Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

salut daca va pot ajuta am un compresor de seal leon 1.9 tdi 105cp este in stare perfecta lam luat dela un prieten care a avut dauna totala am crez ca se potriveste la mine mai am skoda o2 dar nu sa potrivit cine este interesat pret negociabil o sa pun si niste poze cu el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

sta bine instalatia la presiune .

apropo cu ce ai masurat acea presiune .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit cu un VCDS in modulul 08 grupul 003.

Inseamna ca ma incadrez la sectiunea electrovalva?

Am mai observat o chestie: condensorul se incinge in partea din stanga(cum privesti din fata masinii spre motor) si are cam multe insecte lipite. In rest e destul de rece pe suprafata ventilata.

Oare daca il curat maresc eficienta cat sa se simta racoare in masina?

La evaporator nu scade temperatura mai jos de 15 grade.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

intii faci o golire si apoi o umplere cu freon+ulei si apoi vezi valorile cu vcds .cam 3-5 grade trebuie sa ai pe evaporator cu clima pe low ,iar la o gura de ventilatie cu ventilator pe maxim trebuie sa ai cam 6-8 grade acu pe caldurile astea .

dupa masuratori vezi daca e de vina sau nu supapa de pe compresor.

nui normala temperatura de 15 grade pe evaporator.

oricum presiunea pe inalta trebuie sa aiba cam 14 bari si cuplu absorbit trebuie sa fie 3.4 Nm asta am masurat eu la mine dupa schimbare supapa compresor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salve vad ca toata lumea zice de probleme clima span in instalatie,electrovalve etc dar nici unul nu zice de cartusul uscator care este consumabil si se schimba la 3 ani recomandat de producator sau 4 ani-100 000 km Daca schimbati cartusul veti vedea diferenta tot spanul se opreste in cartus pina va obtura sita si care in loc sa opresca acel span ii va da drumul mai departe pe instalatie stricind electrvalva sau mai rau compresorul Pretul pentru toata operatiunea asta :cartus manopera freon supape admisie 450-500 ron :RO flag:

Modificat de rayn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde scrie ca se schimba ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.iovi.ro/b...-corespunzator/ am mai gasit citeva site-uri pe care momentan nu mi le mai amintesc si daca te referi la cartea de intretinere a masinii clar nu scrie Modificat de rayn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt unele radiatoare care sunt capsulate, la ala cum mai scoti filtrul :)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul prin definitie este un consumabil. Poti da niste exemple de radiatoare cu uscator capsulat ??? ca eu nu am mai auzit dar o sa ma interesez

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu pe masina, nu stiu codul pe de rost dar ma pot interesa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am apucat sa citesc pe acel site. Spune destule lucruri corecte dar si abereaza. Ex la gen noua compresorul chiar se invarte tot timpul , si aia cu aerul uscat care ajunge pe parbriz datorita filtrului din instalatie e prea de tot.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nu am timp dar mi-as face un blog.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

am citit si eu ce spune tipu acolo dar pe jumatate e adevarat .

aia cu filtru si aerul e pre de tot ,filtrul dezumidificator are rol doar se a retine impuritati si particule de apa care se creaza in instalatie .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy, iti ofer eu hosting+instalare script, tu doar cumpara-ti domeniu. :) (no charge)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nivelul freonului si nivelul uleiului in instalatia de climatizare poate fi masurat?

se face electronic cu vreo interfata sau presupune ceva mecanic?

intreb pentru ca vreu sa fac o verificare si as vrea sa stiu ce trebuie sa urmaresc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot fi masurate.

La limita, pe tester se paote citi cand nu mai este freon suficient in instalatie (lucru semnalat dealtfel si prin nefunctionarea instalatie de aer conditionat) - printr=o eroare de gen "lower limit exceeded"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu acum te-ai apucat sa citesti tot blogul??mare circotas :Computer: ,eu ma refeream doar la uscator INTRUS ai gasit uscatorul incorporat in radiator?? la mine cred ca este linga arata asa a cilinru fixat cu 2 cleme de plastic de radiator nu o fi si la tine la fel?? :icon_idea:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la unele radiatoare, filtrul e demontabil de pe radiator.

http://www.vehicool.co.uk/My%20Filter%20Drier/Site/Veh7010.html

la celalate (tubul filtrului are un dop de plastic in capat cu imbus) este nedemontabil, insa pe la acest dop se paote schimba sacul filtrului (teoretic)

ceva in genul acesta : http://www.howtorepairguide.com/2011/09/how-to-replace-dessicant-dryer-bag-for.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Epilog:

La subsemnatul s-a stricat clima (in primavara).

M-am dus la o reprezentanta Bosch, unde s-au curatat instalatia, l-au incarcat cu freon, dupa care un baiat foarte inteligent mi-a explicat, ca supapa eletrica de la compresor nu porneste.

Mi-a explicat ca remedierea ar fi inlocuim compresorul, filtrului din condensator (in cazul meu nu se poate demonta) si schimbatorul de caldura din habitaclu. Mi-a mai spus ca se face o revizie a sistemului de climatizare la fiecare 2 ani, prin inlocuirea filtrului din condensator, curatarea sistemului si reincarea cu freon si ulei.

Bine... Eu prostul nu l-am ascult pe acest baiat, si am cumpar un compresor cu 1700 lei, montata la o reprezentanta Skoda. Clima introduce frig, dar nu suficient.

Ma duc la Compexit Cluj, cel mai vechi dealer Skoda din tara, unde fac un mic scandal, dupa care se face o diagnoza amanuntita a masinii, se parcurge caietul de service (unde si cand au fost facute reviziile), si se trimite documentatia la Porsche.

De la care vine raspunsul ca fabrica schimba in garantie compresor, condensator si radiatorul de sub bord (schimbatorul de caldura din habitaclu). Piese au fost trimise in cateva zile- si am predat compresorul original de pe masina. Radiatorul condensator montat de Compexit are filtru interschimbabil- costa 100lei- un tub negru cu un filet la un capat.

In momentul de fata clima face un frig de imi ingheta picioarele la 38 de grade temperatura exterioara.

In clipa in care pornesc motorul si clima este pornita se simte imediat rece.

In consecinta:

- Nu cautati sa rezolvati problema prin inlocuirea supapei electrice din compresor.

- Schimbati radiatorul original cu filtrul condensator ambutisat ( cu un surub alb cu cap hexagon lipit in carcasa condensatorul) , cu unul care are filtru interschimbabil, pentru ca altfel nu scapati de span

- faceti revizii la reprezentante

Modificat de srudolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

pai ce nu inteleg eu cind ai schimbat doar compresorul la reprezentanta skoda nu ti-au facut test la clima adica sa ai vreo 2-3 grade pe evaporator cu clima pe low turatie cam 2500 rot/min vreo 5 minute si sa ai vreo 6 grade pe o gura de ventilatie ( adica cea din mijloc sofer )cu ventilator la maxim .

asta e o clima buna cu aceste temperaturi .

eu sunt multumit dupa 2 luni de la schimbarea supapei .

crezi ca au scos degeaba cei de la vemo supape pentru compresoare tip sanden ,ce ii durea pe ei sa faca la fel ca sandenul adica schimbati compresorul cu totul pentru ca si ei produc compresoare aftermarket pentru octavia 2 .

eu cred ca la proiectarea compresorului sa tinut cont de schimbarea acelei supape pentru ca daca nu vreau sa o faca sa se schimbe o faceau lipita de corpul compresorului si gata .

dar una e pretul supapei si alta e pretul compresorului si toate cele

Modificat de nicureddogsflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU scrie niciunde in documentatia Skoda ca trebuie inlocuit si radiatorul de sub bord odata cu compresorul.

Conform documentatiei se inlocuieste compresorul si filtrul desicator, iar daca acesta este nedemontabil, se inlocuieste tot condensorul (radiatorul din fata)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eheeee.am facut treaba.am schimbat compresorul la elcargid bz.m'a costat 1200 lei cu compresorul meu (1450 lei).au schimbat si radiatorul cu ocazia asta plus inca 2 piese.nu mai stiu ce sunt.vineri mi l'au schimbat si miercuri mi'a murit releul din alternator ( din cate mi'a spus mecanicul au prins un fir pe acolo....)

in fine, povestea este asa:

am uitat masina cu farurile si casetofonul deschis deschis ...gratar, pescuit...mi'a murit bateria.din moment ce mai era o masina nu mi'am facut probleme si am lasat'o pe a 2 zi.prima problema a aparut cand asteptam sa ii dau o cheie cu bateria vecinului si a pornit sa huie claxonul.m'am prins ca ceva pute si am racnit la el sa o scota bornele ca le'a pus invers.pana la urma am pornit'o...martor baterie aprins in bord, mers 5 km....deces.s'a rezolvat cu releu nou.problema e ca nu mai merge casetofonul ( CLAR DE CE ) intrebarea este daca s'a ars vreo siguranta sau l'a luat dracu definitiv ?

acum am citit ca defectiunea releului putea fi provocata si de inversarea bornelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate citesc se pare ca am avut noroc ca s'a bulit doar releul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare...

Am revenit

Am desfacut electrovalva regulatoare, de tot. ( Este foarte asemanatoare cu VEMO V15-15-0014, desi pe ea nu scrie nimic-ca firma-, scrie doar un cod: A872111233). Adica am separat si am scos boltul din mijloc, O- ringurile si sita. Toate au fost perfect curate. Nu am gasit urme de uzura si nici alte mizerii. Am avut introdus agent 134a, cu substanta de contrast. Nu cred ca de aici este hiba, si de aceea am montat-o la loc. La magazinul de piese auto mi-a prezentat mai multe variante de electrovalve, niciuna nu era ca asta, eu am gasit-o pe Autokarma.

In schimb nu pot desface capacul din plastic de la radiatorul instalatiei de climatizare, unde se afla acel filtru uscator sau dezumidificator sau ce alte denumiri mai stiti voi. I-am dat si cu spray degripant, dar degeaba. Nu stiu ce sa-i mai fac, dar cred ca o sa incalzesc cu lampa de gaz, si o sa incerc sa cumpar un buson de metal.

Voi ce ziceti?

Am facut si ceva poze, si la electrovalva si la radiator, tipul radiatorului este DENSO, 1KO 820411E

Modificat de oldjimmy70
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

o fi modelul cu filtru atasat de radiator,nu se poate schimba .

se schimba cu tot cu radiator .

Modificat de nicureddogsflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate ca nu scrie, dar mie mi s-a schimbat, pentru ca au zis ca se poate sa aiba span.

Dopul (surubul) acela este lipit de radiator.

La service au incercat sa-l desfaca - nu au reusit nici cum. Au zis ca se va rupe daca mai trag de ea.

Probabil au facut. Si au vazut ca sunt probleme.

Piesa a fost achizitionata de mine, si nu au dat garantie pe inlocuire.

Cei de la service stiu foarte bine care este remediul corect...

Cand se curata instalatia in paharul acela de pe masina de "clima" se decanteaza span- daca exista.

In acest caz trebuie inlocuit cele trei componente mentionate de mine.

Daca nu apare merge si inlocuirea electrovalvei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!