Jump to content

Efectul Jantelor De 17, Fac rau masinii?


cos
 Share

Postare recomandată

Din cate stiu eu, jantele pe 17 fac rau masinii, in sensul ca aceasta o sa sufere mai mult din cauza denivelarilor...fiecare groapa face "damage" mai mult decat unele pe 16, sa zicem.

E careva pe aici care poate sa imi spuna cat de rau e efectul asta, si in ce consta, mai exact? (care au fost necazurile cauzate in cazul vostru).

As vrea sa stiu asta, ca sa imi orientez optiunile, deoarece intentionez sa cumpar un Seat Leon cat de curand :Driver:

Multumesc anticipat pentru raspunsuri..

PS: am pus topic nou, pt ca nu prea am putut sa dau search pe site.....inca da eroare...si search-ul ala de la gugal nu e chiar asa de eficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • razdan

    8

  • alxrro

    8

  • vladpo

    7

  • Executron

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Locul topicului era la "tuning..." oricum jantele de 17" fac mai rau la buzunar pt ca sunt mai scumpe si la fel sunt si cauciucurile pt ele. 2. la drumurile noaste e mai usor de indoit o janta de 17'' sau mai mare datorita "tamponului" de cauciuc mai mic intre janta si diversele obiecte (gauri, borduri...sa).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"obrazul subtire cu cheltuiala se tine"!de acord cu REED,as mai adauga eu ca"virgula"confortul este afectat serios,insa din punct de vedere estetic: DEOSEBIT!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

omul asta intreaba altceva daca inteleg eu bine. e o intrebare pe care si eu am vrut s-o pun. de exemplu, ca sa evitam neintelegerile, e clar ca o roata cu janta de 16" transmite altfel socurile in articulatii fata de o roata cu janta de 17". intrebarea e care sunt efectele pe termen lung asupra articulatiilor, caseta de directie, eu stiu, ce mai e pe-acolo. asa ca jantele sunt scumpe si ca arata bine stim cu totii. auzeam ca la pbn nu pun jante de 17" pe g5 ca optional decat in combinatie cu suspensiile sport, deci ceva ceva tot e. eu sunt chiar in fata unei decizii si nu stiu ce sa fac, deci orice parere m-ar ajuta. estetic vorbind, e o diferenta enorma intre 15",16" si 17", dar intrebarea e daca merita sa sacrifici articulatiile pentru jante. poate nu e cazul, poate exagerez, poate exagereaza aia de la pbn, nu stiu, de-aia scriu aici :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asteptam informatii de la baietii cu 17", 18", 19". Sa stim si noi astia mai mici ce cade mai repede pe dedesubt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 18" se sparg. La 19 nici nu vreau sa mai spun. Ideea este ca trebuie sa mergi foarte atent cu masina. Si ai sa stii pe unde-i dai in gura si pe unde mergi foarte incet....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am jante pe 17 dar si pachetul de drumuri grele. Pana acum nu am avut nici o problema. Cred ca limita acestor probleme sunt chiar jantele de 17. De la 17 in sus...tine mult de noroc si de drumurile respective.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 la passat nu e tot aia cu 17 la golf. passat are probabil 205/55/17 pe cand un golf/leon are 205/45/17.

Eu nu cred ca se uzeaza nimic in plus sau mai repede ca ai jante cu talon mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de problema cu gropile si mai ales cu sinele de tramvai, nu prea se intampla nimik. SI bineinteles greutatea. Cum vreau eu pe 18 de la 16 o sa fie mai grea masina cu mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 la passat nu e tot aia cu 17 la golf. passat are probabil 205/55/17 pe cand un golf/leon are 205/45/17.

Eu nu cred ca se uzeaza nimic in plus sau mai repede ca ai jante cu talon mic.

La Passat, din cate stiam eu, e 225 / 45 / 17.

17 la passat nu e tot aia cu 17 la golf. passat are probabil 205/55/17 pe cand un golf/leon are 205/45/17.

Eu nu cred ca se uzeaza nimic in plus sau mai repede ca ai jante cu talon mic.

La Passat, din cate stiam eu, e 225 / 45 / 17.

Scuze, revin, tocmai m-am uitat in talon, @Groove are dreptate, e 235/45/17

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avut pe 17", ( 225,45,R17 ) si vreau sa zic ca timp de 1 an le'am tinut, pana cand am dat intr'o groapa ascutita si am taiat 2 cauciucuri pe o parte + janta din fata indoita. Masina nu a suferit nimic, am bagat'o in serice chiar in ziua aia sa vad daca s'a intamplat ceva pe la directie , suspensis ...

Ce sa zic. Parerea mea este ca la nivel de Bucuresti se poate 17, si nu cred ca suspensia are de suferit chiar asa de mult. Daca se pune problema de a se face drumuri prin tara, prin zonele Bistrita, Suceava ... atunci recomand cauciucuri de tractor ! :wub: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care au endurmeriri legate de jantele de 17". In primul rand e foarte important pe ce masina pui aceste jante. Pe un Q7 nu ar fi nici o problema sa pui jante de 17" in schimb pe un Golf 4, 5 intervin discutii. In primul rand masina ar trebui sa se echipeze din fabrica cu aceste jante deoarece este foarte important ca jantele sa respecte dimensiunile producatorului, adica latimea jantei (J) si ET-ul acesteia. Daca ET-ul este incorect ales, janta va duce la o uzura prematura a suspensiei si directiei. Pe langa aceste probleme, o janta mai mare va duce la un consum marit de combustibil plus un demaraj mai greoi. Legat de deteriorare jantelor la drumurile din Romania, depinde de balonul cauciucului. Parerea mea ca un balon de sub 45 / 225 este moarte curata pentru jante.

@NetFlow Esti sigur ca pe Golf ai 205/45/17 si nu 225/45/17?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se discuta despre un anumit model si o anumita motorizare sau e asa o discutie generala despre jante de 17 ????? Nu de alta dar unele masini vin cu 17 sau chiar mai mult standard asa ca teoria nu confirma practica.

Ca factori de gandire aditionali ia in considerare aliajul din care e facuta janta, cat de intarit e flancul anvelopelor, presiunea din cauciucuri, viteza cu care iei "groapa",.... si o sa vezi cat de teoretica e discutia asta ca sa nu ma injure lumea ca zic ca e inutila.

Daca e sa indoi o janta o sa indoi si una pe 15 fara prea mare efort , iar daca e sa mergi pe ideea cu "daca pica drobul de sare" atunci o sa treci pe jante de 13 ca in '80 si talon 70 sau risti chiar sa nu iti mai iei masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care au endurmeriri legate de jantele de 17". In primul rand e foarte important pe ce masina pui aceste jante. Pe un Q7 nu ar fi nici o problema sa pui jante de 17" in schimb pe un Golf 4, 5 intervin discutii. In primul rand masina ar trebui sa se echipeze din fabrica cu aceste jante deoarece este foarte important ca jantele sa respecte dimensiunile producatorului, adica latimea jantei (J) si ET-ul acesteia. Daca ET-ul este incorect ales, janta va duce la o uzura prematura a suspensiei si directiei. Pe langa aceste probleme, o janta mai mare va duce la un consum marit de combustibil plus un demaraj mai greoi. Legat de deteriorare jantelor la drumurile din Romania, depinde de balonul cauciucului. Parerea mea ca un balon de sub 45 / 225 este moarte curata pentru jante.

@NetFlow Esti sigur ca pe Golf ai 205/45/17 si nu 225/45/17?

Ba da. Vroiam sa zic ce ai zis tu si nu stiam cum :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum si opinia mea :beer: : Eu am de vara jante A8 style de 17 si pot spune ca imediat ce am pus cauciucuri noi noute pe ele am si facut o galma dincolo de otopeni. La doar 6 luni m-am dus cu jantele la indreptat si am constatat cu stupoare ca erau practic patrate :P. Masina se simtea mult ma rigida iar in momentul in care am trecut la iarna pe 15 a fost ceva de neconceput, ma sinteam ca si cum aveam suspensii pneumatice :lol:. Deci in concluzie daca tii la look ia pe 17 insa o sa platesti si can le iei si cand pui cauciucurile si cand le indrepti sau revopsesti si poate vreo articulatie(cu toate ca la mine dupa peste 30000 de km umblati cu ele nu am remarcat asa ceva); daca vrei confort iei pe 15 si o sa fii ff multumit, iar daca iti plac compromisurile in care nu iesi castigat in nici un fel ia pe 16 o sa ai putin look da nu ca la 17 si p[utin confort dar nu ca la 15 :lol:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 225/45/R17 din fabrica + suspensie sport. Am 9000 Km, nu pot sa spun ca am menajat masina, dar nu am nici galme si nici jante "patrate". Singura data am julit un pic janta din dreapta fata (cam 1 cm) pentru ca am atins-o de o bordura cand parcam, fix intr-o piatra care iesea din bordura. Intradevar, combinatia suspensie sport + jante de 17, cu talon relativ mic e destul de dureroasa pentru multe din drumurile de pe la noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 225/45/17 si in afara ca simt orice denivelare mai accentuata decat pe 15" totul e OK.Arata foarte bine si nu as renunta la ele.Daca mergi cu grija si nu esti foarte ghinionist poti sa nu ai nici un fel de probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un coleg m-a intrebat acum ceva timp legat de aceasta problema.

Va spun din experienta personala.

Acum merg cu 19". Parerea mea este ca sunt mituri. 1 la mana: constructorul pune 17" fara probleme. Deci s-au facut niste teste de s-a ajuns la aceasta concluzie. 2 la mana: conteaza foarte mult cum mergi si daca ai grija de masina. In mod evident ca la o utilizare brutala se vor uza ansamblele ceva mai repede (datorita rigiditatii modificate a rotii) dar parerea mea este ca asta tine pur si simplu de individ. Daca ii dai forja pe gropi este ceva dar daca ii dai forja pe DN1 este altceva dpdv al uzurii.

Nu o sa credeti dar pana acum nu s-a schimbat nimic la masina mea (pe partea de directie) in afara de suspensie cu toate ca este fabricata in '98. Si am fost cu ea si la mecanic pentru intretinere si la itp si la geometrie. Si este absolut OK. La servodirectie a scazut putin nivelul uleiului, dar l-am completat (o singura data) probabil din cauza maririi fortelor de frecare (175 de fabrica fata de 235 acum).

Ca tehnica, reduc viteza daca este vorba de gropi. O viteza mai mica inseamna o solicitare mai mica. Se poate practica conducerea sportiva fara probleme, dar nu pe gropi Si inca ceva, niciodata cursa maxima la servodirectie, pentru ca la capatul cursei apar uzurile cele mai mari.

Deci totul tine de individ si de cum isi utilizeaza masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa postul lui mmneg, cred ca topicul poate fi inchis. Foarte bine argumentat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:ceuameni: baiatul cu cea mai frumoasa masina de pe vwf in 2006...eu te propun moderator cel putin pe aria de jante! meriti! nu e prima data cand o demonstrezi! e nevoie de oameni ca tine. sper sa vada Cineva postul asta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai vroiam sa lansez un topic pe tema asta dar acest post m-a lamurit deci in concluzie noile mele jante pe 17 cu anvelope 225x45xR17 vior aparea pe masina indata ce nu mai simt pericol de zapada :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu credeam ca daca trec de la 17"(225x45 originale din fabrica) la 16"(205x55cauciucuri pt. iarna) o sa am un confort mai sporit.

Insa nu e chiar asa; si cu cele pe 16" simt masina la fel de dura ca si cu 17".

Probabil deabia la 15" simti cu adevarat masina barca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!