Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Salutare,

De curand am achizitionat o Skoda Octavia 2, 1.9 TDI din 2005, si citind putin pe topicul acesta m-am ingrozit de aceste psibile probleme cu compresorul de clima. Deocamdata la mine climatronicul merge ok, baga aer rece, nu se aud zgomote suspecte. Masina are 72.000 km reali.

Se poate face ceva pentru a preveni aceste probleme care duc la inlocuirea compresorului si alte componente? Eu de obicei cand temperatura exterioara este mai scazuta, merg cu climatronicul setat pe ECON. Cei de la reprezentanta Skoda din Cluj recomanda reciclarea freonului la fiecare 2 ani. Ajuta chestia asta ? Merita sa fac acest lucru chiar daca climatronicul baga rece destul de bine in ideea de a prelungi cumva viata compresorului?

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

cica ar trage impuritatile din compresor care s-ar crea ,totusi la acest tip de compresor ar trebui sa functioneze bine supapa ca sa nu se gripeze pistoanele prin el doar atit.

cum scrie si in acest topic la octi 2 functioneaza tot timpul compresorul .nu mai bine si sa te bucuri de masina .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inlocuirea freonului nu are nicio influenta benefica , daca nu este insotita si de o spalare a instalatiei si inlocuirea uleiului din compresor si a filtrului desicant din instalatia de AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inlocuirea freonului nu are nicio influenta benefica , daca nu este insotita si de o spalare a instalatiei si inlocuirea uleiului din compresor si a filtrului desicant din instalatia de AC.

Deci sa inteleg, din 2 in 2 ani ar trebui sa schimbam freonul, sa spalam instalatia si pe deasupra sa schimbam si uleiul din compresor???(Ma gandesc ca acest lucru este mai costisitor ca revizia de 15 000km) Eu asta am inteles din spusele tale.

Si mie mi-au zis ca daca nu am probleme e destul daca fac o completare freon din 2 in 2 ani, chiar daca raceste bine...fiindca problemele atunci incep la compresor daca lucreaza cu mai putin freon in sistem decat ar trebui sa aiba(adica atunci se uzeaza mai tare) Cel putin eu asta am inteles din discutiile purtate cu cei de la Compexit Cluj...

Va spun sincer am citit aproape tot topicul de mai sus dar se discuta foarte tehnic de multe ori ca cei care nu se pricep nu prea inteleg mare lucru din ea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca e corect spus completare cu freon. Practic se schimba tot freonul. Eu am facut operatiunea la 3 ani, la reprezentanta. A durat 30-45 min. Nu inseamna ca a spalat si instalatia, dar rau nu are ce sa ii faca. Lipsea putin freon. Ma gandesc sa fac acelasi lucru dupa 2 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

cum am spus mai sus acea supapa din fundul comprsorului se strica si daca nu mai functioneaza pistoanele nu mai au ungere suficienta si atunci ele se macina .

iarna nu ai de unde sa sti daca supapa functioneaza prentru ca nu pleaca sistemul decit de la vreo 5 grade in sus deci prost gindit compresorul nu ca la octi 1 care are comanda pri ambreiaj electromagnetic

compc.jpg

compresor octavia 1

comp1qk.jpg

compresor octavia 2

Modificat de nicureddogsflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lucian.1950

Pai eu unul zic sa nu faci pe bolnavul inchipuit si daca nu ai probleme cu instalatia sa nu te apuci sa umblii la ea.... freonul nu se strica , impuritati nu au de unde sa intre in instalatie, deci nu ai de ce sa umblii la ea, ca mai bine nu-i faci, decit daca ai ghinion de un ,,meserias'' = mai rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna ziua,am si eu o problema vizavi de clima mai exact la un golf 4 1,4 axp cu climatronic,nu vrea sa porneasca compresorul sub nici o forma ,instalatia e proaspat incarcata cu freon si ulei, pe tester nu da nici o eroare la verificarea pe direct a compresorului am vazut ca nu ajunge curent am verificat toate sigurantele mufele etc.cand cumplez pe auto nu porneste decat ventilatorul mic.multumesc mult si sper intr o rezolvare cat mai rapida ,eventual daca stie cineva in brasov pe cineva care m ar putea ajuta.numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica ventilatorul mare, verifica releul de sub lonjeron.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am comis-o!

Iarna trecuta, doamna mea a intrat într-o parcare și a lovit, într-o gură de canal înaltă, traversa inferioară care protejează partea de jos a radiatoarelor.

Consecința, ansamblul radiatoarelor a fost împins, în partea inferioară, cca. 5 cm spre interior.

Vine vara, bine îmi pare! Am pus AC în funcțiune.

A mers fără probleme o lună, două, pânâ când, zilele trecute, după ce am oprit motorul, aud o oală sub presiune la motor.

Ridic capota, totul împroșcat cu ulei, și fâsss continuu.

Presuspun că a cedat o conductă, voi vedea la service.

Întrebarea este, cât de grav poate fi?

Am cuplat ulterior ac pentru câteva secunde să văd pe unde fâsâie însă nu mai face presiune. Există vreun senzor care împiedică funcționarea pistonașelor dacă nu există freon sub presiune în instalație?

voi reveni cu foto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da , daca nu are presiune in instalatie nu mai porneste compresorul.Cel mai prababil conducte fisurate sau chiar radiatorul de la clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut am si eu o intrebare si scuze daca a mai fost pusa .am demontat si eu compresorul de clima si am desfacut electrovalva de pe el.daca cineva a reusit sa o desfaca (electrovalva) si a curatato cum a facut nu reusesc sa o desfac partea electrica de cea mecanica .va rog urgent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU se desface.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

post-19715-0-57046700-1338635120_thumb.jpost-19715-0-79720800-1338635131_thumb.jpost-19715-0-25818900-1338635149_thumb.jpost-19715-0-04768700-1338635158_thumb.jpost-19715-0-80646100-1338635170_thumb.jpost-19715-0-02373800-1338635180_thumb.jpost-19715-0-13352400-1338635189_thumb.jpost-19715-0-28759800-1338635198_thumb.jpost-19715-0-38964000-1338635206_thumb.jpost-19715-0-94026200-1338635218_thumb.jpost-19715-0-70780600-1338634865_thumb.jpost-19715-0-73613300-1338636563_thumb.j

Din pacate si compresorul meu de la Octavia Scout motor BMM s-a defectat, am fost la un service de clima, au curatat sistemul si au incarcat-o cu freon dar nici un rezultat, nu baga rece. Am cumparat frumos un compresor Delfi, de productie Ungaria, si azi l-au montat la un service.

Am demontat compresorul defect, sa clarific acest mister.

1. Compresorul functioneaza tot timpul pentru ca fulia nu are electrocupla, insa merge in gol daca electovalva nu inchide.

2. Pistoanele pompei sunt foarte solide, masina mea are 150.000 km si nu vad nici un fel de uzura intre pistoane si casa pompei. Rulmentii axelor sunt in regula.

3. Pompa este pur mecanica, o intrare si o iesire cu cate o supapa unisens, facuta foarte solid. Nu cred ca se strica in sensul sa nu mai creeze presiune, uitati-va la poza cu casa cu pistoane si piston- nici o uzura.

4. Exista o electrovalva care inchide/deschide doua orificii si asa se creeaze presiune in sistem.

Asta se strica si nu altceva. Punct. Codul de pe aceasta eletrovalva este A862113376.

Asa ca suntem fraieriti.

Modificat de srudolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De catre cine? Sau cine e fraierit? Fiecare alege sa faca reparatia dupa posibilitati/cunostiinte(atat tehnice cat si de persoane din domeniu). Mesterul din Ploiesti pe care il recomandam cu cateva pagini in urma mi-a spus ca iarna, neavand activitate repara chiar si electrovalve. Compresoare reconditionate - la ordinea zilei. Cumnatul meu a avut noroc si a luat o electrovalva de la acest om, care a si verificat si apoi incarcat instalatia la pretul de 300 ron. Deja a intrat in al doilea sezon de functionare AC si totul e in regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fraieriti in sensul ca producatorii puteau sa aiba la vanzare si electrovalva ca piesa de schimb. Ideea este ca pentru unele modele de compresoare chiar exista si ca piesa de schimb.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

@srudolf nu mai suntem fraieriti , la tine tot sanden era compresorul deci se gasea supa de la vemo http://www.vemo.eu/front_content.php?idart=255 si din ce am aflat exista supape de la vemo si pentru alte tipuri de compresoare.

supapa noua e vreo 360 roni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu unul nu mai inteleg nimic din ce se intampla cu instalatia de climatizare la octavia 2 pe care o detin! La inceput, cand am cumparat masina, compresorul nu cupla deloc! Apoi a icneput sa cupleze dupa ce motorul functiona 5-10 minute cam in 80% din cazuri, dar aerul nu era foarte foarte rece! Am fost la o diagnoza cu ea si mi-a spus ca am doar 300gr freon si 2 gr de ulei in instalatie! Am incarcat instalatia si de atunci imi cupleaza doar pentru cateva secunde, cateodata, in timpul mersului! Am avut 2 zile in care compresorul a cuplat tot timpul! Am observat ca el cupleaza pentru cateva secunde atunci cand motorul ajunge la 3000-3500 RPM! Am compresor Sanden! E posibil sa rezolv problemele astea prin schimbarea supapei si spalarea instalatiei? sau ma pregatesc voiniceste sa iau alt compresor + radiator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

pentru sanden exista supapa ea e de vina , ai facut o diagnoza ca sa vezi unde e buba in instalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut diagnoza! Nu apare nicio eroare in vcds! ventilatoarele merg! curentul absorbit este 0.82A, iar cuplul variaza in jurul valorii de 3.7 nm! Aici in galati e cam greu cu meseriasii! Am gasit un nene si mi-a spus ca ma costa 700 de lei schimbarea supapei, dar nu imi garanteaza ca va merge! Mi-e teama sa nu dau 700 lei degeaba si apoi sa fiu nevoit sa iau alt compresor! Cred ca o sa ma duc pana la Ploiesti o fuga!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"nervoss" imi poti da si mie un nr de contact al baiatului din Ploiesti te rog...ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

daca tipul la care te duci da jos compresorul si constata ca nu ai nimic distrus pe dinauntru ,atunci numai supapa e de vina ,la 700 roni presupun ca pune supapa noua

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci pana la urma care este lista de compresoare la care se gasete acea electrovalva separat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

srudolf zimi si mie te rog frumos cum ai desfacut electrovalva .un nr de tel ca sa te sun .o am desfacuta si eu de pe compresor dar nu am reusit sa o curat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

nu se desface partea mecanica de partea electrica adica de bobina e un ansamblu ambutisat.

eu o am pe a mea la birou am vazut spanul creat de insasi supapa care e de alama spanul de la compresor mai bine zis pistoane nu trece de sita supapei e foarte fina numai daca se sparge sita si trece mai incolo span e mai rau

Modificat de nicureddogsflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!