Jump to content

Pana unde umplem rezervorul


Mama Omide
 Share

Recommended Posts

o leaca off-topic: din cate stiu eu, treaba cu "sa nu umbli cu rezervorul gol" este relationata si cu problema apei/condensului din rezervor.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ender

    8

  • Vlad MHL

    5

  • andREI

    4

  • stefan_ieu

    4

Domnilor, domnilor. Cu riscul offtopic-ului (propun crearea unui topic diferit numit "Chestiuni legate de rezervor" - caci le inglobeaza pe toate) va spun ca:

@elikratos: NU are legatura cu apa. Apa e mai grea ca mtorina/benzina si sta pe fund si e trasa prima spre motor (daca exista aceasta apa. La motorina unde e mai probabil sa existe, apa e retinuta de filtru pe baza gravitatii (se umple filtrul si apa sta jos iar motorina se suge de sus.

De altfel ati vazut cum sta benzina/motorina PE apa?

@Vlad MHL: sa nu fim asa grabiti in concluzii. Poate exista un filtru pe traseu care le mai opreste...

Da, trebuie un alt topic.

Link to comment
Share on other sites

@ender.... aaaam uitat ce era mai important...am studiat putina fizica :D si am venit cu urmatoarele: crezi ca dupa ce s-au asezat bine mizeriile pe fundul rezervorului si pornesti motorul, acestea vor fi imediat trase in injectoare? :P Nope nope nope. Mecanica vaselor iti raspunde: "motorina se despica gen marea lui Moise" si apoi este supta cantitatea de sus, jos. :D Simplu.

Yours,

Einstein. :P

Link to comment
Share on other sites

Deabia acum vad si apreciez calmul si profetia lui Andrei. :D Practic, principiul era deja explicat de Andrei.

Link to comment
Share on other sites

[de_sters]

Toti putem avea porniri impulsive. Chiar eu ca moderator la un alt forum (nu de masini) am avut niste ... probleme ...

Ce am invatat e ca e bine sa fim calmi, toti putem gresi, chiar gafa dar sa nu lasam asta sa ne strice atmosfera, sa degeneram in injurii, certuri etc. Iar cand un moderator calca stramb face cat 5 greseli ale unui membru deoarece el trebuie sa fie un exemplu. Cand un "exemplu pozitiv" calca prin strachini ceilalti membri vor considera ca asa se permite, poate chiar e bine si totul se duce.

Bineinteles ca substantele pot avea densitati diferite (motorina, apa ...) ca gravitatia actioneaza pe o directie si pe un sens, ca dinamica fluidelor are anumite legi s.a.m.d.

Cum spunea un alt membru de pe alt forum: "Inainte sa fim moderatori (sau membri - e la fel) sa fim oameni".

[/de_sters]

Link to comment
Share on other sites

Subscriu.De 3 ani bag full ochi si nu am avut probleme!Si nu las niciodata putina motorina.Cand mai am 1/4, fac plinul

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ieri am dat o fuga pana la Cioplea si am vrut sa ii calculez un consum. Am obtinut insa un rezultata ciudat si de-aia m-am gandit sa va spun, ca ne dam cu totii cu parerea. Precizez ca am facut 310km cu 4 oameni in masina si putina bagaje.

Am facut consumul si cu calculatorul de bord si cu metoda plinului. Problema e ca difera destul de mult : computerul imi spune 6.3 iar calculul cu pompa imi spune 7.3 (22.5 litrii pt 310km). Daca era o diferenta mica (pana in 0.5l) as fi dat crezare metodei batranesti. Asa, nu prea stiu ce sa cred. Mama lui de BC, doar nu o fi asa de prost.

Ce suspectez eu e ca dimineata nu am umplut calumea rezervorul de rezerva. De ce spun asta : pentru ca dimineata, cand am facut plinul am pus mai multa benzina decat seara (aveam rezervolul pe la 1/3 inainte de plin, fata de mai mult de 1/2 seara). Cu toatea astea am pus mai putina benzina (de cca 50-60 de mii) dupa ce am pus bushonul la loc si l-am scos din nou decat seara (de cca 80-90 mii). Ori daca rezervorul e asa cum s-a mai descris pe aici, ar fi trebuit ca seara sa completez mai putin. Voi ce parere aveti?

Link to comment
Share on other sites

Cum iti dai seama ca ai rezervor de rezerva? Pentru ca si eu am Fabia Elite, si stiam ca nu am un asemenea rezervor. Dar am inceput sa ma intreb daca nu cumva am, pentru ca la ultima alimentare (facuta de baiatul de la pompa de la OMV) mi-au bagat 45l (deci capacitatea rezervorului normal), in conditiile in care stiam ca mai am in rezervor aproape 6l, de ajunsesem sa ma intreb daca nu cumva m-au tras in piept.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Automotive Electronics
Toate au.

<{POST_SNAPBACK}>

:D NU AU TOATE Fabiile "rezervor suplimentar"De fapt acel rezervor este canistra EVAP adica recircularea vaporilor de BENZINA!!! din rezervor in galeria de ADMISIE AER prin intermediul electrovalvei N80.Cei care fac plinul +rezerva(only BENZINA!) pot sa aiba surpriza neplacuta :D martor EPC aprins in ceasurile de bord iar daca au garantie la masina au toate sansele sa plateasca canistra (rezervor suplimentar) + N80 =cateva mil. lei :( :( :D deoarece EXISTA o informare tehnica data de fabrica!!!!Pt. cei cu motoare DIESEL(aspirate sau PD)pot sa le spun sa bage si 100L ca totul e OK!Deci atentie la sfatul meu ca e pacat sa dati cateva mil. doar pt. frica de a nu ramane in pana prostului.... ;) .........

Link to comment
Share on other sites

@electricu" : vrei sa spui ca in canistra de recirculare a vaporilor de benzina intra 4-5litri (sau in fine ... cati ori intra) ? Mi se pare cel putin ciudat acest lucru, din cauza ca acea canistra e localizata in compartimentul motor si este destul de mica (mai mult de 1-2 litri nu cred ca intra) si in plus mi se pare ciudat ca benzina de la rezervor sa ajunga pana in zona motorului.

Link to comment
Share on other sites

Automotive Electronics

:( ti se pare ciudat degeaba pt ca este norma euro..........iar canistra nu e ceea ce vezi tu la motor este chiar sub plasticul care protejeaza caroseria de noroi la roata spate stg.adica in dreptul la acel tumburus care este impins de stutul de la pompa.Iar vaporii din rezervor trec prin tumburus prin canistra printr-un furtun de plastic pe care il vezi doar cu masina ridicata pe rampa si intra in N80 care reguleaza recircularea vaporilor la anumite regimuri de mers ale motorului OTTO(benzina....)ai mai pomenit vapori de motorina???? :( crede-ma ca am vazut peste multe fabii la service si nu inventez aiurea........ :D

Link to comment
Share on other sites

Automotive Electronics

:( la tine la SEAT LEON canistra nu este in zona rezervorului(stii tu ceva dar nu tot)este intradevar in zona motorului dar daca ar fi plina cu benzina vara la 38 * celsius + temperatura din zona motorului care este f.mare nu crezi ca ar fi ff.periculos sa ai benzina in zona cea mai fierbinte a motorului? :( Si in plus daca intra benzina in galeria de aer sa fii sigur ca se opreste motorul100% :D :D

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de lamuriri :(

Acum am priceput cum sta treaba.

Link to comment
Share on other sites

stai putin:

eu nu am ajuns la rezerva, numai la jumatatea rezervorului..... am plecat la drum lung si am alimentat pana la buza, apoi am apasat parghia si au mai intrat 6-7l ...

e drept ca apoi am mers pana la cluj si acul de motorina nu s-a miscat de la plin...:(

so?

Link to comment
Share on other sites

Automotive Electronics

:( A ta e DIESEL deci nu sunt vapori de motorina deci nu ai probleme.Ok? ai inteles? :(

Link to comment
Share on other sites

suuuuuuuure...:(

da' topicu' era "pana umplem rezervorul".. nu zicea nimic de diesel...:(

eu am zis pana unde il umpleam pe al meu, si ca nu am avut probleme..hehe

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

ieri am facut si io plinul si astept sa vedem ce se intampla. o sa va relatez pe larg, dar deja am facut 100 km si nu zice nimik sau cel putin nu pare.sa fie probleme mai tarziu?sincer nu cred....o sa vedem

Link to comment
Share on other sites

In manulaul meu de Octavia Tour scrie (banuiesc ca e valabil si la MPI si la TDI) - redau ideea principala:

" Cand pistonul de umplere se decupleaza prima data, rezervorul este "plin". Nu mai alimentati, se umplu spatiile destinate dilatarii combustibilului, acesta revarsandu-se la incalzire.

Indicatie: la auto. cu catalizator, nu consumati niciodata intreaga cantitate de combustibil. Alimentarea neregulata poate cauza rateuri la aprindere, combustibilul neaprins ajunge in esapament => supraincalzire + deteriorare catalizator".

Eu incerc sa nu ajung chiar cu benzina pana "striga" martorul de urgenta sau cum sa-i zic. De cateva ori s-a intamplat...

Dar am o intrebare. Cand se aprinde martorul, BC arata ca mai pot merge 70 km. In astia 70 km intra si rezerva aia suplimentara de 6 litri (sau cat e ea) sau numai ce e in rezervor?

Link to comment
Share on other sites

In manulaul meu de Octavia Tour scrie (banuiesc ca e valabil si la MPI si la TDI) - redau ideea principala:

" Cand pistonul de umplere se decupleaza prima data, rezervorul este "plin". Nu mai alimentati, se umplu spatiile destinate dilatarii combustibilului, acesta revarsandu-se la incalzire.

E super clar ca nu vizeaza TDI-ul. Motorina spumeaza in draci si e nevoie uneori sa mai umpli de cel putin 5 ori dupa ce a declansat prima data datorita multei spume.

Iar motorina nu face vapori aproape deloc. Cu dilatarea la cald... nu prea stiu sa fie semnificativa. Stiu doar ca nu se recomanda sa faci plinul ochi, cu tot cu aerisire si sa parchezi in soare.

Link to comment
Share on other sites

A propos de dilatarea la cald a motorinei, aici este un post foarte instructiv al lui Ender.

Link to comment
Share on other sites

Asta as dori si eu sa aflu...cand "urla" martorul ala in bord la combustibil, inseamna ca atunci esti pe rezerva sau nu? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Eu asa am inteles, ca esti pe rezerva.

Link to comment
Share on other sites

Vorbim de martorul care zice (la mine pe maxi dot), please refuel, dar afiseaza ca mai am 60km de mers, de ex, sau martorul care e in permanenta aprins, iar pana la pompa mai afiseaza 0 km?

Tind sa cred ca "intra" in rezerva cand pe bord afiseaza zero km pana la pompa..

Link to comment
Share on other sites

E vorba de martorul care incepe sa tiuie cand BC afiseaza 80 km pana la pompa. Adica atunci cand acul atinge "red zone". Sa inteleg ca, ipotetic vorbind bineinteles, pot merge cei 80 km, sa se duca acul pana in capat....si mai am 7 litri....nee, nu prea cred.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!