Jump to content

Efectul Jantelor De 17, Fac rau masinii?


cos
 Share

Postare recomandată

roby79 are dreptate sa puna toate intrebarile astea. cineva il certa mai sus cum "poate sa puna asemenea intrebari". intrebari perfect legitime. gti-ul vine intr-adevar standard cu 17" sau cu cat vine el, dar are suspensia sport. pentru cel care zicea ca exista jante de 17" ca optional pe lista de la pbn: exista, intr-adevar, dar exista acolo o mica stelutza si in subsol se specifica ca vin doar in combinatie cu suspensia sport. asadar, jantele astea de 17" sau mai mari, din fabrica, nu pot veni decat in combinatie cu suspensia sport. nu stiu de ce, dar cred ca pentru un motiv intemeiat. asadar eu continui sa am rezerve vis-a-vis de jante asa mari pe suspensia de comfortline. mi-as lua si eu jante si cred ca o sa optez pentru o varianta de 16". cel putin in momentul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • razdan

    8

  • alxrro

    8

  • vladpo

    7

  • Executron

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pai din cate stiu suspensia sport "ajuta" jantele la gropi,denivelari si alte alea, tinand cont de talonul mic pe care il ai la 17, 18 si tot mai sus. Si eu cand am montat jantele pe 18, toata lumea mi-a spus sa pun suspensie sport. ASa ca am pus. Pana acum nu am avut nici o problema legata de roti. Oricum cu jantele mari e ciudat. O sa vedeti ce diferente de greutate e intre ele. Si de aici ce diferenta la condus. La mine astea de 18 sunt cam grele pt. motorasul meu si se simte la plecarea de pe loc ca imping vreo 2 tiruri. Dar pana nu iti iei jante si incepi si te interesezi si descoperi comportamentul nu faci nimic. Eu acum imi iau niste jante de 17 de la ATS, care sunt foarte usoare, avand una 6,8 kile, pt. a ajuta motorul sa traga si el mai usor. Pentru comparatie, cele OEM Santa Monica au 9,8 kile una.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Chiar nu inteleg ce legatura are postul tau cu topicul :icon_cool: ..exista o arie numita Anunturi Online si acolo poti sa pui un topic la cumparari.!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a rezolvat postul domnului iulian. Era acelasi doar pe 21 de topic-uri. Masura luata stii care e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ca raspuns la topic... jantele pe 17, din punctul meu de vedere nu fac nici un rau masinii... drumurile noastre fac rau masinii... pe DN1 inainte de podul de la Otopeni, pe sensul Bucuresti Ploiesti, ploaie fiind acum 3saptamani am taiat un cauciuc 235/40 ZR17, si janta indoita... masina se comporta mult mai bine cu jante pe 17, mai late, acum am pus roti de iarna R15 si gropile se simt altfel... de fapt nu se mai simt...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am tot un Passat 2006 si am pe el jante Monte Carlo originale de 17'. In 2 ani de zile, nu am nici o galma si nici o zgarietura pe janta. Asta in Bucuresti. Mai am si suspensiile sport venite cu masina. Ca si confort, nu ma plang deloc. Nu stiu ce tot zice lumea ca simti orice piatra. :D

Oricum, vreau sa le vand acum si sa le cumpar pe cele Chicago de 18'. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu un golf 5 pe care l-am adus din germania.Avea jante de 17 cauciucuri 225/45/17 model sport,bla bla.Dupa 5000 de km in romania si prin bucurestiul drag si iubit plin de gropi am renuntat la ele in favoarea unor jante de tabla + 300 de euro.omu le-a pus pe un passat si era multumit.Mie unu mi-au cam rupt mijlocul prin bucuresti pt ca golfu e micutz fata de pasat.pe curbe masina statea superr dar pe drumuri bune insa pneul dreapta fata facuse deja o galma mica :)

As mai vrea sa mentionez ca si consumul era mult mai mare cu 1% in plus fata de cel actual cand am cauciucuri de iarna si se stie ca cele de iarna maresc consumu insa acum e mult mai mic ca cel cu jante de 17

Acum as vrea niste jante aliaj 16 de tabla dar cand ma uit la barafa fata si la cauciucurile astea si le vad iesite in exterior ma gandesc ca daca ii pun jante 16 vor fi si mai in exterior!?!? nu prea stiu ce sa fac,treaba e ca asta de la vw nu prea au gandit bara fata prea bine,parerea mea!

as dori si eu sa intreb pe cei care au jante 16 ce consum au la golfurile 5,da un raspuns sincer ca oricum stim toti ca un g5 consuma 6-7% si cum sta masina pe strada in buc si pe drumurile noastre cu jante 16.ca 17 nu imi mai pun niciodata in romania.tnx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum as vrea niste jante aliaj 16 de tabla

:) :) Daca gasesti asa ceva sa ne spui si noua :D

Acum, revenind la intrebarea ta, vazi ca atunci cand schimbi jantele exista niste parametri (ET, J etc) care trebuie respectati in asa fel incat schimbarea diametrului sau grosimii rotii sa nu afecteze prea mult masina Vezi aici mai multe informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

vreau si eu un sfat. please...merita sa pun jante de 17 pe un golf 4. alh, de 90 cp...sau credeti ca mai trebuie cativa caluti in herghelie, ca sa le poata invarti mai bine....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic la 90cp nu prea merita din punct de vedere tehnic e prea mic motorul va fi lenes masina,maxim 16 recomandabil. :huh:

Am avut si eu jante de 17 pe anvelopele de vara dar numai pun vara acesta,nu merita creste consumul masina nu trage cum trebuie.

Deci sfatul meu e sa te orientezi spre jante de 16.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu diametrul jantei este cel care afecteaza consumul ci latimea ei (J-ul). poti sa ai 7,5 x 17 cu cauciucuri de 225 sau 9x16 cu cauciucuri de 235..suprafata de contact mai mare ..consum mai mare. deci daca te gandesti doar la consum si acceleratie mai mult conteaza latimea....daca te gandesti la confort si la riscul de a-ti taia gumele atunci iei in considerare diametrul fiindca talonul gumei e mai mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesanta totusi chestia cu latimea anvelopei si grip-ul, mai ales daca ne uitam aici http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html la paragraful "Fat or thin? The question of contact patches and grip."

Concluzia ar fi ca merita doar pentru stabilitate si looks.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am jante de 18 si sunt foarte multumit de achizitie, desi consumul este ceva mai mare restul avantajelor ma fac sa uit de asta cind alimentez la pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti idee ce latime a anvelopei este recomandata la un Passat 2004 cu jante de 16'?

215/55, 215/50 sau 225/50...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Eu am 225/45/17 si in afara ca simt orice denivelare mai accentuata decat pe 15" totul e OK.Arata foarte bine si nu as renunta la ele.Daca mergi cu grija si nu esti foarte ghinionist poti sa nu ai nici un fel de probleme.
sunt de aceasi parere cu bambu! eu am pe golf 4 jante pe 17 si nu am avut nicio problema timp de 3 luni pana le-am schimbat cu cele de 15 pt iarnasi merg toata ziua prin Bucuresti! singuta chestie este ca trebuie sa fi mai atent la gropi si la sine...in rest satisfactia e garantata...ai stabilitate mai buna, pe langa cum arata pe masina
vreau si eu un sfat. please...merita sa pun jante de 17 pe un golf 4. alh, de 90 cp...sau credeti ca mai trebuie cativa caluti in herghelie, ca sa le poata invarti mai bine....
daca vrei sa mergi la curse sa faci liniute e posibil sa ai un demaraj mai lent dar nu cred ca ti-ai luat masina doar pt asta!in rest daca esti atent nu ai problemesi schimba total masina daca sunt jantele frumoase:)))
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Ca si confort, nu ma plang deloc. Nu stiu ce tot zice lumea ca simti orice piatra. :)

Pai zice lumea pt. ca asa este. Daca nu ai termen de comparatie...

Eu am 15 de iarna si 17 de vara. Cand schimb rotile parca merg cu alta masina. Cu 17" tre sa mergi mult mai atent.

In 3 ani nu am indreptat rotile de 15" fie tabla, fie aliaj (fie leon fie vw bora). In 3 luni de mers cu 17" am indreptat 2 din 4. (f. usor deformate comparativ cu colegii de suferinta de la vulcanizare - dar deformate)

Eu zic ca e ceva diferenta obiectiv vorbind :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... Cu 17" tre sa mergi mult mai atent. ...

Depinde de perspectiva: eu cu 15" trebuie sa merg mult mai atent ... ca sa nu zbor de pe traiectorie, acum ca s-a mai incalzit afara si nu am inca anvelopele de 17" ... :Driver:

Si intr-adevar am indreptat si eu jantele de 17" cand am luat gropi pe interior sau, si mai rau, am taiat flancurile la 2 anvelope cand am luat gropi pe exterior ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe 20 de grade afara te duci cu anvelopele de iarna de parca ai fi cu sania. Si franeaza f. prost daca te infigi un pic in frana.

De indreptat - tot pe interior a fost cazul si la mine. Anvelopele sunt inca intregi... dar am si putine ore de zbor la activ cu 17"

La cate viraje in viteza am de luat in bucuresti pot sa merg cu anvelopele de iarna si vara :rolleyes:

Lasand gluma la o parte ai dreptate cu traiectoria si stabilitatea in curbe.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Hehe am trecut saptamana asta de la 195/65/15 de iarna Pirelli, jante de tabla la 225/45/17 Goodyear F1 de vara jante aliaj.

Pot sa zic ca e o diferenta enorma, trecerea la 15 pt iarna nu mi s-a parut remarcanta dar trecerea inapoi la cele de 17 a fost surprinzatoare:

Aspecte pozitie :

Stabilitate crescuta in linie dreapta/curbe, ruliu redus, "feeling" mai bun la volan

Directia a devenit MULT mai precisa

Franare imbunatatia

Aspecte "negative"

Simt fiecare groapa denivelare, atat in masina cat si in volan

Orice inclinatie a drumului o simti in volan mult mai mult decat simteai cu cele de 15"/195

Simt o scadere a demarajului (cred ca roata de 17" e de doua ori mai grea ca cea de 15"

Si ca sa fiu ontopic eu sunt SIGUR ca uzura componentelor suspensiei a crescut simtitor (pur si simplu cauciucul nu mai absoarbe nici un soc pe care cel de 15" l-ar fi preluat si ar fi atenuat socul repercutat suspensiei) DAR eu unul nu as mai vrea jante de 15". Chiar daca imbuntateste gradul de amortizare al socurilor/gropilor nivelul de stabilitate si de control oferit de 225 (nu vorbesc de mers in curbe nebuneste, caci eu nu fac asta, ci pur si simplu la viteze normale) + balon mic este un argument hotarator pentru mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

si eu am trecut de la 15 la 17,a fost frumos...

Efectul jantelor de 17,daca te referi la o comparatie dintre 16 sau 15,este un control imbunatatit al suspensiei,datorita flexibilitatii micsorate a balonului.De cele mai multe ori cresterea in diametru este insotita si de o crestere in latime a gumei,acest lucru sporind ulterior caracterul sportiv al rotii.NU trebuie neglijat un alt mare avantaj ce il ofera diametrul marit si anume posibilitatea de a monta discuri de frana marite!

Deci,cresterea in diametru este recomandata mai ales in urma montarii unui ansamblu de suspensie sportiva,in general este obligatorie pentru cei ce sunt in cautare a unui aset mult mai sportiv,sau vor un control absolut asupra masinii.DIn diferite studii,in pista, s-a dovedit ca fiid masura ideala cea de 17,o masura mai mica fiind prea flexibila,iar mai mare opune o inertie prea mare.Jantele marite sunt ok pentru sport sau look,insa sunt foarte penalizante in ceea ce inseamna comfort,si durata de exercitiu,mai ales in Romania,unde nu avem un nivel acceptabil de strazi(ca sa nu fiu prea nesimtit,ca adevarul e ca suntem mai rau ca pe vremea dacilor)

La intrebarea"daca fac rau masinii" raspunsul este DA. Din nefericire jantele mari sunt ca un drog si nu mai poti sa de desparti de ele...daca nu ai pus inca nu le monta si nu te mai uita dupa ele!!! Intr-o prisma pur economica is o adevarata paguba! costa mult,gumele costa mult,se intretin greu,vibreaza mult,se stramba repede,masina consuma mai mult datorita greutatii mai mari a lor si a latimii marite a gumelor,iar in gropi is un cosmar si te mai doare si curu la cat sringi din buci la un drum mai lung....prin gropi.

Insa daca ai bani destui,incat sa nu iti para rau sa ii scoti mereu din portofel pentru acest moft,atunci poti sa pui si de 20 ca e si mai cool si macar stii pentru ce te chinui,merita orsice efort! Estetica va fi intradevar atragatoare! oricum jante pe 17 acum vin montate din fabrica si pe fiaturi si alte jafuri,asa ca ori te dai cu 15 cu cauciucuri de economie,nu are rost sa pui 17,mai bine pui direct 18,19 si asa mai sus...

Inca ceva!nu mai dati banii pe jantele originale ca nu merita,luati-a de noi doar jante de tabla cu cauciucuri de iarna,daca se poate si montati dupa, ceva de calitate,nu stiu cum sunt astea de vw de noi,insa pot spune ca la bmw is de cacao rau, se indoaie repede de tot!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jantele de 17 VAG sunt f. rezistente; din punctul meu de vedere la multe designul e neinspirat din pacate...

Incomparabil mai bune decat orice janta aftermarket din gama de pret 100-300 euro/buc. (la cele mai scumpe lucrurile se schimba)

Am mers cu un superb cu jante de fabrica am schimbat 3 anvelope (rupte crapate etc - si am indreptat 1 janta).

La cele aftermarket - nu s-a stricat anvelopa (deci socurile au fost mult mai mici-vorbesc de masina personala) dar am indreptat 2 jante.

Concluzia e simpla.

Nu cumparati BMW! :banghead:

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Jante Phoenix originale de 17". Fericire mare ca asa am cumparat masina, dotarea fiind cica din fabrica. OK, toate bune si frumoase, stabilitate de nota 10, la viteza si in curbe, masina nici nu clinteste...DAR...dupa ce am luat vreo cateva gropi, si m-am proptit o data cu rotile spate in bordura, s-au cam facut varza cauciucurile spate :) Cel putin pe cel din stanga, 2 galme la raport.

Asa ca, singurul inconvenient la jante asa de mari, zic eu ca este talonul mic al "gumelor" care la drumurile noastre, cedeaza cam usor :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact asta e buba. in romania se fac praf rapid daca e masina de zi cu zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spart si eu, pe fata, flancurile a doua anvelope 225/45 R17din cauza neatentiei/lipsei de sansa in observarea gropilor, dar pentru 55.000 km de mers in general rapid si uneori neglijent in supravegherea drumului, nu pot sprijini in nici un caz afirmatia ca "se fac praf rapid".

Sunt multi forumisti cu masini cel putin la fel de puternice si care merg cel putin la fel de rapid, dar care sunt mai atenti si nu au deteriorat anvelopele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!