Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Exact acest zgomot il am si eu de anul trecut, dupa o vara fierbinte. Prima data am spus ca ar fi ventilatorul (variatie de turatie) dar cred ca este ceva mai mult de atat.

Acum nu se mai aude dar probabil o sa se amplifice odata cu temperaturile ridicate.

La urmatoarea revizie (iulie 2011) o sa incerc sa aflu despre ce poate fi vorba de la cei de la IVAS Galati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Momentan Circul fara filtrul din radiatorul de ac, este o problema mare?

L-am scos sa il schimb si cel care mi-a venit este ma mare , nu l-am mai pus la loc pe cel vechi pt ca am spalat sistemul si ala era un pic murdar.

Ce ma intereseaza este daca datorta lui se poate amplifica zgomotul de la compresor, dar cred ca imi gasesc singur solutii ca s anu mai schimb iar compresorul:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

pentru gabriel ... de unde a luat omu toate alea cu 1900 ron..???? as fii si eu intereseat pentru ca la skoda au facut un deviz mama mama ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gasesti prin multe locuri, La un magazin de piese oarecare din craiova :D

Incearca in mai multe locuri, sunt si pe forum destui baieti cu magazine in aria de vanzari si iti pot face oferte .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci mult mane .. o sa ma interesez ...

si e pe bune ca u schimbi a 3 oara compresorul ??? nu l-ai cumparat de nou sau ce s-a intamplat???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@pyRo de fapt atata costa compresorul, restul este manopera... :D ...trebuie sa manace si gura lor...

Modificat de Dragos1974
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu mai jos de 2300 nu am gasit compresorblink.gif........ daia intrebam ca la 1900 mi se pare cam "ieftin" :blah.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atreyu, on 05.05.2011 @ 13:55, said:

Al Bundy,

E normal sa piarda etansarea acel senzor ?Ideea e ca gazul a iesit in momentul in care i-am dat drumul pe AUTO.

Nu e normal, dar pe anul asta esti al 3-lea de care stiu eu ca pateste asa ceva, la o jetta s-a spart si a iesit freonul in timp ce ne uitam la motor.

************************

Salut

Revin cu informatii pentru cei interesati: am facut testul de etansare unde a iesit ok, apoi s-a schimbat senzorul de presiune si s-a umplut cu freon(fara ulei). Noul senzor arata un pic schimbat fata de cel original.

Acum merge ok instalatia.

Cost total 422 lei in reprezentanta Skoda.(198 lei este senzorul)

Multumesc pentru raspuns Al Bundy. :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare forumisti,

Nu imi doream sa ajung sa scriu aici dar se pare ca nu am avut de ales.

Masina: Skoda Octavia 2 MY 2008

Motor: BXE(1.9 TDI)

Compresor: nu mi-am dat seama ce model este;

Problema: Instalatia nu pleaca intotdeauna din prima. Mai mult, daca las instalatia oprita la pornire si ma deplasez 4-5 km si apoi ii dau drumul, instalatia functioneaza fara probleme.

La revizia de 90.000 KM Delcar am facut si un control al instalatiei de climatizare: tester fara erori, presiune OK, freon in cantitati normale.

Ce parere aveti?

o seara faina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electrovalva de pe compresor pe duca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum pot afla daca se poate inlocui?

Am mai citit aici pe forum ca se poate desface si curata aceasta valva....acest lucru duce la devidarea instalatiei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oficial electrovalva nu se gaseste separat. SI DA, scoaterea electrovalvei presupune golirea instalatiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand/daca scoti electrovalva de acolo uita-te EXTREM de atent daca se vede span metalic pe ea, in zona in care are o sita. Daca da, lucrurile se complica substantial.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci la mine tot cind vrea muschiul ei merge cind nu merge.

Am oprit la Autotech Pitesti si am intrebat de curiozitate cit costa diagnoza si senzorul de presiune

Senzor de presiune - 280 RON

Diagnoza climatronic - aprox 100 RON

Bec faza scurta OEM - 60 ron (al original sa dus ieri dupa 100.000KM)

Sitematic cum pot sa o iau pas cu pas sa verific si sa scot din calcul posibile piese/defecte.

De ce spun asta pentru ca se intimpla faze de genul ca trec printr-o apa si mi se abureste geamul, dau pe dezaburire si mai rau.

Vreau sa fac rece in masina si baga aer fierbinte, o trec pe recirculare si incepe sa se raceasca ceva ceva, o dau iar pe exterior aer cald.

Multumesc pentru rabdare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pun si eu o intrebare iar faca e aiurea va rog sa ma scuzati...senzorul de presiune si electrovalva sunt acelasi lucru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU! Senzorul de presiune, care se afla pe conducta de "tur" intre condensator (unul dintre radiatoarele din fata masinii) si evaporator (un radiator din bord), livreaza informatia cu privire la presiune catre un controller (chip) care in functie de ce presiune vrea el sa relizeze trimite impulsuri de comanda (modulate in latime) catre acea electrovalva aflata pe corpul compresourlui. Senzorul de presiune te mai anunta cand nu mai ai refrigerent in instalatie cu o eroare de genu Refrigerent Pressure Too Low si opreste autmoat compresorul cand presiunea depaseste o anumita valoare (pentru protectie)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trimite impulsuri de comanda (modulate in latime) catre acea electrovalva aflata pe corpul compresourlui.

Electrovalva e comandata in curent. Restul e OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca nu e semnal PWM ? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt. raspuns.....

cum se poate diagnostica daca este defect senzorul de presiune? Ce simptome trebuie urmarite?

Sistemul meu de climatizare functioneaza doar daca ii dau drumul dupa ceva timp de lma plecarea de pe loc si ma joc in sus sau in jos cu temperatura in habitaclu. Initial am crezut ca nu raceste suficient insa am comparat cu un passat si era cam aceeasi intensitate....din cauza testelor am racit cobza acum....

Inca un lucru...daca afara ny este asa cald climatizarea incepe sa functioneze mai repede.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA tine cred ca e electrovalva de vina si nu denzorul de presiune. Ala daca e defect apare pe diagnoza sau masoara presiunea aiurea.

Trebuie facuta o diagnoza atunci cand nu functionaza si vazut cuplul absorbit de compresor.

Esti sigur ca nu e semnal PWM ? :icon_thumright:

Odata ce pe scula de diagnoza apare curentul consumat de electrovalva, tind sa cred ca e comandat in curent. Mai studiez cate ceva si revin.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E comandat cu semnal modulat in latime (PWM in engleza) la 400 de Hz. Cu, cat factorul de umplere al semnalului creste, cu atat tensiune medie vazuta de sarcina (electrovalva) creste => creste curentul prin ea. Electrovalva e defapt un solenoid si dupa cum stim campul magnetic generat e dependent doar de curentul care trece prin el, deci poti zice ca e controlata in curent, dar tehnica de comanda este cea expusa de mine mai sus :icon_thumright:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

sa inteleg ca daca senzorul ar fi defect ar aparea la o diagnoza?? sau este posibil sa nu apara ??? ....

daca nu este senzoru tot "nenorocita" aia de electrovalva este defecta si nu mai "cupleaza" cum trebuie ?

o zi buna ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E comandat cu semnal modulat in latime (PWM in engleza) la 400 de Hz.

DA-mi si mie un link catre un document in care ai citit ca eu nu am gasit nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca il mai gasesc, am cautat aseara pe google dupa ceva gen Sanden PXE16 PWM control si am gasit un forum in care un membru a trimis mail la Sanden sa ii intrebe cum arata semnalul cu care e comandat compresorul, iar cei de la Sanden au raspuns ca sunt informatii secrete :vaidecapulmeu: (adica cumperi un echipament si producatorul refuza sa iti spuna la ce tensiune sa il alimentezi), apoi a raspuns un user care a masurat cu osciloscopul ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, am gasit su eu acea discutie si se pare ca asa e. E comandat PWM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!