Jump to content

Probleme cu pornirea la CALD - motor TDI


polar
 Share

Postare recomandată

De obicei apar intreruperi in mers la codarea pe automata, e bine ca nu ai problema asta - dar mai testeaza totusi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

janekSM> mergi cu talpa partiala 15-20% de la 1300rpm in sus in treapta 3 sa zicem. O sa vezi acele intreruperi (socuri) de care zice Turbocip. In plus ai pe motor eroare permanenta ca nu vede calculatorul de cutie de viteze (stiu ca aveam si eu acum 10ani la golful AHF MY1998 la fel facut ca mai tarziu sa o fac din soft.

Exista o mapa apelata doar la pornirea motorului . Pe verticala avem RPMul motorului, iar pe axa orizontala temperatura motorului (senzorul de apa amintit mai devreme ce deconectat arunca valoarea in -40 , iar conectat va fi cea reala).

Valorile cu din mapa sunt IQ (injection quantity) . Cu rosu se vad valori de zero .

post-1-0-43951300-1384237108_thumb.jpg

Inginerii ce au proiectat aceste motoare au gandit ca de la 20 de grade motorul o sa invarta 250rpm sa porneasca , dar daca acesta invarte sub 250 nu are injectie deloc.

La fel se vede si pe coloana de 85 de grade . Daca motorul nu are 280RPM nu porneste. Si puteti avea baterie de baterie dar daca invarte la 80+ grade fix 250rpm abia dupa cateva cicluri cand atinge un varf de 280+ rpm atunci injectia sare din 0mg/st in 19mg/st si porneste . Un demaror motor nou este solutia pentru o perioada pana imbatraneste si acesta . Reprezentantele VW au gasit ca electromotorul de motoare TDI CR este mai vanjos decat cel de motoare PD. Si fac upgrade (pe banii clientului) astfel reparand problema .

Aici vedeti cum se repara mapa respectiva in cel mai simplu mod:

post-1-0-60175600-1384237243_thumb.jpg

De ce au facut asa cand au proiectat ? Nu stiu raspunsul meu. Care ar fi o explicatie logica ? Daca motorul e cald si in mintile lui chiar trebuie sa invarta usor. Interesent este ca problema asta apare la TDIuri VW fabricate 1998->2000 , apoi reapare dupa 20004->2007 si surprinzator dupa 2010 a revenit pe unele EDC16 si am observat si in motoarele 2.0 TDI CR aceeasi abordare.

Codarea in automat e posibila la ECUuri EDC15 unde flash-ul are ambele tipuri de soft in program ... dar sunt gandite diferit datorita cutiei (chiar daca performanta finala este in ambele cazuri 90/110cp). La EDC16/17 doar prin reprogramarea in FLASH se poate repara eficient si corect .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer de vreo 3-4 zile folosesc asa cu codare pe automata si nu am simtit niminc ciudat inca ,dar o sa testez dupe cum ziceai tu , solutia cu rescrierea mapei de pornire i-mi placea si mie mult mai bine dar nu am gasit pe nimeni pe la noi care sa cunoasca bine problema si m-il faca la un preti cat de cat rezonabil, totusi masina mea are o vechime nu e o valoare de nu stiu ce ,deci nu pot sa dau sute de euro pe niste operatii simple sa zic asa,daca aveam si eu masina din 2008 sigur aveam buget si pentru asa cva, sa trimit prin posta calc.ar fi o solutie dar nu prea pot lipsi de masina 2-3 zile!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine merita sa ii faci si resoftare odata cu pornirea la cald !

Daca tot faci o treaba .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Resoftarea asta cam ce ar insemna ? un asa zis program nou? Vreau sa va spun ca dupa ce am schimbat pe cutie automata se auzea motorul mult mai altfel parca mergea mult mai rotund mai fin...

Poate am butonat eu ceva in softul lui?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut baeti 

 sunt nou in zona si am o problema la care poate ma puteti ajuta. am un a3 2006 105 caluti pd.

 de felul lui merge bine dimineata porneste brici dar exista o problema cand se incalzeste ............. ma omoara pornire .

la cald nu dau de ma satur la automat.

acuma inrtrebarea ar fi cum pot sa rezolv problema .

 merci baeti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce cod motor ai ?

Erori stocate pe motor ai ?

Am gasit A3 cu probleme pornire la cald ,deci se poate probabil rezolva din soft

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motor  BKC poate sa fie problema fizica a masini sau din soft

 nu prea stiu . am vazut multe cazuri pe forum cu softare si cu electromotor schimbat .

 te intreb caree ar fi diferenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

       Eu aveam acum 2 ani problema cu pornirea la cald la un VW Caddy 77kW - BJB

Am fost la diagnoza, totul era perfect. Tipul mi-a propus sa imi faca o resoftare - 200 euro fara a avea garantia ca va functiona (in plus, cu 2 sapt inainte de data diagnozei mele, un prieten s-a trezit cu ECU bushit de la resoftarea asta). Am renuntat la idee, am pus mana si m-am documentat. Am curatat carbunii, am verificat bateria. Apoi am facut rost de o diagnoza cu care, personal, am modificat la Engine - Adaptation, valoarea combustibilului injectat. De atunci nu mai am probleme. O tin asa de mai bine de 2 ani. Consumul nu a crescut. Am oarecum senzatia ca afuma putin mai mult la plecari fortate, depasiri in scurt, etc. (chiar daca, teoretic, aia e valoarea injectata la pornire, nu?)

      Mai nou insa am gasit ceva ulei pe la furtunele de la intercooler, mai mult decat normalul volkswagen-elor. Cred ca tre sa verific urgent turbina, mai ales ca in unele dimineti, la rece, daca sunt atent, o aud fluierand. :(

Modificat de naboo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

200euro ,crede-ma ca e un pret exagerat de mare.

Daca resoftarea se face cum trebuie ,nu risti tu nimic !

Este bine ca ai rezolvat problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

si eu am avut probleme cu pornirea la cald la ALH ul meu 

masina e din 1999

se intampla mai ales cand acumulatorul trece de 4 ani de utilizare.

initial mi s-a spus ca e capul hidraulic, masina fiind veche.

De proba, am codat-o pe cutie automata si pornea instant, deci nu e pompa, doar ca intrerupea intr-un mare fel (asa cum s-a si spus aici) deci nu se putea conduce.

Am mers cu ea la "resoftat", doar ca la mine nu s-a putut doar din soft, au trebuit schimbate 2 piese de pe ECU. Omul le-a schimbat in fata mea (m-a lasat sa stau langa el pe tot parcursul operatiunii).

Rezultatul e spectaculos, cel putin pt mine. De la 5-6 sec cat dura inainte o pornire la cald, acuma e ceva de genul 0,2-0,5 sec.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat ! eu folosesc setat pe cutie automata de caeva luni si nu am simtit nimic ciudat pana acuma, inseamna ca sunt cateva modele la care afecteaza si sunt modele la care nu afecteaza setarea pe cutie automata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate fac probleme cand le codezi pe automata ... mai devreme sau mai tarziu

Apare acea intrerupere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci inseamna ca o sa-l pot VCDS ul cu mine sa o pot seta inapoi sa  nu ma lase pe drum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te lasa pe drum nimic ,stai.linistit

E vorba ca deranjeaza la accelerare ,daca iti cunosti masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Am mers cu ea la "resoftat", doar ca la mine nu s-a putut doar din soft, au trebuit schimbate 2 piese de pe ECU. Omul le-a schimbat in fata mea (m-a lasat sa stau langa el pe tot parcursul operatiunii).

Rezultatul e spectaculos, cel putin pt mine. De la 5-6 sec cat dura inainte o pornire la cald, acuma e ceva de genul 0,2-0,5 sec.

astea sunt cele doua piese. Doua memorii PLCC32 (cele originale fiind ne-reprogramabile trebuiesc inlocuite)

post-1-0-04656100-1388761660_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai cred ca colegul avea AGR nu ALH cum spunea mai sus..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e fabricat inainte de 2000 ecu contine cele 2 memorii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am avut probleme cu pornirea la cald la ALH ul meu 

masina e din 1999

se intampla mai ales cand acumulatorul trece de 4 ani de utilizare.

initial mi s-a spus ca e capul hidraulic, masina fiind veche.

De proba, am codat-o pe cutie automata si pornea instant, deci nu e pompa, doar ca intrerupea intr-un mare fel (asa cum s-a si spus aici) deci nu se putea conduce.

Am mers cu ea la "resoftat", doar ca la mine nu s-a putut doar din soft, au trebuit schimbate 2 piese de pe ECU. Omul le-a schimbat in fata mea (m-a lasat sa stau langa el pe tot parcursul operatiunii).

Rezultatul e spectaculos, cel putin pt mine. De la 5-6 sec cat dura inainte o pornire la cald, acuma e ceva de genul 0,2-0,5 sec.

Pai e 99 .. Am avut si eu pe o octavie dar AGR tot 99..Pe bora poate e ALH..

Modificat de emilvef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

e ALH,  fabricata prin nov 1998 si inmatriculata in mai 1999

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu un alh din 98 cu pornirea greoaie la cald,in sensul ca atunci cand motorul este cald invarte 2-3 secunde pana porneste,iar dimineata cand este rece porneste foarte repede.Am inteles din posturile anterioare ca problema s-ar putea rezolva prin resoftare,credeti ca merge si in cazul meu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar un tunner iti poate raspunde la aceasta intrebare. SI din ce stiu eu, trebuie demontat ecu si inlocuite memoriile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. Se rezolva prin inlocuire memorii si modificarea fisierului. Razvan vezi posul 841

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!