Jump to content

Schimb antigel


777
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Se poate folosi si TL-VW 774C?In manualul masinii spune ca ar trebui sa folosesc G11 cu specificatia TL-VW 774B.Acest TL-VW 774C l-am gasit la OMV si are culoare verde-albastrui,cum este si G11.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

@Tero

Verde - albastrui eu unul nu am vazut pina acum.

Pe recipientul lui nu scrie ce G este ? Daca este G11 atunci este OK, zic eu ( dar sper sa-si dea cu parerea si altii mai experimentati).

A propos de albastrui am vazut prin comert ca mai exista albastru

( poti sa-l confunzi cu ...spirtul ). Asta ce G este ? Tot 11 ?

Stie cineva de vreo diferenta dpv al antigelului la motoarele MK2 TD vs

D vs benzina ?

@elikratos

@valentin

Nici eu nu am gasit nici o specificatie pentru antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cartea tehnica a masinii mele scrie ca antigelul se schimba odata la 4ani. Asta nu inseamna ca in tot acest timp nu trebuie verificata densitatea, dar dupa 4ani se schimba tot. In mod normal trebuie pus antigelul recomandat de producator (G12 in cazul meu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate un pic off-topic: daca cu motorul cald (indicatorul termometrului la 90 grd.) limita antigelului este cu un pic peste nivelul de max, e ceva de rau?

Mi-a tremurat un pic mina cind am completat :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu scrie nici un G pe recipient.Specifiicatille despre acest antigel le-am gasit pe site omvro.ro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Se poate folosi si TL-VW 774C?In manualul masinii spune ca ar trebui sa folosesc G11 cu specificatia TL-VW 774B.Acest TL-VW 774C l-am gasit la OMV si are culoare verde-albastrui,cum este si G11.

Probabil ca este bun daca indeplineste acea specificatie. Dar eu, asa cum am spus si mai sus, as vota cu G12.
Stie cineva de vreo diferenta dpv al antigelului la motoarele MK2 TD vs D vs benzina
Dupa cate stiu nu prea sunt diferente dar nu pot generaliza la toate motoarele VW. Concret, pentru motorul tau, recomandarea de mai sus este cea mai potrivita.
Poate un pic off-topic: daca cu motorul cald (indicatorul termometrului la 90 grd.) limita antigelului este cu un pic peste nivelul de max, e ceva de rau?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Valentin: cu motorul rece este intre min. si max. Multumesc mult pentru raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Valentin

Multumesc si eu de raspuns. Trec pe G12. Sa vedem ce gasim prin

pravalii....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am luat antigel Aral Silikatfrei G12 (de la Augsburg, 193.000 ROL/L). Interesant ca era exact la acelasi pret cu Aral G11. Mai am si o solutie de flush asa ca in week-end fac operatiunea... golesc antigelul vechi, fac un flush, multa apa la clatit + putin aer comprimat, sa fiu sigur ca scap de intreg "trecutul"... si trec pe G12 - la concentratie 1:1 rezista la -40 gradutze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

777, Atentie! Daca nu cunosti tipul antigelului pe care il ai, mai bine schimba-l pe tot. G12 nu poate fi amestecat decat tot cu G12 (mi se pare ca merge si cu G11)
Stiu ca e G12. Dar intre timp am verificat si are punctul de inghet la -23 de grade. Asa ca nu imi mai bat capul cu el.

Ma gandesc doar sa mai completez putin peste, fiindca e cu vreo 3-4 mm sub minim.

777, ce Mondeo ai avut si ce probleme ai avut cu el ?

Am avut un Mondeo 1,8 TD din '95. Si i-am schimbat aproape totul pe dedesubt (bucsarai fata + spate, pivoti, etc ... + esapament de la catalizator pana in spate, inclusiv flexibilul). Ar fi trebuit sa schimb si telescoapele (alea de pe spate au inceput sa bata urat), dar nu am mai avut nervi.

Problemele au inceput dupa ce masina a implinit aproximativ un an (si vreo 40-50.000 km) de Romania (nr total de km atunci era cam 200.000).

Iar incepand din Noiembrie, cand inca nu era frig a inceput sa faca figuri si la pornire .... Si nimeni nu stia sa-i dea de cap.

Foarte slabe masinile. Si partea de dedesubuturi si parte de injectie (despre probleme cu pompa de injectie am auzit la mai multi). In fine. Ma bucur ca s-a terminat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@777 | off-topic: noi avem 4 Mondeo (1.8 benz., an prod. ~2002)... ei bine, primele doua dintre ele care au ajuns la 80.000 - 100.000 km au avut probleme majore la sist. franare spate - rezolvat prin inlocuirea completa a etrierelor (sa mai precizez ca unul costa aproape 500 EUR?!). Acum astept cu inima stransa :-( sa ajunga si urmatoarele doua la kilometrajul sus-amintit... si cand ma gandesc ca eu mi-am transferat pe Mk2 o punte spate completa (deci si etriere) de GTI (care a zacut nemiscata vreme indelungata, masina fiind lovita), fiind nevoit sa schimb strict placutele... nu se mai fac - astazi - masinile de alta-data

end/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am luat un bidon de 1 litru de G12 din care am folosit vreo 300 ml. Daca e cineva interesat de restul sa imi dea un PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, iaca ce-am facut in week-end...

Am desfacut furtunul de la radiator (spre pompa de apa) si am golit instalatia. Am lasat sa se raceasca motorul, am bagat un furtun cu apa curenta in vasul de expansiune si am lasat sa se clateasca instalatia. Am pus la loc furtunul de la radiator, am bagat o solutie de flush si am lasat motorul sa mearga ~30 min. Iar am desfacut instalatia si clatit la greu.

In cele din urma, am "sigilat" instalatia si am bagat Aral G12 concentratie 1:1 (-40 grade). Am pornit motorul, s-a deschis termostatul, s-a aerisit s.a.m.d. Toate bune si frumoase.

Dar a ramas un mare mister - instalatia a luat doar 3 litri de antigel preparat. Nu e cam putin? Mie asa mi se pare! Precizez ca pe tot parcursul operatiunii levierul ptr. reglarea temperaturii din habitaclu a fost pe cald, la max.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam putin. Desi motorul meu e diesel, diferenta nu cred ca e asa de mare. La mine are 6L instalatia de racire. Pe verificate, asta vara cand mi s-a spart un furtun de la pompa de apa. :)

Nu conteaza pozitia levierului. La Golf II, tot timpul circula apa si prin caloriferul de interior. Levierul acela dirijeaza aerul prin calorifer (cald) sau direct in habitaclu (rece).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, 3 l mi s-au parut ingrijorator de putin. Are cineva idee ce a putut merge aiurea? :-(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@elikratos

Dupa manual, capacitatea instalatiei de racire la D / TD este de 6,5L

Ceva s-a intimplat la tine, nu-i normal doar 3L.

Cred ca motivul precis este mai greu de spus .

Eu as desface pe portiuni circuitul si as verifica pe bucati daca nu

este infundat undeva.

Asta pentru ca cel mai probabil , daca ai avut multe gunoaie,

poate flush-ul n-a reusit decit sa colecteze si sa ti le

stringa intr-un singur loc, infundind portiunea respectiva,

probabil mai delicata ( unghi la 90grade, gituire , etc ).

Eu am patit-o initial, cind am luat masina, cu radiator infundat - chiar

in coltul de jos undeeste termocupla. Atunci si la mine lua doar

aprox.4L, restul era bine mersi in radiator si nu se scurgea.

Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am avut si eu o problema asemanatoare la un Passat din 88. Incearca si ce iti spun eu acum : ia furtunul de vasul de expansiune sau de la radiator sau alt furtun pune "botul" pe el si sufla pana iti ies ochii :) . Poti sa incerci si cu un compresor de roti, dar ATENTIE daca e infundat undeva nu-l lasa sa faca presiune mare. Poti sa strici radiatorul masinii sau cel de caldura. In tot acest timp furtunul de jos de la radiator trebuie sa-l scoti ca sa poata sa iasa aerul sau apa care a mai ramas. In felul asta eu am scos intotdeauna toata apa din instalatie, iar daca a fost infundat mi-am dat imediat seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@eliktratos: am urmarit procedura descrisa de tine, dar n-am intzeles unde ai eliminat toata apa cu care ai clatit. Posibil ca o parte din apa de clatit pe care ai bagat-o cu presiune (cred) sa fi ramas inauntru si ai completat cu antigel diferentza. Cam multa totusi sa fi ramas. Mai e ceva nasol, daca ai bagat apa curenta cu furtunul pe tzeava mai vin diverse chestii, sa nu fi infundat ceva ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@elikratos: Prin constructie, la motorul meu nu pot goli toata instalatia de antigel decat daca o fac cu un aspirator/compresor. Asta deoarece furtunul de la radiator (de unde golesc instalatia) este situat ceva mai sus decat o parte din instalatie. Astfel imi raman si mie 2-3 l de antigel vechi in blocul motor. Vezi sa nu fie si la tine aceeasi situatie.

P.S. instalatia ta are 6 l

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateva ganduri in legatura cu problema mea:

@redeagle: cand spui furtunul de la vasul de expansiune te referi la cel de retur?

@viorel c: de mai mult timp ma tot intreb daca nu cumva este ceva necurat cu radiatorul. Ideea este ca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faza cu acul de la temp e ok, la fel imi face si mie, cupleaza intre mijloc si urmatoarea gradatie.

Faza nasoala e ca se poate sa fi facut schimbul cu termostatul pe inchis. Era fierbinte apa cand ai golit instalatia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat putea fi de fierbinte, spune si tu... sigur nu erau 85 grade C (cand incepe sa deschida dracia) :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat putea fi de fierbinte, spune si tu... sigur nu erau 85 grade C (cand incepe sa deschida dracia) :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci ai fi putut sa desfaci si termostatul, ca sigur in circuitul pana la el era apa, zic si io...:lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!