Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Eu avand VCDS , cu el citesc informatiile de pe blocurile de masura, asa ca nu pot sa-ti spun nimic de meniul secret, ca nu m-a interesat.

NU se intampla nimic daca merge cu ea pornita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok

ms fain, o sa-l indrum catre cineva cu o scula de diagnoza, cineva care are acest VCDS, urmand ca functie de asta ori sa mearga sa faca refill-ul insatlatiei, ori ... mai costisitor, electrovalva

weekend placut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

......... si revin azi cu date noi

Am mers impreuna cu el azi la un service bun din oras, facut diagnoza cu VCDS-ul, si a rezultat ca acel cuplu e de 4.8Nm. Drept urmare sa trecut la reumplerea instalatiei, si mentionez ca sau gasit in aceasta 350g. Sa bagat 525g in instalatie si... nu sa schimbat nimic, aceasta avand aceasi functionare, cu mentiunea ca atunci cand baga "rece", era putin mai rece decat anterior. Din pacate pt amicul meu, se pare ca "operatia pe pacientul Octi 2" va fi mult mai costiositoare decat schimbatul acelei electrovalve. Din spusele celor de la service(care apropo Al, stiau si ei de treaba cu cuplul ala al electrovalvei) va trebuii schimbat compresorul(care desi apare ca lucreaza, se pare ca nu mai poate el sa scoata presiunea necesara)+ radiatorul ala din fata cu tot cu un filtru care exista acolo+ nu stiu ce valva de pe sub bord+ spalatul instalatiei+ umplerea acesteia. Cost estimativ 3000-3500 lei. Destul de mult pe praful asta, da... asta e.

Numai de bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce trebuie sa schimbe filtru si radiatorul, are span in sistem de trebuie sa le schimbe? Ai grija, sa nu incerce sa te faca.. ai pus alta electrovalva pe el si nu a mers?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutam

Amicul meu(despre masina lui e vorba) nu a pus alta electrovalva din lipsa de "finante". El cauta o rezolvare mai "simpla" si eu am incercat sa o gasesc aici. Ca trebuie schibat "toate cele"+ spalarea instalatiei mi-au spus si mie mai multe persoane inclusiv aici cand, in cazul meu, eu am schimbat doar electrovalva, si... la mine a mers. Din pacate pentru prietenul meu, la el, compresorul arata si pe manometrele aparatului de incarcat/schimbat agent frigorific ca lucreaza(chiar daca nu ridica suficienta presiune, dar lucreaza)si pe VCDS arata ca lucreaza, electrovalva lucreaza(absoarbe si curent + ca, cuplul ala de-l are este peste valoarea de 3Nm), agent frigorific are acum dupa standarde,..... asta e, inclin sa le dau crezare baietilor de la service, care spun ca acest compresor nu mai poate sa-si faca treaba intrucat are problem de natura mecanica cauzate de deteriorarea acelor pistonase aflate in interiorul acestuia(chiardaca nu toate sunt duse) si el nu mai poate sa faca suficienta presiune.

Legat de schimbatul celor toate enumerate mai sus, am inteles ca atata timp cat compresorul a cedeat(partial sau toatal) sa generat span in instalatie, care doar prin simpla inlocuire a compresorului nu va face decat sa-l strice si pe cel nou. Si in cazul asta, solutia nu este decat cea de a inlocuii tot ce am enumerat mai sus, altfel, acel span ar ramane in instalatie(simpla spalare nu ar rezolva intrucat exista nu stiu ce filtru in care ar putea sa ramana acest span)

Inchei prin a-mi exprima inca odata regretul ca, grupul VAG(recunosc ca nu stiu la alti producatori cum e), a renuntat la sistemul clasic de compresor, cel cu ambreiaj. Acolo se ducea o cupla, si gata, stiai despre ce e vorba, nu faceai atatea investigatii, ca sa-ti dai seama ca "nu sti care e cauza" pt care nu merge climatizarea. Iar in cazul unei eventuale interventii asupra acestui sistem de climatizare, risti sa-l "cumperi" din nou.

Pacat !!

Modificat de blue_eyed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mie mi-a cedat valva la cel nou si fara a avea span in sistem. A scos valva de acolo sa se uite in lichidul ramas daca are bucati de metal? ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutam

Si la masina mea a fost schimbata doar valva, si merge... ok deocamdata

La el insa, se pare ca aceasta "minunatie" de valva lucreaza, si cauza probabila ar fi compresorul in sine, si asa cum multi colegi de aici de pe forum patiti stiu, spanul ala sa generat in cazul asta

Oricum, revin saptamana viitoare cu rezolvarea. Este programat la reprezentanta din Ruse(Bulgaria), si este pregatit sufleteste(material) pt rezolvarea problemei :(

va tin la curent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

[quote name='Intrus' timestamp='1250749786' post='10745

Al Bundy: Electrovalva aia functiona, nu mai tii minte cand am fost la tine si pus-o pe direct? Valva se demonteaza si in caz de este stricata o schimba. Anyway, daca nu-mi monteaza valva o vand.

Si nu, nu am desfacut compresorul... aia a fost parerea generala a tuturor celor care au "diagnosticat problema".

Intrus,poti sa-mi spui te rog ce se intimpla cind pui electrovalva pe direct; am scos-o din compresorul ac si cind apas butonul de ac nu se oserva respectiv aude absolut nimic.Ar trebui sa se auda vreun tacanit sau sa se miste tija aceia din centru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hello baieti,

Am si eu o problema la masina din semnatura.

Azi dimineata, mergea clima bine si frumos, asa se raceau gurile de ventilatie de nu puteai tine mana pe el.

Dupamasa, surpriza, clima nu mai functioneaza.

Ca pun Auto sau Auto Econ e tot una, nu mai baga frig deloc.. Auto a devenit Auto + Econ. Nici pe turatie nu prea am mai vazut diferenta de AC on/off.

Am pus VCDS si nu am nici o eroare.

Blocurile in care trebuie sa masor valorile, nu le cunosc, poate ma ajutati voi.

Multumesc pentru orice idei sau sfaturi!

late edit. Sunt de pe tel si am gasit topicul pe google, scuzati-ma ca am postat in aria O2.

Modificat de Bebeee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ac cuplat vezi curent cerut, curent consumat, presiune instalatie si cuplu absorbit de compresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi ,te rog fa-ti pomana si spune-mi cu VCDS 10.6.4 unde citim cuplul absorbit de compresor si care este plaja normala ? Multumesc mult.

Ieri cu un 908 am vazut ca presiunea este oscilanta si nu a trecut de 7-8 bar pe LO si nici nu baga aer rece cum baga in tineretea lui A/C-ul. M-am chinuit sa ajung la valva, i-am scos mufa am dat cu spray de contacte si am pus-o la loc. Presiunea a crescut la 14,3 bar. Eu suspectez valva. Compresorul este SANDEN 5N0 820 803.

Am gasit pe net supape doar in China.

Spunea un coleg ca are o legatura. Poate sa o activeze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca citesti in urma, o sa vezi ca nu sunt doar in China supape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris, ca eu nu am gasit decat site-uri din China. Marile firme din RO mi-au spus ca nu au pe stoc si nici nu aduc. Nu am renuntat sa caut, se ocupa si altii care lucreaza in vanzari piese AM.

Modificat de liv_sibiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vemo VMO V15771014 ASta e pe stoc la Meteor Ploiesti, cred ca e cea care iti trebuie tie.

cati km are masina ta? Si eu am exact acelasi an, exacta ceeasi motorizare, exact acelasi compresor.... sa vedem daca incep sa imi fac griji

uite si date de contact pentru Sibiu (poti da un telefon si aflii mai multe detalii) :

post-17228-0-38799600-1314899925_thumb.j

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei_221, multumesc mult. La ora primirii mesajului tau deja le-am scris celor de la Meteor Sibiu un mail in care le-am solicitat piesa indicand acelasi cod care l-ai postat si tu precum si inca un cod de la alt producator. Daca Sibiul raspunde negativ, le scriu celor de la Ploiesti.

De exemplu ieri, in primele 15-20 minute nu a bagat bine aer rece, dupa ce iara i-am scos mufa de la supapa si am pus-o la loc si-a revenit. Luni ma duc la TESS, sa vad ce spun si astia si sa-i rog sa-mi faca toate masuratorile pe A/C, sa verifice functionarea motoraselor, fiindca colegii mi-au spus ca au meserias competent pe clima. Abia astept sa primesc VCDS-ul meu 10.6.4 sa pot sa-mi fac eu masuratorile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu o nedumerire legata de compresorul meu de AC de pe Golf. Am citit tot topic-ul si nu am gasit ceva inrudit cu problema mea... Fiind acelasi compresor ca pe Octi2, am postat in aria asta, intrucat lumea e mai activa pe aici la capitolul compresoare.

Cand activez AC-ul, o data cu zgomotul compresorului, din aceeasi zona (cred ca tot din compresor), uneori mi se aude si un alt zgomot, gen pacanit ritmic cu o frecventa de 3 Hz (apreciere dupa ureche). Nu stiu de cand mi-a aparut exact acest zgomot, dar as baga mana in foc , ca e ceva putred la mijloc. Surubul de la fulie nu e sarit in exterior, adica nu e gripat mecanismul.

Am facut si niste loguri cu motorul cald (antigelul la 84 de grade) dupa un drum de 12 km prin oras, la o temperatura externa de 12.5 grade (regulated) / 20-22 grade (unfiltered) conform spuselor vag-com-ului.

Toate testele le-am facut cu temperature LOW si ventilatie maxima (penultima treapta de la climatronic).

Stand pe loc la relanti (800 rpm), compresorul are 1000 rpm constant, iar diferenta dintre curentul cerut si cel absorbit e nenula doar pe durata tranzitiei de la AC off --> on. Incercand sa interpretez datele din ce am vazut ca ati facut voi in paginile precedente din topic-ul asta, am observat ca in momentul cuplarii AC, curentul cerut e de 0.82 A (uneori zice 0.75 A, dar asta cred ca e din cauza sampling-ului puturos) si o data cu scaderea temperaturii, scade usurel si se stabilizeaza la 0.55 A. Dupa cum ziceam si mai sus, actual=specified intotdeuna, o data ce s-a iesit din regimul tranzitoriu (=0.55 A, dupa ce a facut frig si continua sa faca).

Si ca tot ziceam de facut frig, imi face, dar parca la O2 imi face si mai frig decat in golf. Asta nu ma deranjeaza prea mult, intrucat eu sunt mai friguros de fel; insa pacanitul ala dinspre compresor, cand e activ, ma cam sperie...

Cuplul absorbit urca pana la 6 Nm cand cuplez AC-ul, dar scade si se stabilizeaza la 4.8 Nm.

Presiunea refrigerantului este de ~6.5 bar cu AC-ul oprit si urca la ~10.5 bar cand AC-ul e pornit. Am pus mana pe conducta aceea groasa de aluminiu care se duce in compresor si e destul de rece (ma rog, pot tine mana pe ea, nu are bruma formata).

Temperatura citita in habitaclu este de 7-8 grade la gurile de ventilatie de sus, si e de 10-11 grade la senzorii de la picioare.

Aici am descoperit ca s-ar putea sa am o mica problema cu senzorul de temperatura din bord de la gura de ventilatie de pe dreapta, intrucat la inceput arata cu vreo 10 grade mai mult decat cea din stanga, iar la un moment dat a sarit pe valoarea maxima de 84 de grade si a ramas acolo. Am citit ce scriati in paginile anterioare si am vazut ca s-ar putea interschimba senzorii de temperatura de pe stanga si dreapta. Am inteles bine? Ca as face un test, sa nu dau banii degeaba pe un senzor nou.

Oare ar fi bine sa ma duc la o verificare in service in scopul reumplerii cu refrigerant si ulei? Dupa cum ziceam, inca imi face frig, doar ca ma asteptam sa imi faca mai rece de atat.

Nu am avut niciodata probleme sa nu imi functioneze deloc AC-ul.

Am repetat testul si in timp ce turam motorul pe loc la 2000 rpm (compresorul a urcat la 2600 rpm), iar rezultatele de mai sus sunt neschimbate.

As vrea sa atasez si logurile, dar nu imi este permis sa urc fisiere .csv sau .rar.

Am mai citit si prin ELSA la "customer complaints" si gasisem ceva de genul "hammering noise". Spuneau ca e legat de presiunea prea mare a refrigerantului, parca. Dar cum naiba sa imi creasca presiunea, avand in vedere ca dupa 3 ani si jumatate m-as astepta ca masina sa piarda lichide?..

In plus, nu am nici o eroare stocata la scanarea cu vag-com.

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAan acum totul e ok, mai putin acel zgomot de care zici tu si de senzorul care arata 84 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna.Am si eu o problema cu compresorul...mai exact s-a rupt mufa si nu mai pot lega cablul de alimentare cu curent.daca schimb electrovalva scap de problema?Cam cat costa o electrovalva?Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru anumite modele de compresoare se gasesc si separat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAan acum totul e ok, mai putin acel zgomot de care zici tu si de senzorul care arata 84 grade.

Am rezolvat cu senzorul. Initial, i-am interschimbat si am vazut ca se muta si problema de pe dreapta pe stanga.

Apoi, i-am demontat pe amandoi, am vazut ca aveau aceeasi impedanta si reactionau la fel cand suflam aer cald inspre ei, deci rezolvarea a fost simpla: indoire usoara a picioruselor senzorului, intrucat aveam de a face cu un contact imperfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Tocmai am scos masina de la Compexit Cluj - dealer autorizat Skoda . Mi-au schimbat compresorul pe kulanza ( s-a constatat defect de fabricatie ) si am platit doar jumate din manopera in jur de 100 ROn . Mentionez ca un compresor nou costa 3000 RON . Masina are 4 ani (iesita din garantie ) dar mi-au schimbat pe kulanza deoarece am facut toate reviziile la ei . Deci concluzie : chiar daca platesc mai mult cu 100-150 lei la o revizie raman la reprezentante !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

M-am uitat pe compresorul de AC, avand eroarea 00898 - Control Circuit A/C Compressor: Open or Short to Plus si am vazut ca e Valeo TG14C011, cod VW 06F 903 023 C . Pentru acest model, s-or gasi valve separate?

LE: am dat google dupa codul VW si-mi apare ca acesta ar fi alternator?! Probabil nu am pozat ce trebuie :(

Modificat de Polosaurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, compresorul este sub alternatorul pozat de tine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, asa este :icon_redface: , dar ala nu are nicio eticheta (cel putin vizibila) pe el. Eh, poate dupa demontare o sa aflu ce model e (probabil tot Valeo) si daca se poate repara sau daca nu, cu ce modele se poate inlocui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!