Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Sal,

Dupa ultimele verificari se pare ca ar fi valva de la compresor si este posibil sa pierd si frenon ... pe unde nu stiu ramane de vazut ca ochelarii de uv.Poate a mai patit careva asa sa imi zica ce solutie a gasit merci .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, vin si eu cu o problema la compresorul de clima,in primul rand discutam de un motor 1.4 tdi..

problema mea e urmatoarea, ventilatoarele pornesc, compresorul cupleaza, am complectat si cu freon dar nu am putere de racire chiar si cu turatia la maxim a ventilatoarelor...

cel care mi-a incarcat instalatia cu freon mi-a spus sec.. e defect compresorul nu face presiune...

trebuie sa-l schimb complect sau am sanse sa-l repar .. unul nou de producator ma ajunge la 1300 de ron !

multumesc

Modificat de Red
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da si tu mai multe detalii, pe ce masina e pus motorul si daca compresorul e cu ambreiaj sau fara, dar asta se poate deduce daca zici masina si codul motorului ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e vorba de un POLO TDI 1.4 2001 , AMF cred ca e codul motorului .. nu prea am vrut sa zic de polo caci am postat la Octavia( e mai actual topicul si la polo nu prea posteaza lumea .. )

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aaa pai sigur e cu ambreiaj, la OII e cu electrovalva presiunea generata e variabila si de obicei electrovalva aia se strica. La tine mai intai verifica ambreiajul de la compresor, mai exact verifica daca la cuplare se aude "clanc" si daca turatia motorului scade putin cand il cuplezi ...

PS: E sansa mare sa fie chiar ambreiajul de care vorbesc sa fie de vina ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut , face "clanc" se aude ca incepe sa lucreze , scade turatia .. dar nimic .. frig :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic atunci, presiunea ti-au masurat-o ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce intra polo in discutie in aria de octavia 2?

Sa intre cineva care nu cunoaste si sa citeasca sa zica si la mine face tac sau nu face ...Am mai zis poate oamenii nu au nici o vine ca intreaba ci cei care le raspund, nu e mai simplu sa intre in aria de polo sa intrebe acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, omu a specificat ca nu ii raspunde mai nimeni acolo. E si greseala mea ca i-am raspuns aici pe topicul asta, posturile pot fi mutate in aria corespunzatoare ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ gabriel ..

relax man ... de la inceput nu am specificat masina tocmai din cauza asta .. oricum principiul de functionare al compresoarelor e identic ... fie ca e octavia fie ca e polo ..

in rest hai noroc ..

se pot muta posturile sau chiar sterge !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresit. Principiul de finctyionare e diferit. La polo unde ai ambreiaj, el cupleaza la apasarea AC, la O2 compresorul se invarte tot timpul, si la apasarea AC se creaza diferenta de presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresit inca odata. La platforma mica este montat compresor de clima cu electrovalva pentru controlul presiunii, exact ca la octavia 2. Nu au ambreiaj ca la octavia 1.

trebuie facute mai multe verificari:

1. daca nu cumva ai vreun defect pe modulul comanda AC

2. Trebuie citit din modulul comanda AC presiunea agentului din instalatie cu AC-ul oprit si cu AC-ul pornit.

3. Daca compresorul face presiune trebuie citita pe urma, cu AC pornit, temperatura din spatele vaporizatorului.

Iata primii pasi de urmat in diagnosticare. Nu-i asa simplu si o parere pe forum o sa ajute destul de putin. Ba mai rau, in urma unor pareri te apuci sa schimbi piese de nebun si sa constati ca le-ai schimbat degeaba.

Recomandarea mea: consulta un service serios.

P.S. asa este, aria de polo este mai putin activa. Lasam deocamdata aici discutia si de indata ce vom avea un rezultat vom muta la Polo, ca sa vada si alti useri despre ce e vorba.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina are climatronic ca si comanda nu AC, am facut o diagnoza si nu apare nici o eroare pe modulul de comanda ( in afara de motorasul de la clapeta de distribuire a aerului pe geamuri, care e defect intermitent )

presiunea nu am verificat-o caci diagnoza pe modulul climatronic am facut-o inainte de a complecta freon,

vazand ca nu am nici o eroare pe modul a mai ramas freonul pt care nu aveam nici un istoric .. intr-adevar in serviceul de climatizari am constatat ca nu mai aveam freon deloc, am complectat bucuros ca se rezolva usor .. dar din pacate compresorul nu facea presiune deloc tipul de la serviceul de climatizari mi-a spus .. "imi pare rau .. compresorul e defect " .. azi trebuie sa imi ajunga cel nou .. sper sa nu ma fi pripit cu el, am intrebat in stanga dreapta daca se poate repara .. nu am primit nici un raspuns concret ! asa ca l-am comandat nou ( si la indemnul mecanicului , in schrot era 800 de ron asa ca mai bine inca 400 in plus pt unul nou cu tot cu garantie )

cand am postat vroiam sa ma informez daca ar fi vreo varianta de reparatie ..

Modificat de Red
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutam

Revin si eu cu pr mea, cea cu electrovalva, pe care am zis ca merg sa o schimb in Bulgaria

Asa cum am promis revin cu detalii

Am fost la service, de data asta cu un amic care vorbeste bulgara, ca sa fiu sigur ca ma inteleg cu ei. Toata operatiunea a durat aproximativ 3-4 ore, mi-au scos freonul si uleiul din instalatie respectiv compresor, au demontat compesorul de pe masina si sau apucat de demontat la el intr-o camera separata, unde era o curatenie ca de spital(am tinut sa mentionez asta, deoarece ma frapat). Dupa ce au pus electrovalva noua, a urmat operatiunea inversa de montare pe masina, reumplerea instalatiei, si lasat cca 1 ora in "proba de lucru". Pt ca un coleg m-a intrebat intr-un mesaj daca mi-au curatat si instalatia, spun si aici ca NU, au zis ca nu e nevoie, atata timp cat electrovalva a picat din cauze de natura mecanica si nu din cauza vrunei bucati de span sau eu stiu... mizerie in instalatie sau altceva. Ca si observatie, mecanicul spune ca pe masinile noastre, din pacate sunt unele compresoare la care nu se poate schimba electrovalva si trebuie schimbat cu totul. Costul total cca 200 E.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La toate se poate schimba electrovalva insa este musai sa o gasesti ca si piesa de schimb.

Acum ca idee, legat de problema ta: Spanul vizibil ramane in sita electrovalvei si nu ajunge in ea. In ea ajung particulele foarte fine de span si rezultatul este blocarea ei. Este FOARTE RAU ca nu ti-au spalat instalatia de AC si NU ti-au schimbat filtrul desicator (cel de pe radiatorul de AC). Sunt sanse mari ca sa mai existe span in instalatie si in filtru si mai devreme sau mai tarziu se va intampla iar nenorocirea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunteti siguri ca nu e cu ambreiaj pentru ca am vazut ca pe modelele din 99-2002 s-a montat Sanden, ceva PV6. Am vazut si o poza cu el si avea ambreiaj sau poate nu era poza buna. Red ce scrie pe compresor (ce model) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La toate se poate schimba electrovalva insa este musai sa o gasesti ca si piesa de schimb.

... Sunt sanse mari ca sa mai existe span in instalatie si in filtru si mai devreme sau mai tarziu se va intampla iar nenorocirea.

Posibil sa ai dreptate cu schimbatul, eu sunt atehnic tare si daca el a zis(in bulgareste e adevarat) ca am noroc ca la mine merge schimbata, eu sa fi inteles ca la alte tipuri nu se poate(nu ca nu sar gasi separat)

In cea ce priveste pr spanului, am garantie 1 an, si... nu cred ca ar fi riscat sa se intample "iar nenorocirea". Acum om vedea

Modificat de blue_eyed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul asa as fi procedat dar nah, sa dea Dumnezeu sa mearga mult si bine asa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut , face "clanc" se aude ca incepe sa lucreze , scade turatia .. dar nimic .. frig :(

Eu cred ca este cu ambreiaj si nu cu valva...valva nu facea clanc :icon_thumright:

Daca erau la fel nu mai comentam despre postul colegului si ii raspundeam si eu cu ce are de facut, posibil ca cineva sa citeasca si sa faca aceleasi operatii la masina din topic si poate nu e cazul.

In fine eu nu stiu un lucru, te duci la service si pleci nerezolvat sau pleci cu o constatare verbala, de ce?

Pune-i sa scrie compresor defect semnatura si stampila si apoi daca nu e de la el ai pe cine acuza.

O diagnoza pe clima nu se face chiar asa de usor si rapid doar prin umplere si constatare, mai e nevoie sa vezi poate si cu un tester ceva sa pui si o lampa de control sa vezi daca ai tensiuni sau sa alimentezi tu ceva sa verifici ceva sigurante sau mai stiu eu cate.

Eu cred ca trebuie sa evoluam si cei care fac constatari si ne iau banii trebuie sa raspunda pentru ce constata platiti de noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresit inca odata. La platforma mica este montat compresor de clima cu electrovalva pentru controlul presiunii, exact ca la octavia 2. Nu au ambreiaj ca la octavia 1.

Asa stiam si eu, dar uite ce spune ELSA: N25- Air conditioning system magnetic coupling la polo 2001 AMF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

mi se pare genial commentu lui gabriel din pacate la noi in romania(poate nu peste tot) verificarea se face asa in mare nu se face concret si in amanunt (babeste) cum a spus intr-un post colegul blue_eye.

diferenta este vizibila la noi intr-o ora maxim esti gata la bulgari au stat 3 ore si in cele din urma a dat un verdict care se pare sa fie adevarat si omu a schimbat doar electrovalva pt 200 euro(incluziv manopera si freeon si "alte piese" ca la noi)si nu tot kitul pentu 1000 euro , mi se pare o diferenta de la cer la pamant ca sa nu mai zic de dispretul cu care esti tratat la noi in service de parca ai cere cine stie ce.

acu revin si eu la problema mea cea cu clima, cum am mai spous am rezolvat cu electroventilatorul, azi am fost la PBA si au facut o constatare mi-au spus k tot pierd freon pe la un capac ("cascator" dc inteleg eu ce a scris omu de la service) de la radiatorul de ac , si au venit si cu verdictul spalare instalatie AC, copresor, condensator si vaporizator total 4399,46 cu tot cu manopera(3547,95 piesele + 851,46 manopera) .

ultima varianta inainte de a cheltuii bani este sa schimb electrovalva aceea daca nici asa nu merge ura si caciula nu avem ce face .

toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic:

Aaaa da, daca se munceste la noi 2 ore deja clientul incepe sa faca spume ca ce service de 2 bani, ce personal incompetent de nu e in stare sa puna un verdict, ameninta ca o sa vorbeasca el cu patronul etc etc.

Da' evident ca la bulgari poa' sa si injire ca oricum nu intelege nimeni.

Evident ca daca te duci la un service competent (care-ti da si factura la final) pentru diagnoza SI remediere poti si ai dreptul sa le dai cu constatarea/factura de cap. Mai ales ca in zilele noastre informatia circula, nu te mai prosteste usor de la service ca imediat se afla.

In fine.

Sorry Al, am comparat cu fabia. Oricum alea de pe fabia au fost si sunt in continuare niste compresoare foarte fiabile.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am schimbat la o masina, O2 2006 1,6 benzina, radiator , valva expansiune , filtru si compresor, omul a adus el toate cele , marca denso si topran parca valva iar condenzorul nu mai stiu exact cu pretul de 1900 ron pus manopera .

A mers impecabil cu toate ca al meu are 4000 de km si uruie ca dracu dar baga aer rece ca idiotu.

Eu sunt la al 3-lea compresor si masina abia are 60 de mii ...ce sa zic depinde si de noroc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca ai ghinion cu caru, eu am trecut de 6 ani jumate si peste 137 000 km si nici macar nu am umblat la instalatia de AC (este cu acelasi refrigerent si ulei cu care a venit din fabrica) ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Va scriu mai mult din cauza ca vreau sa stiu cat mai multe despre AC pe O2, vad ca este o parte proasta al acestei masini. Personal nu mi se pare normal ca dupa cativa ani de folosinta sa trebuiasca sa faci reparatii asa costisitoare pe o masina sub 100 000km.

Masina mea inca nici nu a trecut de primul an de viata, AC raceste foarte bine nu am inca nici o problema. Insa tot citind acest topic mi s-au formulat cateva intrebari.

Prima intrebare imi este ca desi functioneaza bine AC la mine, am observat dupa un timp, mai ales dupa drumuri mai lungi cand folosesc si AC ca daca iau piciorul de pe acceleratie aud un fel de huruit infundat pentru o scurta perioada de timp. Acest lucru este clar legat de functionarea AC fiindca se aude numai in cazurile folosirii lui. Este ceva normal sau prevesteste deja dupa 15 000 km (atat are masina) o problema?

Despre ce ulei vorbiti la compresor?? Trebuie schimbat acolo ceva? Poate ca v-am intrebat o prostie , dar nu ma pricep la sistemele AC deloc.

Cum pot sa am grija cat mai mare de sistemul meu AC pe termen lung? Vreau sa tin masina pentru o vreme mai lunga.

Va multumesc anticipat pentru raspunsurile voastre! Numai bine va doresc, Andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!