Jump to content

Inlocuire Antigel


cosmin84
 Share

Postare recomandată

Ms mult Cosmin, as ramane dator ... Din ce vad in poza de mai sus asta e furtunul de sus, nu ? Si asta trebuie scos ? Iti zic, la mine cred ca sigur tine in O-ring ca nici nu se clinteste, si am tot tras dar degeba ... Plus ca e foarte incomoda pozitia, mi-a zdrelit toata mana .... Am vazut pe alte forumuri de dincolo ca la alte modele de VW au un fel de robinet, ceva sa dai drumul sa curga antigelul, dar la Passat am inteles ca trebuie sa dai jos bara sa ajungi la el :Driver: Daca mai ai alte poze care m-ar putea ajuta ti-as ramane dator. ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 198
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    40

  • pistay

    11

  • Mad Cow

    10

  • valioglu

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dar totusi... de ce sa scoti furtunul ala? Radiatorul are un mic surub de golire in partea soferului. Apoi desfaci un furtun de la radiatorul de ulei (de sub filtrul de ulei) si gata treaba. Evident ca trebuie sa dai jos bara si pentru asta.

Dar fara bara data jos nu poti face nici furtunul de pe radiator daca e intepenit. Asa ca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si la service cum il schimba ? iti dau bara jos ? :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde cat sant de meticulosi.

La surubul de golire nu au acces decat cu bara demontata. Iar daca vor sa scoata un furtun si nu iese, e cam riscant fara sa dea jos bara ca se poate rupe cotul.

Dar nu vad de ce te sperii asa. Bara e jos in maxim 6-7 minute. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, merci mult de info. Deci ma las pagubas si o sa-mi fac programare la service. Nu are rost sa ma complic, oricum nu ma bag sa dau jos bara ca nu stiu cum, macar o sa vad cum se face la service. Cat de scos furtunul, nu mai insist pentru ca, cuplajul ala de la radiator e de plastic si cum pe acolo temperatura e ridicata mi-e sa nu crape sau ceva. ms inca odata si :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine a iesit destul de usor cotul ala de plastic din radiator, fara sa dau bara jos ci doar scuturile, evident masina fiind pe o rampa. Mai greu au fost de desfacut suruburile de la termostat, din cauza pozitiei nu tocmai lejere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca la ultima montare s-a uns cu vaselina imbinarile, si n-au trecut multi ani, ies usor. Daca nu, e jale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Mihai, la tine cum a iesit ? te-ai bagat sub si ai tras efectiv de el ? Ca daca nu resesc sa-mi fac programare pana in weekend, ridic si eu masina pe ceva si dau scutul jos si ma chinui sa-l trag de sub masina ... Si referitor la surubul de la termostat, mai trebuie demontat si ala ? Ms Sunt putin panicat intrucat prognoza meteo e cam sumbra ... si la mine vechiul antigel a fost diluat la greu cu apa distilata din cauza unei probleme cu un furtun pocnit ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu umbli la suruburile de la termostat decat daca schimbi termostatul. Scrie clar in procedura de inlocuire a antigelului:

- suburul de golire de pe radiator

- unul din furtunele de pe racitorul de ulei

Atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da eu ti-am zis, pentru ca atunci cand am schimbat radiatorul, am schimbat si antigelul si nu am vrut sa nu fac o treaba completa...nu imi placea ca apa era cam pe la 70 grade(nu sarea peste) si am hotarat sa schimb si termostatul, iar la demontarea lui a curs binisor antigel din motor, cu toate ca statuse ceva vreme si fara radiator. Daca as fi vrut o golire a instalatiei pentru schimbul de antigel, ar fi fost suficient sa desfac busonul de la vasul de expansiune, furtunul de jos de pe radiator si un furtunel de la termoflot(radiatorul de ulei de sub filtrul de ulei)....si tot ar mai fi ramas prin caloriferul de caldura :)

PS : in conditiile astea a inghitit FIX 6 litri de lichid(3 antigel + 3 apa), iar goala complet inghite 7 litri.

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Salut, va scriu off topic pentru ca am patit urmatoarea chestie: Am fost la un nenorocit de service de cartier sa-mi schimbe repede antigelul si cand s-au chinuit sa-mi scoata furtunul ala de la radiator mi-au intepat cu surubelinta cureaua aceea care trece pe jos (cred ca invarte servo). Faza e ca am vazut abia dupa 3 zile cand am verificat antigelul si se oprise cureaua cu intepatura exact sus. Intepatura/ciobitura e transversala pe curea, exact in mijloc dar nu stiu cat e de adanca, faza e ca o simti cand dai cu degetul peste ea. Este vreun risc sa se rupa ? Aveam schimbul de distributie peste vreo 10k de km dar acum imi e frica sa merg si de acasa pana la servici. Exista riscul sa se extinda aceasta taietura si sa duca la ruperea curelei ? E grav daca se rupe in mers ? Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi daca nu m-ai ascultat si ai preferat sa mergi la ei in loc sa faci tu? Lectie de viata. In maxim o ora era totul rezolvat. Si scapai cu curelele intregi. :)

Da, exista riscul foarte mare sa se rupa pe-acolo. Cred ca doar o analiza la microscop ti-ar putea spune cat e de afecatata armatura din ea. Deci poate ceda peste 1 ora sau peste 1 an.

Daca se rupe, ramai fara servodirectie si fara incarcare. Si daca ai "noroc" iti intra si pe sub cureaua de clima si ti-o distruge. Si asta pentru ca vine intre cea de clima si motor, deci nu poate fi aruncata afara prea usor. :P

Dar o poti schimba si fara sa dai jos toata fata, insa iti trebuie macar un canal.

Se da jos prima data cea de clima apoi cea de accesorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu antigelul zilele trecute, o operatie destul de usoara de facut. Am dat jos si vasul de expansiune si l-am curatat bine bine si acum arata ca nou. In carte scrie ca incap 7 litri, mie mi-au intrat exact 5. Am desfacut dopul de le radiator si furtunul de la racitorul de ulei. Chiar am spalat instalatia cu apa distilata, in sensu ca am strans dopu, am bagat apa si am lasat iarasi sa curga. Am repetat procesul de 2 ori pana cand scoteam din radiator apa ca la robinet, nu vad unde au putut ramane inca 2 litri. Am atasat si o poza sa vedeti vasul. Dupa cum arata lichidul, nu pare sa se fi amestecat cu 2 litri din ce era inainte.

imagine229.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit tot inainte sa ma apuc sa-l schimb. :somnmare: N-am inteles eu bine, ma gandeam ca daca fac asa cum am facut iese tot si din bloc si din caloriferu de caldura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfat. Dupa ce tot completati (daca schimbati senzorul G62, ca mine de exemplu), luati un densimetru (nu e scump, 10-20 lei) si masurati daca ati completat cum trebuie (adica daca are temperatura de inghet sufiicient de joasa), poate nu va trebui sa schimbati tot antigelul, ci doar sa mai puneti cam... 1-2 litrii cat ies cand shimbi G62-ul.

Ma tot mir ca vad aici ca toti aveti antigel roz-rosu G62 si eu tot incolor/galbui am. Si cand am luat acu 1,5 ani de la volksman tot incolor mi-a dat pt a mea... Sunt mai special... La anu' cred ca-l schimb si eu. (nu ma incanta ideea scoaterii barii)

Cat despre pornitul masini pentru a scapa de ultimii stropi de apa din sistem, din pompa de apa nu prea mi se pare necesar sincer :beerchug:. Eu nici n-as scoate antigelul din blocul motor, mai ramane acolo 1 litru care oricum nu conteaza si completezi cu acelasi tip.

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu l-am schimbat in special pentru ca avea depuneri, se vedeau pe vas. Si culoarea lichidului era de un rosu inchis, dadea mai mult spre culoarea ruginii decat spre roz. Am tinut cont si de faptu ca acum 1 an am bagat nu stiu ce solutie dinaia de astupat porii din radiator (pierd cam 500 ml pe an si nu stiu pe unde) care si aia avea culoare maro, deci iti dai seama ce cocktail aveam acolo. Am folosit antigel G12 de la hepu si sincer n-am vazut in tot cluju altu inafara de roz sau albastru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

1. Nu e nici o problema.

2. Daca ne-ai explica modul cum ai golit instalatia, ne-ar fi mai usor. E clar ca n-ai scos tot antigelul vechi. :)

Exista 2 puncte unde trebuia sa umbli:

- surubul de sub radiator

- unul din furtunele de sub racitorul de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulţumesc pentru că mi-ai luat o piatră de pe inimă cu acel mesaj STOP, iar golirea am făcut-o numai pe la acel buşon al radiatorului căci acolo l-am văzut pe mecanic umbl

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ai desfacut si capacul la vasul de exapnsiune cand a curs pe la radiator ? Nedesfacut nu curge tot. E ca si cum ai da drumul la ulei fara sa scoti busonul...mai ramane(ca de exemplu in filtru - sa evit contrargumente inutile).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, l-am desfăcut căci pe acolo am suflat şi cu gura pentru a forţa ieşirea mai rapidă a lichidului pe buşonul radiatorului.

Modificat de c o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet:

Exista 2 puncte unde trebuia sa umbli:

- surubul de sub radiator

- unul din furtunele de sub racitorul de ulei.

Al doilea punct nu l-ai respectat. :))

Ti-a ramas circuitul mic plin de antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!