Jump to content

Schimbarea uleiului de transmisie


bubu
 Share

Postare recomandată

Dragi pretini,

Cum moshu precedent proprietar a schimbat uleiul din cutie acu 3 500 de ani si avind in vederi niste uruituri naspa la pornire, doar uneori, am decis sa schimb uleiul din cutie. M-am documentat. Stiu pe unde, cum, cu ce. Intrebare: este o operatiune care se poate face home-made sau e mai bine sa merg la un service dotat cu rampa, unelte si mecanic priceput? Voi cum ati procedat sau cum ati proceda?

Bubul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este o operatiune care se poate efectua home-alone chiar - radui iti poate da detalii pe el l-am vazut facand personal aceasta trebusoara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Home made. Scosul uleiului e clar. Bagatul, cu un furtunel, scos pe sub aripa si cu o palnie in cap :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baga CASTROL EP 90

ideea e sa fie masina un pic incalzita ca sa fie fluid lichidul

faci rost de un imbus mare (17?) sau un surub sudat pe o parghie, ca sa poti folosi capul surubului pe post de imbus

desfaci surubul de golire si surubul de umplere, scurgi uleiul ca la motor, in ceva, nu pe jos :)

inchizi surubul de golire (ca sa nu faci buba cand torni lichidul nou) si bagi un furtun pe gaura surubului de umplere, cu o panie la capul dinspre tine

alimentezi catinel asteptand sa intre lichidul si sa se aseze, pana cand nivelul poate fi simtit cu destu' (evident scotand furtunul) in partea inferioara a orificiului de umplere

dupa care insurubezi si surubul de umplere

ideal ar fi sa pui masina pe cric si pe capra (pentru siguranta) si sa scoti roata din stanga pentru acces facil la cutie

cred ca am cam raspuns eu in locul lui radui, daca mai e ceva de spus, zice el...

cantitatea ce intra in cutie? sa zicem vreo doi litri si ceva maruntis poate mai putin, nu stiu pe deasupra, scrie in carti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atentie!!!! exista doua suruburi de golire: unul la cutie si unul la diferential. sunt pe aceiasi linie unul mai in fata si unul mai in spate.

la reuplere intra 2.5 l ulei, pentru ca 0.5 ramine mereu in cutie nu se scurge (plinul initial , din fabrica este de 3 litri).

in rest cum a zis MikeRG. (tip: pe post de pilnie foloseste o sticla de Prigat Activ care are un fel de biberon. eu unul asa am si 1m de furtun de gradina)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Promptitudie prompta, ca intotdeauna! In carticica mea arata doua busoane, unul de umplere, mai pe lateral, unul de golire, cel cu magnetul care colecteaza aschiile de pinioane si sincroane, asezat pe burta cutiei. Cantitatile astea sint, tip-ul e sa nu torni ca haplea, ca ori da pe afara, ori te pacaleste ca s-a umplut. Imi place metoda germana si precisa de a verifica nivelul: cu deshtu!

Multzam mult, cind fac rost de $ schimb si oloiul. Mai tre sa fac rost si de Mishu (cu tot ce include acest concept de broscar: timp, timp, timp), pe post de CTC-ist. Tre sa recunosc ca tot el mi-a schimbat si uleiul din motor, iar broscoiul nu lasa pete pe unde sta!

Inca o data: multzumiri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce pareri exista despre:

1) slick pt. cutie

2) ulei de cutie sintetic la broasca - are ce sa-i faca rau? sau ii face chiar bine?

Eu am experiente f. pozitive (dar la alte masini, nu broasca)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. - nu stiu, nu vad ce sa-i strice

2. - cred ca-i bine, eu am mineral si iarna se ingroasa mult - ingreuneaza mult motorul la ralanti, ma chinui destul pana se "inmoaie"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce-i ala slick? Nu stiu! :12:

Cred ca e bine sa mergi pe ce a zis neamtul, desi, acu 30 de ani, optiuni prea largi nu erau. A incercat cineva ulei sintetic in cutie? Ce poate sa spuna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce-i ala slick? Nu stiu! :12:

Cred ca e bine sa mergi pe ce a zis neamtul, desi, acu 30 de ani, optiuni prea largi nu erau. A incercat cineva ulei sintetic in cutie? Ce poate sa spuna?

Slick este un aditiv mai special. Exista si pt. motor si pt. cutie. CXu cel de motor nu am avut experienta pozitiva (dar nici negativa), deci nu il pot recomanda cu caldura. Insa cel de cutie l-am incercat pe mai multe masini (inclusiv Dacia). Daca se foloseste conform instructiunilor dupa cca 300 - 500 km se poate sesiza evident o ameliorare a rezistentei la schimbat vitezele (se simte in maneta schimbatorului de viteze) cat si zgomotul la schimbat vitezele cat si zgomotul general al cutiei.

eu am incercat ulei sintetic la o cutie de Passat care incepuse sa intre un pic mai greu in viteze, si s-a simtit imediat cum intra in viteze ca noua (nu am folosit Slick deoarece era masina de serviciu, si Slickul costa...).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)

Am sa incerc cu un simplu schimb de ulei, unul mai bunutz, totusi nu excesiv de scump si de extravagant. Cre'ca moshu pe timpul lu Nea Nicu nu prea avea de ales. Am intzeles ca in motor turna cu nerusinare ulei romanesc. Ai vazut motorul, l-ai auzit, nu pare sa-i fi daunat uleiul national. Totul e sa faci schimburile la timp, sa nu mergi pe principiul ca mai tzine putzin pana fac rost de $ sau am timp sa ma ocup. Asa haleshti o masina, ca broasca singura se strica totusi mai greu... (sper sa fie asa)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru un buget decent

Lukoil mineral

pentru un buget generos

CASTROL GTX

indiferent de marca

merita sa bagi in motor, indiferent de ulei un aditiv Liqui Moly cu bisulfit de molibden - recomandarea unei persoane pe care o iau in seama - inginer mecanic avioane, face pe paine motoare boxer si le are...

acesti aditivi se pun la fiecare schimb de ulei si nu doar odata cu eronat se considera

DURA LUBE - daca iti poate aduce cineva din state, merita sa pui, de aici nu as lua, e de trei ori mai scump si risti sa fie contrafacut

oricum parerile contra spun ca DURA LUBE e genul de chimicala care reface cateceva din performantele motorului dar ii si scurteaza durata de viata

intre noi fie vorba, nici un aditiv din lume nu poate compensa lipsa materiei (uzura cuzineti, set supape) asa ca cel mai bun aditiv este format din doua componente:

a) un motor in parametrii (reconditionat cu piese noi);

B) ulei de calitate, la timp si suficient

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corekt! Ulei la timp, ca la masini nu ingrasa! Unii mi-au spus ca trebuia sa fac 500 de km cu un ulei romanesc ieftin, sa-l scurg si abia pe urma sa pun unul ca lumea. In felul asta, cu 100 de kROL imi curatam motorul. Eu nu agreez metoda asta. Nu tre sa umbi toata ziua la busoane si, in general, nu trebuie sa umbli la o masina decit atunci cind e cazul. Am ghinionul ca atunci, cind imi fac de lucru, asa, de-a-mboulea, sa mi se strice cite un fleac care e mai greu de reparat decit chestia pentru care m-am apucat. Mai binele este dusmanul binelui!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la CUTIE:

are cineva experienta PRACTIC cu slick sau/si ulei sintetic in CUTIA de VITEZE de BROASCA?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea multora este ca uleiul sintetic nu are ce sa strice la cutie

uleiul sintetic de motor in schimb nu ar aduce beneficii pentru ca cica si-ar exercita mai putin eficient functia de racire, datorita structurii moleculare diferite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fiind un model foarte recent, post 73,

Sintem in 1974? Uneori ma surprind ca spun amatorilor de prin fata blocului ca masina mea e din epoca moderna a broastelor si nu-mi pot explica de ce aia se uita crucis la mine!

Intrebare: broasca mea nu are lumini de marsarier, deci nici pe cutie nu se gaseste switch-ul care sa le actioneze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate pune .. toate cutiile de brotac au fost prevazute cu asa ceva, adica filet... doar ca au un surub acolo, se scoate, se pune contactul, se trag 2 fire si .. gata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...
se poate pune .. toate cutiile de brotac au fost prevazute cu asa ceva, adica filet... doar ca au un surub acolo, se scoate, se pune contactul, se trag 2 fire si .. gata

<{POST_SNAPBACK}>

Pe bune ? Unde e surubul ala, pe dreapta sau pe stinga ? Aveti vreo poza ? (eu mi-am aruncat un ochi prin zona, dar nu vad nici un surub)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu mi-am pus si mi-am schimbat si stopul. intrerupatorul este montat in "conul" transmisiei. am cumparat tot conul ca sa-l schimb(apropo este de vinzare), sa am intrerupatorul si tata(cine a schimbat) a zis ca nu trebuie ca are un capac cel original si trebuie doar montat si tras sirma. uite aici o poza, unde este gaura, vine intrerupatorul.

Modificat de tibimakai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe bune ? Unde e surubul ala, pe dreapta sau pe stinga ? Aveti vreo poza ? (eu mi-am aruncat un ochi prin zona, dar nu vad nici un surub)

<{POST_SNAPBACK}>

Cutiile pana in nu stiu ce an n-au asa ceva. A mea, fab.64- model 65 n-are

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am acasa 2 divaisuri pt aprins becurile de marsharier:

1. un colier cu steguletz, care se prinde pe shtanga schimbatorului sub capacelul oval de langa serie, care apasa pe un microswich cand bagi in marsharier (shtanga se roteshte si se depl. axial, iar microintr. e actzionat doar in pozitzia de MI)

2. un divais care se inseriaza intre cablu si vitezometru si face un contact electric atunci cand cablul se invarte invers

Varianta 1 e ushor de facut si montat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Uleiul sintetic nu se poate folosi la motorul de broscutza pentru ca e facut sa nu absoarba caldura si deci raceste ff putin sau deloc.

La cutia de viteze se poate folosi ulei sintetic de transmisii 80W90, care e mai rezistent la frig ca uleiul T90 romanesc

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

80W90 este ulei mineral pentru transmisii.

75W90 este ulei sintetic pentru transmisii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Jupani, Mishul si-a gasit pompitza lui minune de bagat ulei in cutie. Ashadar, cine doreshte, Mishul se deplaseaza la domiciliul clientului si schimba uleiul la cutie pt suma modica de 10 RON. Sau, cine ishi face treaba singur, poate folosi divaisurile mele moca (onorariul se percepe doar pt deplasare si jegareala).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

A vazut cineva pe undeva un divais de schimbat uleiul la cutie si cam cat costa?

Nu de alta dar suc cu mustiuc :) nu se mai gaseste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!