Jump to content

Exista limitare de viteza soft ?


valigsm
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

Maxy e un prieten - are un Fiat Marea jTD 110CP (mi-am permis sa raspund eu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BD

    7

  • Bogdan_G

    7

  • TitvsCaivs

    7

  • valigsm

    5

limitator de turatie au din fabrica toate masinile ca in cazul apasarii "accidentale" a pedalei de acceleratie, motorul sa nu se supratureze, dar fenomenul discutat aici nu are legatura cu asa ceva pentru simplu fapt ca turatia de limitare este superioara turatiei la care obtii viteza maxima in ultima treapta de viteza.

ex: turatia de limitare la VW TDI este 5100 rpm iar viteza maxima o atingi in treapta V sau VI la aproximativ 4200 rpm.

Ce ai observat tu cu limitarea la 203 Km/h inseamna ca puterea motorului la acea turatie este egala cu energia disipata de fortele care se opuneau inaintarii masinii (frecare, aerodinamice, componente pe directia de deplasare ale fortei gravitationale)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...inseamna ca puterea motorului la acea turatie este egala cu energia disipata de fortele care se opuneau inaintarii masinii (frecare, aerodinamice, componente pe directia de deplasare ale fortei gravitationale)

Afecteaza si aerodinamica spatelui masinii (exclus eleron) viteza maxima ? De exemplu exista la aceiasi putere si aceiasi greutate (sa zicem Golf, Bora si Golf Variant) diferente de viteza maxima ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspunsul documentat la intrebarea ta nu poate sa iti dea decat un test in tunelul aerodinamic.

Altminteri nu putem decat sa ne "dam cu parerea" si nu cred ca esti interesat de asa ceva.

Daca te uiti in fisele tehnice exista diferente de greutate deci automat este afectat rezultatul comparativ al vitezelor maxime oferite de testele de drum cu cele trei modele (Golf, Bora si Golf Variant)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Poate sa imi zica cineva ce inseamna celelalte meniuri din meniul ascuns al Climatronicului.

Meniul 16 e pentru vitezometrul citit de senzori ABS.Celelalte meniuri pentru ce sunt?mai sunt pina la 44.

Meniul 0 ce e? ca vad ca se poate seta ceva.Care chiar daca umblu nu se pastreaza aceasi cifre .

Eu am um Passat Break din Ianuarie 2000 TDI (di rosu)5 viteze 115 Cp Full option mai putin piele ca am caine.Pe talon scrie ca fuge pina la 194km/h dar pedala mai are mult pina la fund iar turatia e cam 4000 rpm

Poate mai mult?

www.rhc.ro

www.automodelism.go.ro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Masina din semnatura are viteza maxima constructiva 201km/h.Am avut ocazia sa merg pe e85 ieri si i-am dat sa vad cat merge.am ajuns pe la 205-208km/h insa in treapta a 6-a la viteza asta aveam 4000rmp.Pedala mai avea cursa insa chiar daca o calcam la fund nu depasea viteza asta...Explicatii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal

sunt poosesorul unui vw golf 4 tdi{d.i rosu} 116h.p. 6+1 viteze

vitezometrul din bord are limita superioara 260 km/h dar autoturismul nu depaseste 180-190km/h

inainte de aceast autoturism am avut tot un vw golf 4 tdi{i rosu} 110h.p. ce 5+1 viteze si pe bord 220km/h care tot 180-190km/h atingea !!!

banuiesc ca este vorba de o limitare electronica a vitezei

se poate scoate aceasta limitare ???

merci

Si mie mi se pare ca o limitare......deodata nu mai trage......dar am insistat (pedala la fund)si a trecut de 200:D si cred ca ar mai fi mers.Oricum dupa 180 viteza creste foarte greu.

Masina din semnatura are viteza maxima constructiva 201km/h.Am avut ocazia sa merg pe e85 ieri si i-am dat sa vad cat merge.am ajuns pe la 205-208km/h insa in treapta a 6-a la viteza asta aveam 4000rmp.Pedala mai avea cursa insa chiar daca o calcam la fund nu depasea viteza asta...Explicatii?

Eu zic ca trebuie insistat.....daca dupa 1-2 minute de wot nu mai creste viteza....asta e tot ce se poate :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu exista o legatura directa intre viteza maxima de pe bord si realitate :)) eu am 220 si cunosc golf-uri cu acelasi motor ca al meu, aceeasi cutie, dar 260 pe bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acest link nu mai exista. Un update la el se poate? Mersi.

vw forum > lucruri generale > intrebari frecvente > ce secrete ascunde climatronicul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mare ideea este ca ceasurile de bord sunt facute pt o gama mai larga de modele. Adik ei pun aceleasi ceasuri si ls 1130 si la 150 cai. Numai ca numai variantele de top se aproprie de inscriptionarea maxima de pe vitezometru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Referitor la viteza maxima, mergand singur in masina pe A2 (Drajna - Bucuresti) viteza maxima era de 205 km/h cu combustibil de la Mol.

In Germania, aceeasi masina, 4 persoane peste 85 kg fiecare, cu combustibil german - 220km/h.

In nici una dintre situatii nu batea vantul.

Deci, si combustibilul poate limita viteza maxima.

Tibi

Modificat de tibidavid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
limitator de turatie au din fabrica toate masinile ca in cazul apasarii "accidentale" a pedalei de acceleratie, ...

ex: turatia de limitare la VW TDI este 5100 rpm iar viteza maxima o atingi in treapta V sau VI la aproximativ 4200 rpm.

...

mie mi se pare ca exista o limitare soft a turatiei motorului in ultima treapta - respectiv la mine mai mult de 4000 nu se duce in ultima treapta, desi mai am vreo... 1 cm de pedala :(; in treapta inferioara, intr-adevar trece de 4000 de ture (nu stiu cat, nu am scos sufletul din ea... mi-e draga :) )

"durerea" mea e ca am vitezometru din ala cu 260 pe el... si nu merge acul decat 3 sferturi din cursa :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se plafoneaza la 4000 rpm ca acolo e varful de putere dat de motor. Asta nu e limitare soft ci hard :blink: Atat poate cu aceasta cutie de viteze si cu aceasta caroserie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin si eu cu o constatare din experienta proprie: la un moment dat, ALH-ul meu nu trecea de 120 decat cu mare greu, la 140 ajungea dupa cateva minute de tras. debitmetru ok, turbo nu stiam sa testez.

Am recalibrat valva EGR, si am facut Iasi - Constanta, numai cu a 3-a si a 4-a, tinuta intre 2600 si 4000 ture. efectul: parca e alta masina, mult mai vie si ating 150 lejer. Mai departe nu prea pleaca, a testat Cipos turbo si maf-ul meu si spunea ca sunt ok. mai investighez...

Dar "italian tuning" chiar da rezultate

PS: Motorina numai Petrom Euro4

Modificat de Northman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

La masina din semnatura viteza max din certificat 185

Cand am luat prima data masina la mare pe A2 sa dus in 190-195 pe ceas nu m-am uitat pe klima da banuiesc ca erau 185

Ce e interesant e faptul ca turometru s-a oprit pe undeva pe la 3700 (in viteza a 5-a care e si ultima) unde a ramas ca-n pioneze desi in viteze inferioare se duce mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la viteza maxima, mergand singur in masina pe A2 (Drajna - Bucuresti) viteza maxima era de 205 km/h cu combustibil de la Mol.

In Germania, aceeasi masina, 4 persoane peste 85 kg fiecare, cu combustibil german - 220km/h.

In nici una dintre situatii nu batea vantul.

Deci, si combustibilul poate limita viteza maxima.

Tibi

Si chiar vrei sa te si credem? :) Eu locuiesc in Austria si confirm ca ceea ce spui NU este adevarat!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine-n carte scrie viteza maxima constructiva 188 Kmh, iar pe bord am 260kmh.

Viteza maxima atinsa de mine a fost 175kmh pe un drum de rahat, si scurt(undeva pe la 3km). Iar viteza maxima atinsa pe autostrada a fost 200kmh. Insa! nu cred ca are ceva de a face combustibilul de acolo, mai mult drumul care iti permite mai multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din semnatura viteza max din certificat 185

Cand am luat prima data masina la mare pe A2 sa dus in 190-195 pe ceas nu m-am uitat pe klima da banuiesc ca erau 185

Ce e interesant e faptul ca turometru s-a oprit pe undeva pe la 3700 (in viteza a 5-a care e si ultima) unde a ramas ca-n pioneze desi in viteze inferioare se duce mai mult.

S-a zis mai sus, nu e deloc "interesant", e doar punctul de putere maxima :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

limitator de turatie au din fabrica toate masinile ca in cazul apasarii "accidentale" a pedalei de acceleratie, motorul sa nu se supratureze, dar fenomenul discutat aici nu are legatura cu asa ceva pentru simplu fapt ca turatia de limitare este superioara turatiei la care obtii viteza maxima in ultima treapta de viteza.

ex: turatia de limitare la VW TDI este 5100 rpm iar viteza maxima o atingi in treapta V sau VI la aproximativ 4200 rpm.

Ce ai observat tu cu limitarea la 203 Km/h inseamna ca puterea motorului la acea turatie este egala cu energia disipata de fortele care se opuneau inaintarii masinii (frecare, aerodinamice, componente pe directia de deplasare ale fortei gravitationale)

Aici cred ca este raspunsul.

Cea mai mare viteza am prins-o cu 4 persoane ( 210 Km/h ) cred ca motivul este greutatea care a micsorat garda la sol.

Nu am putut sa sar de 180 Km/h atunci cind sufla vintul, singur in masina nu am putut sa sar de 190 Km/h, deci conditile atmosferice spun totul, asa cred si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine exista o altfel de limitare si anume cea a cutiei de viteze, adica ajung la 205km/h dupa care liniste si pace, nu vrea mai mult iar turatia este 4300rpm. Pacat ca nu se pot pune 6 trepte la ALHul meu dopat :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu poate mai mult pt ca la turatia aia puterea deja scade... iar la 4300 se face un echilibru intre puterea motorului si fortele pe care trebuie sa le invinga...

P.S. Stai linistit ca o a 6-a treapta nu te-ar ajuta sa ajungi la viteze mai mari. Dar ai putea merge mai linistit cu 160, ce-i drept.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ? Eu nu prea cred :)

Se simte clar lipsa treptei a 6 a, adica acceleratiile sunt fulminante pt un dric de 1.4 tone @140CP . Pina la 190km/h urca liniar masinuta dupa care (moment de gandire) reuseste sa ajunga la 205 km/h si acolo ramane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutiile in 6 trepte sunt etajate diferit de cutiile in 5 trepte. Treapta a 5-a la cele in 5 trepte e asemanatoare cu treapta a 6-a la cele in 6 trepte. Vitezele celelalte sunt mai scurte la cea in 6 trepte, si poti avea un demaraj mai bun. Cam asta e diferenta.

PS. Sunt masini cu cutie de viteze in 5 trepte care obtin viteza maxima in treapta a 4-a. Ghici de ce...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!