Jump to content

Caraie planetarele


AdiF
 Share

Postare recomandată

Io am gasit numai capul de planetara (producator GKN) la 416 lei... Mi se pare super exagerat :(

Alte variante ati mai gasit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 703
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    107

  • Executron

    22

  • valioglu

    20

  • lupo_bv

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

cosmine, as merge pe glentzer, stiu de marca de cand eram copil...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca sant bune Glentzer, dar avand in vedere ca nu ma dau banii afara din casa, parca-mi face cu ochiul ala Ruville, mai ales dupa ce am vazut ce site onorabil au.

Sa nu va zic ca in alta parte mi-au oferit ceva kit italian la 290 de lei. :question:

LE: Tocmai am aflat de la un prieten ca si-a montat de-ala Ruville, si cand vireaza la maxim, caraie putin. Deci cred ca voi asculta si sfatul doctorului :icon_thumright:, si-o sa merg pe Glentzer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au adus, si am cumparat set cap planetara Meiler

Modificat de Wolfu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am schimbat burduful la planetara dreapta fara sa demontez pivotii sau planetara din cutie. Intai am desfacut surubul de 17, apoi am ridicat masina pe cric, l-am pus pe fratemiu sa ia stanga maxim de volan si planetara iese impingand putin in capul ei si tragand in acelasi timp spre stanga. La o prima impresie pare ca nu merge scoasa, dar e loc la fix :Driver:

In rest, numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu fiind sub masina, aveam cam urmatoarea vedere. (rog a-mi scuza stangacia in manuirea mouse-ului). Deci stateam cu capul cam sub cutia de viteze si priveam catre roata dreapta. Mentionez ca am scos initial bratul de directie, ceea ce mi-a dat posibilitatea sa "supravirez" catre stanga (mai mult decat se poate in mod normal) si tot nu a iesit planetara din cauza etrierului... Pe care ulterior l-am scos si pe acela, si tot nu a mers. D-aia intreb Radu Gica: conform schitei mele inspre ce parte ziceai ca ai scos planetara? (mentionez ca am tras maxim planetara catre cutie initial, dar tot nu a mers in nici un fel...)

post-13662-1206964368_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu imi dau seama cum sa explic pe schita, dar pentru planetara dreapta, cu masina pe cric, pui pe cineva sa ia maxim stanga, impingi in capul de planetara cat permite, iar apoi tragi de ea spre spatele masinii (scuze de exprimare dar cred ca asta vroiai sa aflii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt de parere ca cea mai civilizata si eleganta metoda de a schimba capul de planetara (partea catre roata) este sa o dai jos cu totul de pe masina. Mai ales ca la mine planetara are gaura in zona canelurilor deci degeaba se incearca depresarea capului cu surubul. Acum, despre partea cu bratele suspensiei cred ca cel mai bine e sa nu incerci sa le desfaci pentru ca cele inferioare sunt presate in portfuzeta, iar cele superioare sunt stranse de un surub care nu vrea sa iasa de obicei. Deci dacat sa le lovesti cu ciocanul :) mai bine desfaci suruburile de la cutie.Singura chestie ar fi surubul care o strange in portfuzeta, despre care nu sunt convins ca trebuie inlocuit, dar altfel de ce ar fi livrat in setul de reparatie (ca doar nu se livreaza niciodata piesa cu scula de schimbat).

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de cand am inlocuit burdufele s-a unit tredul meu cu altul asa ca la inceput se spune ca desfaci planetara din cutie, pe atunci am tipat in disperare sa aflu cum se desface (nici eu nu as fi vrut sa bat in pivoti) si toti mi-au recomandat sa desfac pivotii iar cativa au spus ca tre sa dau ciocane in capul planetarei sa treaca peste siguranta, am desfacut pivotii superiori (nu recomand decat daca vreti sa ma razbunati pe masina) so am folosit surubul pe post de extractor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte frumos si mai ales bine ai povestit Cosmin, iti multumesc ptr ca trebuie sa ma apuc si eu sa le schimb.

P. S. Este cineva din Ploiesti care este dispus sa ma ajute.....eventual si contra cost daca e...

Modificat de c o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu am batai in cutia de viteza cand si cand ...cei de la services au spus ca este capul planetarei care intra in cutia de viteze .

Se poate asa ceva ?

2 capede de planetara 1140Roni cu TVA la vw cu tot cu manopara au spus ca este 1480Roni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Sa nu crezi porcaria asta. Au marfa pe stoc si trebuie vanduta. Alea nu se duc niciodata.

De unde stii ca e in cutie, si nu la roata? Zgomotul se poate transmite. Face doar in curbe cand o accelerezi si ai o anumita inclinatie a rotii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate au pus mana si au pipait...si are joc acolo!nu merge?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Nu exista asa ceva. Orice au pipait, alea nu bat. Doar daca le-a desfacut vreun curios si a pierdut ceva bile ace din tripoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au urcat masina sus si au miscat de roti si intradevar se auvea un cloncanit in partea dinspre cutie , problema este ca face cand si cand eu le-am spus ca poate sa fie din cutie dar ei ca nu mai mult ca sigur capetele de planetara .

Stiu ca se duc foarte greu capetele dar ce sa fac , in curba nu imi face nimik , fenomenul il patesc dupa o franare mai grusca sau se simte pe drum cu denivelari , la roata nu cred ca este nimik ...loviturile se simt tare in cutia de viteze (automata)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Sa nu fie ceva din cutie... :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am crezut si eu ca este din cutie dar ei spun ca , cutia nu are nimik merge si schimba excelent ...nu stiu ce sa mai zic , luni merg la vw sa imi schimbe capetele de planetara , le-am cerut garantzie ca daca nu sunt acelea nu le platesc si au fost deacord .

Sa vedem o sa va tin la curent si multumesc de sfaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata a rezolvat problema erau capetele de planetara care intra in cutia de viteze le-am schimbat pe ambele pret final 1438Roni la Tess .Garantie 2 ani .

Sper sa nu mai am probleme:)

O zi placuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1438 de roni ?? cu bani astia schimbai planetarele cu totu sa mor eu !!

ideeea e in felu urmator: la capul de planetare, in momentul in care apare joc din diverse cauze, trancane la viraj maxim. Se mai poate diagnostica si manual.

Referitor la producatori GKN - super firma. Au cazut la mine dupa 50 000 km. Cauza?? Schimbasem numai capul de la roata nu si cel de la cutie am cumparat toate 4 capetele, cele mai ordinare existente pe piata, parca sub 100 ron bucata si am facut vreo 100 000 km fara probleme. Deci cand schimbati un cap fie la roata fie la cutie e bine de schimbat si perechea lui. Logica: forta dinspre roti e preluata doar de capul nou care ajunge foarte repede ca perechea lui si apar jocuri oricat de bun ar fi capul respectiv !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 600 km facutzi cu piesele de vw originale am constatat ca am iarasi batai in cutia de viteze la hopuri ....nu stiu ce naiba o sa fac , maine merg la ei la reprezentantza caci am garantie si sa vad ce vor spune dragii de ei .

Oare o sa termin vreodata cu necazurile astea .

Ce pot sa spun este ca sint trist din ce in ce mai tare cand aud de vw , oare nu au oameni capabili sau nu sunt seriosi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa zic: ti-am spus eu :Driver: , dar tare inclin sa cred ca am avut dreptate :icon_thumright:

Eu si nici mecanici pe care ii cunosc n-am auzit niciodata de tripoda uzata. Nici burduf la tripoda uzat.

Ce se uzeaza, e doar capatul de la roata, sau vreun rulment - tot de la roata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu eram sa iau plasa la fel.

Initial am schimbat un cap de planetara pe dreapta, cel dinspre roata. Zgomotele s-au atenuat dar nu au disparut. Eram gata-gata sa schimb la aceeasi planetara si partea dinspre cutie.

La fel cum a spus cosmin logica nu ma lasa sa-l schimb cu toate ca acustic aveam impresia ca el este de vina. Mai mult la risc am zis ca mai bine inlocuiesc si capatul dinspre roata de pe cealalta parte (stanga). Intradevar asta era cauza, batea si stanga. Zgomotul e tare inselator. La o Dacie si daca eram crita de beat ghiceam care si ce bate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fratilor o planetare cand e dusa joaca fie cai cap rota cutie tripoda sau intermediara cand o ridici pe ramapa nai cum sa nuti dai sema daca e planetara sau nu !aia nus mecanici !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1438 de roni ?? cu bani astia schimbai planetarele cu totu sa mor eu !!

ideeea e in felu urmator: la capul de planetare, in momentul in care apare joc din diverse cauze, trancane la viraj maxim. Se mai poate diagnostica si manual.

Referitor la producatori GKN - super firma. Au cazut la mine dupa 50 000 km. Cauza?? Schimbasem numai capul de la roata nu si cel de la cutie am cumparat toate 4 capetele, cele mai ordinare existente pe piata, parca sub 100 ron bucata si am facut vreo 100 000 km fara probleme. Deci cand schimbati un cap fie la roata fie la cutie e bine de schimbat si perechea lui. Logica: forta dinspre roti e preluata doar de capul nou care ajunge foarte repede ca perechea lui si apar jocuri oricat de bun ar fi capul respectiv !

Imi pare rau ca te contrazic, dar nu este adevarat. In primul rand planetara poate face zgomot fara sa fie virata la maxima roata, uneori chiar la denivelari mai ample rontaie. In al doilea rand nu se schimba ambele articulatii de pe un ax planetar daca este uzata una dintre ele. Adica vreau sa spun ca cel de la cutie tine mai mult decat masina, nu cunosc pe cineva sa fi avut probleme cu el, indiferent cat de distrus era cel de la roata sau de cate ori a fost schimbat. Cel de la cutie poate fi dimensionat corespunzator de producator, ca nu se afla intre bratele suspensiei, nu se "indoaie" aproape de loc la viraje, nu se prea sparge burduful etc.

Ai dreptate in ceea ce priveste diagnosticarea, pe rampa se observa imediat articulatia planetarei cu joc, fie ca este de la cutie sau roata, cu amendamentul ca cea dinspre cutie nu bate niciodata, decat daca s-a spart o rola sau ceva asemanator. Cum a spus si Cosmin tripoda uzata la partea dinspre cutie nu exista (mai corect spus articulatie ca la roata nu e tripoda, e o articulatie cu bile).

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 2500Romi cheltuiti am ajuns din nou in services cu aceleasi batai in ctutie si la insistentzele mele au schimbat si maponul motorului sau suport cum se numeste cel de dedesuptul filtrului de aer !

Si am 4 zile de cand merg cu masina si nu a mai batut nimik in cutie .

Deci cei care avetzi neplacuta surpriza sa patiti ca mine (adica la accelerare batai in cutia de viteze la schimbator la refer) , sa nu va grabitzi si nici sa va luati dupa altii ca este una sau alta controlati tamponul motorului

la mie asta a fost .

dupa ce am fost si nu glumesc de 5 ori in services VW Brasov sa o controleze

Sper sa avetzi cat mau multi km fara incidente !!

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!