Jump to content

Caraie planetarele


AdiF
 Share

Postare recomandată

salutare. pe care intereseaza, si eu am batai de rupere la planetare. am cautat cele mai de "criza" preturi si am gasit o firma din arad "noris automotive" la care am gasit cu 298 lei set capete planetara(stg+dr). care sunt super ok.

bafta tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 703
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    107

  • Executron

    22

  • valioglu

    20

  • lupo_bv

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

unde in arad ?

apropo nu stie careva ? am schimbat ieri un burduf de planetara pe stanga si acuma trage f tare directia spre stanga :icon_thumright:

planetara a fost scoasa cu totul din cutie !

tre sa fac iar geometria ?

Modificat de C o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-au demontat fuzeta de pe brate si capatul de bara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu , doar planetara a fost scoasa din cutie

iar dupa ce a fost data jos , capatul de planetara dinspre roata a fost scos si schimbat burduful .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal nu are de ce sa-ti traga stanga...

Nu cumva e mai moale roata din stanga?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

va salut dragi colegi.Am o problema cu planetara drepta , am accelerat mai tare intr-o curba eram cu a 2-a si dintr-o data lipsa putere si un mic uruit , mentionez ca nu ma auzit ceva gen torsc sau mai stiu io ce datorita muzici din masina , am iesit din curba si am tras pe dreapta din inertie pentru ca masina nu mai putea inainta.Initial am crezut ca e cutia pt ca auzisem acel uruit dar intra in viteza normal si traba asta se intampla la in toate 6 viteze.Am bagat in treapta 1 frana de mana trasa si ma dau jos si virez stanga ma uit la planetara statea pe loc virez drepta cand ma uit la planetara capul planetarei inclusiv burduful stateau pe loc si se invartea axul acela in capul planetarei.M-a tractat un prieten pana acasa si urmeaza sa merg la mecanic cu ia.Intrebarea mea este urmatoarea ce s-o fi intamplat s-o fi rupt sau a iesit din capul planetare petnru ca se vede oarecum intins burduful planetarei respective.Mentionez ca , capul acestei planetare a fost dat jos in urma cu~ 2500cm pt inlocuirea burdufului. Eu tind sa cred ca este rupt acel ax drept urmare intreb aici daca se gaseste acel ax pt ca planetare era ok , capul nu batea deloc..astept parerile voastre.multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am demontat azi planetara si nu este rupta este iesit afara din cauza mecanicului care nu a folosit siguranta noua din kit a pus-o tot pe cea veche.

Ma intereseaza daca se gaseste siguranta separat rog pe cineva sa ma ajute uc un cod pt ea.Este vorba de siguranta care sta montata pe axul planetarei si tine capul planetarei . pun o poza cu ia, mentionez ca este a mea si este distrusa.Am nevoie de 2-3 pt ca la montaj posibil sa se strice si sa am de rezerva.

030220102338.th.jpg

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt disperat, sau sa zic asa mai mult exasperat si imi sta pur si simplu pe creier. De ce? pt ca nu stiu ce este si nici nu-i dau de cap.

Masina din semnatura, fata dreapta.

Simptomele se prezinta astfel: cand iau curba stanga (cand se accelereaza) la o rotire egala saumai mare de 180 grade a volanului se aude un zgomot infernal care se aude chiar si de la 50m. Cand iau curba in intersectie toata lumea se uita la mine (imi este si rusine sa mai iau curba stanga cateodata lol ;)). Zgomotul nu este specific de carait car-car-car. Zgomotul se prezinta ca si cum agata ceva dar nu tot timpul, are o "zona" in care face tot timpul, este un zgomot subtire, de harjait, ca si o zgarietura dintre 2 metale, mai exact otel pe otel?(frecventa inalta oricum). Planetara (GKN) am schimbat-o acum ~40 zile, nu caraie i-am luat sfatulurile lui Cosmin in considerare (viraj maxim rar si atunci cand este 100% nevoie accelerare cat mai usoara, gropi evitate etc).

Burduful nu'l am spart, planetara este "noua" si am fost foarte prudent cu ea, totusi acesta nebunie a inceput de cand mi-a fost schimbat un burduf aceeasi parte acum 90 zile (a fost data jos fuzeta si amortizorul din cauza unei complicatii, mai exact un surub s-a rupt la ambele capete si a fost nevoie de interventia chirurgicala a unui strungar pt al scoate:D"). Am zis ca este planetara atunci si am ignorat acest zgomot pana am schimbat-o.

Am dat roata jos de nenumarate ori si eu si vreo 4 mecanici la care am fost, am dat si discul jos, m-am uitat peste tot sa vad daca exista urme datorate acestui zgomot "de agatat/zgariat" dar fara folos. Nu este scutul, nu sunt placutele de frana, nu sunt etrierii.

Mai nou de azi mi se aude si in linie dreapta, tot pe o anumita "zona" a rotatiei rotii. In linie dreapta zgomotul are o intensitate mult mai mica (o aud doar daca stau cu geamul dreapta putin deschis).

Maine o sa incerc sa filmez/inregistrez zgomotul ca sa aveti o idee mai clara.

Am ramas fara idei. Mai mult ma omoara faptul ca NU stiu ce are.

Am postat aici pentru ca banuiesc planetara a fi sau ceva legat de ea. Daca ma insel scuzele de rigoare pentru postarea in locul nepotrivit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa o urci pe un elevator si cu motorul pornit sa simulezi mersul la anumite viteze si viraje. Poate va fi mai usor de descoperit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat degeaba, si am observat ca face ceva mai accentuat cand sunt situat in rampa si iau curba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dimineata cand am plecat nu s-a auzit deloc, cand m-am intors a inceput, ma scoate din sarite.

Am reusit sa capturez zgomotul in curba si in linie dreapta (cer scuze pt calitate, dar iphone e cam slabut la filmare, si stiu am tinut telefonul stramb lol :vaidecapulmeu: )

Aprox. la 0:37 se aude acel zgomot infernal in curba, iar dupa curba se observa un harjait si in linie dreapta cand duc telefonul mai aproape de geam. Chiar daca nu sunteti siguri, dati cu parerea, ma intriga rau faptul ca nu stiu ce are si nu stiu ce se poate intampla cat mai merg cu ea pana ii dau de cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Categoric nu e de la planetara. Ori ai o piatra intre placute si discul de frana, ori freaca discul in taler. Ceva de genul asta se intampla la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dimineata cand am plecat nu s-a auzit deloc, cand m-am intors a inceput, ma scoate din sarite.

Am reusit sa capturez zgomotul in curba si in linie dreapta (cer scuze pt calitate, dar iphone e cam slabut la filmare, si stiu am tinut telefonul stramb lol :icon_thumright: )

Aprox. la 0:37 se aude acel zgomot infernal in curba, iar dupa curba se observa un harjait si in linie dreapta cand duc telefonul mai aproape de geam. Chiar daca nu sunteti siguri, dati cu parerea, ma intriga rau faptul ca nu stiu ce are si nu stiu ce se poate intampla cat mai merg cu ea pana ii dau de cap.

Salut,exact asa un sunet am avut si eu cand luam un viraj mai strans la dreapta.am mers cu ea la service si era slabit un surub care tinea aparatoarea aia din tabla daca nu ma insel iar acesta freca direct pe discu de frana.

Eu zic ca ii acela si la tine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi sunet l-am avut si eu pe partea stanga da la mine facea in permanenta si am vazut ca si-a revenit singura, cand dadeam cu spatele nu facea. Prima oara am crezut ca s-a spart rulmentu sau s-a gripat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal all,

Si eu zic ca aparatoarea aia e de vina. Sigur a fost atinsa din grerseala cand s-a umblat pe acolo.

Vulcanizare-dat roata jos- apasat un pic pe tabla aia spre interior (zic eu)-montat roata -facut proba :P

O spun ca si eu am patit la fel...a aparut din senin zgomotul cand veneam de la Constanta .:blah_:

Va pupa tata si :frigbaitata: Safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apasat table spre interior? interiorul masinii sau a discului? logic ar fi spre interiorul masinii, dar daca te-ai referit spre interiorul discului dezvolta ideea te rog.

Am dat roata jos acum ceva vreme si m-am uitat la acea tabla, nu am gasit nici o urma de frecare/atingere dar totusi l-am departat (de disc) atunci nitel, dar se pare ca n-a fost de ajuns, o sa-l departez mai mult cand mi-ao face curaj sa ies afara ca la ce vreme este acum ....

Multumesc mult tuturor :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca mi-o luat jos si placutele...si se vedea acolo un surub care era desfacut si ajungea la disc..dar nu tin minte exact daca surubu ala prindea tabala aia sau altceva.. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, cand am spus interior ,m-am referit spre cutia de viteza.

Verifica daca sunt urme de frecare pe interiorul JANTEI nu discului.

Va pupa tata si :P Safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

scuze de off-topic.

se poate uita cineva daca planetarele de la b5 benzina (98->) se potrivesc si la b5.5(2003)?

ca am comis-o din nou.:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa se pare ca planetarele de la B5 cu cod motor AGZ/AHH/AHU se potrivesc pt AWT-ul tau.

8D0407271DP - stanga

8D0407272DP - dreapta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc frumos msanyix.

e adevarat ca,din cauza planetarei ca are joc,imi vibreaza masina cand incerc sa mentin din accelaretie o turatie mai mica?

cand apas mai tare pare sa se stabilizeze si sa nu mai vibreze masina.

cand scot pe liber iar dispare vibratia.

Modificat de leW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspunsul este nu. Nu vibreaza de la planetara decat daca este deformata, nu si uzata. Daca acelerezi in linie dreapta, pe un drum fara denivelari planetara nu poate determina vibratii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok,dar atunci ce imi da aceste simptome?vibratie la turatie si sarcina mica.cand se accelereaza mai tare se stabilizeaza. :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot fi multe chestii, dar mai ales cred ca volantul ar putea determina aceste simptome, sau cauciucuri deformate, jante lovite care fuleaza. Ar mai fi tampoane motor sau cutie, injectoare etc.

Nu vreau sa sustin cu incapatanare ca nu ar putea fi si o problema de planetare, dar daca nu le-ai lovit puternic sau daca nu le-ai schimbat cu unele proaste sigur nu. Poti incepe prin a le examina vizual pe rampa sau cu roata scoasa, dar mai ales sa verifici strangerile lor (surubul de la roata sau mai ales cele de la flansa de la cutie... Personal nu cred ca ar fi de acolo, dar cine stie...

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare lume ! . am si yo o intrebare : daca se schimba o planetara trebuie facut paralelul rotilor ? . mi s-a schimbat o planetara si nu mi-au zis nik de paralelul rotilor si banuiesc ca nu l-au facut . e necesar ? multzam mult

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!