Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Pana la urma, am aflat astazi ca eu nu am compresor ZEXEL ci Sanden PXE16, atat am reusit sa deslusesc de pe tablita. Adevarul e ca se comporta cam ciudat! In ultimele zile compresorul meu cupleaza cam dupa 5 minute de mers si baga un aer rece, dar nu foarte rece, asa cum ar trebui! Cuplu absorbit e de 3.7nm si curentul absorbit 820mA. Nici nu stiu ce sa fac... sa schimb electrovalva, sa schimb compresorul cu totul? Care e cel mai simplu mod de a afla daca am span in instalatie? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

pentru SANDEN PXE16 exista supape noi vemo: http://www.vemo.eu/f...t.php?idcat=194se aduc si la noi eu am gasit supapa si o schimb marti la gesservice din bucuresti

eu tot sanden 1K0 820 803 S facut in polonia am pe masina .

am fost la reprezentanta si mi-au zis ca trebuie schimbat compresorul, radiatorul ,de clima cu filtrul din el si nu stiu ce supapa la bord ,mentionez ca la mine supapa e de vina pentru ca daca nu ajunge apa la motor la 65 grade nu se deschide apoi toata ziua am aer rece masurat cu termometru pe guri la ventilatie maxima si dat pe low am 8 grade ,

am pus in linkul urmator si modelele aftermarket a compresoarelor puse pe diferite tipuri de masini inclusiv VAG

http://www.vierol24.de/upload/kataloge/99-9965.pdf

Modificat de nicureddogsflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vorbit in seara asta cu un tip frigotehnist care mi-a masurat instalatia si mi-a spus ca am aceeasi presiune si pe conducta de joasa presiune cat si pe cea de inalta adica undeva in jur de 7 bari, ceea ce inseamna ca imi scapa presiune compresorul! Acum nu stiu daca am span in instalatie o sa vad cand ma duc la el sa demonteze! Anunt pe masura ce rezolv cate ceva!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor.am si eu octavia 2 motor 2.0 bkd si ieri am observat ca atunci cind am motorul si climatronicul pornit undeva in partea de jos prin dreptul scutului zic eu se aude un tacanit.sa intalnit cineva cu problema asta stiti cumva o rezolvare.

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Delphinul - din cate stiam eu, compresorul e capsulat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu demonteaza compresorul! Demonteaza instalatia, o spala si schimba freonul, doar de proba, daca se manifesta la fel... alt compresor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut.incepand se acum un an duc lipsa aerului rece ( skoda 02 combi 2006 / 270 000 km ).dupa cat am citit pe toate forumurile nu ajung la o concluzie.

deci EXAMEN CLINIC :

1. compresorul functioneaza ( merg ambele ventilatoare mic si mare- daca inchid clima din masina se opreste cel mic )

2. freon verificat- este suficient.

3.cei care mi'au verificat freonul au zis ceva in genul ca presiunea ramane constanta in instalatie in loc sa creasca - ceva in genul ca nu impinge compresorul )

4.la tester fara erori ( temperaturi afara/interior...etc )

5.nu stiu daca este doar o impresie dar dupa ce o duc la spalatorie mi se pare ca timp de aprox 50 km raceste mai bine.

REZOLVARI :

Cel de la teste ( presupun ca este electrician mi'a spus ca e valva sau electrovalva..ceva care se ocupa de presiuni )

Pe net citesc o sumedenie de alte cauze : contacte oxidate, istalatie infundata, filtru freon, clapete blocate.pana miercuri cand am din nou intalnire cu mesterii as vrea sa explorez eu cam tot ce se poate explora.intrebarea este daca are rost.atat timp cat se invarte compresorul mai caut contacte sau altceva.multam in avans se ajutor.

P.S. daca se ajunge la schimbat valva este necesara vidare instalatie si grija mare la impuritati sau nu au legatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In situatia asta de obicei se schimba cam tot. Adica de la compresor, venitl de laminare si filtru din radiator (sau tot radiatorul). Am fost si eu in aceeas situatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine cand am luat masina prin 2007 nu mergea AC in sensul ca nu racea..erori nu avea, freon era in instalatie. Solutia mi-au inlocuit toate firele care merg la computer (manunchiul ala de 40-60 de fire ) pe o portiune de 30-40 cm unde erau foarte "mancate" unele dintre ele, e portiunea unde se scurge apa /lichid spalare de pe parbriz...Dupa aceasta operatiune AC-ul merge si acum.

Modificat de mousek
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci am o sansa.

maine desfac tot ce se poate din motor.am inteles ca ar fi si sub baterie ceva contacte.totusi daca era o problema de contacte nu ar fi trebuit sa nu "mearga fizic" ceva ?adica ventilator, compresor, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine mergeau ..se simtea ca pleaca compresorul..ventilator....am umblat atunci prin 3 service-uri si dadeau toti din epoleti..in final m-am dus la dealer-ul Skoda din oras si asta au facut...mi-au luat cam 250 de ron atunc, vreo 4 ore de manopera..ca e munca de chinez.

Modificat de mousek
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut.incepand se acum un an duc lipsa aerului rece ( skoda 02 combi 2006 / 270 000 km ).dupa cat am citit pe toate forumurile nu ajung la o concluzie.

deci EXAMEN CLINIC :

CAt este cuplul absorbit de compresor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu stiu.presupun ca ar fi trebuit sa cer fisa de la test.o sa incerc cu meniul "secret".poate gasesc acolo ceva info.

Modificat de nebunu1234
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca gasesti valva de joasa presiune care este pe teava cu diametrul mai mare incearca sa faci contact intre firele de la ea.Nu faci scurt ptr. ca este ca un intrerupator,o protectie a compresorului.Aceasta manevra sa o faci cu aerul cuplat.Poti sa-mi spui te rog ce inseamna suficient in bari?Se aude cand cupleaza compresorul?Daca pleaca ventilatoarele asta nu inseamna ca a cuplat si compresorul.

Modificat de ymw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa nu ma insel dar respectivul cu frwon a zis ceva de 8 atm sau bari.si ca ar trebui sa treaca de 20.daca deschid clima imi creste consumul.nu imi dau seama dupa zgomot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intre care fire ? ca sunt trei , nu as vrea sa stric ceva :D

in cazul meu, electricianul mi a spus ca nu ajunge + la acel senzor, daca trag direct de la baterie o avea ceva :-?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu faceti scurt intre ele daca au 3 fire, asta era valabila la cele vechi care aveau 4 fire. Daca nu ajunge curent trebuie verificate sigurantele si firele sa nu fie intrerupte.

Din pacate nu stiu.presupun ca ar fi trebuit sa cer fisa de la test.o sa incerc cu meniul "secret".poate gasesc acolo ceva info.

Asta se vede in blocurile de masura de pe HVAC.

Sper sa nu ma insel dar respectivul cu frwon a zis ceva de 8 atm sau bari.si ca ar trebui sa treaca de 20.daca deschid clima imi creste consumul.nu imi dau seama dupa zgomot.

8 bari in repaus e ok, in sarcine pe undeva pe la 12-15 e ok iarasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aici era problema.ca nu crestea de la 8 indiferent de turatia setata la climatronic.

am gasit o "piesa"infipta in teava groasa ( cea care primeste aer dupa filtru ).are 4 lame -contacte.arata bine, nu's oxidate.intre ele se face scurt ? sau se pune limba sa vedem daca treca ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai lasati astea cu scurtul intre fire. Si despre ce piesa e vorba ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre senzorul acesta este vorba.

Am incarcat mai devreme instalatia de freon, faza e ca mecanicul a zis ca e gata si l-am intrebat cat a pus, a zis 500 gr, si i-am zis eu ca de fapt trebuie 765 plus ulei , problema e ca acum nu stiu cat a pus , pt ca nu mi merge AC ul am o defectiune electrica, o voi verifica azi cu Florin. Se poate verifica din vag com daca are suficient freon ? am ac manual

post-39592-0-17696200-1336396138_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

am schimbat supapa de pe compresor sanden 1K0 820 803 S cu supapa control vemo cu codul V15-77-1014

OE-Nr. V15771014

operatia de schimbare am facuto la GESSERVICE din bucuresti cu urmatoarele operatiuni :

-scoaterea refrigerantului.

-dat jos compresorul schimbat supapa ,mentionez ca vechea supapa avea ceva urme de span fin .

-curatat locasul supapei cu aer si dat cu ulei de compresor pe supapa ca sa intre usor .

-montat compresorul si incarcat cu aer ca sa vada daca are scapari ,

-vidat instalatia vreo 40 minute si umplut cu freon si ulei .

cost total vreo 660 ron .acum pe low si ventilatorul dat pe maxim am temperatura pe o gura de ventilatie 6 grade ,deci ma bucur de aer rece .

ca fapt divers cind se spune de ce trebuie schimbat radiatorul de clima din cauza compresorului (pistone distruse) este adevarat am vazut un radiator in sectiune la ei in service are orificii foarte fine si se poate bloca de span .

atit am avut de zis numai bine si sa aveti aer rece toata vara .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci a mers cu schimbul supapei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

da merge schimbata supapa cu conditia sa nu ai compresorul bulit adica pistoane distruse , ce imi pare rau este ca nu am schimbat filtru dezumidificator din radiator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, stai, ai dat 660 ron pe schimbatul supapei sau manopera + supapa de la ei? Pe langa asta, daca compresorul face span in continuare.. iti dau maxim 3 luni cu noua supapa..... pana sa se blocheze.

Modificat de Intrus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

spanul era intr-un condensor care era pe acolo.... nu al lui....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!