Jump to content

viteza constanta pe autostrada


eu
 Share

Postare recomandată

Vreau sa plec in concediu cu masinuta mea pe autostrazile europei si ar fi bine sa stiu cat sa apas acceleratia. Care este viteza maxima cu care e bine sa merg (constant) sute de km (nu viteza legala pe autostrazi), avand in vedere ca viteza maxima in cartea tehnica este de 180km/h?

Vreau sa protejez motorul, nu ca atunci cand ma intorc sa fie bun de aruncat la gunoi (exagerez).

Tin sa precizez ca masina are 60mii km, distributia noua si 4000km de la ultima revizie (ulei, filtre...).

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu in afara tarii conduc legal pt. ca ma deranjeaza sa iau amenda.. daca masina a fost construita pt. 180km/h atunci poti sta linistit la 180km/h.

De exemplu in germania unde nu era limita de viteza.. mergeam blana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti recomand 130-140km/h in Ungaria,Austria si Franta, 150-160 km/h in Germania.

in rest nu am mai fost, asa ca nu cunosc vitezele admise pe autostrazile vestice.

ceea ce e clar, e ca in Elvetia, ca si in majoritatea tarilor nordice, vitezele maxime nu sar de 120km/h, iar poltistii sint extremi in respectarea legii, ca sa zic asa.

de altfel, am auzit ca nu odata populatia si-a dat aportul prin telefoane de "turnare".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

belgia - 130, olanda-120

Daca mergi in ungaria pe autosrtada sa nu uiti sa iti cumperi vigneta. Eu am vazut o masina cu doua camere/scanere care se plimba in trafic si verifica daca ai au ba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

pentru mai multe date citeste topica Drumuri Europene de pe forumul autoshow. Acolo a scris multe si Greuceanu (membru aici, posesor de VW POLO)

Spor la citit si poate posteaza careva "citate" cu reguli de aur din vest.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt. raspunsuri. Stiu care sunt vitezele legale. Am fost de nenumarate ori prin tari straine cu masina. Dar niciodata cu a mea si mai ales niciodata cu un diesel.

Ce vreau sa aflu este viteza la care motorul "meu" se simte bine.

Daca merg constant cu 160km/h nu se strica turbina sau mai stiu eu ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se strica.. mergi domne linistit cu masina.. iti faci singur probleme? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

belgia - 130, olanda-120

Daca mergi in ungaria pe autosrtada sa nu uiti sa iti cumperi vigneta. Eu am vazut o masina cu doua camere/scanere care se plimba in trafic si verifica daca ai au ba.

Nu ma paste nici un drum in acea directie, dar pentru cultura mea, ce e aia? :bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vigneta e un abtibild care il cumperi de la benzinarii sau alte locuri care o lipesti pe parbrizul din fata si care atesta faptul ca ai platit autostrada pe care circuli!cand platesti autostrada practic tu primesti vigneta (abtibildul) pe care o lipesti pe geam!in Ungaria dupa Budapesta deja tre sa ai vigneta caci inainte de la Szeged pana la Budapesta platesti la intrare pe autostrada.la intrare in Austria intrii la o benzinarie si cumperi vigneta cu care circuli in toata Austria...in Germania nu sunt taxe de autostrazi mai departe vezi tu..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa mergi linistit 140-160. Ce trebuie insa sa ai in vedere este ca dupa un drum indelungat ce solicita turbina (turatii mari, sarcina...) este bine ca inainte de a opri motorul sa il mai lasi sa functioneze mai "linistit" timp de cateva minute.

De obicei este suficient drumul de la iesirea de pe autostrada pana la destinatie (prin oras, probabil). Ideea este sa nu il opresti brusc dupa ce a mers mult timp mai solicitat.

Explicatia tehnica: turbina este racita cu ajutorul uleilui. Mersul "linistit" de care aminteam are ca scop circularea unei cantitati de ulei (mai rece datorita nesolicitarii motorului) prin turbina, cu scopul de a o raci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vigneta este obligatorie in unele tari ca Austria, Franta....se poate lua pe 2 zile, 10 zile, 1 luna sau de la 3,6 luni in sus.

Viteza maxima pe autostrazile europene este 120-130km/h. La nemti militienii :D sunt mai ingaduitori si mai ales nu prea stau la panda, astfel poti sa mergi linistit cu viteza mare. Doar sa nu ai ghinionul pe care l-am avut eu sa dai de un badaran care nu te place ca esti strain si iti da numai flashuri. Mergeam si eu ca omul cu 180-190 :D si asta din spate flash, eu deja in dreapta, incetinesc, ma depaseste, merg 160-170 in spatele lui, ma enervez, il depasesc, bag 200 (hahaha), iar flash...si asta de inca 2 ori...ce dracu o fi avut nu stiu, probleme la masina nu aveam, fum nu scoteam si in plus mergeam numai pe dreapta exceptand momentele in care depaseam...un nesimtit. :D

Cele mai bune autostrazi le vei gasi la francezi dar si cele mai nesimtite radare care sunt montate prin iarba si pe poduri, LA VEDERE. Nu se ascund pentru ca nu are cine, politia fiind la zeci de kilometri mai departe. Sanctiunile sunt devastatoare.

Despre turbina, cu cat mergi mai tare cu atat mai bine, se unge bine donsoara si se face sexy, rosie caci lucreaza la 900-1100 grade.

:D Ideea este sa eviti sa mergi cu masina subturata caci turbina va trage prea mult ulei iar aerul cu care se va combina, fiind murdar, va imbacsi si apoi bloca turbina, ca apoi s-o schimbi sau sa o cureti ca romanul(ca mine, pe fost golf IV TDi 90Cp, 85.000km, platind 150 euro in loc de 1300 euro una noua). :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre turbina, cu cat mergi mai tare cu atat mai bine, se unge bine donsoara si se face sexy, rosie caci lucreaza la 900-1100 grade.

:) Ideea este sa eviti sa mergi cu masina subturata caci turbina va trage prea mult ulei iar aerul cu care se va combina, fiind murdar, va imbacsi si apoi bloca turbina, ca apoi s-o schimbi sau sa o cureti ca romanul(ca mine, pe fost golf IV TDi 90Cp, 85.000km, platind 150 euro in loc de 1300 euro una noua). :D

1) Temperatura maxima suportata de VNT15 este 850grd C. La peste 1000grdC aluminiul este lichid.

2) Problema majora la VNT15 nu o reprezinta ungerea (se presupune ca bagi ulei de calitate sintetic ce respecta norma VW). Turbina se imbicseste datorita folosirii frecvente a turatiilor joase in combinatie cu combustibil de prosata calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ender Turbina are si niste ceramica in ea care tine caldura iar aluminiu nu e lichid la 1000grade. :) Cat despre combustibil, da, intr-adevar si ala contribuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

to Vlad MHL:

Name: Aluminum

Symbol: Al

Atomic Number: 13

Atomic Mass: 26.981539 amu

Melting Point: 660.37

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai stati putin ca nu mai inteleg, daca se topeste la 660C cum de rezista la 850C?? Sau e un aliaj?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt doua lucruri distincte:

1. Este aliaj. Se foloseste Al pt ca are densitate foarte mica si implicit masa inertiala de rotatie mica (lag redus la pedala de acceleratie)

2. Temperatura specificata de producator este virf maxim suportat.

Aluminiul are o foarte mare capacitate de disipatie termica. Pentru a topi o componenta din Al (si nu numai) trebuie ca aceasta sa fie adusa in totalitate la temperatura de topire.

Turbina este racita in permanenta de ulei. Nu sunt probleme daca tempreatura gazelor de evacuare depaseste temperatura de topire a Al pentru intervale scurte de timp.

Pistoanele (si nu numai ele) sunt tot din aliaj cu Al majoritar. Temperatura in camera de ardere este mult mai mare decit pe evacuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Afirmatia este fondata, exista un service "Capritza" pe 1 Mai si acolo mi s-a spus acest lucru: "turbina s-a imbacsit deoarece lucreaza la 900 grade-1100grade si topeste tot prin jur(motorina proastra, praf, ulei, mizerii din aer) si eu nu ma bag sa iti curat turbina pentru ca este periulos sa o desfaci ca are ceramica in ea..." Caprita, seful de la service nu cred ca mananca rahat, dar daca e asa, imi cer scuze. Cat despre aflat in treaba, nu ma simt, tu te simti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot ceea ce am scris pe acest forum, si aici ma refer numai la posturile tehnice, are la baza lucruri citite din carti, de pe net (documentatii tehnice) sau de pe forumuri prestigioase in deale TDI-ului (gen tdiclub.com)

Replici de genul "aluminul nu este lichid la 1000C" sau "turbina sa imbicsit pentru ca lucreaza la 900 - 1100C" dovedesc o lipsa acuta de cunostinte tehnice elementare.

De cind "motorina proasta" ajunge in turbina si este "topita" de catre aceasta?

Eu consider aceste afirmatii simple "bagari in seama". Nu doresc ca acest forum sa se transforme intr-un nou autoshow.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ender Eu m-am referit ca motorina proasta impreuna cu acea "topitura", contribuie la imbacsire, am trecut prin aceasta problema si mi s-a explicat si aratat pe cazul respectiv. Observ ca te pricepi, dar iti spun sigur ca turbina ajunge la peste 1000grade. Eu nu am citit carti dar am unele cunostinte de la mecanici buni, cunoscuti in Bucuresti(ca acest Caprita)...daca datele acestea sunt gresite, la fel pot fi si cele citite de tine pe alte forumuri. Daca gresesc sunt corectat, e totul ok, dar sper sa poti face diferenta intre posturi de "aflare in treaba" si unele gresite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La turbosuflanta motoarelor pe benzina se folosesc diferite metode de a proteja turbina, care intr-adevar lucreaza la temperaturi in jurul a 1000 grade celsius. La motoarele diesel, temperatura gazelor este mult mai scazuta, deci si constructia turbinei este mai simpla, mai ieftina.

Aluminiul are o doua proprietati "pozitive". Schimba cel mai repede caldura cu mediul inconjurator si este foarte usor. Iar lipsa lui de duritate si punctul de topire scazut necesita folosirea aliajelor de aluminiu... Asa cum nu o sa vedem Fe pur in motoare, nu o sa vedem nici Al pur la piese solicitate mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totally offtopic:

Nu credeti ca sunt destule probleme pe care ni le creeaza serviciul.. societatea..etc? mentinem nivel de stress intre noi si pe forum? eu zic ca e bine sa evitam de la inceput discutii de acest gen..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!