Jump to content

Sunt trist... forumul demolatorilor ?


RaduI
 Share

Postare recomandată

Domnilor, forumul asta Aircooled devine un forum al demolatorilor... :) Facand o statistica, se poate observa ca se vorbeste mai mult despre masini dezmembrate decat despre cele "inviate". Ani de zile, pana sa avem forumul asta, am navigat pe cele de afara. Unde cand aparea cate o masina paraginita in cate o parcare, se adunau si acolo vulturii, dar nu ca aici ca sa o hacuiasca, ci ca sa o restaureze. Exista, si precis stiti asta, situri dedicate salvarii epavelor. Si exista o gramada de fotografii "inainte de", cu un fier ruginit intr-o padure, si fotografii "dupa", cu o bijuterie (split, ovali) ce arata ca proaspat iesita din fabrica.

La noi, cele aflate in situatia de a fi hacuite, arata cu mult mai bine. Chiar am fost cu Mike dupa una, destinata de el initial taierii, si care e cu mult mai solida decat multe pe care le stiu. N-au acte in regula ? Noi avem doua metode: hai la taiat cu ea, sa recuperam ceva pivoti ruginiti, vreo toba sparta, fo' 2 roti desperecheata, sau, a doua, hai sa-i manarim seriile, sa le taiem barbar, apoi, daca tot nu merge figura la RAR, la taiat cu ea. A ! Si mai e o situatie: ia omu o masina, cu acte, tot in regula, face pe viteazul un an, doi, prin cartier sau prin vreun forum, apoi, plictisit de ea o paseaza primului care are nevoie de masina "donatoare" de piese.

Si toate astea, in conditiile in care chiar cele achizitionate cu serii manarite se pot inmatricula legal, prin aplicarea de noi serii la sasiu sau la motor. (Mike s-a informat, se poate face perfect legal)

E mai ieftin sa dai banul pe una intreaga, s-o desfaci si sa retii 3 maruntisuri iar restul sa-l arunci, decat sa cauti o piesa noua ? E posibil, de multe ori asa e. Dar nu-i pacat ? Si asa la noi importurile au fost reduse, astea sunt niste masini relativ rare in Romania. Noi, asa zisii Pasionati Aircooled ne straduim sa le rarim si mai mult ? Asta-i pasiune ??? Sa facem galagie si sa ne batem cu pumnii in piept ca uite ce originale ne straduim sa tinem niste masini, care incet incet devin niste Frankenstein-i "originalizati" cu ruginituri provenite din decedatele ?

Domnilor, sunt foarte trist !

In Romania, din pacate, BROASCA e o specie pe cale de disparitie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • pacman

    16

  • RaduI

    15

  • tipatescu

    11

  • bubu

    10

Top Posters In This Topic

Radu, si eu sunt trist. Asa este. Dar ce pot face ??? Pot sa inmatriculez o broasca cu alte serii ? Pot sa fac demersurile astea ? Atunci o sa o fac !!! Sa-mi spuna cineva, cum !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La RAR cand am fost, erau afisate niste chestii cu situatiile astea. Nu mi-am notat, ca n-aveam nevoie si eram si foarte grabit. De curand a vorbit Mike cu cineva de acolo care i-a explicat pe indelete o modalitate de rezolvare e problemei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In lege se zice ca daca provenienta masini este legala, chestie pe care o stabileste politia, masina se poate inmatricula. De amanuntul asta ma agatasem eu cind am luat tzeapa cu cea verde. Pina la urma, asteptind ca politia sa-mi faca dreptate, broasca ar fi ruginit oricum pe strazile din Bucuresti sau ar fi fost vandalizata de tot felul de adolescenti dobitoci care dau din placere cu piciorul intr-o masina care nu e un BMW pe placul lor. Am ales solutia cea mai costisitoare, dar si cea mai eleganta: am cumparat alta, cu acte in regula, in stare buna de functionare si originala. A fost sansa mea. Cealalta a fost parcata intr-un loc mai sigur. Din pacate, starea ei tehnica e jalnica. Abia acum realizez ca nu as fi putut circula cu ea in deplina siguranta, dar ignoranta si entuziasmul din primavara nu m-au retinut sa o cumpar. Ce e de facut? Sa o renovez? Cit m-ar costa? Cit ar dura? Unde, cu cine as putea face asta? Ne plingem cu totii de calitatea serviciilor de mecanica, electrica, tinichigerie, vopsitorie. Unde gasim piese? La ce preturi? Cit asteptam sa ne vina piesele? Din nefericire, si la masini actioneaza legea selectiei naturale. Cred ca situatia de a avea masini fara acte se datoreaza anilor in care Romania era chiar in lumea a treia, cind nu gaseai o piesa banala pentru Dacie, dar una pentru o masina produsa in Germania federala... Atunci, oameni cu asa-zisa initiativa, s-au apucat sa taie serii, sa sudeze caroserii pe sasiu. Oricum, nimeni nu-si facea iluzia ca se va schimba ceva. Anii 90 au incurajat si mai tare aceste practici. Se putea face orice cu masini furate din Germania, daramite cu broaste...

Astazi, trebuie sa recunoastem, exista ceva ordine in materie de masini, dar, la noi, cu cit legile sint mai restrictive, cu atit coruptia este mai puternica. Este cineva dintre noi care nu a gresat rotile sistemului, ca lucrurile sa mearga mai repede? Daca daio citeva sute de euro pe o masina cu seriile varza dar reparabila, mai dai pe putin citeva sute de euro, sau mai mult, ca sa o inscrii cumva si sa eviti procedura indelungata si nesigura de stabilire a provenintei legale a masinii.

Atunci, spun si eu ca Lenin, ce-i de facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu sunt trist cind vad asa ceva....am luat inca una pentru a o salva dar mai mult nu am loc...totusi prea mult dezmembram....

asa cum spune si Radu scopul initial a tot ceea ce am facut aici este de a incuraja miscarea broscutelor si implicit de a-i ajuta pe cei ce vor sa-si ia o broasca....ori noi nu facem altceva decit sa dezmembram pe cele care nu ne folosesc... si ce va ramine?....

in citiva ani numai citeva broscute.....

poate ar trebui gasit pe la cineva care are o curte (chiar si la tara) si aruncate toate acolo in eventuala asteptare a restaurarii....

cred ca am deviat cam mult cu dezmembratul asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce e de facut? Sa o renovez? Cit m-ar costa? Cit ar dura? Unde, cu cine as putea face asta? Ne plingem cu totii de calitatea serviciilor de mecanica, electrica, tinichigerie, vopsitorie. Unde gasim piese? La ce preturi? Cit asteptam sa ne vina piesele? Atunci, spun si eu ca Lenin, ce-i de facut?

Cine te obliga s-o renovezi ? Trebuie neaparat sa ai doua ? Ce e de facut ? Incearca pe cat posibil s-o vinzi cuiva care va avea rabdarea si posibilitatea materiala sa o invie. Iar dezmembrarea sa fie ultima solutie.

Crezi ca cea portocalie va merge fara piese ? Odata si odata va trebui sa schimbi ceva in ea. Te deranjeaza asteptatul pieselor....ce vei face ? Te va lasa inima sa pui in bijuteria aia o piesa dubioasa careia sa nu-i stii uzura ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine te obliga s-o renovezi ? Trebuie neaparat sa ai doua ? Ce e de facut ? Incearca pe cat posibil s-o vinzi cuiva care va avea rabdarea si posibilitatea materiala sa o invie. Iar dezmembrarea sa fie ultima solutie.

Evident, nu ma obliga nimeni, dar nu s-a aratat nimeni amator sa o ia, asa cum e. Dupa cum se poate afla din lectura topicelor, nu prea m-am grabit sa o tai. E drept, sastisit la un moment dat, am spus ca o duc la fiare vechi. Poate Mishu va face ceva cu ea, de aceea am si dus-o la el. Despre cea portocalie evident ca nu-mi inchipui ca va merge la infinit, asa cum crede Zitza. Mi-am propus sa schimb piesele uzate cu altele noi. Ceea ce am si facut deja pentru frinele de pe spate. Costurile pe termen lung sint totusi mai mici, daca iei piese noi.

Intrebarea mea e cumva retorica, desi nu contine obligatoriu raspunsul cu taierea broastelor. Am pus-o fiindca unii dintre noi nu recunosc faptul ca resursele de bani, timp, pasiune, spatiu sint mai mici decit pornirea de a avea si a te bucura de o asemenea masina. Eu, de pilda, sufar ca nu-mi pot permite un garaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai eu am zis de multe ori, gazduiesc moca la moshie bunicutze in moarte clinica, dar asta e un fel de frectzie la un picior de lemn, ca stau sub ceru' liber si rugina continua sa manance, in plus exista pericolul de hotz, iar eu nu prea mai am loc in casa de rotzi si motoare, deci ar fi cazul de gasit ceva materiale, de preferintza panouri mari si ushoare metalice, din care sa injghebam nishte cavouri comune.... eu de 3-4 luni ma screm sa fac o coshmelie pt. broasca lui Bubu, dar shanse exista doar daca toamna va fi lunga...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba eu recunosc in gura mare ca resursele respective , la mine, sunt reduse. Si am folosit si piese din dezmembrari. (la mana a doua au fost, la mana a doua m-au si tinut) Dar macar n-am taiat eu masina aia. Si n-am cumparat o masina cu 100@ sa zicem, ca sa recuperez de pe ea 2 geamuri, o chiulasa si o oglinda care imi trebuiau si ar fi costat 150 . (e un exeplu pur ipotetic, dar cunosc cazuri. Din pacate, si printre noi sunt unii care aduna piese care nu le trebuie real, numai asa, sa fie acolo. Jur ca nu fac aluzie la nimeni, e o chestie care razbate mereu din discutii)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca lucrurile sunt un pic mai complicate ,cei care dezmembreaza masini au diverse "scuze" lipsa pieselor ,pretul unei piese noi si greutatea de a aduce astfel de piese , ratiuni birocratice dar si interese financiare (sunt destui care fac socoteli motorul 100 , geamul st/dr 50 etc ) .

O solutie ar fi un cadru organizat de restaurare a broastelor si de inmatriculare a lor (un atelier dedicat ) sau macar un magazin de piese de unde sa poti procura anumite repere la preturi decente si fara o caruta de nervi , din pacate toate astea par a fi utopii in Romania anilor 2000 .

O alta scuza foarte buna in favoarea dezmembrarii este spectrul tot mai amenintator al saltarii masinilor aparent abandonate si sfarsitul lor direct la topit .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Bogdane , asa e. Nu sunt absurd sa sustin ca se pot recupera toate. Si majoritatea nu ne permitem piese noi. De gasit, ai sa ramai uimit, se gasesc multe si aici, cu unele exceptii, sigur, nu poti spune ca gasesti totul. Si e mai ieftin sa le aduci decat sa la cumperi de afara. Dar, asa cum ai zis, riscul cu piesele vechi e mare. Am simtit-o pe pielea mea anul trecut. Intr-un an am schimbat toti cilindrii de frana cu unii la mana a doua, pe rand, pe unii chiar de 2 ori. La sfarsitul anului au cedat toti. Am cumparat in final unii noi, din magazin. M-au costat mai mult aia vechi.

Masinilor abandonate, cu spectrul REMAT-ului deasupra, n-ai ce sa le faci. Eu vorbeam despre cele din garaje, care ajung tot mai multe sub flex ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare o chestie. Sau doua. Acolo, in tarile unde gasesti in padure o carapace ruginita poti sa o incrii in circulatie, dupa cum poti sa-ti faci masina cu reactie de la 0 si sa mergi cu ea. Problemele noastre sunt altele (si nu le rezolvam pe forum !!!):

1. Avem ingineri prosti si o mentalitate invechita, mostenire a vechiului regim. Daca te duci la RAR sa omologhezi si un biet cirlig de remorca, facut identic dupa unul omologat, si daca te duci si cu vraful de hirtoage in care ii demonstrezi idiotului de la birou totul, incepind de la rezistenta la intindere/rupere calculata inginereste, el nu te va lua in seama. DE ce ??? Pentru ca nu a facut inginerie decit pe shestache si habar n-are pe ce lume e. El se va tine cu dintii de scaunul pe care e si nu se va risca cu o aprobare care poate sa-l zvirle sau sa-i demonstreze cit e de bou. Spun acest lucru pentru ca am intrebat oameni in virsta la RAR (care mai stiau pe ce lume erau) si pentru ca am pe cineva in familie (femeie !!!) care mi-a demonstrat toata viata ce insamna inginerie adevarata si care ii facea sa rosheasca pina si pe asa numitii ingineri-inspectori. Din pacate viitorul ingineriei nu e luminos in tara asta... Sa avem rabdare ? Cit ?

2. Mi se pare mie ca, asemeni celorlalte tari, lucrurile se vor limpezi si la noi. Vor ramine putini cu masini retro... foarte putini. Sunt cei care vor avea bani gramada si pentru care masina veche va fi un hobby. Asa cum spuneam si mai demult ... nu poti sa te plimbi toata-ziua cu o masina retro si sa te si bucuri. E totusi masina de week-end si de colectie ... asta e opinia mea. RaduI isi aminteste divergenta de mai de mult. Cind cineva, un copil, va visa sa aiba o broasca, va astepta sa creasca mare sa cistige bani (multi) si sa o cumpere la licitatie (de la pasionati). Acum un copil poate sa cumpere o broasca, cu banii de la parinti, eventual, si sa astepte 5 ani ... sa depuna mult efort pentru reconditionare, in conditii potrivnice; si sa nici nu fie multumit de rezultat si sa mai aiba si griji. Rezultatul ? I se va uri in cele din urma ... va constata ca viata a curs pe linga el. O va vinde. Pentru piese.

Uneori, anumite lucruri trebuie sa le platesti din greu. Accepti, sau nu. Sunt totusi putini cei care isi (mai) asuma restaurarea in conditii potrivnice a unei vechituri, ... .care nici nu o poti inscrie. Eu accept asta. Sunt oameni deosebiti ... eu nu sunt printre ei. La mine e mai usor... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt de acortd....si eu am facut prostia sa tot iau piese vechi si pina la urma m-au costat dublu decit cele noi...si au tinut de 10 ori mai putin...

a daca ai nevoie de o piesa urgent si e musai sa mergi cu masina iei si una veche pt moment...cred ca nu e broscar care sa nu aiba parbrize pe acasa....asa ca mai bine intrebi pe altii poate le prisosesc si de abia apoi te apuci de desfacut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

HAi sa cotizam fiecare cu un ban, facem o asociatie/ firma pe actiuni, cumparam un teren ieftin (pina intram in UE) si ducem acolo broastele. Eu subscriu.si cotizez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu alunecam totusi. N-am vorbit vreodata despre restaurare, nici n-am avut vreodata pretentia ca as face sau as incerca sa fac asa ceva. Pasiunea mea e sa folosesc, in conditii normale de folosire zilnica , o masina veche de 40 de ani, si sa o tin cat mai mult pe roti, si nu in garaj, ci pe strada. Asta-mi creaza o stare aparte.

Si nici nu insist ca de-acum sa ne aruncam toti pe masinile gasite si sa le restauram ! Doar atat: sa renuntam la atitudinea asta de taiere si acumulare de piese vechi, chit ca ne trebuie chit ca nu, numai sa fie acolo. Poate epava aceea ar avea sansa intr-o zi sa redevina o legenda auto pe sosea. De ce sa ne repezim noi s-o taiem, daca nu ne trebuie neaparat ? Asta nu are nicio legatura cu competenta inginerilor sau mai stiu eu ce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

grrr... nu pot sa ma abtin.... s-o luam pe puncte: 1. situatia legilor: e clar daca ai acte de provenienta.... te-ai scos.... e! nu-i chiar ahsa.. ca incep textele... taxele le-ai platit? si daca da... mai ai chitantele? si daca nu... pai nu plateshti matale iar taxele... si penalizari pt ca nu le-0ai platit la timp....si poate-ti f**tem si vreo amenda daca nu esti cuminte.... Sa zicem c-ai avea si hirtzoagele alea.... Da' nu tebuie si ele verificate nitzel? .... ca de unde shtim noi ca nu le-ai minarit matale? ha? Da' .. pina la urma.... de unde-ai venit nene cu epava asta??? ia du-te dom'le la remat si lasa-ne.... E! cam asha arata partea legala....acu' vine partea cu taiatu'...... clar ...nu sunt de acord...da' cind vine o chestie de genu' "am 3 broashte. ori le luatzi miine, la ora 13 ori le dau dreaq la remat ca m-am saturat de ele" ce faci? cauti un potential "restaurator" ii pasezi treaba si-ai scapat... da' daca nu-l gasesti pina miine la 13??? mai bine o lasi sa mearga la remat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, pai atunci epava aia are o sansa buna sa ajunga la REMAT. Dar sunt lucruri care nu se invechesc ... eu am gasit multe chestii in stare buna. Apoi unele lucruri nu le mai gasesti nici noi. Ma rog, acum recunosc ca a stringe "chestii" e o boala psihica. Si eu sunt afectat de ea. Dar de ce nu le ia naibii odata toate broastele si sa le duca la REMAT, sa nu ne mai faca cu ochiu' ? Poate ocupa locul oamenilor, in garaje, prin curti. Eu oricum zic ca ne invirtim in jurul cozii. Pina la urma lucrurile vor merge inainte catre o finalitate binestiuta, cu sau fara voia noastra. Sunt trist, dar astea sunt imprejurarile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Profit de acest topic pentru a ridica o problema ce ma macina de foarte mult timp :toata lumea vorbeste numai de broaste .La diversele evenimente organizate pana acum cei cu typ 2 sau 3 au fost ignorati sau priviti ca niste intrusi si astea tot VW racite cu aer sunt . Daca typ 1 a fost fabricat in zeci de milioane de exemplare typ 3 a fost fabricat doar in vreo 2 milioane de exemplare ,la aceasta ora in Romania mai sunt cateva astfel de masini functionale ,nimeni nu isi face probleme pentru cele aflate in diverse stadii de abandon si care vor sfarsi la remat sau de toate microbuzele exploatate la maxim si care au cam acelasi sfarsit .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FACEM asociatia ? Cumparam terenu (fo 2 -3 ha) ? Il imprejmuim, facem lista de piese de schimb, un consiliu de conducere, ales, da o valoare, acolo la fiecare. Prioritate au membrii. Putem face si consignatie. Hotarim in comun daca trebuie dusa la REMAT sau nu bucata respectiva (daca ne sta in git si nu mai avem loc). Facem oferte pentru restaurare potentialilor interesati. etc.

... daca e sa venim cu solutii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

solutia ideala (dar imposibila dupa parerea mea) ar fi in felu' urmator: hai sa ne adunam 50 de oameni salvatori, sa luam o bucata de depozit, hala, teren undeva si sa adunam broscutzele care se indreapta spre remat... p-orma... de vazut fiecare ... daca se poate restaura , in caz negativ daca se poate recupera ceva din ee... desfacut si pus deoparte... si uite-asha o sa ajungem si noi sa avem cum au aia de afara un depozit cu fiare pentru fiarele din noi....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinilor abandonate, cu spectrul REMAT-ului deasupra, n-ai ce sa le faci. Eu vorbeam despre cele din garaje, care ajung tot mai multe sub flex ...

Liviule, asta am spus si eu, nu sunt absurd. Si nici despre alea cu actele incurcate rau nu vorbeam. Ci strict despre cele carora li se mai pot aplica legal serii noi, sau ilegal :) (la asta nu ma pricep, nu ma bag), sau cele care au tot ce le trebuie ca acte , dar ajung la taiat.

Uite, pe scurt: gasesti o masina , intr-o curte, garaj, etc ? Afli ca are acte ? Da veste, poate o vrea careva. Ca sunt prea dese in ultima vreme anunturi de genul "am gasit una, hai repede s-o taiem". Hai domne, ce dracu, stii bine despre ce vorbesc , stiu ca si tu gandesti ca mine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mah... cre' ca ni s-au sincronizat ginditoarele....:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dat anunt pentru fiat, pe la pieteni :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dat anunt pentru fiat, pe la pieteni :)

Uite un prim semn ca merge ... :D Nu e " ma duc sa tai fiatul si sa vand piesele" :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-ar parea rau de el :) Copilaria mi-a fost incintata de filmele cu louis de funees si fiatul lui :D Si Alain Delon prefera un fiat :D Da' am o intrebare ... (off topic) se gasesc piese pentru el ?:bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!