Jump to content

Schimb antigel


777
 Share

Postare recomandată

Poate sa-mi spuna si mie cineva cam la ce perioada de timp trebuie schimbat antigelul?

Nu de alta, dar vara asta masina mi-a implinit 4 ani si e prima iarna a ei la mine in fata blocului ...

Nr de km-ii are vreo influenta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu ( ce-i drept la alte masini ... Daewoo) in cartile de service scrie ca acesta nu se schimba si doar se completeaza ... sa fie altfel la VAG? Oricum daca vrei sa il schimbi si iti permiti fa-o ca nu are ce sa fie rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranta se schimba, dar nu mai stiu la ce interval. Eu l-am schimbat anul trecut. ATENTIE ce antigel pui in loc (tipul este specificat pe vasul de expansiune, de obicei G12).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul de racire G12 nu necesita schimbare atita timp cit circuitul de racire este etans. In manualul de service nu se specifica nici-un interval de schimp pentru acesta.

BogMV are dreptate, doi ani pentru lichidul de frina, pentru antigel - timp nelimitat sau mai bine spus nespecificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am mai uitat o data si, intr-adevar, nu se specifica nici un interval de schimb al antigelului. Multumesc pentru corectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anumite branduri de antigel specifica pe cutie un 5 ani / 250.000 km... suficient, as spune...

In alta ordine de idei... vreau si eu sa imi schimb antigelul (am luat Glacelf de la ELF) si ma intreb cum o voi face... nu ma incurca termostatul? Adica - daca sta inchis, nu cumva impiedica (cel putin o parte) antigelul sa se scurga? Secundo, faptul ca eu golesc instalatia desfacand furtunul de dupa pompa de apa este OK? Si - in al treilea rand - la golire trebuie sa fie cuplat si circuitul de incalzire a habitaclului sau nu conteaza?

Multumesc ptr. sfaturi... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In concluzie, eu unul o sa merg la ceva service (aici, daca e cineva din Timisoara care poate sa-mi recomande ceva, do so, pentru ca eu unul sunt tare dezamagit de orasul asta la capitolul "service auto" - prefer sa bat drumul pana in Cluj. exceptie VW Autoclub, dar nu cred ca o verificare de punct de inghet merita sa mergi la reprezentanta ...). Dar sa revin ..... Eu unul ma gandeam sa ma duc la un service sa verifice punctul de inghet si daca e in regula e OK, altfel o sa iau masuri (il schimb :D).

Anumite branduri de antigel specifica pe cutie un 5 ani / 250.000 km... suficient, as spune...

Eu am bagat Agip in masina ce am avut-o inainte (Ford Mondeo :-( :D :-( iachhh .... ce cosmar ....) si specifica pe bidon 4 ani ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

777, Atentie! Daca nu cunosti tipul antigelului pe care il ai, mai bine schimba-l pe tot. G12 nu poate fi amestecat decat tot cu G12 (mi se pare ca merge si cu G11)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreau si eu sa imi schimb antigelul (am luat Glacelf de la ELF) si ma intreb cum o voi face... nu ma incurca termostatul? Adica - daca sta inchis, nu cumva impiedica (cel putin o parte) antigelul sa se scurga?
Nu are de ce sa te incurce termostatul. Furtunul este suficient de gros ca locul antigelului sa poata fi luat de aer.
Secundo, faptul ca eu golesc instalatia desfacand furtunul de dupa pompa de apa este OK?
Nu stiu cum e la G II dar la mine nu se umbla la acel furtun ci la cel din partea de jos a radiatorului. In acest fel nu prea ai cum sa scoti tot lichidul din instalatie fara aspirator. Daca poti ajunge la pompa de apa cred ca vei putea scoate tot lichidul...
Si - in al treilea rand - la golire trebuie sa fie cuplat si circuitul de incalzire a habitaclului sau nu conteaza?

Aici nu prea inteleg. Cum il cuplezi? Nu e tot timpul cuplat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Antigelul se schimba cand te duci la service si iti verifica densitatea...daca e mica, adaugi, daca e prea mica, golesti si reumpli cu antigel pentru radiatoare din ALUMINIU. Marca buna e ARAL. Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am luat Glacelf (ELF, etil-glicol, aditivare organica), facut in Belgia si cu aproape o suta de mii mai ieftin decat ARAL / CASTROL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vlad, nu orice antigel "pentru radiatoare din aluminiu" este recomandat. Si Dacia are radiatorul din aluminiu si foloseste antigel verde.

Pot aparea probleme din cauza aditivilor diferiti daca folosesti alt antigel. In manual scrie clar tipul de antigel (G12 violet sau rosu) si nu se amesteca decat tot cu G12.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte corect, am vrut sa specific ca e antigel rosu ca la dacie, dar am crezut ca o sa rada lumea de mine! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Mk2-ul meu tot G12 trebuie sa bag? In manualul pe care il am nu am gasit nici o specificatie... :-(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Golful tau poti folosi G11 (verde), G12 (rosu) sau G12+(violet). VW recomanda sa folosesti G12+. Orice ai folosi, uita-te pe eticheta sa fie certificarile mai sus amintite. Nu e nici o problema daca ai in intalatie G11 si completezi cu G12 sau G12+.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am peste 2 ani cu Fabia mea, dar in decembrie anul trecut am avut probleme cu lichidul care "disparea". L-am completat mereu cu apa distilata, iar ulterior am dus-o in service. Dupa 2 reparatii (ca deh, era in garantie) au rezolvat-o, insa nu sunt sigur ca au si inlocuit antigelul asa incat e posibil ca acum sa se fi subtiat rau...

Unde se poate controla densitatea si cam cat costa? Ar fi trebuit sa o faca la revizia de 2 ani? Ce antigel merge la Fabia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@charisman: Antigel G12PLUS (culoare mov) conform specificatiei TL-VW774F; densitatea se poate verifica la orice service care este dotat cu un densimetru... si stiu sa-l foloseasca! Am vazut la Aviamotors - Militari...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un test de baterie si de antigel se poate face :)... mergand pe kiselef, se face la dreapta la ultima intersectie inainte de piata victoriei si e pe stanga imediat o casa si scrie mare ceva :D de baterii iar pe dreapta e o sectie de politie. Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nici o problema daca ai in intalatie G11 si completezi cu G12 sau G12+.

Din ceea ce am reusit sa citesc pe net (forums.vwvortex.com), se pare ca este o problema - chiar mare - daca amesteci G11 cu G12(+). Alte pareri?

Inca ceva - cand a trecut de la G11 la G12, VW a argumentat ca G11 ataca aluminiul chiuloasei (desi sunt voci care spun ca e vraja si ca de fapt inhibitorii de coroziune ai G11 nu "straluceau"). Vin cu o intrebare cam stupida - la 1.8 8v i Kat 90CP, chiulasa este sau nu din aluminiu (stiu ca la GTI este, da' la mine...)?

De asemenea, imi puteti numi niste branduri/produse care sa fie conforme cu G-urile astea? In afara de ARAL... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la VW citire pentru motorul tau RP (nu stiu ce inseamna Kat):

Some vehicles are filled with coolant additive -G 12- (red). If coolant additive must be topped-up, use only coolant additive -G 12- according to TL VW 774 F (purple). Coolant additive -G 12- (purple) may be mixed with coolant additive -G 12- (red).

Some vehicles are filled with coolant additive -G 11- (green). If coolant additive must be topped-up, use only coolant additive -G 12- according to TL VW 774 F (purple). Coolant additive -G 12 (purple) may be mixed with coolant additive -G 11- (green).

Pentru motorul meu (aluminiu):
Nach M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!