Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Daca masina merge de 8 ani fara probleme la A/C , este nevoie sa fac o verificare a nivelului de freon? Daca nivelul freonului este mic si inca A/C functioneaza, poate defecta ceva la instalatie? Ce presupune verificarea nivelului de freon? Se desface ceva, exista risc pierdere de freon sau altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca merge OK< nu umbla la el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si eu cu o problema privind instalatia de climatizare! Am schimbat compresorul acum o luna, incepand de ieri a inceput sa se auda un scartait cand acesta nu e cuplat, cand cupleaza totul este normal si zgomotul dispare. O sa ma duc maine la garantie, dar voiam sa va intreb ce parere aveti ca sa stiu la ce sa ma astept! Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@codz si eu am vrut sa verific freonul si uleiul si am primit acelasi raspuns, daca merge mai bine nu umbla la ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe pagina 38 e reply-ul unui coleg cu aceste 2 poze. Din cate vad aici, cuiul acela deschide si inchide traseul freounului....

Intrebare: Daca acel cui este scos de tot sau blocat pe deschis, ac-ul ar functiona non-stop, rite?

  • post-43175-0-55974000-1339129986_thumb.jpg
  • post-43175-0-54820700-1339129971_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Intrus

Compresorul nu poate functiona continuu in caz ca te-ai gandit sa faci o inginerie. Prin constructie, cuiul cred ca se poate bloca numai pe pozitia normal inchis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Intrus , vedeti pe topicul de Golf V , la probleme cu compresorul , se gaseste separat electrovalva de la compresor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@b97dmt, stiu, dar eu vroiam un raspuns la intrebarea mea. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu o informatie, in caz ca intereeaza pe cineva. In cazul meu nu scartaia compresorul ci doar intinzatorul curelei. 170 lei unul nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit tot ce s-a scris aici, si cred ca tipul acesta de AC/climatronic este foarte costisitor, raportand la ceea ce face el in sine. Nu fac reclama la Opel, dar tatal meu are o Corsa cu AC din 2004 si nu a avut niciodata probleme cu AC, chiar daca masina este neagra, a stat sau nu in soare. Eu daca am vrut climatronic...cred am aceleasi probleme ca si voi, respectiv aerul rece apare daca motorul functioneaza mai mult de 20 de minute, sau daca afara este mai frig!!!

Totusi, la mine, nu porneste ventilatorul mic, chiar daca ii dau LOW, decat tot dupa cca 20 min, deci doar atunci cand efectiv incepe aerul rece sa apara in instalatie.

Si mai este ceva: cand opresc motorul, se aude cum fasaie presiunea in instalatie, de parac ar scapa prin bord.

Am sa pun si testele pe care le-am facut cu VCDS

1. Cand motrul este inca rece, si NU baga aer rece, doar ventilatie

14:55:33

0.0 Compressor Shut-Off Code

0.820 A Compressor Current (actual)

2.2 Nm Compressor Load

9.6 % Radiator Fan Activation (actual)

36.0°C Outside Temp. Unfiltered

64.0°C Coolant Temperature

28.0°C Evaporator Temperature

3.70 V Turbine Voltage (specified)

7.2 % Turbine Load

14.00 V Voltage (Terminal 30)

14.00 V Voltage (Terminal 15)

14:57:47

0.0 Compressor Shut-Off Code

0.820 A Compressor Current (actual)

2.3 Nm Compressor Load

6.6 bar Coolant Pressure

9.6 % Radiator Fan Activation (actual)

36.0°C Outside Temp. Unfiltered

68.0°C Coolant Temperature

28.0°C Evaporator Temperature

3.70 V Turbine Voltage (specified)

7.2 % Turbine Load

14.10 V Voltage (Terminal 30)

14.10 V Voltage (Terminal 15

2. Cand motorul este cald, cca 20 min de functionare, si baga aer rece

800 /min Engine Speed

0.0 km/h Vehicle Speed

0.635 A Compressor Current (actual)

1000 /min Compressor Rotations

7.5 Nm Compressor Load

13.4 bar Coolant Pressure

56.4 % Radiator Fan Activation (actual)

32.0°C Outside Temp. Regulation

2.0°C Evaporator Temperature

13.90 V Voltage (Terminal 30)

14.00 V Voltage (Terminal 15)

Acum, incerc sa dau de traseul firelor care duc la electrovalva compresorului, pt ca vreau sa cuplez si decuplez tensiunea la bornele acesteia, si/sau sa vad cu multimetrul daca ajunge tensiunea acolo, poate ajunge informatie falsa la calculator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

tensiune ai pe electrovalva compresorului ,problema este electrovalva din compresor deci e obosita schimbo si ai sa vezi diferenta .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am alimentat separat electrovalva, la rece. Se aude cand cupleaza si decupleaza. Am pornit motorul, si tensiunea pe electrovalva este de 9.81 Vcc, masurata cu multimetrul. Am scos mufa, am alimentat separat (in serie cu un bec de 25w/12V) electrovalva de mai multe ori, dar degeaba, tot nu a fcaut presiune in instalatie.

Ce nu inteleg eu, este, de ce abia dupa 20 de min se face presiune in instalatie, sau cum a zis cineva mai sus, sunt cazuri cand daca am mers cca 5 min, daca turez mototrul pe la 3000-4000 de ture porneste si aerul rece.

Si ar mai fi ... presiunea care fasaie in bord dupa ce opresc motorul. Ai idee unde este valva mecanica de presiune? Ca asa mi-au zis de la un service, ca este undeva sub bord, dar eu inca nu am descoperit-o.

Am un manual de reparatii in limba franceza, dar nu am localizat-o nici acolo.

Stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba cu pornirea dupa 20 de minute nu este adevarata.

La masina din semnatura la Compexit Cluj au schimbat in garantie compresor, radiator de dezumificare si radiatorul de sub bord.

In clipa in care pornesc motorul masina baga rece.

Inainte - cu un compresor nou montat - facea figuri. Baga rece si la relantin.

Modificat de srudolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@srudolf@ nu inteleg ce vrei sa spui cu "Treaba cu pornirea dupa 20 de minute nu este adevarata".

E greu de crezut, - pt cei care inca nu au patit-o!- ,trist, dar asta se intampla. Dupa aceea, baga aer rece si la relanti. Daca opresc motorul si repornesc dupa un interval mai mic de 15-20 minute, am aer rece din prima. Daca nu...ghinion, mai astept! Climatronic pt skoda = rabdare+noroc! Cam scump si aproape inutil acest tip de climatronic. Oare cei de la Skoda sa fie interesati doar de profit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

comanda nu are legatura cu partea mecanica a supapei si la mine lucra saraca bobina a supapei dar era blocata mecanic de span fin de alama de la ea.

curentul absorbit de comprsor este cel pe care il suge propriuzis supapa si vad din diagnoza ca e bun .

pe bord ai la porire la relanti macar consumuul de 0.9 litri pe ora ,sa iti dai seama ca se cupleaza compresorul ,daca nu supapa blocata .

vad ca dupa ce isi da drumul supapa de pe compresor ai 2 grade pe evaporator deci e bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nicureddogsflo@ Am spus mai sus, ca la rece, daca am alimentat separat(cu mufa scoasa de la alimentarea care vine pt electrovalva) electrovalva de la compresor, ea tacane, deci nu este blocata.Daca ar fi nu s-ar auzi asa, probabil cu un zgomot mai mic sau deloc.

Si...sa zicem ca ar fi blocata, de ce dupa cca 15-20 min apare aer rece? Se deblocheaza? sau se mai duce din pulberea de alama de pe scaunul supapei electrovalvei?

Tu dupa ce ai schimbat electrovalva, nu ai mai avut probleme?

Cat timp ai de cand ai schimbat-o, cat a costat electrovalva, si de unde ai achizitionat-o?

Multumesc anticipat.

P.S. Imi poti da codul electrovalvei, pentru ca nu reusesc sa vad pe compresorul meu, doar ca este Sanden

Modificat de oldjimmy70
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

si la mine se auzea cind facea tac am veruficat-o la munca i-am dat tensiune de 14.4v

cum am mai spus si alta data la mine cind ajungea apa fix la 65 de grade cupla compresorul .

eu primadata cind am facut diagnoza am facuto la reprezentanta si acolo am vazut ca totusi curentul e bun .

am doua luni de cind am schimbato si merge foarte bine instalatia

daca ai supapa ca acea din pozele de mai sus, supapa de pe compresor sanden 1K0 820 803 S cu supapa control vemo cu codul V15-77-1014

OE-Nr. V15771014

te duci cu codu la cei ce vind piese si ti-o aduc .

ps:

la sanden sunt doar doua tipuri de supape una cu fir si mufa de alimentare si cea din pozele de pe acest topic

Modificat de nicureddogsflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Intreb aici ca sa nu mai deschid un topic nou. La Octavia 2, cand functioneaza clima, ar trebui sa se vada condensul de la clima curgand sub masina, cand masina sta pe loc? Eu la a mea nu am vazut niciodata, chiar daca clima mergea de mai bine de 30 min. La fosta masina, Opel Astra H, uneori se facea o mica balta sub masina, cand stateam pe loc si mergea clima. La Opel nu aveam scut de motor, la Octavia am scutul de plastic din fabrica. Se poate sa-mi fie infundat orificiul de evacuare a condensului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este obturat orificiul,ar trebui sa gasesti mocheta umeda in fata pe langa tunel,verifica amanuntit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In care parte este tunelul respectiv? Undeva sub bord sa ma uit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

the_punkreas2003

Ce nu inteleg eu, este, de ce abia dupa 20 de min se face presiune in instalatie, sau cum a zis cineva mai sus, sunt cazuri cand daca am mers cca 5 min, daca turez mototrul pe la 3000-4000 de ture porneste si aerul rece.

Exact asta pateam si eu. La prima pornire aveam zile cand asteptam si 20 minute pana sa bage clima. Am schimbat electrovalva de pe compresor si e totul perfect acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se discuta pe n-spe pagini despre o problema care are un diagnostic foarte clar si are o rezolvare, scumpa, dar eficienta.

Climatronicul ca si unitate este foarte buna, problema este compresorul, care la modelele Skoda dupa 2004 este fara electrocupla. Compresorul acesta produce span, de care nu se poate scapa.

Conform producatoruli, inlocuind doua radiatoare, compresorul si spalarea instalatiei ( adica ce a ramas din ea) problema se rezolva 100%. Punct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se schimba 2 radiatoare... Doar condensorul - radiatorul din fata, de la motor.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, stie cineva daca este ok presiunea in instalatie la 7 bar cu compresorul pornit ? Sa fie oare prea putin freon in instalatie ?

Masina este in parcare subterana la 32 grade (mediul ambiant) si cuplul absorbit abia trece cand si cand de 3Nm. Curentii (cerut si absorbit) au valori egale 0.8 si ventilatoarele merg amandoua.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!