Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

pun si eu 2 poze cu o intrebare sa fiu sigur ca nu umplu instalatia degeaba. trebuie completat doar freon? Simptomul e ca baga racoare nu rece. Pozele sunt facute dupa ce am facut un drum cu clima pe minim. Ultima oara am bagat freon acum 2 ani iar clima e pornita foarte rar ca nu merg cu ea pe Econ. Curentul a ajuns pana la 0,820 pe low pozele cred ca le-am facut cand era ventilatia pe 2 in timp ce tot ma jucam cu instalatia sa vad ce valori am. Merci
2.jpg.0a83116c6976cfd5b7c567e9ff5148c3.jpg  1.jpg.9ec797294ede77e4286bc58fe7d03491.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In prima poza e totul ok, In cealalta, temp pe vaporizator este cam mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A 2-a poza a fost prima facuta dupa ce am scanat-o. Am ajuns acasa, am luat laptopul, am dat drumul la clima si am scanat. De la 9 a ajuns la 5 dar nu mai jos, mai jos de 5 grade nu a coborat la vaporizator. Dupa cum am spus, simptomul e de racoare nu de rece. Eu banui ca am pierdut din freon si de asta nu mai raceste, la pierdut ma refer la pierderea de 5g sau cat e data pe an ca se pierde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună ziua. Dețin o Octavia 2 facelift 1.6 din 2011. Am probleme la compresor și radiator care trebuie înlocuite. Mi s-a spus ca ar fi pe la 2200-2500 manopera și piesele noi. Spălat instalație, înlocuit compresor, radiator, supapa. 

Întrebarea mea. merita un compresor second hand? Am găsit pe la dezmembrări la 450 RON și 600 RON. Nu știu firma compresorului, dar parca nu as vrea sa dau 1200 RON pe unul nou. Dar nici 600 și sa ma tina 4 luni, ca 3 luni are garanție, și apoi sa schimb iar totul ca ar fi ajuns pilitura în instalație și trebuie schimbat totul. Asa mi s-a spus. Dacă iau compresor la mana a doua, la ce sa fiu atent? Posibil sa nu îl iau direct de pe mașină, ci deja demontat, asa ca nu vad dacă funcționează. Aștept păreri și sfaturi. 

Va mtumesc frumos! 

Modificat de leonardt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am facut intretinerea la clima. Mi-au spus ca au lipsit 5g de freon. Clima tot asa, nu o simt rece gheata ci doar racoare. Presiune am 16-17 Bari, valva arata ca merge insa temperatura de dupa vaporizator nu scade sub 6,5 grade. Am lasat-o in soare in timp ce scanam, am bagat-o in garaj, tot la fel. Incep sa-mi fac probleme ca e infundat filtrul din radiatorul de clima. E posibil sau din cauza ca e cald afara am eu piticii mei. La sotie la masina (alta marca) se simte rece ca gheata cand dau drumul la clima, la a mea e racoare. Oricum nu o folosesc numai daca e foarte cald afara in rest nu merge dar totusi sunt eu fixist :)

Idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cu vcds ul, câte grade ai după evaporator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6.5 grade, a spus mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cam mult... Trebuia sa fie mai rece. Acum, depinde și cât e de cald unde ești acum.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai astazi au fost 32 la umbra :D

Aici am pus cateva poze dupa ce am constatat ca e racoare: https://vwforum.ro/topic/33506-probleme-compresor-clima/?do=findComment&comment=2991439 . Atunci aveam 5,3 grade dupa aproape 20 de minute de mers, astazi 6,3. Presiune este, compresorul baga, valva munceste si aia, freon exista ca astazi l-am schimbat, clima e racoroasa. Trebuie sa schimb radiatorul? Ca din pacate filtrul e incorporat, sau valva de expansiune incepe sa-mi faca figuri?

LE: sau in tubulatura e atata de cald ca dureaza si mai mult pana ajunge senzorul ala sa arate temperatura reala? Adevarul e ca nu m-am uitat la clapete sa vad daca-si fac cursa, poate aia de caldura nu inchide bine dar nici erori nu am, deci teoretic ar trebui sa fie inchisa. Nu stiu ce sa mai zic :scratch:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

totul e din compresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Cum pot verifica si eu cu vcds-ul klima (compresorul si freonul )

am vazut ceva din poze cu 08-Auto HVAC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citesti topicul asta si apoi verifici, ai inclusiv poze din VCDS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am o Skoda Octavia 2007 1.9 BLS, cu A/C, nu clima, care nu baga aer rece deloc, ci la temperatura de afara, sau putin mai rece decat ce e afara.

Azi am incarcat/schimbat freonul fara probleme semnalate, si in continuare instalatia nu baga deloc aer rece.

Nu am niciun DTC activ, iar Shut-Off code e 0; valoarea de la vaporizator e in neregula, presuspun, dar nu ma prind care e problema.

Astea sunt valorile din VCDS (afara erau ~30 de grade):

  0.0  Compressor Shut-Off Code
  800 /min  Engine Speed 
  0.0 km/h  Vehicle Speed 
  0.820 A  Compressor Current (actual)
  0.820 A  Compressor Current (specified)
  1000 /min  Compressor Speed
  3.6 Nm  Compressor Load 
  8.4 bar  Coolant Pressure
  15.6 %  Radiator Fan Activation (actual)
  0.0 %  Radiator Fan Activation (spec.)
  OFF  Engine Speed Increase
  47.5°C  Outside Temp. (unfiltered)
  24.0°C  Outside Temp. (filtered)     
  81.0°C  Coolant Temperature

19:38:13 Group 005: Outlet/Footwell Blower Temperature
  27.0°C  Outlet Blower Temperature
  30.0°C  Footwell Blower Temperature 

  26.0°C  Evaporator Temperature
  32.0°C  Interior Temperature
  ON  Fan/Blower Status
  13.90 V  System Voltage (Terminal 30)
  ON  Status Terminal 15
  100.0 %  Signal Damping
  
19:38:24 Group 009: Electrical Heaters
  OFF  Rear Window Heater (actual)
  OFF  Rear Window Heater (specified)
  OFF  PTC Heater (actual)
  0.0  PTC Heater (specified)

19:38:26 Group 010
  OFF  PTC-Heater Driver Intention
  OFF  Heater OFF 

19:38:30 Group 011: Fresh Air Recirculating Air Flap 
  100.0  Specified Value 

19:38:35 Group 012: Left Temperature Flap
  29.0  Current Value 
  29.0  Specified Value 
  29.0  Cold-Stop 
  222.0  Warm-Stop 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica surubul din capul compresorului si electrovalva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe scurt, compresorul nu face deloc treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut,

Sunt nou pe acest forum ca si postari.Am citit pe probabil 30 de pagini ,si inca nu pot sa-mi dau sema care este de fapt problema la mine

Masina este O2 BMM climatronic  , compresorul este schmbat (second hand) SANDEN 1KO 820 803 Q

Dupa ce am citit acest forum , am ajuns la concluzia ca trebuie schimbata electrovalva, schimbata cu Thermotec KTT06003.

Dupa schimbare aceleasi simptome: compresorul porneste aleatoriu si tarziu de obicei dupa 10-20  minute de mers  dar nu este oblogatoriu.

Am mai observat ca se  intmapla sa mai porneasca daca accelerez rapid de la relanti la 2000-2500 rotatii, dar numai rapid("sprituri")

Cand porneste , e OK face rece de ingheti chiar si la relanti , nu conteaza viteza sau turatiile , functioneaza ok.Toate pina opresc din buton sau opresc motorul.

Pe diagnostic nu apare nici o eroare,nu a aparut niciodata

Inrebare, de ce nu imi porneste compresorul, ce il comanda in afara de electrovlava?

Nu as arunca totusi  pe compresor , pt ca face presiune, electrovalva este noua, ce poate fi?

Multumesc anticipat

 

 

Modificat de andrei_221
se incarca inutil topicul cu poze
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incercati sa nu mai incarcati atatea poze, nu isi au rostul. schimba compresorul .

1. nu mai cumparati compresoarele cu electrovalva de la dezmembrari. pe langa faptul ca toate au probleme datorita conceptiei, le iei deja gripate sau contaminate. 

2. in afara de electrovalva (Thermotec oricum sunt porcarii) compresorul mai are si un mecanism intern de actionare a pistonaselor... care se mai blocheaza uneori.

ai dat 100 euro degeaba, cand cu 200 euro luai compresor nou

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc andrei_221  pentru raspuns.

Intradevar au fost cam multe poze, am incercat sa definesc cat mai bine problema

Compresorul nu l-am cumparat eu, asa am cumparat masina, cu el schimbat.

Din ceea ce am citit in acest forum, vad ca ai experienta in aceste probleme si am incredere in sfatul tau.

Ca sa schimb compresorul, ce marca recomanzi,? ar trebui sa schimb si radiatorul si supapa de expansiune obligatoriu?

Sau, se poate repara compresorul meu  daca stii , din experienta ta ?

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un compresor de clima se mai poate repara insa nu merita pentru ca nu tine mult, spun din experienta mea de la firma Denso unde am lucrat. Piesele la Denso se faceau in Japonia iar pistoanele se alegeau dupa diametrul cilindrilor astfel incat sa fie in tolerantele fixe si exact la mijloc. Inainte de montare se marcau cilindrii si pistoanele aferente astfel incat sa fie montat pistonul si cilindrul unde diametrul era in toleranta cea mai apropiata de ideal. Tu daca desfaci un compresor si-i schimbi sa zic pistoanele nu mai ai tolerantele care trebuie si automat nu mai merge cum trebuie. Masuratorile se faceau cu laserul si mergeau pana in ordinul miimilor deci un subler nu ajuta.

Ca sa repari un compresor trebuie sa gasesti pe cineva care se pricepe nu numai desface compresorul il curata si-l remonteaza. Pistoanele au un strat de teflon pe ele care daca se duce nu mai face compresorul presiune cum trebuie, teflonul e ca si segmentii de la motor are rol de a izola si de a etansa impreuna cu uleiul. In capat exista o saiba care are niste valve pe ea (dreapta mijloc, aia argintie), valvele alea mai cedeaza sau nu mai inchid bine. In fine, poveste lunga. La un compresor de clima, ce se poate repara, e electrovalva sa se schimbe, fulia sau ambreajul daca are ambreiaj iar in rest se schimba complet. Uite o poza cum arata unul demontat.
Unbenannt.jpg.e78bbb41a3311d6ea76950391e8bd096.jpg
Un compresor cu electrovalva si fara ambreiaj merge incontinuu, deci daca ai 200 de mii de km cu masina atata s-a invartit si compresorul ala. La cele cu ambreiaj daca nu merge clima i-au si compresoarele o pauza si nu se invart atata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumim de explicatii.  :beer: 

da, recomandarea producatorului este sa se inlocuiasca radiator (si implicit filtrul uscator la acest model) , valva laminare, spalare instalatie.

De ce? particulele de mizerie si span din compresorul vechi sunt prin tot sistemul... Din filtrul uscator mai pleaca prin instalatie bobite de sare... radiatorul vechi e plin de mizerie si are fagurele de aluminiu deteriorat. etc.

Toate astea duc la temperaturi mai mari decat cele normale in sistem, la sarcini mari in compresor, etc. In timp duce la uzura crescuta a compresorului si cedarea...

Din pacate multi schimba compresoare si radiatoare ( si aici discutia e lunga, calitatea costa si la compresoare si la radiatoare - si romanii nu prea platesc calitate) dar foarte putini fac spalarea instalatiei. Aceasta se face cu freon in stare lichida circulat prin instalatie timp de 1-2 ore, sau cu azot si substante chimice.

spalarea e costisitoare si consumatoare de timp.. trebuie conectate conductele de pe compresor la statie, trebuie inlocuita supapa de laminare cu un adaptor cu gauri calibrate (nu se poate circula freonul prin supapa de laminare) , trebuie scos uleiul vechi din compresor si pus ulei nou.

Deci... aici e pauza mare.

99% pun compresor si 20% inlocuiesc si radiatorul sau filtrul dupa caz... si apa, paie si bataie.

Dupa 1 luna sau 2-3-4 ani pica compresorul cel nou.. "nu se mai fac piese de calitate dom'le" 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara. Un sfat va rog. Electrovalva defecta sau compresorul dus? O2 FL 2.0 TDI BMM. Va multumesc.

20190728_180359.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua

Am si eu problema cu clima la octavia 2 1,6mpi din 2006

La  mers pe autostrada si trecut peste un hop(denivelare) am auzit un troncanit la motor si din acel moment nu a mai mers clima

Daca incerc sa pornesc clima nu se intampla absolut nimic

Am reusit sa fac o poza la compresorul vechi

Ce compresor imi recomandati si un service bun in bucuresti

WhatsApp Image 2019-08-04 at 20.52.29.jpeg

Modificat de Marcy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Am si eu urmatoarea problema:

Am o Skoda Octavia 2, 2.0 TDI 16V - BKD si de cand am cumparat-o clima nu merge. Ieri am schimbat electrovalva + reincarcare instalatie insa valorile pe tester au ramas la fel.

Diagnostic - compresor decedat. 

Totusi, daca fortez masina, fie in mers, fie pe loc aprox 10-15 min, presiunea si cuplu pe compresor cresc, pornesc ventilatoarele si baga rece pana cand opresc motorul masinii. Situatia asta o aveam si cu electrovalva anterioara si cu cea noua.

Exista posibilitatea repararii compresorului (ma gandesc ca o fi doar fulia, sper) sau sa ma gandesc la schimbarea acestuia?

Pentru schimbare am gasit diverse service-uri care ti-l schimba cu unul SH si iti curata instalatia.

Achizitia unuia nou iese din discutie, deoarece costul lucrarii ca la carte (compresor+radiator+valva expansiune) este prea mare raportat la valoarea/vechimea masinii iar inclouirea doar a compresorului si din cate stiu anuleaza garantia.

Ce ma sfatuiti sa fac? Sau ce sa mai verific?

Multumesc!

 

Log-Blocks.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te sfatuim sa citesti bine-bine ce scrie aici ca ai raspuns la toate intrebarile deja. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare colegi!

De curand am intrat in posesia unei octavia 2 1.9 tdi 105 cp ,BXE care nu raceste deloc.Am crezut ca nu are freon,dar nici dupa reincarcare nu s-a schimbat nimic.Am facut o diagnoza si am urmatoarele valori:

Prima imagine este cu clima pe econ,iar urmatoarele cu clima pe low si ventilatorul la maxim.Testarea am facuta dimineata cand afara erau 25 de grade!Am testat si la 35 de grade si singura diferenta era temperatura la evaporator care era pe la 37 de grade!IMG_20190823_084341.jpg.8a77302092c9a46fe5cd15c86bc35b0e.jpgIMG_20190823_083901.jpg.bb6e00a87fec8b13552456a959711a8c.jpgIMG_20190823_083927.jpg.e5367d58b3ee404bb7afb64feff44bc9.jpgIMG_20190823_084255.jpg.c4f9cfac19fde4c3400334b75bad64e5.jpg

Ce parere aveti,e dusa electrovalva sau compresorul?

Va multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!