Jump to content

Efectul Jantelor De 17, Fac rau masinii?


cos
 Share

Postare recomandată

Am un prieten care avea pe 13. Si cand a trecut pe 15 a zis ca simte ca i se rupe masina. Ca nu mai poate da in gropi ca inainte.

Conteaza foarte tare cum a fost prevazuta masina asa cum a spus si mmneg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • razdan

    8

  • alxrro

    8

  • vladpo

    7

  • Executron

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu am 225/45/17 rotile originale pe Octavia si suspensii sport, am pus acum 195/65/15 de iarna si am zis... sa vezi ce bine absorb astea micile denivelari, pe naiba, incredibil dar nu se simte nicio diferenta din punctul asta de vedere. Cu temperaturile de afara in curand trec inapoi la cele de vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

phantom21042003

Si eu tot 225/45 R17 am si sunt foarte multumit de ele,insa acum ptr iarna(ma rog!!) am ales 205/55/R16 si masina este mai silentioasa la trecerea peste denivelari insa nu mai este la fel de stabila la viteza de peste 130km/h. Se simte schimbarea din acest punct de vedere, dar compromisul este acceptabil pentru perioada iernii, abia astept sa ma intorc la cauciucurile de vara :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tine extrem de mult si de suspensie. am suspensie sport. prevazator am zis prin decembrie sa pun 14" de iarna. mi-am zis "mama ce confort o sa am acum, S600 scrie pe mine". n-a fost chiar asa. spre marea mea uimire, diferenta a fost mult mai mica decat credeam. singurul avantaj era ca puteam sa dau in vreo groapa fara nici o jena (totusi cu strangere de inima sa nu ating cu spoilerul). urmare: 14" tin pentru ocaziile in care merg la munte si e super zapada, daca dau troienele in bucuresti si pentru situatia in care mi se ia talonul pentru jante mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deacord cu mmneg: daca conduci corect poti sa te bucuri de 17-18-19 insa tocmai atentia de care tre sa dai dovada, rigiditatea crescuta a masinii duc la scaderea confortului in favoarea lookului. Eu sincer nu prea as da confortul pe look insa deja raul l-am facut de un an cand mi-am luat pe 17.

Modificat de Baracuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puteti pune (daca stiti) cat cantaresc jantele voastre? :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tine extrem de mult si de suspensie. am suspensie sport. prevazator am zis prin decembrie sa pun 14" de iarna. mi-am zis "mama ce confort o sa am acum, S600 scrie pe mine". n-a fost chiar asa. spre marea mea uimire, diferenta a fost mult mai mica decat credeam.

In urma posturilor tale m-am hotarat, desi initial aveam o oarecare indoiala, sa trec la jante de 17". Pana la urma incercarea moarte n-are (asa e cand ai hemoroizi, te mananca undeva :huh: ). Sper sa nu regret.

Anyway, tinand cont de experienta ta as vrea sa iti cer opinia asupra catorva modele pe care tu le-ai considera potrivite pentru un Passat B6 limuzina care se vrea un pic mai sportiv si mai agresiv :huh: . M-as orienta catre marci de calitate gen BBS, OZ, Momo (eventual si altele, daca ai sugestii). De asemenea, tinand cont ca in talon tot ce am trecut referitor la jantele pe 17" sunt doar dimensiunile anvelopelor, adica 235 / 45 R17 94H, iar in cartea tehnica a masinii nimic, poate ma poti ajuta si cu niste informatii despre ce parametrii ar fi potriviti in asa fel incat sa nu am probleme cu directia sau cu rulmentii, adica ce fel de J, ET, de care prezoane, ce greutate ar fi mai indicata, chestii din astea.

Iti multumesc anticipat si sper sa am ocazia sa-ti multumesc personal :huh: (eventual la Cheile Gradistei? :scratch: ). Scuza-ma ca te asaltez cu problemutele si intrebarile mele, dar imi place la nebunie cum ti-ai aranjat masina si este evident ca te pricepi. Asa ca, daca nu e cu suparare, o sa te mai plictisesc din cand in cand cu diverse intrebari. Oricum, nu am nici o graba asa ca doar cand ai vreodata ceva timp poate ma ajuti si pe mine cu niste informatii.

Multumiri si bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F. util topicul ca multumesc tuturor ca mi-ati lamurit multe probleme dar mai am ceva intrebari :huh:

Inainte de topicul acesta imi doream jante de 18''. Acuma ma voi orienta spre 17'' :huh: dar neavand un buget atat de mare ma intrebam daca sa-mi iau niste jante de 17" la 600-700 (am gasit destule modele asa noi) sau sa ma orientez oblig la ceva de firma OZ, BBS (considerabil mai scumpe). De incetinit (mult cand e necesar) la gropi/denivelari/linii de tramvai este implicit caci fac asta si acuma pt protejarea masinii in general si nu o iau pe liniile de tramvai niciodata (decat sa depasesc eventual). In general sunt f. atent la gropi, borduri de aceea intreb daca invest. in jante de firma merita.

Ah.. am si CASCO deci la nevoie janta sparta... :scratch:

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inca ceva, eu am pachet de drumuri grele. Crezi ca merge combinat fara probleme cu jante pe 17"? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideal ar fi sa cobori masina. Jante mari arata bine pe masini lasate. Ideea cu jantele BBS, OZ si alte firme renumite, dar in special acestea doua e ca sunt foarte usoare. De exemplu pe 18 BBS RC cantaresc 8,5kg/janta, iar OZ superlegera 8kg. Spre deosebire de restul care pleaca de la 10-11 si ajung la 14-17 kg/janta. Problema e ca sunt si dublu ca pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru informatii! In cazul acesta o sa ma orientez pe BBS sau OZ (astept sa vad ce zice si @mmneg). De coborat nu am cum, decat sa renunt la pachetul de drumuri grele, ceea ce nu prea as vrea. Totusi BBS si OZ au foarte multe tipuri de jante. Trebuie sa existe ceva pe 17" care sa dea bine si pe o masina mai inaltuta.

Multumesc inca odata pentru ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am jante de 17 si pachetul de drumuri grele si nu da rau deloc. Referitor la jante si eu as alege BBS sau OZ, dar Superlegera au cam inceput sa fie pe multe masini. Imi plac mult Ultralegera si sunt deosebite. Depinde daca iti plac asa pe negru. Mie mi se pare ca dau bine pe Passat culoare inchisa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Passat albastru inchis. Nu e cumva un pic prea exagerat daca iau si jantele negre? Nu prea imi dau seama cum ar veni ..., dar daca da bine, sigur, de ce nu :(

Multumesc tuturor pentru ajutor! Inainte de a face acest pas vreau sa fiu foarte sigur, ca sunt, totusi, destul de multi bani si efectul jantelor asupra masinii e foarte important, atat din punct de vedere estetic, cat si functional.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca jantele ar da foarte bine daca sunt argintii (mai ales culoarea masinii fiind albastra).

Uite o idee: jante de Phaeton Helios,doar ca sunt pe 19.

passat19heliosfrontrx3.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Place rau, da oare exista si pe 17"? Si, pe de alta parte, jantele originale VW, mai ales si de Phaeton, te costa de vorbesti singur. Eu am zis ca nu ma intereseaza prea tare cat costa, da nici nu as da peste 5-600 euro / janta. Un BBS sau OZ le poti gasi pana in 250 / janta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai poate niste replica identice cu astea si cu pretul mic. (ca deh sunt replica). Si pe 17. Problema e ca tre' sa cauti mult... :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema ca nu ma intereseaza doar aspectul, ci si calitatea (greutate, aliaj folosit etc), de aceea as merge pe BBS sau OZ. Dar faza e ca nu ma grabesc absolut deloc si sunt dispus sa caut pe indelete pana gasesc exact ce am nevoie.

Multumesc pentru ajutor si sugestii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Indiferent ce ai gasi, niciodata nu vei fi multumit indeajuns. Eu caut pe 17 modelul original pentru Golf. Mie mi se par cele mai ok pentru masina, acolo nu mai ai ce reprosa la greutate sau dimensiunile J ET, ca au fost toate calculate de ingineri cu carte si nu luate la ochiometru, insa nici nu as da o groaza de bani pentru ele. Designul acestora, cel putin teoretic se potriveste cel mai bine la masina, dar acici deja vor aparea in mod cert pareri impartite.

Modificat de TitvsCaivs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi am pus de curand ( pe masina din semnatura ) jante pe 17' cu T38 / J7,5 si cauciucuri 215 / 45 / 17 Good Year Eagle F1 96W profil vara ploaie ( nu am pachet drumuri grele ) , am simtit o mica crestere a zgomotului la gropi si denivelari ( mi se pare normal ), la rulaj pe sosea sunt o idee mai zgomotoase , ceva un pic ciudat mi se pare ca se aude un pic discontinuu vjaitul in mers pe la o viteza de 60 -70 Km/h ( scoasa din viteza ), a mai simtit cineva treaba asta ? sau mi se pare mie ca sunt prea exigent ? In fine stiu ca este normal sa se auda altfel masina in rulaj cu cauciucuri de genul acesta ( fata de cele pe 15" originale ) , mentionez ca si jantele si cauciucurile sunt noi noute echilibrate si umflate cu azot la firma specializata. Per ansamblu sunt foarte multumit !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul crescut l-am remarcat si eu, dar asta cu vajaitul discontinu nu. Nu se poate ca vajaitul era si din cauza vantului? Asta ar explica discontinuitatea acestuia.

p.s. conteaza cel mai mult sa fii multumit, si cum vad ca tu esti, sa ai noroc la ele si drumuri bune

Drive Safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci. Nu cred ca aveam vant , tind sa cred ca probelma ( sa ii zic asa ) este de la jante , mai exact de fluxul de aer la o anumita viteza care trece prin spite.

Modificat de xqzme
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari,

Sper sa nu fie cu suparare ca imi dau si eu cu parerea....eu am pe masina acum un set de jante de 17" iar cauciucuri de 225/50...avantajele ar fi stabilitatea si normal aspectul (am "simtit" cum intoarce lumea capul dupa masina),precum si o franare foarte eficienta...dezavantajele ar fi la demaraj si la grija cu care trebuie sa conduci pe drumurile patriei....Nu stiu cu siguranta care este efectul asupra masinii (directie,transmisie) sau daca exista un astfel de efect,insa legende circula multe... :)

multam de timp :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai 225/50 R17 sunt mai mari ca diametru decat rotille recomandate pentru G IV cu 11,2 mm pe raza (evident 22,4 mm pe diametru). Deci demarajul este penalizat iar viteza citita pe vitezometru e cu 3,5% mai mica decat cea reala.

Rotile sunt si mai grele, ceea ce face ca suspensia sa fie mai solicitata.

Dar daca nu te deranjeaza nimic din aceste lucruri si te intereseaza numai aspectul, lucrurile pot fi OK ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 235/40/ R18 ... si aratas FOARTE BINE... dar.. ma doare inima cad vad o groapa prea tarziu...

si la noi.. cum apar doar daca intorci capul... de liniile de tramvai nici nu mai vorbec pt ca ala e momentul cand mi se umple frigiderul acasa. :wub: E greu de condus cu 18... eu cred ca 17.. e perfect si pt look si pt romania... :(

si cel mai urat e cand te duci cu ea in service pt articulatie... :(

Modificat de tzantzar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!