Jump to content

Montare tempomat aftersale


bogdanc
 Share

Postare recomandată

Masina imi vine undeva saptamana viitoare iar printre optionale am adaugat tempomatul si light assistant. Senzor de lumina am avut si pe masina veche si m-am obisnuit, in schimb masina cu tempomat nu am condus pana acum. Pt cine si-a dotat masina cu asa ceva: cum vi se pare? cum este ca si senzatie la volan? merita banii? Si nu in ultimul rand cum functioneaza (cum se activeaza, cum se seteaza viteza si cum se dezactiveaza)? Dar despre light-assistant (cam aceleasi intrebari)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 298
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • gabriel

    38

  • Al Bundy

    31

  • F l o r i n

    22

  • darin

    20

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tempomat sau cruise control e foarte util daca ai drumuri pe autostrazi...

Eu locuind in Ardeal, nu beneficiez de astfel de experiente decat atunci cand ies din tara spre vest...:angry:

Am condus masina cu tempomat si pot sa zic ca avantajele sunt stabilirea unui consum optim la o viteza de croaziera aleasa...si o conducere relaxata...Insa in Romania, unde sunt carutze, camioane grele, biciclisti si drumuri cu o banda pe sens...acest tempomat isi pierde utilitatea, putandu-se transforma in utilizarea unor neavizati chiar intr-o sursa de posibile accidente...

Parerea mea este ca un tempomat ofera cele mai multe avantaje in combinatie cu o cutie de viteze automata, tiptronic, SMG sau DSG si e mai putin placut pe o transmisie manuala (la apasarea ambreajului se deconecteaza -perfect normal altfel motorul s-ar tura singur...).

Partea buna e ca acest tempomat e un optional ce se poate monta facil (vezi topicul Cruise Control) aftersale...

Utilitatea in Romania ar putea fii legata de respectarea limitarii vitezei pe unele zone de trafic vezi localitati sau zone cu restrictii de viteza...

Nu cred ca ai aruncat cu banii pe acest extra, pt ca pretul optiunii nu a fost mare...si din cand in cand ii vei putea aprecia utilitatea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tempomatul mi se pare un feature extraordinar. Azi a luat masina tata de la dealer si i-a facut proba pana la tara si inapoi. Mergi pe autostrada ca boierul. Stai cu genunchii relaxati si tot ce trebuie sa faci e sa accelerezi in depasiri si sa tragi de volan :angry:. Daca apesi frana sau ambreiajul cica se dezactiveaza tempomatul. Mai multe nu stiu, dar mi s-a parut a fi un "must have" din ce mi-a povestit tata. Bineinteles, prin oras tempomatul e absolut inutil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc CC-ul si in Bucuresti. In anumite zone chiar il poti folosi. Am cheltuit 300 RON pe el dar cred ca curand imi voi fi scos acesti bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este ff bun dar in Romania nu stiu cat de eficient este avand in vedere ca nu prea avem autostrazi.....eu il am si il folosesc si in oras pe distante destul de scurte doar asa ca ma enerveaza ca nu pot sa-l folosesc pe un drum mai lung (eu merg mai mult in oras) se activeaza de la maneta unde ai faza lunga si faza scurta.....acolo pe maneta ai un buton cu "on" si off (intalegi ce inseamna) iar in capul manetei ai un buton pe care apesi in partea de sus si viteza se blocheaza acolo unde ai apasat....vrei sa mergi cu 60 apesi cand ai 60 si masina merge numai cu 60/km/h...se dezactiveaza atunci cand apesi frana acceleratia sau ambreajul.............atunci cand este activat tempomatul poti marii sau micsora viteza cu cc20km/h apasand tot acelasi buton pe care ai apasat sa fixezi viteza dorita......apesi in sus masina o ia mai repede si apesi in jos masina se infraneaza!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este ff bun dar in Romania nu stiu cat de eficient este avand in vedere ca nu prea avem autostrazi.....eu il am si il folosesc si in oras pe distante destul de scurte doar asa ca ma enerveaza ca nu pot sa-l folosesc pe un drum mai lung (eu merg mai mult in oras) se activeaza de la maneta unde ai faza lunga si faza scurta.....acolo pe maneta ai un buton cu "on" si off (intalegi ce inseamna) iar in capul manetei ai un buton pe care apesi in partea de sus si viteza se blocheaza acolo unde ai apasat....vrei sa mergi cu 60 apesi cand ai 60 si masina merge numai cu 60/km/h...se dezactiveaza atunci cand apesi frana acceleratia sau ambreajul.............atunci cand este activat tempomatul poti marii sau micsora viteza cu cc20km/h apasand tot acelasi buton pe care ai apasat sa fixezi viteza dorita......apesi in sus masina o ia mai repede si apesi in jos masina se infraneaza!!

Ciudat. Aveam senzatia ca nu se dezactiveaza cand apesi pe acceleratie sau pe frana. Doar creste viteza sau se diminueaza urmand apoi sa revina la viteza prestabilita. Poate m-am inselat...La debreiere mi se pare logic. Ce te faci cand de exemplu este setata o viteza anume si urci un deal? mareste turatia motorului ca sa compenseze nevoia de putere? Dar daca de exmplu este setata o viteza si incepem sa urcam o serpetina mai abrupta cand treapta de vieza ar trebui schimbata intr-una inferioara? La o transmisie manuala evident ca nu se va schimba viteza (ce tare ar fi :angry: ), ceea ce inseamna fie ca moare motorul, fie trebuie sa dezactivezi tempomatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foate util mai ales pe DN1, am venit cu el aproape tot tronsonul cu radare.

Nu are efect pedala de acceleratie deloc, iar la frana sau ambreiaj se decupleaza.

Acceleratia sau reducerea vitezei de croaziera se face din tastele de pe cruise control (la mine pe volan).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merita tempomatul... am condus pe S40 si e relaxant chiar si in Ro, plus ca ai buton de "restore". Adica dupa ce ai franat si tempomatul s-a decuplat, efectuezi depasirea, dai "restore" si el se activeaza la ultimele setari. Simplu...

Iar consumul obtinut naste invidii :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bogdanc: La deal sau la vale tempomatul nu va creste sau va micsora turatia. Daca modifici turatia modifici viteza (presupunand treapta de viteza fixa) si nu asta e rolul tempompatului. Ce face el (de fapt ECU) este sa mareasca sau sa micsoreze cantitatea de motoirna (sau benzina) injectata marind sau micsorand puterea dezvoltata de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca apesi ambreiajul sau frana se decupleaza automat dar daca apesi numai acceleratia si faci o depasire ceva, si dupa aia iei piciorul de pe pedala isi revine la valoarea presetata pe pilot.

Nu are memorie daca il pui pe off si dupa aia on trebuie sa dai Set la ce valoare vrei.

Este f bun si la soselele noastre ca nu mai stai prin localitati cu ochii pe bord si il setezi la 58 si gata esti boier.

Iar pe autostrada ce sa mai vorbim este aur curat ca nu iti mai intepeneste picorul pe aceleratie, dar tre sa fii atent ce faci cu picioarele dupa ce pui pe pilot ca prima data cand lam folosit am avut surpriza sa ma trezesc dupa vro 50 de km ca stateam cu piciorul drept f departe de frina. De atunci nu mai sunt chiar asa de relaxat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg prin ce mijloace face sa scada consumul. Ca doar automatizarea asta inseamna doar ca preia calculatorul pedala de acceleratie. Daca ma "stresez" eu sa pastrez viteza constanta care e diferenta? :D

Si similar cu avertizorul de centura, care nu face absolut nimic concret decat sa-ti aduca aminte. Asta mi se pare inversul. Adica te face sa dormi linistit, poate ajungi si cu piciorul pe sub pedala de frana, sau pe sub scaun ca sa te relaxezi mai bine.

Adaptarea vitezei la conditiile de drum se va face cu oarecare pierdere de timp, ceea ce mi se pare riscant.

Daca avertizorul de centura adauga puncte la NCAP, ista mi se pare ca ar trebui sa le scada.

Modificat de vladp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricat ai incerca tu sa mentii viteza constanta nu vi reusi. Iti mai amorteste piciorul, te mai intorci catre scaunul din spate, etc. Plus la mici urcusuri si coborasiuri... acolo e cel mai clar ca nu se mentine viteza constanta. Asa ai tu impresia cand conduci, dar eu, de cand am tempomat, vad foarte clar chestia asta.

Parerea mea : desi folosesc rar tempomatul (in ultima vreme am iesit f rar din Bucuresti) nu-mi pare rau de banii dati. Da, se poate trai foarte bine si fara el, dar e o chichita care te face sa te simti mai bine. E ceva asemenator cu farurile de ceata din punctul asta de vedere, sau chiar mai mult (adica satisfactia, atunci cand il folosesti, este mai mare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am condus si eu masina cu tempomat in State. Acolo chiar era foarte util pe autostrazile largi care le iau ei. La un drum mai lung chiar e foarte relaxant. Poate fi util si pe drumurile mai libere de la noi, dar trebuie sa fii atent pentru ca folosirea lui induce o stare de relaxare si iti poate intarzia reflexul in cazul in care apare ceva neprevazut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noi am gasit alta intrebuintzare :) Intre localitati se merge "normal" (120-140) iar cand ne apropiem de o localitate se apasa butonul de "revenire la viteza setata" astfel mashina face o frana de motor si cand intri in localitate mergi cu maxium de viteza cu care poti merge legal.. super treaba :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tinand cont de implementarea supravegherii video si a radarelor automate pe DN1 si de extinderea rapida ce va urma in acest sens pe toate soselele mai circulate, cred ca tempomatul nu va fi doar o "experienta interesanta" ci aproape o necesitate intr-un viitor nu prea indepartat.

Mie personal mi se parea ca senzatia la volan e ... ca in tren ... plictisitoare ... din ceea ce am vazut in alte parti.

Si sigur creste riscul de relaxare si adormire la volan pe autostrada ... deocamdata nu avem astfel de riscuri. :(

Vazand insa ce spune andREI despre pret, inteleg ca poate fi si o optiune aftermarket (trebuie sa mai caut unde...) si incep sa ma gandesc serios la ea, mai ales ca si NetFlow mi-a oferit un argument de nota 10.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-am prins pana la urma ce se intampla in serpentine cand trebuie sa schimbi viteza intr-una inferioara. In mod clar tempomatul nu mai poti sa-l folosesti. Ce puteti sa spuneti despre light assistant? Am auzit c-ar fi cam sensibil. La orice portiune mai in umbra se aprind farurile, iar de stins am auzit ca se sting cam greu, chiar daca este lumina afara suficienta.

Tempomatul in general e pt calatorii lungi si, drepte, la viteza constanta. Nu e pt serpentine. In general el incearca sa compenseze subturarea excesiva cu mai mult gaz. Asta poate duce temporar la marirea vitezei stabilite.. insa nu cu mult si intervine "subtil". La o mashina pe benzina in general tempomatul va creste consumul mediu. 1. pt ca cuplul este mic si el va incerca sa tzina mashina la o viteza desi ea clar nu poate ( un "om" ar fi luat piciorul de pe pedala in acele conditzii) iar 2. din cauza ca viteza medie e mai mare si consumul e mai mare. Cu tempomatul setat la 120km/h scoti lejer 100km/h media daca nu ai localitati multe. "Din picior" e greu sa "scoti" acea viteza medie. ( tempotatul accelereaza si mai brusc si mai des ca un om).

La diesel diferentza aproape ca nu se vede.. chiar consuma mai putin. Depinde de drum.

Oricum recomand tempomatul, pana si prietena e super incantata ca poate merge prin oras la 55km/h fara bataie de cap. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tempomatul este un sistem de mentinere automata a vitezei de deplasare . Nu functioneaza sub 50km/h si este recomandat a se folosi cel mai mult pe autostrazi. Daca mergi pe drumuri nationale sau judetene nu faci decat sa-ti complici existenta

Tempomatul reduce consumul masinii prin stabilizarea vitezei , acest lucru facand-se prin soft-ul calculatorului de motor .de asemenea , te ajuta foarte mult la un mers confortabil . Tempomatul accelereaza masina in rampe si o franeaza din motor la coborarea unei rampe.Daca ai cutie manuala exista posibilitatea sa=ti moara motorul pentru ca masina nu poate sui acea rampa cu viteza care o vrei tu . Asa ca cel mai bine ar fi fost daca ar fi pe masina o cutie automata . cu cutia manuala , nu prea se impaca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am condus masini cu tempomat, dar un prieten care a avut ocazia mi-a spus ca e foarte util. Numai ca intr-adevar iti poti pierde concentrarea si iti scade timpul de reactie. Trebuie sa tii picioarele aproape de pedale, altfel poti sa patesti ce a patit el -> a luat un caine care l-a costat cam 2000 E, din cauza ca isi relaxa piciorul si il tinea aproape de scaun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

am o rugaminte la cine si-a montat tempomat pe octavia TDI si mai are cutiuta de la cablaj pe acasa...as vrea codul de pe cutiuta in care a venit cablajul si daca poate sa imi dea si mici detalii despre cablaj ar fi super...

aici sau pe PM.

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

si mai am o rugaminte pt. cei ce au pe fabia tempomat din fabrica...se aprinde vreun martor pe bord la activarea lui??? si daca da unde e localizat?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu stiu sa fie vreun martor luminos pt CC la Octi 1... La Octi 2 EXISTA CU SIGURANTA un astfel de martor in bord !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noi am gasit alta intrebuintzare :D Intre localitati se merge "normal" (120-140)

Foarte tare... Ai grija insa la Maracineni, Spataru si Movilita... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am linistit...credeam ca e ceva in neregula desi totul functioneaza ca la carte...

la mine la golf exista de aia eram nelinistit.

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Nici eu nu stiu sa fie vreun martor luminos pt CC la Octi 1... La Octi 2 EXISTA CU SIGURANTA un astfel de martor in bord !

Exista? Esti sigur? Mie nu mi se aprinde nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!