Jump to content

Schimb antigel


777
 Share

Postare recomandată

Eu nu mai inteleg nimic.... Daca era apa pana la termostat si acesta era inchis, nu curgea aceasta apa prin circuitul mic? Problema ar fi daca apa este DUPA termostat (si sunt sigur ca este :lol: ) adunci este posibil sa nu se scurga. Dar raman la ideea ca furtunul este suficient de gros pt. ca aerul sa poata lua locul apei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Alex DUB: nu prea vreau sa sacai "compartimentul" termostatului - prinderea pe pompa de apa se face prin doua suruburi destul de delicate si nu vreau sa le bulesc... asta ar fi chiar ultima solutie :-(

@Valentin: sincer, nici eu nu prea am inteles multe din postul tau...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragilor,

Imi poate pune cineva la dispozitie o schema cu circuitul de racire la machineta mea? Vreau sa invatz si eu :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Valentin: sincer, nici eu nu prea am inteles multe din postul tau...

Voiam sa spun ca nu are importanta daca termostatul este inchis. In acest caz, lichidul de dinaintea termostatului se scurge prin circuitul mic (ocoleste radiatorul), trece de pompa de apa ajungand la tine in galeata (vasele comunicante). Este traseul pe care il urmeaza lichidul cand motorul este rece. In schimb, spuneam ca ar putea fi o problema cu lichidul care se gaseste intre termostat (care este inchis) si radiator (deci dupa termostat). Datorita faptului ca nu se poate aerisi (thermostat closed), este posibil ca lichidul sa nu se poate scurge => nu se goleste radiatorul. Ma cam indoiesc de asta deoarece furtunul este suficient de gros si aerul ar putea sa intre prin partea de jos pe masura ce se scurge lichidul. Sper ca de data asta am fost mai clar in exprimare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super clar :-) iti multumesc ptr. precizari. Oricum, eu exact furtunul dintre termostat si radiator l-am deconectat ptr. a realiza golirea. Teama mea se referea la lichidul de dinainte de termostat (-->spre blocul motor) - dar explicatia ta m-a linistit.

Asta este - maine incerc din nou - de data asta il suflu de-i sar furtunele :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Valentin: sincer, nici eu nu prea am inteles multe din postul tau...

Voiam sa spun ca nu are importanta daca termostatul este inchis. In acest caz, lichidul de dinaintea termostatului se scurge prin circuitul mic (ocoleste radiatorul), trece de pompa de apa ajungand la tine in galeata (vasele comunicante). Este traseul pe care il urmeaza lichidul cand motorul este rece. In schimb, spuneam ca ar putea fi o problema cu lichidul care se gaseste intre termostat (care este inchis) si radiator (deci dupa termostat). Datorita faptului ca nu se poate aerisi (thermostat closed), este posibil ca lichidul sa nu se poate scurge => nu se goleste radiatorul. Ma cam indoiesc de asta deoarece furtunul este suficient de gros si aerul ar putea sa intre prin partea de jos pe masura ce se scurge lichidul. Sper ca de data asta am fost mai clar in exprimare...

:) Asta spuneam si eu, dar nu am fost destul de klar, intrucat eu priveam invers circuitul...

Sufla-l sa-i sara colierele... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, am rezolvat-o cu maxim succes... mai simplu decat credeam - am invatat cu aceasta ocazie ca trebuie "deschise" 2 furtune de pe pompa de apa si nu doar unul! Intr-adevar, ramanea antigel vechi in blocul motor... L-am si suflat, asa cu ciuda...

Finalmente au intrat 6 litri de G12 :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am citit de curand in cartea mea de reparat Fabii cum ca, cu toate ca producatorii nu mai dau termen de valabilitate pentru G12, in realitate antigelul trebuie schimbat la 4 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa stiu si eu... mai mult ca o regula generala, la fel ca si in cazul lichidului de frana, care se schimba la interval de 2 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aveti habar ce tip de antigel imi trebuie pt masina mea...pt ca in curand trebuie sa completez nivelul...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aveti habar ce tip de antigel imi trebuie pt masina mea...pt ca in curand trebuie sa completez nivelul...:)

<{POST_SNAPBACK}>

Daca acum ai lichid roz in circuit, poti sa-l inlocuiesti fara probleme cu G12 sau G12 Plus. Daca e albastru, atunci trebuie sa clatesti motorul o tura cu apa inainte de a face plinul cu G12.

citeste si aici: http://vwforum.ro/index.php?s...opic=1011&st=20

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

am primit un bidon de antigel Mobil Frostschutz 600 :) . I-mi poate spune cineva ce este G11 sau G12?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

in cartea tehnica scrie ca se schimba la 2 ani ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Confirm spusele lui jumex.

Conform manualului "VW Golf and Bora Haynes Service and Repair Manual" antigelul se schimba o data la 2 ani indiferent de nr. de km deoarece antigelul isi pierde din proprietati si devine coroziv.

http://img684.imageshack.us/img684/2324/service24luni.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
  • 1 month later...

am schimbat antigelul, l-am verificat si rezista pana la -25 de grade. ma gandesc ca daca afara sunt -20 sa zic, si eu merg cu masina cu viteza, la radiator nu e mai scazuta temperatura? deci oare ar trebui sa-l fac mai concentrat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU. Motorul va incalzi mereu agentul de racire. Poti sa pui si apa si nu va avea probleme in mers. Doar daca masina ramane nepornita o perioada si lichidul de racire nu e suficient de concentrat , atunci ai probleme cu inghetul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi sa nu ajungi prin zona toplite unde -25 e la ordinea zilei :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce piesa pot scoate pentru golirea completa(macar 99%) a lichidului de racire?Am incercat termocupla de la baza radiatorului din partea dreapta dar nu a curs tot.Altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm spusele lui jumex.

Conform manualului "VW Golf and Bora Haynes Service and Repair Manual" antigelul se schimba o data la 2 ani indiferent de nr. de km deoarece antigelul isi pierde din proprietati si devine coroziv.

http://img684.imageshack.us/img684/2324/service24luni.png

Daca pe antigel spune ca e garantat 5 ani, sau 220 000 de km de ce il tin in masina 2 ani? antigel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ... azi mi`am verificat gradul de inghetare la antigel si mi`a indicat -25 C ... Este ok ca si grad de inghetare? Tin sa precizez ca de cand am masina(c.c.a 1 an jumate nu am inlocuit antigelul ci doar am completat cu 100 ml de G12 crud) ... Este indicat sa`l schimb sau ? ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E recomandat sa il schimbi la 2 ani. Avand in vedere ca nu stii cand a fost schimbat, iti recomand sa il schimbi. Nu merita riscul, in raport cu cat costa sa il inlocuiesti. Sincer, nu cred ca vei avea probleme cu el, dar nici nu pot sa iti garantez acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Cati litri de antigel merg intr-un G4?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Intra intre 5 si 6 litri de lichid de racire, cel putin asa e la benzinare. La diesel nu stiu exact cat. Mie mi-a recomandat cineva sa fac lichidul mai concentrat pentru o ungere mai buna tinand cont ca ii cam dau jar masinii. Deci ar trebui achizitionati 4 litri de antigel G12 si 2 litri de apa. Apa poate fi la fel de bine si de la robinet sau apa plata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!