Jump to content

Se abureste parbrizul


andyt
 Share

Postare recomandată

La fel patesc si eu.Nu cred sa fie o vreo problema.Si la masinile anterioare ce le-am condus se manifestau aceleasi simptome.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BLiTZ

    7

  • plc

    4

  • catalinx

    3

  • fabro

    3

Top Posters In This Topic

Acele bacterii se formeaza pe vaporizator din cauza condensului de pe acesta si cu cat se foloseste mai mult pe recirculare cu atat mirosul este mai puternic dupa oprirea AC-ului.Iar despre aburitul geamurilor daca ploua e normal sa fie asa (e ca si cum am respira pe ochelari sa-i stergem, doar ca AC-ul dezumifica aerul) de aia am intrebat mai devreme daca s-a intamplat cuiva din Bucuresti acest lucru in ultimele 3 zile pentru ca stiu ca umezeala din aer nu a fost asa mare si nu a plouat. Si ca ultima solutie poate fi folosit un anti fog glass.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si akisas are pe de oparte dreptate,anumiti producatori impun obligativitatea pornirii sistemului A.C. in timpul ploii sau perioadelor umede ale anului

si cei care nu au AC pe masina ce fac, conduc in ceata???

Rog pe cineva sa spuna ca la fabia nu are probleme cu aburirea, oare exista??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu problema asemenatoare. Toamna, primavara cand era mai frig, umezeala afara si porneam masina, se aburea parbrizul aproape imediat. Am citit manualul ( partea cu AC- setari ) si acolo explica clar ce setari se fac si ce se intampla (aburire geam, etc ). In cazul meu, se aburea parbrizul din cauza recircularii aerului. Acum, dau drumul la AC si 'iese' umezeala din el, si dupa 5s sunt curate geamurile. Din cand in cand mai trebuie degresate si geamurile pe interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Confirm si eu problema cu aburirea geamurilor in zilele ploioase.

Se rezolva cu AC pornit (fara recirculare!!!).

In cateva secunde se dezaburesc geamurile dar daca opresc AC se aburesc la loc.

Sau daca las numai recircularea se aburesc instant.

(Se pare ca e un defect cunoscut, aerul vine de undeva de la baza parbrizului unde e umezeala mare.)

M-am obisnuit sa pun AC mai tot timpul cand ploua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am patit si eu in zilele astea...din nou. Tot din cauza ploii. Sistemul de ventilatie e ieftineala, nu prea e gandit bine, deci ineficient, in primul rand cand ploua. Se abureste imediat :D E o problema veche la skoda si opel ( si dacia) :P din cate stiu. O solutie e sa pornesti AC treapta 3 sau chiar 4 daca e nevoie, doar ventilatie nu ajuta la nimic...mai rau faci. Si fara recirculare, ca risti sa faci accident :D Ar mai fi o solutie: cu toate geamurile jos pe care il tine :D Drum bun!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu spre exemplu nu am AC si ma descurc. cum? caldura pornita la treapta 1 si geamul foarte putin deschis. :exclaim:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost sambata sa-mi spal masina si l-am rugat pe baiatul de la spalatorie sa-mi stearaga bine si parbrizul pe interior. A doua zi surpriza, incepuse sa ploua si eu tocmai plecam spre Bucuresti.

Cam 80 km a tot plouat. Eram 3 persoane in masina, clima era pe econ, deci AC-ul oprit, si pot sa spun ca n-am avut nicio problema cu "abureala".

Asa ca tind sa cred ca tine si de cat de curat este geamul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am patit si eu in zilele astea...din nou. Tot din cauza ploii. Sistemul de ventilatie e ieftineala, nu prea e gandit bine, deci ineficient, in primul rand cand ploua. Se abureste imediat :icon_thumright: E o problema veche la skoda si opel ( si dacia) :)) din cate stiu.

E o problema de fizica mai degraba. Daca tu dai drumul doar la ventilatie, sistemul iti va introduce in habitaclu aer de-afara (care aer este incarcat de umiditate) si ti-l proiecteaza direct pe parbrizul rece in comparatie cu caldura din habitaclu. Cum sa nu condenseze umezeala aia? Problema se rezolva dupa cateva minute cand si parbrizul va ajunge la o temperatura mai ridicata, ori daca dai drumul la A/C atunci racitorul va face treaba de deumidificare a aerului (umezeala din aerul proaspat condenseaza in acel element) si-atunci aerul ajuns in habitaclu va fi lipsit intr-o mare proportie de umezeala. Marog, cam asta ar fi o explicatie sumara. Si ma indoiesc ca problema asta e doar la Skoda, Opel etc.... Cred ca e o problema de sistem de climatizare manual. La climatronic cand apesi butonul dezaburire cred ca iti porneste direct si compresorul de clima, fara sa mai faci vreun efort, si-atunci lucrurile sunt roz.

Problema dezaburirii se acutizeaza insa daca filtrul de polen este si el ud si foarte imbacsit. Atunci nu mai ai nici debit, nici umezeala scazuta etc...

Cheers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica vrei sa spui ca daca sunt afara sub 5 grade si pornesti AC dar cu butonul de temperatura pe cald nu dezumidifica aerul? Eu zic ca porneste compresorul linistit dar nu functioneaza "ca turbatul" ca sa raceasca aerul, doar ii scade umiditatea. Parerea mea.... Recunosc, n-am stat niciodata sa vad daca porneste intr-adevar dar i-am observat efectele cand geamurile aveau tendinta de aburire, la temperaturi scazute de afara.

Cheers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca e problema generala cam la toate fabiile. Si la mine acest fenomen si-a facut aparitia mai mult cand este mai racoare afara. Pana nu-i dau drumul la AC nu rezolv nimic, si chiar mai multi prieteni mi-au confirmat lucrul asta. Eu zic ca e defect de fabricatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare.

Nu stiu cat de grav se manifesta la voi aceste "fenomene" cu aburirea geamurilor dar stiu ca dai pe treapta 2 de ventilatie cu butonul de directie a aerului dat pe dezaburire si apesi si butonul de dezghetare a lunetei, in 2 minute obtii claritate maxima. Eu fac asa in fiecare dimineata si nu am probleme. Daca sunt mai multe persoane in masina normal ca va fi mai umed aerul si va trebui sa lasi in continuare ventilatorul sa functioneze pe treapta 1. Altfel se va aburi din nou. Incercati si voi, ca doar nu o fi fabia mea mai grozava decat ale voastre. Cat despre AC eu nu il folosesc decat vara sau foarte rar, pentru cateva minute, pentru a indeparta bacteriile care cica isi fac culcus in sistemul de clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabro toata lumea face ca si tine, si tot se abureste parbrizul ... :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta inseamna ca eu sunt un caz fericit, ca pana acum nu am avut probleme. :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parbrizul se abureste imediat cand ploua afara dar cu ventilatia pe treapta II fara AC se dezabureste in cateva secunde dupa care tin ventilatia pe treapta I. Deci nici eu nu am deocamdata probleme. Intr-adevar multi se plang de acest fenomen dar daca exista cativa care nu au aceste probleme, cum se explica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate la tine fiind combi, parbrizul se abureste mai greu decat la hatchback ... :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul am grija sa imi suflu filtrul de polen imediat ce aud ca incepe sa sufle aer din greu aeroterma, sau sa il schimb repejor daca e prea colmatat. E drept, doar vara il schimb mai des pentru ca tot vara se umple foarte repede cu praf...

Aaa, si verific destul de des ca gaurile de eliminare a apei din zona de sub parbriz (sub sptergatoare) sa nu fie infundate cu frunze, mizerie etc etc. Foarte important pentru ca daca ajunge apa in habitaclu se aburesc geamurile stand pe loc. Mi s-a mai intamplat de nenumarate ori sa imi spal masina si sa nu astept pana se usuca complet covorasele; le-am pus direct ude in masina. Dupa 2-3 ore de stationare gaseam geamurile gata aburite din cauza asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este ia vedeti voi ca de regula se mai strang frunze pe la gurile de aerisire de foarte multe ori acestea sunt imbibate cu apa dat fiind si vremea de afara, iar cand le-am scos de acolo sa stiti ca nu s-au mai aburit geamurile asa tare ca innainte. Cred ca mai trebuie urmarit si pe la sistemul de ventilatie. Stie cineva , sunt ceva garnituri care trebuie schibate pe acolo? Ma gandesc ca poate sa fie si de la asa ceva. Pe undeva trebuie sa intre umezeala. E posibil sa fie si din cauza chederelor??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nuu, nici vorba de garnituri si/sau chedere. Astea sunt marile bube: filtrul de particule colmatat si in unele cazuri si imbibat cu apa din cauza acelor gauri de scurgere infundate. Si odata cu infundarea gaurilor mai si ajunge apa in habitaclu si-atunci aburirea este iminenta.

Exemplu: azi, cum a nins in Brasov, evident ca am facut baltoace de la picioare pe covorasele de fata. Am mai dat si caldura sa bata in jos si la parbriz ca sa nu-mi inghete picioarele si cum s-a incalzit putin la picioare, cum s-au aburit geamurile instant. Deci...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul nu am asemenea probleme. Cu zapada n-am incercat, ca am masina din martie. Om trai si-om vedea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu zapada n-am incercat, ca am masina din martie. Om trai si-om vedea...

Am incercat eu prin zapada azi; am fost pana la Tarnita si n-am avut probleme cu aburirea. Am dat pe ventilatie cu caldura 22 grade pe pozitia 1 pt ca eram cu fetita si sotia. A fost super mai putin un derapaj pe zapada, ca am cauciucuri de vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Am incercat eu prin zapada azi; am fost pana la Tarnita si n-am avut probleme cu aburirea. Am dat pe ventilatie cu caldura 22 grade pe pozitia 1 pt ca eram cu fetita si sotia. A fost super mai putin un derapaj pe zapada, ca am cauciucuri de vara.

si eu probleme cu aburirea parbrizului...si va zic la mine e de la umiditatea aerului ptr ca imi intra apa pe la usii..si sa verific si pe parbriz prin fata sub stergatoare sa vad cum zicea un coleg "fauna"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

ok, totzi vorbitzi de frunze imbibate si alte "avioane", dar cine poate spune unde se afla orificiul de evacuare al apei rezultate in urma condensului in sistemul AC? Cred ca acolo poate fi adevarata rezolvare. :ceuameni: :argue: :banghead: :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spune-ne tu

lumineaza-ne

Fabian, te rog sa te abtii de la astfel de posturi gen "bagare de seama"; n-aduc nimic tehnic nou si in plus nu sunt permise de regulament. Ia-o ca pe un avertisment verbal.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!