Jump to content

Servofrana Defecta


Emanuel

Recommended Posts

De vreo doua saptamani in urma unei frane bruste am ramas fara servofrana .

Cand franez se intareste pedala si masina se duce ca sania.

Ce credeti ca poate fi?

Multumesc anticipat.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 167
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    27

  • doc97

    12

  • clpos

    8

  • Emanuel

    8

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Scuze ca revin dupa asa perioada lunga de timp dar doar acum am reusit sa rezolv problema. Dupa ce am schimbat discuri si placute fata-spate, reconditionat etrieri fata, inlocuiti etrieri fata, inlocu

atata timp cat lucreaza cum trebuie, nu ai pedala tare, etc - e ok. 

Posted Images

cum adica se duce ca sania,nu se mai opreste?

Link to post
Share on other sites

Emanuel da un search si vei gasi 2-3 topic-uri in care vei gasi simptome asemenatoare ca ale tale. Cei drept e ciudat ca in urma unei frane sa cedeze (e prima oara cand aud), dar imi vine in cap urmatoarea situatie: pompa de servofrana ruginita, plina de mizerie in urma a inflitratiei a apei murdare in urma infundarii jgheaburilor.

Pedala tare imi spune mie ca s-a stricat membrana (nu se poate repara) SAU asigura-te ca ai destul lichid de frana in sistem si ca nu ai scurgeri ceva SAU asigura-te ca pompa de vacuum produce destul vacuum. :beerchug:

Edited by Executron
Link to post
Share on other sites
I_am_Stealth

Pai verifica daca nu e spart/neetans furtunul de vacuum de la servo, prima data. Vezi daca are vacuum.

Edited by I_am_Stealth
Link to post
Share on other sites
cum adica se duce ca sania,nu se mai opreste?

Ba da se opreste dar trebuie sa apas foarte tare pedala .

Link to post
Share on other sites

Este tipic pentru o problema de pompa de servofrana/vacuum. Sincer cred ca a sarit un furtunel de pe sistemul de vacuum

ATENTIE... Nu mai forta frana! S-ar putea sa rupi membranele interne ale pompei de servo si fii bun de plata! Pana descoperi ce are nu mai merge cu masina.

Link to post
Share on other sites
Emanuel da un search si vei gasi 2-3 topic-uri in care vei gasi simptome asemenatoare ca ale tale. Cei drept e ciudat ca in urma unei frane sa cedeze (e prima oara cand aud), dar imi vine in cap urmatoarea situatie: pompa de servofrana ruginita, plina de mizerie in urma a inflitratiei a apei murdare in urma infundarii jgheaburilor.

Pedala tare imi spune mie ca s-a stricat membrana (nu se poate repara) SAU asigura-te ca ai destul lichid de frana in sistem si ca nu ai scurgeri ceva SAU asigura-te ca pompa de vacuum produce destul vacuum. :)

La service au constatat ca pompa produce destul vacuum si mi-au sugerat ca s-a dat peste cap membrana de la tulumba.

Altcineva mi-a spus ca este vorba de ABS.

Inainte de asta am fost la sevice la SEAT si mi-au schimbat furtunul de la servo cu unul de Dacie (cica era crapat).

Este posibil ca garnitura de la furtun sa nu fie destul de elastica ?

Link to post
Share on other sites

Care furtun exact cel care iese din pompa (stanga sus cum te uiti la masina)? Si la mine era o discutie acolo daca e prea larg dar ei au zis ca face destul destul vacuum atunci nu prea mai ai ce face...

Nu vreau sa te sperii dar s-ar putea sa-ti trebuiasca o pompa noua de servo daca e membrana dusa pentru ca este o componenta capsulata si nu prea ai ce sa-i faci.

Edited by Executron
Link to post
Share on other sites

Din pacate trebuie schimbata pompa de servo-frana :somnmare:

Edited by radu sarbu
Link to post
Share on other sites

Furtunul de servo poate influenta cu ceva daca este bun dar este de Dacie ?

Link to post
Share on other sites

Asta este.

Macar sa stiu sigur unde este buba .

Ma mai duc astazi la un alt service si daca si astia i-mi dau acelasi verdict schimb tulumba.

Aveti idee cat costa una si de unde se gaseste una mai ieftina.

Link to post
Share on other sites

Salut.

Am patit si eu zilele trecute.

Scoate capacul de plastic care acopera bateria si filtrul de polen si urmareste traseul furtunului de la servofrana spre galerie.

Intre compartimentul bateriei si compartimentul motor acel furtun este inadit prin intermediul unei mufe din burete.

La mine nu mai statea bine furtunul in burete si pierdea presiune. Am rezolvat cu un colier.

Tibi

Edited by tibidavid
Link to post
Share on other sites

S-au uitat la mai multe service-uri si au dat verdictul : pompa de servo dusa.

Ba chiar au spus unii ca nici pompa de vacuum nu ar scoate presiune cat trebuie.

M-am uitat si eu si pare sa fie OK furtunul acela pentru ca scoate presiune si la capatul pe care i-l bag in pompa.

Edited by c o s m i n
Nu mai dati quote la mesajul anterior !
Link to post
Share on other sites
Care furtun exact cel care iese din pompa (stanga sus cum te uiti la masina)? Si la mine era o discutie acolo daca e prea larg dar ei au zis ca face destul destul vacuum atunci nu prea mai ai ce face...

Nu vreau sa te sperii dar s-ar putea sa-ti trebuiasca o pompa noua de servo daca e membrana dusa pentru ca este o componenta capsulata si nu prea ai ce sa-i faci.

Ar putea fi din cauza apei care a patruns in pompa de servo ?

Ca am citit ca la tine a patruns si ai rezolvat-o.

La tine cum se manifesta frana cand avea apa ?

Ca as vrea sa verific si la mine in speranta ca asta este cauza.

Link to post
Share on other sites

Sorry de raspuns greu dar n-am fost in Buc sapt asta :icon_cool:

Deci, initial, cand avea apa in ea mergea relativ normal, dar frana era mai putin eficienta, trebuia sa bagi picioru mai bine in ea sa franeze calumea. Apoi a venit inghetul si intr-o dimineata era frana tare. Am bibilit-o dar pana nu s-a incalzit afara in ziua aia nu a mers (pana sa se topeasca gheata). Ei bine dupa acel inghet niciodata n-a mai mers ca la inceput frana in sensul ca franea la fel de bine la o frana brusca dar o data aplicata frana daca ii dadeai drumu si vroiai sa franezi din nou era tare frana, trebuia s-o apesi hotarat. Uneori se mai intarea, alteori nu.

Am fost la 2-3 mecanici, au scos apa din ea, si au scos acea valva de sub baterie care a cauzat apa sa se acumuleze acolo de multa vreme. Au scos apa, au curatat acolo bine dar concluzia a fost ca gheata aceea, cuplata cu apa care a stat mult acolo si a corodat din interior pompa (si alte mizerii) a stricat membrana din tulumba (gheata are volum mai mare decat apa) si singurul mod de a repara a fost sa schimb toate tulumba . M-a costat 13 mil cu totul...

Este o problema f. comuna la masinile noastre, din pacate nu multi afla de ea, pana nu e prea tarziu.

Link to post
Share on other sites

Eu am incercat sa scot cu seringa apa din tulumba dar nu era deloc apa in ea.

Mi-am schimbat tulumba 675RON+150RON manopera si acum franeaza foarte bine.

S-a rezolvat pana la urma problema .

Multumesc tuturor pentru ajutor.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Salut,

Eu am probleme cu servo frana, in sensul ca trebuie schimbata ... asa mi-au zis la Todorut (costa vreo 10 milioane numai piesa). Simptomele sunt ca uneori, in special dimineata, nu am frane deloc, iar pedala e f. tare.

A mai avut cineva probleme cu servo pana acum ?

Cat a costat cu tot cu manopera ?

Cristi

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

azi am observat ca in stationare, cu motorul pornit daca apas frana tare, coboara usor pana ajunge la podea. am verificat la toate rotile si nu scapa lichid. nivelul de lichid din bazin nu a scazut deloc iar eficienta franarii parca nu s-a modificat.

ce ar putea fi? ati mai patit?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Salut

In seara asta am intampinat o problema :D

La o franare mai brusca dupa ce masina aproape ca se oprise mi-a scapat picioru in pedala de frana ( adica a intrat pedala pana la fund). Frana am doar daca apas foarte rapid pedala, si jos detot tine putin. Am observat ca imi dispare lichidu de frana din vas si imi apare mesaju STOP, BRAKE FAULT si SERVICE MANUAL. Se poate sa se fi spart vreo conducta? Nu am putut sa observ daca scapa pe undeva deoarece afara e ud si nu am cum sa observ :P

Maine dau rotile jos sa verific.

Link to post
Share on other sites

Am rezolvat, era racordu de la roata fata dreapta care se sparsese si arunca lichidu de frana pe acolo.

Bine ca nu era nimeni in fata cand s-a spart ca atata mai imi trebuia si rezolvam tot. :blink:

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Salutare tuturor.Am si eu o problema legata de servo frana la touran 1.9 TDI AVQ,in sensul ca pierde aer ,adica se aude un fisiit continuu in cabina chiar langa pedala de frana si nu mai am servo frana .La inceput facea doar la rece adica cand era cu minus afara,si incepand de azi face continuu.Mai nasol e ca dupa o perioda aprox 5-6 minute pierde si din puterea motorului ,trece cu greu de 3000 rot/min.Ma poate ajuta cineva ?Multumesc anticipat?

Link to post
Share on other sites
C o s m i n

Din ce spui tu, s-a spart membrana din tulumba de frana. Nu cred ca exista kit de reparatie pentru asa ceva. Decat alta tulumba.

Link to post
Share on other sites

Exista vreo legatura intre faptul ca pierde aer pe la servo si scaderea puterii motorului?

Link to post
Share on other sites

Pai da, ca nu se mai face vacuum in instalatie si nu mai are cu ce sa se execute comanda data catre actuatorul turbinei.

Link to post
Share on other sites

Trebuie sa cumperi alta tulumba de servofrana, vreo 700-800 RON cel mai ieftin. Nu am auzit pana acum pe nimeni sa gasesca chit de reparatie si sa repare.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...