Jump to content

Schimb antigel


777
 Share

Postare recomandată

Ce ti-a recomandat sfatuitorul ala este ridicol si aberant in acelasi timp. Fereste-te de pareri neregasite in manualele de intretinere, ca poti face mult mai mult rau decat binele inchipuit de tine.

Concentratia de 50% se poate depasi doar in conditii extreme de clima, cu temp foarte scazute. Doar atat. Concentratie prea mare a antigelului inseamna capacitate de racire mult mai scazuta vara. Antigelul are sub 25% din conductivitatea termica a apei, tu iti dai seama ce recomanzi acolo?

Iar apa de la robinet face parte aproape din aceeasi categorie de sfaturi potrivite si bine argumentate. Oare ce are in plus apa de la robinet care ar putea afecta instalatia de racire si punctul de fierbere al amestecului?

Parerea mea: schimba-ti sfatuitorul, ca e habarnist

Cati litri de antigel merg intr-un G4?

In jur de 6 litri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Asa mi s-a parut si mie, insa omul parea convins de ceea ce zice. O sa mai scot din lichid si o sa mai pun macar jumatate de litru de apa. Am impresia ca antigelul ala venise deja diluat pentru cazuri extreme de ger cum zici si tu, iar litrul de apa pe care l-am mai bagat probabil ca l-a adus la concentratia recomandata pentru clima noastra. Sincer, nu-mi pornesc ventilatoarele intr-o veselie si circul prin Bucuresti, deci nu e asa concentrat lichidul.

Antigelul era de la Unix si a venit la sticle de 1L, nu stiu daca exista si varianta diluata cum am presupus eu. De fapt o sa ma uit ca am o sticla pe-acasa. Pe una din ele parca scria ceva de "Aluprotect" sau ceva asemanator...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei, vezi ca pornitul ventilatoarelor nu are legatura cu concentratia. Adica daca amestecul este mai concentrat, spre exemplu, 100% antigel, fara apa, nu inseamna ca ventilatoarele vor functiona mai mult decat in cazul in care concentratia este optima. Ba cred ca e chiar invers. Inseamna doar ca in momentele de sarcina maxima a motorului, cand acesta se incalzeste excesiv, antigelul nu reuseste sa preia suficient de repede caldura din blocul motor.

Nu stiu cat de multa "teorie" este in ceea ce zic, ca nu asta este specialitatea mea, dar avand in vedere conductivitatea termica a antigelulului pur, care este de vreo 4 ori mai mica decat a apei, eu as avea mare grija in locul tau, mai ales la o masina pe benzina. Cum spuneam, nu sunt specialist si din acest motiv incerc sa respect in primul rand ce scrie in manual si nu prea iau in seama opiniile carpacilor de pe la noi. Iar in manual scrie ca nu trebuie depasita concentratia 40-60% deoarece rezistenta la inghet si fierbere are grav de suferit. Iar peste 50% doar in tarile mai reci. De ce sa ma complic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

7 ani de functionare cu g12. o singura data completat cu putin g12+.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Intr-un motor AVU/BFQ cati litri de antigel/apa intra? Cum golesc toata instalatia si pun noul antigel? Sa presupun ca pun 3 litri antigel si 3 apa distilata? Am inteles bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, ai inteles bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

G11 se schimba la 1 an

G12 si G12+ se schimba la 3 ani

G12++ se schimba la 3-5 ani

G12 nu se poate amesteca cu G11 dar poate fi amestecat cu G12+ si G12++

G12+ poate fi amestecat cu G11 si G12++

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde scoți termenele alea de schimbare?

Sent from my S500 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termenele corecte de schimbare se gasesc in manualul de exploatare al masinii. Ce ai scris tu mai sus este fals

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Astazi de dimineata, (-3 grade), mi s-a aprins un martor in bord .... "Check coolant level". Am lasat masina sa functioneze 3-4 minute am oprit-o  si am repornit, martorul nu s-a mai aprins. 

Este adevarat ca de cand am ridicat masina in vara, am observat nivelul de antigel sub minim, probabil cu temperaturile de acum mai scazute, s-a contractat si a scazut mai mult.

As vrea sa completez dar nu am gasit in manualul masinii ce tip de antigel sa folosesc, din ce am citit aici ar fi G12.Prin magazine am vazut G48, G30, G12 si unele galbene fara marcaj. M-am orientat dupa culoarea celui existent asa ca am luat G12 rosu dar am o reticenta. Vad ca asta rosu are punctul de congelare max -30 grade C

Orice sfat este binevenit !

i-FFcH69j.jpg

i-ZMQCs7Z.jpgi-WBqwJDt.jpg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina e cea din semnatura, recomand din tot sufletul G13 original, se gaseste fara probleme nu doar la dealer ci si la emag sau alte magazine online.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de preferat doar G13 , G12++ combinat 50-50% cu apa distilata, original sau Hepu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
în urmă cu 2 ore, aureliandan a scris:

probabil cu temperaturile de acum mai scazute, s-a contractat si a scazut mai mult.

Sau nu!

La cat antigel ai lipsa acolo, sigur pierde pe undeva. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi, bine ca nu am apucat sa pun.

Este posibil sa fie scapari pe undeva dar cam asa era nivelul de cand am luat-o de la dealer in iunie, ultima oara cand m-am uitat, prin septembrie, parca era cu  3-4 mm mai sus, oricum era cu mult sub minim dar nu am avut nici un martor aprins la bord. Prima oara s-a intamplat cand a fost temperatura de vreo -3 grade. Daca motorul merge 3-5 min, opresc si repornesc, martorul nu mai apare. Acum am cam 12.500 Km.As fi mers la dealer sa completez dar zilele astea nu lucreaza nimeni.

Par sa fie identice. Sunt OK ? Tnx!

https://www.emag.ro/antigel/brand/vw/c?ref=bc

https://www.emag.ro/antigel/brand/vw-audi-skoda-seat/c?ref=bc

Pentru acestea nu vad indicatii pe cutie, se pot folosi pentru completat asa cum sunt sau sunt solutii concentrate si trebuie diluate ?

Modificat de aureliandan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt OK!

Antigel putin pina la prima revizie mare e ceva comun la MQB, asa a fost si la mine si la mai multi, dupa completare nu a mai scazut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Si la mine (Karoq 1.5) am vazut ca nivelul de antigel e sub minim. M-am uitat pe borcan si spune G13. Intrebarea este: trebuie sa il diluez sau pun direct concentrat (pentru temperaturile actuale din Romania)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice antigel trebuie diluat în conformitate cu instrucţiunile de pe etichetă. Pus concentrat are calităţi de răcire mai slabe şi nici nu înseamnă că se va congela la temperaturi mai scăzute. Plus că în România temperaturile actuale nu sunt chiar aşa de scăzute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salutare, am facut si eu revizia la al meu Passat (2.0 CBAC) si dintr-un exces de zel, mecanicul a turnat antigel albastru G11 peste antigelul G12 din instalatie (era pe minim, si a completat pana la maxim).  Stiu ca nu se recomanda combinarea celor 2 tipuri de antigel motiv pentru care sunt putin ingrijorat pentru ca ma asteapta un drum de vreo 3500 de km. Ar trebui sa imi fac griji? Este cantitatea adaugata neglijabila sau este suficienta pentru a strica proprietatile antgelului si a produce cine stie ce probleme? Multumesc ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G11 fiind un antigel cu mult compatibil motoarelor care au blocul din fonta/castiron/ forjat alezat dar nu din aluminiu ca al tau... in timp culoarea din vas din brun/maro va devenii neagra, furtunele pot plesnii oricand, caloriferul de caldura fiind primul afectat ( caldura in masina l..a), termoflotul va fii un adevarat dezastru sa-l inlocuiesti, termostatul/termostatele se vor bloca... in 3-4 ani antigelul fiind oricum vechi va sapa incet atat in chiulasa cat si in bloc, rezultat final alta masina pentru doar 45 lei/l cel mai scump antigel posibil marca hepu g12 sau g12+... oh ce hate imi iau ''ca bah', merge cu orice pana la urma'', la o troaca de masina da!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns. Deci chiar si o cantitate relativ mica (300 ml) la volumul total de antigel (6L) poate provoca astfel de pagube?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

atat de putin nu are niciun efect. 

 

dar incearca sa completezi cu ce trebuie data viitoare

 

ca INFO : G13 a fost inlocuit deja de VAG de la inceputul anului cu G12EVO

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!