in tot sistemul si in compresor raman 70-80 ml ulei.

in orice moment, in instalatie, exista freon cu ulei amestecat. 

In momentul in care scoti freonul, scoti si o parte de ulei, 5-10 grame, pe care aparatul il separa de freon. 

La reintroducerea freonului, e bine sa se introduca aceeasi cantitate de ulei, care s.a recuperat . nu mai mult, nu mai putin.

Daca bagi mult ulei odata cu freonul, se depaseste ratia de amestec si freonul nu mai preia ulei, iar uleiul va produce soc hidraulic in compresor. 

Uleiul bagat cu freon, nu ajunge prea usor in baia compresorului. De asta e necesar sa se introduca ulei in compresor, tinand cont de cantitatea corecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica teoretic cel mai bine ar fi ca la o umplere de freon sa dam compresorul jos, pus ulei in el, pana la cca 130-160 ml, apoi bagat freon cu 5-10 ml de ulei cu aparatul?

Pai ar fi bine sa fim si sfatuiti de acest lucru, eu, dupa cca 7 ani, am fost in reprezentanta, nu din cauza ca instalatia nu racea(racea, si racea bine), ci pentru a o completa, daca e nevoie. A fost nevoie de cca 120 ml freon si ulei cat o fi bagat aparatul, dar alte sfaturi nu am primit. Evident ca acum raceste mult mai bine, si s-a mentinut neschimbata de cca un an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca bagi ulei in compresor (cantitatea nominala - cantitatea din sistem) nu mai trebuie sa bagi ulei odata cu freonul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, dar procedura completa ar fi cea descrisa de mine, nu? La ce interval ar trebui facuta operatiunea? Deci scos freon, dat jos compresor, umplu cu cantitate de ulei ceruta, montare compresor, umplere freon fara ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

nu știu dacă e procedura standard dar la mine a fost în felul următor. A pus 2 furtunuri undeva in compartimentul motor si aparatul a facut toata procedura.

Golit de freon, golit de ulei, verificat etanșeitate cu ceva vid din ce am înțeles, umplut cu ulei, umplut cu freon și verificat presiune instalație.

Toate aceste operațiuni au fost făcut automat de acel aparat, cu cântărire în diferite stadii dar fără sa fi dat jos compresorul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine la fel. Dar din cate spune Andrei, si cred asta, nu se poate ajunge la cantitatea de ulei necesara in compresor decat prin demontare. Cu aparatul completezi de fapt freonul si uleiul din instalatie. Ce s-a pierdut din compresor ramane pierdut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

va salut, am facut update dupa golfuletul 4 sdi la octavia 2 elegance din 2006

masina am luat-o cand inca era destul de rece afara (10-14 grd) si la achizitie am probat clima verificand ca la setare pe low urca consumul la relanti de la 0.4 0.5 spre 0.7 .8 si se simtea rece

acum cand a dat caldura aerul rece s-a transformat intr-o briza abia racoroasa...am citit despre probleme cu electrovalva si am zis sa fac un test pe vcds dupa cum urmeaza :

coolant pressure sta in jur de 12 la relanti cu clima pornita pe low la maxim, compresor current 0.820A  , 6.4 Nm , la relanti coolant pressure este 9.8 bar , dar ce ma uimeste fata de ce alte postari unde evaporatorul trebuie sa stea in jur de 2-3 maxim 6 grade la mine temperatura este de 18 grade!!

deci va rog sugestii de unde sa incep? sa fie doar nivel scazut freon?  sa fie electrovalva? sper sa nu compresorul...ca momentan sunt cam lefter

mentionez ca nu am nici un istoric al masinii deci....

 

clima auto.jpg

clima low maxim temp guri ventilatie.jpg

clima low ventilator maxim la relanti .jpg

clima off relanti.jpg

evaporator temp.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa o golire - umplere cu fren, 9.8 bar in repaos parca e cam mare. Ce temp era afara? 

pe urma, vezi mai inainte, citeste despre senzorul de vaporizator si inlocuieste-l

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, detin o O2 1.9 TDI 2006, stiam din momentul in care am luat-o ca are probleme la climatizare in sensul ca nu baga suficient de rece, fostul proprietar mi-a zis ca a fost la reprezentanta si i-au sugerat sa schimbe compresorul. Am fost la o statie de incarcare freon si avea 600 ml in loc de 525 ml  +/-25 si mi-au zis ca sigur este compresorul dus.

Sper sa fie electrovalva.

Voi ce parere aveti?

Multumesc!

1116354717_27gr.thumb.jpg.9d625d112251ac493419dcfdd38ab995.jpg1700887048_motorpornit.thumb.jpg.330bd372f5e0b9d0704f20efe42a8ab1.jpg433648552_presiunemaxima.thumb.jpg.d5312771023a0299582b2bbb760781a7.jpg

Cu motorul turat la 2800 rpm

1097344245_motorturat.thumb.jpg.89d6da22fa5772bb4640a617569919f6.jpg

Modificat de Sorin.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum la relanti fara compresor agentul de racire sta in 8 bar si cam 12,5 cand intra compresorul , am verificat temperatura senzorului de vaporizator si cu o diferenta de 1 grad este ok toate indica cam la fel dupa 2 minute pe eco low ventilatie full speed ( toti senzorii gurilor de ventilatie cat si cel de vaporizator  )...degeaba compresorul zice ca are load 6.7nm , mai jos de 17 grade nu scade vaporizatorul iar sub 18-20 nu scade nici un senzor pe tubulatura de ventilatie

concluzia ar fi ca nu vine agent de refigerare in radiatorul intern de clima...deci? e sau nu electrovalva? 

sorine,parerea mea din ce am mai citit e ca ai cam mica presiunea agentului in instalatie chiar si cand o turezi,si nici compresorul nu prea are cine stie ce sarcina......si eu momentan sunt intr-o trilema dar la tine valorile arata mult mai rau ca la mine

Atentie la scrierea corecta in limba romana!

Modificat de vdragos
Limba romana
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

azi am completat cu 200gr freon,fara nici un rezultat notabil....ramane sa dau jos compresorul ptr o inspectie,mi s-a zis ca daca uleiul din compresor e putin sau arata naspa si ar fi malos din start trebuie inlocuit compresorul ca e semn ca ar fi dus

daca uleiul arata ok in el recomanda sa schimb electrovalva...cica electrovalva se strica cam rar...iar aici am citit ca e invers ca se strica cam des...nici nu mai stii ce sa crezi....asta e sfatul mecanicului cu experienta,dega motors constanta.

Modificat de mihai1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electrovalva se strica destul de des.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, mihai1986 said:

asta e sfatul mecanicului cu experienta

atunci schimba electrovalva, dupa cum ai citit si pe aici. Inainte de inlocuirea acesteia sa verifici si surubul de la fulia compresorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!