Jump to content

Se abureste parbrizul


andyt
 Share

Postare recomandată

Incercati sa folositi niste produse de curatare geamuri care sa nu lase o pelicula dupa folosire, de obicei cele pentru uz casnic lasa... Si eu folosesc ceva de uz casnic, Clin, insa dupa ce sterg geamurile le mai frec bine cu o carpa uscata si curata. Dupa aceasta operatiune nu mai apare pelicula aia aburita...

Ajuta la pronirea de pe loc, sa lasati putin usa deschisa dupa ce ati pornit ventilatia, iar aceasta sa nu fie pe maxim rece sau cald din start, lasati pe temperatura medie.

La mine, daca e aburit puternic parbrizul, daca dau 15 secunde maxim pe parbriz cu AC, se rezolva. Trebuie urmarit sa nu fie diferente mari intre temperatura exterioara si cea interioara (MaxiDot ajuta), si trebuie gasit echilibrul termic, cca. cateva minute, pana se dezumidifica interiorul, apoi setati pe o temperatura confort pentru voi. E foarte clar, cu cat sunt mai multi in masina, cu atat se va incalzi si umezi in interior, mai repede.

Chiar si cuplarea butonului dezaburire ajuta la stabilizarea temperaturii in habitaclu. Oricum, daca veti tine usa deschisa cu ventilatia pornita, nu ar trebui sa se intample...

Si inca ceva (consider ca e important): macar la mijlocul perioadei de inlocuire filtru aer+habitaclu, trebuie aspirate sau suflate...

Modificat de RIon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BLiTZ

    7

  • plc

    4

  • cgadalean

    3

  • jagoman

    3

Top Posters In This Topic

Salutare,

Am o Skoda Fabia 1,9 TDI cumparata de vreo 3 luni. Am o problema de care nu scap si poate ma ajutati cu un sfat.

Parbrizul si geamurile laterale sunt aburite mai tot timpul. La 4 persoane in masina nici nu mai vorbesc. AC sincer nu-si face treaba nici la treapta 4 in plus dimineata gasesc parbrizul plin de condens pe interior.

Dupa 10 min in care AC merge la treapta 4 se dezabureste si parbrizul si geamurile laterale fata insa cele spate nici gand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa citesti topicul si vei afla amanunte mai detaliat...are doar 50 si ceva de posturi.

In principiu e o combinatie intre defect de proiectare,filtru polen colmatat sau ud, recirculare aer blocata pe interior si filtre de iesire aer habitaclu subdimensionate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le-am citit pe toate, dar in afara de defect proiectare, nu gasesc nimic. Filtrele au fost schimbate atunci cand am cumparat-o, gurile de aerisire au fost curatate.

M-am uitat si alte fabia si nu sunt aburite nici pe sfert cat este asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- mocheta musteste a apa?

- infiltratii de apa ai observat in interior, pe la usi sau aeroterma?

- seara inainte de a inchide peste noapte masina (dupa ce ai folosit caldura) o lasi pret de cateva minute sa iasa caldura din ea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am gasit apa pe mocheta, insa nu astept sa se raceasca dupa ce o opresc.

Cand dau in treapta 4 facand comparatia cu alte masini cred ca baga aer ca si cum ar fi la treapta 2.

Am facut un drum mai lung ca de obicei si am vazut ca incepe sa se abureasca chiar daca AC este pornit. Daca inchid ventilatia trebuie sa trag pe dreapta.

Modificat de Baciux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dimineata .

Masina mea circula primul an la noi in tara dupa 8 ani de folosire in germania (climat mult mai umed ca aici) .

Cum am intrat in tara m-am lovit de problema asta cu aburitul si mereu am fost nevoit sa pornesc AC-ul mai ales la drum lung cu inca 2 persoane in masina , ca sa scapde aburirea geamurilor .

Cel putin cum au inceput ploile a inceput sa se abureasca si stand pe loc , de-o gasesc dimineata cu geamurile ude pe interior .

Am covorase de pasla sau material textil si de regula am grija sa nu ramana ude .

In schimb am observat de multe ori dupa ce am spalat masina ca n dreapta fata in zona picioarelor curge de undeva apa .

Filtrul de polen l-am scuturat acum o luna ,avea putine frunze .

AC-ul momentan nu-mi functioneaza din cauze necunoscute deci sunt nevoit sa stau pe loc sa incazesc masina sa ma pot deplasa .

La munca conduc ocazional o fabia sedan ..... aceasi comedie dar aia macar nu-i intretinuta ca a mea .

Va rog explicati-mi unde anume trebuie sa urmaresc orificiile de scugere a apaei sa nu fie infundate .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se aburesc geamurile de la covorasele umede...

si la mine dc merg cu clima pe ECO (compres oprit) se aburesc geamurile....daca dezactiv ECO imediat se aburesc

Modificat de plus8
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dimineata ....

in primul rand in frigul asta sub +4 grade nu porneste compresorul, implicit nu functioneaza clima. filtrul de polen daca nu ai schimbat la cumparare sa o schimbi. Daca ai infiltratii dupa spalare, poti fi sigur ca si dupa ploi sunt. chiar daca nu simti la atingere mocheta poate fi umeda

Vazi sa nu fie recircularea de aer pornit tot timul.

Modificat de BLiTZ
Fara Quote please!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar daca folosesc reciclarea se aburesc geamurile la loc , probabil din cauza ca recircula umezeala ...

AC-ul eu il suspectez ca ar fi totusi defect fiindca dupa ce am ajuns acasa cu masina la prima ploaie si cum s-a facut mai frig n-am mai functionat .

Iar scurgerile ala nu le-am constat decat cand am spalat masina cu presiune .. 2 zile de condus din germania in romania le-am facut numai pe ploaie .

Oare un absorbitor de umezeala ar diminua umezeala ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa scapati de aceste inconveniente trebuie sa va asigurati ca in interiorul masinii nu exista apa sau umezeala si ca clapetele de la ventilatie nu au ramas blocate pe recirculare.

Citat al unui antevorbitor: "Aburirea apare de la umezeala in masina sau de la pori pe instalatia de climatizare (tot umezeala, evident). AC-ul "absoarbe"/usuca umezeala si din acest motiv nu se mai abureste nimic."

Modificat de cgadalean
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Ac-ul tau as sugera o reincarcare, daca la racirea vremii nu a mai pornit, chiar daca nu era sub 4 grade.

Dupa cate stiu eu pe circuitul de agent de racire este un sensor de presiune, sau doua, care masoara presiunea gazului R124 din instalatie. Daca este peste o anumita presiune, sau sub decupleaza compresorul.

Dupa cate am inteles la o incarcare normala sub +4 grade C presiunea gazului R124 din instalatie scade sub acest prag si de aceea nu mai cupleaza compresorul.

Deci eu as recomanda o completare cand vine vremea mai calda sau un schimb total a gazului repectiv, si atunci se schimba deodata si uleiul din instalatie. Operatiunea completa costa cam 150-200 RON, Completarea mai putin.

Dar asta este deja OFF-topic.

On-topic. Folositi RECIRCULAREA aerului doar cand este absolut necesar, nu tot timpul. Astfel evitati supraumezirea aerului din habitaclu.

Eu cand am cumparat Fabia mea era la fel, in fiecare dimineata era condens pe interiorul parbrizului. Nu stiu cum a folosit proprietarul anterior recircularea, dar la mine condensarea si aburirea a disparut treptat.

Eu folosesc recircularea doar cand am fum in fata sau trec intr-o zona unde este fum. Si nu am probleme cu aburirea geamurilor.

La fel pentru dezaburire sa rotiti regulatorul in pozitie de dezaburire, spun ca am mai intalnit cazuri in care proprietarul uita sa comute in aceasta pozitie.

La fel puteti ajuta dezaburirea geamurilor laterale, daca indreptati duzele de aer din lateral catre geamurile laterale.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel pentru dezaburire sa rotiti regulatorul in pozitie de dezaburire, spun ca am mai intalnit cazuri in care proprietarul uita sa comute in aceasta pozitie.

La fel puteti ajuta dezaburirea geamurilor laterale, daca indreptati duzele de aer din lateral catre geamurile laterale.

Adica sa dau ventilatia pe geamul din fata respectiv pe geamurile laterale nu ?

Reciclarea si eu o folosesc doar cand stau pe loc si intra gaze din fata . Fiindca daca-o pornesc in 2 min geamurile se aburesc cate putin cate putin .

Multumesc pentru sfaturile cu AC-ul .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact ventilatia pe parbriz si geamurile fata.

Eu procedez in felul urmator de fiecare data.

Cand pornesc masina, comutatorul pentru directia de insuflare a aerului o dau catre dezaburire, adica sta vertical catre sus. Dau parasolarele catre fata ca si cum mi-ar bate sorele in ochi. Ventilatorul e pe treapta 3 sau 4. Regulatorul de temperatura la maxim.

Motivul: chiar si daca motorul nu este inca cald, fortand mult aer pe parbriz si geamurile laterale previn aburirea lor cand pornesc dimineata, respectiv se deaburesc mai repede. Parasolarul e bine sa fie dat in fata, caci iti feresti fruntea de "jetul puternic de aer rece", ce ma deranjeaza pe mine personal, dar daca va ganditi, pe termen lung poate te feresti de cateva probleme de sanatate. Se poate folosi si o caciula la inceput daca nu vreti sa dati parasolarul in fata.

Cand simt ca aerul ce intra este mai caldut rotesc comutaorul de directionare a aerului catre stanga: dezaburite + picioare. Si dupa scurt timp reduc treapta de viteza la 2. Dau parasolarele in spate, doar daca nu bate soarele din fata. Temperatura reduc la 22 grade. Aici fiecare isi alege temperatura dorita.

Cand motorul s-a incalzit bine si deja si in habitaclu este caldura, directionez aerul catre picioare, adica comutatorul de directie vertical in jos. La drum lung treapta de viteza a ventilatorului este 1. Cred ca ati observat cu totii ca daca aerul este dirijat catre picioare va ajunge aer cald in jos si la picioarele pasagerilor din spate, fiind si acolo sub scaunele fata duze de insuflare a aerului, si oricum aerul cald urca, deci confortul va fi maxim asa, si se rezolva si aburirea geamuilor laterale spate, adica va disparea si de acolo aburul, mai incet dar sigur.

Ocazional daca am impresia ca incepe sa se abureasca parbrizul sau geamurile laterale fata directionez aerul din nou dezaburire+picioare si dau turatia ventilatorului la treapta 2 daca era pe 1.

Si nu am niciodata probleme cu aburirea parbrizului. Totul este valabil pentru anotimpul rece.

Vara se schimba situatia, dar acolo se rezolva usor. Cuplez AC daca nu este cuplat si in cateva secunde dispare umezeala

de pe parbriz si geamurile laterale fata.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am folosit cu succes "metoda 120 L". Seara cand ajung acasa, dupa o zi cu multa umezeala (aka zapada, flescaraie, incaltari si covorase ude), opresc masina, deschid toate cele 4 usi si las asa 5 minute sa se aeriseasca interiorul de aerul umed. Dimineata nu mai gasesc geamurile aburite, parbrizul inghetat pe interior etc.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dau parasolarele catre fata[...] Parasolarul e bine sa fie dat in fata, caci iti feresti fruntea de "jetul puternic de aer rece", ce ma deranjeaza pe mine personal, dar daca va ganditi, pe termen lung poate te feresti de cateva probleme de sanatate. Se poate folosi si o caciula la inceput daca nu vreti sa dati parasolarul in fata.

Pe langa prevenirea unei posibile sinuzite e bine sa ai parasolarele jos pentru ca aerul suflat pe parbriz nu circula spre spatele masinii, ci ramane in zona parbrizului, grabind dezaburirea/dezghetarea.

Modificat de MarlboroMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi m-am trezit si eu sa reglez temperatura din regulator la vreo 21 22 grade , si surpriza ..... nu se mai aburesc geamurile din spate asa ca inainte , si cu ocazia asta nu mai traspir nici eu ca vara in masina .. :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut !

Spuneti-mi , va rog , pe gerurile astea , ati avut parbrizele inghetate pe inauntru ? La fabia mea ingheata geamurile intr-un hal de tre` sa stau cate 20 de minute cu ventilatia la maxim pe parbriz si nu rezolv nimic . Trebuie sa stau si sa curat parbrizul cu spary-uri anti-ice , cu carpe si nervi . O fi ceva cu masina asta ?

Modificat de dl_io
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

nu, nu e o problema cu masina. inainte sa o lasi sa stea peste noapte sau o perioada de timp mai lung, incearca sa o racesti in interior. lasi 2 minute deschise cel putin 2 usi opuse si gata, ai rezolvat problema.

numa'bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu patesc treaba asta cu inghetatul geamurilor pe interior de vreo 3 zile , toata iarna nu am mai patit sa inghete pe int.:) eu nu aveam rabdare sa astept sa se dezghete cu ventilatia si ma apucam de raschetat cat sa pot vedea in fata si in oglinzi, restul se rezolva pe drum. am sa incerc metoda de mai sus cu lasatul portierelor deschise cateva min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cine a chiulit la fizica :P Aerul cu cit e mai cald poate retine mai multa umezeala. Tu incalzesti masina, se dezgheata balta de pe pres etc. si aerul incepe sa acumuleze umezeala. Peste noapte se raceste, apare condens pe zonele cele mai reci (geamuri), daca e suficient de frig ingheata. De aia si sfatul de a aerisi masina dupa ce ai terminat cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa o fi . Chestia e ca la alte masini nu-mi face ; si sunt parcate una langa alta . De asta intrebam daca e ceva in neregula cu masina , vreun defect de fabricatie . :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Povesteam acum ceva vreme cu userul piloto si zicea ca in Germania a mai vazut o metoda interesanta. Sub covorasele fata, chiar daca sunt de cauciuc, se pune hartie de ziar, in mai multe straturi. Ajuta la absorbtia mai buna a umezelii. Evident, periodic trebuie inlocuite. N-am probat-o pana acum dar o sa incerc saptamana viitoare dupa ce aspir putin prin interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar probabil ajuta la absorbtia umezelii acele bucati de ziare de sub presuri, dar ma gandesc ca ar fosni si ar fi destul de enervant :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Hm, nu sint sigur, cind opresti masina clapeta de recirculare nu trece cumva singura in pozitia de recirculare? Caz in care masina nu mai are prea multe variante de aerisire. Plus ca iarna cel putin la mine ramine cam balta pe pres asa ca sursa de umezeala am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!