Jump to content

Pana unde umplem rezervorul


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

Pana acum eu obisnuiam sa fac plinul ochi ochi!

Adica, dupa ce sarea pompa apasam parghia de aerisire si mai bagam 7 litri fortati, inghesuiti...alea-alea!

Am stat de vorba cu un domn mecanic (Lupu) care mi-a oferit o explicatie destul de buna din care rezulta ca nu e o idee buna.

Cica trebuie facuta ochi ochi fara a baga motorina si in rezervorul ala suplimentar.Am inteles ca acel rezervor suplimentar are rolul de a egaliza presiunea in rezervor si nu-i face bine masinii lipsa aerului din el.

Adevarul e ca uitandu-ma mai bine am vazut ca pe parghia aia apasa chiar busonul..asa ca omul are ceva dreptate.

Mi-a mai spus ca ochi ochi il pot face doar cand plec la drum lung, unde chiar am nevoie de fiecare litru de motorina pe care il pot "stoca".

Cam asta ar fi.

Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ender

    8

  • Vlad MHL

    5

  • andREI

    4

  • stefan_ieu

    4

Rezervorul are in permanenta legatura libera cu atmosfera prin valva gavitationala. Aceasta inchide comunicatia in momentul in care masina se inclina mai mult de 45grd fata de orizontala(in caz de accident).

Eu zic ca ceia ce spune dl. Lupu este o prostie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata un extras de pe http://tdiclub.com/TDIFAQ/:

"In the filler neck of the tank, in the "9 o'clock"" position is a little black button. This is a vent relief valve that can be pushed with the fuel nozzle when "topping up" the tank to squeeze in a few extra litres. The vent valve is designed to prevent overfilling the tank. Overfilling could cause heat expansion to push fuel up the neck and create a spill. The vent keeps an amount of air in the tank until the cap is returned. The installation of the fuel cap presses the vent button and allows air in the tank to move up into the neck as the fuel in the neck moves down into the tank. Any expansion will now burp only air instead of fuel. Topping up using the vent valve should be done only when the car will be driven long enough to consume a gallon or so before stopping the engine. Don't top off with the vent pressed and then park in the sun."

Deci se poate folosi si "rezerva", dar cu unele restrictii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Restrictia se aplica vara pe caldura si se evita parcarea in soare...so poti sa umpli pana la refuz daca nu e cald si pornesti imediat la un drum lung si ai nevoie de o autonomie mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indicele de dilatare in volum pentru motorina este nesemnificativ (in comparatie cu indicele la benzina; este acelasi rezervor).

Eu fac mereu plinul "ochi", indiferent daca-i vara sau iarna sau daca masina sta in soare imediat dupa alimentare.

Nu am avut pina acum probleme de genul "overspilling"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cam OFF TOPIC, dar e legata tot de combustibil in rezervor:

- e vreo problema daca de obicei alimentez dupa ce se aprinde semnalul?

- e cumva recomandat sa nu se ajunga deobicei cu rezervorul aproapte gol?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este bine sa mergi in marea majoritate a timpului cu rezervorul cit mai plin sau sa nu stationezi mult timp cu el gol. Astfel, este redusa posibilitatea acumularii de apa din condens de pe peretii rezervorului, mai ales in sezonul rece.

Nu este bine sa abuzezi de rezerva de 7l a rezervorului deoarece exista riscul sa ramii in "pana prostului". Acest lucru face dificila pornirea motorului (amorsarea pompei de motorina si a conductelor de presiune inalta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@charisman: Lampa de control se aprinde cand in rezervor mai sunt circa 7 litri de carburant. Problema este ca la autovehiculele cu catalizator nu este permisa consumarea intregii cantitati de carburant din rezervor. Din cauza alimentarilor neregulate cu carburant se pot produce rateuri la aprindere, iar carburantul nears poate intra in instalatia de evacuare a gazelor ceea ce ar determina defectarea catalizatorului.

ON TOPIC: "In momentul opririi automate a pompei de benzina, rezervorul este plin. Nu trebuie sa mai alimentati, deoarece se ocupa volumul de expansiune. La incalzire, carburantul se poate scurge din rezervor." - citat din Manualul de Utilizare Skoda Fabia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am masina din iulie 2003 si alimentez intotdeauna "pana in varf" (adica inclusiv rezerva). nu am avut nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce atatea probleme? Tot ce cititi despre evaporare si presiune..etc...se refera la temperaturi de peste 40 grade, genul zonelor aride de la americani. Credeti ca daca e plin ochi rezervorul si sta in soare....MURIM? Sau daca iti da pe-afara motorina, ce? Mare lucru. Bagati pana-n gat ca nu strica. :P

E bine ca mai intai sa alimentati rezerva ...in caz de terminare a combustibilului din rezervor, sa fi sigur ca ai ce sa tragi din rezerva, pentru ca ele nu comunica.

Este bine sa nu ajungi pe rezerva pentru ca motorina e plina de impuritati si risti sa tragi in injectoare tot ce e mai naspa de pe fundul rezervorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu bag intotdeauna pina se opreste pompa (cind am bani :P) si dupa aia pina rotunjesc suma. Cu 4 litri in plus sau in minus nu se intampla nimic, eventual fortez doar daca plec undeva imediat. Cred ca treaba cu caldura, dilatarea samd nu mai e valabil in sezonul asta si putem pine pina la refuz, dar vara sunt de parere ca ar trebui lasat ceva loc, macar ca idee, ca n-a fost fabricantul idiot. Nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine ca mai intai sa alimentati rezerva ...in caz de terminare a combustibilului din rezervor, sa fi sigur ca ai ce sa tragi din rezerva, pentru ca ele nu comunica.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P Ideea este ca motorina in mers se mai agita si se plimba si mizeria prin rezervor...si daca e putina motorina se stie ca e MAI probabil sa traga mai multa mizerie, asta chiar o stie toata lumea. Nu spun ca nu e si cum spui tu...Poate nu e ca la carte, dar e ceva uzual de care se fereste lumea.

Despre rezerva pot spune doar atat...poate ai dreptate, dar la mine, daca nu alimentez separat si am foarte putina motorina in rezerva, fac 20 km si acul se duce suuuuuub rosu...in caz ca o umplu, atunci fac si 60km si tot nu e sub rosu, de aici deducand faptul postat anterior.

Respectele mele, maestre. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2) Stii de unde pleaca conducta de motorina din rezervor? Din punctul de energie potentiala minima (sic!) al acestuia, adica de la fundul rezervorului. Toate impuritatile sunt trase de pompa imediat dupa sedimentarea acestora, indiferent de nivelul combustibilului din rezervor

Este mai mullt un mit transmis din mosi-stramosi cum ca daca mergi cu benzina putin tragi mizeria din rezervor; sunt de acord cu ender, nu vad de ce as trage mai multe mizerie daca merg cu 5l in rezervor sau cu 20l

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa zisa "rezerva" de combustibil este stocata intr-un compartiment localizat in partea de jos a rezervorului. Acest compatriment este inchis la o alimentare normala. El este plin cu aer si cu o cantitate mica de motorina, daca am "mers pe rezerva".

In momentul in care infiletam capacul rezervorului, acesta (capacul) apasa o mica pirghie localizata la ora 10 (in vocabularul aviatic) din gitul conductei de alimentare.

Pirghia deschide rezerva si aerul este eliminat si inlocuit cu motorina.

Indiferent cita motorina bagi in rezervor si indiferent de modul cum alimentezi, daca apesi sau nu pirghia, toata cantitatea sau maxim 7 litri vor ocupa MEREU rezerva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca daca fac plinul pana se declanseaza pompa , pun busonul de la rezervor si pe urma incerc sa fac plinul , o sa mai intre inca 7 litri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa intre acea cantitate de motorina ce a fost trasa din rezerva daca am mers pe rosu. Maxim 7 litri daca am facut "pana prostului" :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Abia acum m-am lamurit! Deci daca nu s-a aprins becul de rezerva ( nu am "intrat" in rezerva ) , este suficient sa umplu rezervorul pana declanseaza pompa, pentru ca oricat as mai apasa pe butonul de rezerva , ar fi de pomana! Multzamesc domniilor voastre ! :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este chiar asa! ... Trebuie sa intru in detalii.

Rezerva poate fi asemanata cu o sticla cu fundul taiat care sta in pozitie verticala in rezervor. Gitul sticlei este legat printr-un furtun la valva din gitul rezervorului.

Cind am inchis bushonul rezervorului valva RAMINE DESCHISA si motorina inlocuieste aerul din rezerva.

Din momentul in care nivelul combustibilului din rezervor scade sub nivelul maxim al rezervei, se consuma motorina atit din rezervor cit si din rezerva.

Cind alimentez cu motorina, valva este INCHISA si aerul din rezerva nu poate fi dislocuit de catrecombustibil.

Daca faceti o schema pe hirtie o sa vedeti cum satu lucrurile. Torul depinde de geometria celor doua vase: rezervor respectiv rezerva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1) E valabil si la benzina explicatia ta?

2) Daca e asa cum spui tu atunci nu mai inteleg la ce ajuta acest rezervor suplimentar. Daca el se goleste o data cu rezervorul normal, e practic acelasi rezervor. Sau nu am inteles eu bine schema din descrierea ta? Poate reusesti sa faci un desen in Paint sau altceva sa ne fie clar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Principalul scop al rezervei este sa nu te lase sa bagi combustibil pina la maxim. Daca o sa am timp o sa fac o schema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa ma gandeam si eu "citind" schema ta. Ca alta functie nu vad care ar fi, daca am inteles eu bine.

La o prima vedere, daca ar fi sa ne luam dupa asta, lumea nu ar mai trebui sa isi faca plinul asa cum descria cineva : umpli rezervorul, pui busonul, il scoti si il umpli iar pana sus. Pentru ca daca producatorul a vrut sa ramana o rezerva de aer in rezervor, stia el ce stia.

Apare in sa o problema : daca umpli rezervorul, mergi niste km (sa zicem golesti 1/2 din rezervor) si dupa aia iti faci plinul, atunci nu mai ramai cu aer in rezervor. Pentru ca rezervorul de rezerva nu apucase sa se goleasca. Si mi-e greu sa cred ca producatorul nu s-a gandit la posibilitatea asta. Cred ca mai e ceva la mijloc si ne scapa noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda. Daca asa scrie la carte, asta e, dar mi se pare O PROSTIE. :) Eu ti-am zis ce mi s-a intamplat si sunt adeptul practicului nu al teoreticului. Daca eu nu bag cu mana mea si tzutzuroiul de la pompa :) motorina si in rezerva, eu MERG MAI PUTIN KILOMETRI pe rezerva. Dar asta e parerea mea...

Respect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de mitul cu mizeria din rezervor eu va pot spune doar atat:

Despre depunerile mai grele ca motorina le veti gasi in filtru. Ele vor fi supte imediat cum ajung in dreptul gaurii de tur. Alea plutitoare (daca exista asa ceva) vor ajunge tot in filtru numai daca se goleste rezervorul in proportie f.f.f.mare (ex sa ramana 1-3 litri) sau/si daca ramai in pana de carburant. Asta din urma e mai nasoala pentru ca trebuie reamorsat filtrul (operatie cam nasoala in mijlocului drumului) altfel fie nu porneste dupa realimentare, fie porneste f.f.greu si cu uzura la pompa de injectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!