Jump to content

Generator 220v


MishuL
 Share

Postare recomandată

Dragii mei, dupa cum am mai scris pe aici, am adus din Fr de la scrap 2 motorele pe benzina, unul Sachs cred (Wolf Util) in 2T cam la 3 CP asa la ochi, cu pornire la sfoara, si unul Tecumseh, de 5 CP (scrie pe el) in 4T si cu demaror electric si cu sfoara. Vreau sa fac un generator de 220V sau, si mai sexi, 380 trifazic. Prima idee ar fi un alternator de autobuz si un transformator trifazic de la 24 la 380. Alte idei? Oi gasi pe undeva un generator direct la 220V la un...3 kW sa zicem? Eu nu am idee sa se foloseasca in practica asa ceva, decat tot la un generator, si pe ala cine-l vinde il vinde cu totul- doar sa am noroc sa gasesc ieftin de vanzare cu motorul termic stricat.

Mentionez ca motoarele au regulator deci pot sa mentin turatia si deci frecventa la variatia sarcinii, iar tensiunea o mentin constanta deoarece o sa pastrez si puntea originala a alternatorului si regulatorul electronic, deci tens trifazica de 24V dinaintea puntii va fi constanta.

Pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un motor trifazic de cativa KW modificat un pic :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred- mot trifazice au rotorul in scurtcircuit ("colivie de veveritza"), nu cred sa poata fi folosite ca generator, eventual doar sa-i faci alt rotor, bobinat- prea complicat :) Decat asha, mai bine bobinez un stator de alternator sa scoata direct 380/220.... e simplu si "calculul", cred ca merge sa fac raportul intre tensiunile scoase acum si cele dorite, practic daca bag de 10 ori mai multe spire mai subtziri scot 220 in loc de 24.... Bine, nu-i chiar asha de simplu dar...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Decat asha, mai bine bobinez un stator de alternator sa scoata direct 380/220.... , practic daca bag de 10 ori mai multe spire mai subtziri scot 220 in loc de 24....

si o sa poti aprinde cu el maxim un bec de lanterna :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bre ma leeeeshi... daca tensiunea e de 10 ori mai mare inseamna ca la aceeashi putere curentul e de 10 ori mai mic la aceeashi putere, asa ca sarma poate fi mult mai subtzire. De ce crezi ca s-a trecut de la 6V la 12 la mashini, de la 110V la 220 la case si curentul se transporta la tensiuni mari (110....400kV)???? Alternatorul de Dacie, care da 40 de amperi, deci are 480W, e bobinat cu sarma cam de 1,5 mm diametru. Daca ar da 220V, ar fi necesari doar 2,2 A pentru puterea de 480W, deci asa repede la un calcul grosolan, daca sarma de 1,5 mm diam are sectziunea de 1,75 mm2 ar fi nevoie la 220 de 1/18,3 din aceasta sectziune (220/12=18,3) deci sarma cu sectziunea de 0,1 mm2 adica 0,35 mm diametru, si este de presupus ca sarma va incapea in crestaturi. Repet, calculul e grosolan pt ca e vorba de un generator trifazat. Maine vreau sa stric un stator de alternator de autobuz (ei oricum le distrug, ca le caseaza, tre' sa recupereze sarma din ele), fac schitza bobinajului si iau miezul statorului, rotorul si restul partilor componente, bobinez statorul ca sa scot 380V intre faze, urmeaza un regulator electronic in genul celor de pe mashina dar pt tensiunea asta mai mare...

Dar toata povestea cu alternatorul are sens doar daca are minim 1 kW, ca altfel n-are sens munca, la 6-700 w sunt 300 lei in comertz- in 2T e drept, dar.... Oricum eu ash vrea putere mai mare, sa pot da cu flex puternic, sau sa pot alimenta o microunda.... Vreau macar 1kW in regim continuu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tecumseh-ul si Sachs-ul. Azi am facut rost de regulator electronic de alternator, maine urmeaza alternatorul.

post-32-1188902410_thumb.jpg

post-32-1188902418_thumb.jpg

post-32-1188902428_thumb.jpg

post-32-1188902438_thumb.jpg

post-32-1188902448_thumb.jpg

post-32-1188902458_thumb.jpg

post-32-1188902467_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai, incearca intai varianta cu alternatorul nemodificat si transformator..ca sa ai reglajul tensiunii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti dau o idee, dar imi pastrezi si mie unul de la casari: incearca cu un demaror de autobuz/ masina mare. E gandit pentru intensitati mari ale curentului si cred ca poate fi pus si invers (cred ca e cu perii, adica numai bun sa-l inversezi). Trebuie doar sa-l rebobinezi. O sa-l intreb asta pe un prieten, electrician, cit de fiabil poate fi.

Pune tu mina pe mai multe demaroare d-alea intii ca sintem foarte interesati. BTW ... ce-mi trecu prin minte ... (poate-i totusi o prostie) : invers, nu ar putea fi antrenat demarorul original atunci cind ai nevoie de puteri mai mari (ex petru un viitor aer conditionat/ frigider in masina) si apoi sa convertesti acei 12 v scosi de el (la amperajul ala fabulos) printr-un convertor electronic de putere in comutatie ca sa scoti 220 v ?

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iau si maine demaror de udemeu. Si? Mai departe? Ce fac cu 24Vcc? Cat ma costa sa fac electronica sa scot 220V/50Hz la puterea aia? Si de ce numaidecat demaror? Alternatorul ce are? Ala macar scoate alternativ, cum ii zice si numele :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai, ce zici pica manusha pe ce vroiam io sa intreb in aceeashi problema! :blink: Mersic! Uite ce : am citit candva, cand nu ma interesa problema, :D dar mi-a ramas in computer, intr-un almanah stiinta si tehnica sau manual de scoala, la ,,stiati ca?" cum ca motorul de aspirator/masina de spalat? (alea veeechi) sunt de fapt de curent continuu dar sunt puse pe alternativ ca sa...nu mai stiu.. :angry: .Am retinut ca-s reversibile, devin generatoare....Mai stie oare, cineva ceva in broblem ceva? ;) oricum, fac o schema de cadru si incerc cu ala de mash. de spalat veeeche. ;) Dupa ce pornesc motorul...Cand oi avea timp. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In niciun caz nu lucreaza ca generator, ar insemna ca daca scoti shtecherul din priza si pui mana pe picioruse cat timp aspiratorul inca e in turatzie sa te curenteze... :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In niciun caz nu lucreaza ca generator, ar insemna ca daca scoti shtecherul din priza si pui mana pe picioruse cat timp aspiratorul inca e in turatzie sa te curenteze... :D

Demult acas

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu AM Buran. Stai oleaca.

Domne de curentat nu curenteaza neam, dar conectand voltmetrul la piciorushele shtecherului, imediat dupa scoaterea din priza genereaza 10 volti. Atat.:lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o idee: folosesti un alternator si un UPS defect adica cu acumulatorii dusi. Ce-i inauntru ar trebui daca teoria mea e corecta sa-ti transforme 12 sau 24v in 220. Daca bat campii nu dati cu :angry: daca ma pricepeam mai mult la buleftronica eram departe acum :angry: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta merge, dar din cate am intzeles un UPS mai de putere e sccccuuuuummmpppp!!!!!!!!!! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mishule mishule... ideea de inceput e buna, cu alternator si transformator... daca te uitai unde mai cerusei ajutorul (pe elforum) vedeai si cum rezolvai cu cu traful trifazat... adica 3 monofazate :) tii cont ca pe fiecare ramura de alternativ ai in jur de 8V... si gata cei 220V :)

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca ma cuget. Poate gasesc la decheterie in Fr un generator cu totul si termin balciul. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau incerc io: Motor-alternator12v, baterie45A/12v tampon, Convertor d'ala 12v-220v...150W...E???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paaaai aia ma invatza sa antrenez un alternator, si pe urma ori sa folosesc 12V, ori sa pun un invertor. Care invertor, la puteri mari, e scump ca naiba. Plus ca depinzi de bateriile alea tampon.

Raman la ideea mea ca pt puteri de 1,5-2-2,5 kW, cel mai usor si ieftin divais tot cu o masina rotativa ar fi.

Cochetez inca cu ideea rebobinarii unui alternator de autobuz. 'Oiala is my middle name, chiar si cand e vorba de ci*rdeala ma 'oiesc, dar luni mort-copt iau unul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bai Mishule, eu ti-am spus o solutie fara rebobinarea alternatorului... repet (dar n-o sa mai insist).. alternator cu releul lui, implicand si demarorul si bateria, apoi un transformator trifazat sau 3 transformatoare monofazate (obisnuite)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai bine coane, dar daca gasesc un alt mai puternic, tre' sa car dupa mine si ditai namilele de transformatoare.... Vreau totusi sa iasa ceva portabil :somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu AM Buran. Stai oleaca.

Domne de curentat nu curenteaza neam, dar conectand voltmetrul la piciorushele shtecherului, imediat dupa scoaterea din priza genereaza 10 volti. Atat.:blink:

poate BURANUL ARE ,,PROTECTIE" SI NU...incearca cu romanesti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are pe dracu... sarma-buton-sarma-stator-perie-rotor-perie-stator-sarma... ce crezi ca sunt nascut ieri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!