Jump to content

Montare strutbar/bara intre amortizoare


Bogdan_wrc
 Share

Postare recomandată

Salut la toata lumea!

Am citit topicul de la un cap la altul si am aflat informatii utile ,dar e o problema in legatura cu pretul acestor barii ,de ce sa dam atatea bani pe ele cand majoritatea se pot confectiona aproape usor.Toata treaba este sa ai un pic de indemanare si scule necesare ,adica un flex si aparat de sudura ,ca sa iti vina mai usor se pote folosi teava rectangulara. Pt cele doua flanse de pe amortizoare fata se pot face de un strungar .

Va rog sa va ganditi putin la ce am zis si sa postati parerile voastre !

diametru, materialul conteaza f mult. si 200 ron nu mi se pare asa de mult.

nu stiu daca diferenta de bani e asa mare incat sa imi risc siguranta masinii in ceva facut manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    27

  • bbm

    5

  • 5TORM

    3

  • rudolf.s

    3

Top Posters In This Topic

Da poate ai dreptate la 200 ron nu e mult dar la 150 e. mi se cam mult pt, practic o teava ca sa zicem asa ,am vazut la cineva pe un G 3 , bara de sus (strut bar) era facuta de el si era ok ,pt c-o avea de vreo 2 ani si este foarte multumit ,de aici mi-a venit ideea sa scriu pt a vedea si alte pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desi e destul de simpla de facut, am mai mare incredere in ceva facut de o firma renumita decat in spatele garajului. poate cel care o are cu Golf III merge usor si atent...dar bara aia e pusa acolo sa sustina niste forte.

un set complet de 4 bari costa si 3-400 E. si sunt gandite ca un tot unitar....pe o anumita marime.

sunt multe produse care le putem face noi singuri..dar de ce sa ma risc cand exista ceva special facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ,cel cu G 3 nu prea merge usor pt ca e un GTI de 150 CP din fabrica si apoi modificat de el pana la 180 CP ,deci trage si tu o concluzie? Dar probabil dupa cum spuneai si tu o firma specializata in acest domeniu a facut mult mai multe calcule atunci cand au realizat aceste bari.

:offtopic: Imi pare cunoscut nr de imatriculare al auto din profilul tau ,ai cumva un A 3 albastru deschis ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu mi se pare deloc simplu de facut o bara stabilizatoare. De ce ? Pentru ca daca o faci prea moale nu va avea efect, iar daca o faci prea rigida risti sa faca mult rau la limita, in loc sa tina roata de pe interiorul virajului pe asfalt o va ridica si risti sa te dai cu "roatele" in sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

herea_costin
Salut la toata lumea!

Am citit topicul de la un cap la altul si am aflat informatii utile ,dar e o problema in legatura cu pretul acestor barii ,de ce sa dam atatea bani pe ele cand majoritatea se pot confectiona aproape usor.Toata treaba este sa ai un pic de indemanare si scule necesare ,adica un flex si aparat de sudura ,ca sa iti vina mai usor se pote folosi teava rectangulara. Pt cele doua flanse de pe amortizoare fata se pot face de un strungar .

Va rog sa va ganditi putin la ce am zis si sa postati parerile voastre !

Pai nu prea e nimik de gandit la solutia ta. Pur si simplu este proasta si asta din mai multe motive. 1 "teava" rectangulara nu are nici pe departe proprietatile uneia rotunde. 2. Sudura barii este un subiect delicat iarasi pentru ca daca folosesti bara din otel atunci nu este recomandat sa o sudezi pentru ca distrugi structura metalului. 3. Ia in calcul ca sub copota ai si un motor care genereaza multa caldura ce poate deforma bara in caz ca folosesti aluminium. Asa ca gandeste-te tu mai bine...

Una peste alta iti recomand sa vezi cu ochii tai cum arata o bara stabilizatoare si apoi sa-ti faci un calcul daca merita sau nu sa te joci dea fabricantul. Ai sa vezi ca are curburi (nu neaparat roluite) gandite pentru o rigidizare optima, sunt vopsite in camp electrostatic, au finisaje bune etc, si toate astea la un pret ce pe mine unu chiar ma face nici sa nu ma gandesc la tuning bangladesh style.

Revenind... eu din cate am citit si m-am interesat sunt cam pentru circuit modificarile astea si nu pentru groapa noastra de tara. Pana acum ceva vreme stiai ca drumurile sunt proaste si mergeai incet si atent, dar acum ca s-a mai lucrat ceva, mergi linistit o bucata de drum pana cand ZBANG, goapa, si brusc directie pa, galme in cauciuc, morti mame si cane in frigider.

Modificat de herea_costin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Bara de rigidizare (strut bar) are scopul de a intari sasiul si de a impiedica transmiterea vibratiilor si fortelor laterale in suspensie. In tara lui Papura-Voda in care traim, mai aduce un avantaj suplimentar, cand iei o groapa socul e preluat de intreaga structura din fata, cu ambele amortizoare, asa ca riscul de a face praf un amortizor e mai mic. O combinatie de bare de rigidizare actioneaza ca un roll-cage mai slab. Side note: Broscuta e una din putinele masini care nu are nevoie de bare de rigidizare deoarece cadrul dreptunghiular al puntii fata face exact acelasi lucru si e mai solid :(

2. Bara stabilizatoare (anti-roll bar sau sway bar) e un element de suspensie si se comporta ca un arc suplimentar care uneste rotile si impiedica ridicarea unei dintre roti in viraj

3. Eu am montat setul de 3 bare de rigidizare (fata sus, fata jos si spate sus) de la Wiechers, modelul din aluminiu. E scump, dublu fata de cel din otel, dar intregul set cantareste numai ~2kg

4. Bara de rigidizare spate Wiechers pentru platforma Golf IV se poate monta numai daca ai tractiune fata. Modelele 4x4 au amortizoarele inclinate si punctele de prindere in alte locuri si nu se va potrivi

5. As vrea sa stiu cum a facut rost im570rm de bare H&R de la Pit Stop la ~180 EUR/set cand la mai toate firmele de tuning mi s-a cerut ~200 numai pe bara spate cu accesorii :)

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3. Ia in calcul ca sub copota ai si un motor care genereaza multa caldura ce poate deforma bara in caz ca folosesti aluminium. Asa ca gandeste-te tu mai bine...

din aluminiu se poate face. dar nu in curte.

http://vwforum.ro/index.php?showto...st&p=253116

adica asa am avut eu.

un dezavantaj major al acestor bari este ca in curba, daca se intalneste o groapa cu una din roti. efectul poate fi chiar neplacut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Si eu ma gandesc la distantiere dar vreau sa stiu daca pt roti de 195 pe 50 r15 ii mult 15 mm.M-am uitat pe net si ca forma nu sunt greu de realizat daca ai material si scule.mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la ce chinezisme de 200 ron sunt acum pe piata de "tunnnning", parca as avea mai mare incredere in lucruri facute "in spatele garajului" :beer:

Modificat de Phoenix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Am si eu o intrebare. Are cineva bara stabilizatoare fata jos montata cu scut metalic? Am impresia ca, sau nu pot monta deloc din cauza scutului, sau ar trebui sa decupez cutul. Sau, am noroc si intra direct.

Pe fata vreau sa montez bara stabilizatoare care sa imi permita pastrarea capacului de la motor. Inca nu am gasit modelul. A montat cineva bara stabilizatoare la Golf IV / Bora TDI care sa nu necesite demontarea capacului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rudi, pe Golful anterior aveam una care nu necesita demontarea capaculul, dar venea peste el, si de fiecare data cand vroiai sa-l dai jos, trebuia sa desfaci bara.

vezi pe prima pagina a topicului sunt detalii despre bara pe care am avut-o. dar din pacate nu mai am aici poze cu ea montata.

am vrut sa pun una si jos, dar trebuia decupat scutul. si m-am lasat pagubas. pe pagina 2 gasesti discutia despre asta.

acum, am una stock, din fabrica. asa se vede:

http://www.audiworld.com/news/00/s3/pix/engine2.jpg

http://www.audiworld.com/news/00/s3/pix/engine.jpg

http://www.audisclub.com.br/galeria/fotos/...SC01457-web.jpg

tot din fabrica am si una jos, dar nu gasesc poze cum arata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru informatii.

Am gasit cateva poze dar mai trebuie sa gasesc si preturi, importatori si modele.

16498814.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt inceput am o nelamurire. MAsina din semnatura are ARB din fabrica pe spate?, pt ca atunci cand am ridicat-o pe elevator eu cel putin n-am vazut nimic.

Oricum, din cauza ca la sasiu leonului spatele cam fuge in curbe(si suspensia stock mi se pare destul de ok pt drumurile noastre si destul de rigida pt un condus mai sportiv, de acea nu ma gandesc sa o schimb), as vrea sa imi montez un ARB pe spate, dar nu stiu deocamdata ce diametru sa aleg, si apoi eventual un STB pe spate, cea care se monteaza in portbagaj, pt ca cea care s-ar monta jos sa nu-mi faca probleme la garda la sol. Cu acestea 2 sper sa mai rigidizez putin spatele ca sa stea mai bine in curbe....si apoi poate montez si cele pe fata. Daca gresesc va rog sa ma corectati si poate sa-mi dati si niste sugestii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca acum fuge spatele in curbe si il rigidizezi MAI MULT, ghici? acest efect se va...amplifica. ca sa il diminuezi compenseaza cu strut bar pe fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm..buna si teoria asta:). Dar daca punstrut bar pe fata nu o fac mai subviratoare?(ea fiind deja subviratoare..tractiune fata?). Sper sa nu fi inversat termenii.

Am aflat..nu are nici un arb pe spate..ceea ce credeam si eu. Din acest motiv ma gandeam ca primu pas ar fi ala de a monta un arb pe spate, dupa toate acestea sa trec la STB-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ai spus tu ca "spatele fuge in curbe" ? inseamna ca acest efect, in mod logic, se compenseaza cu rigidizarea puntii fata.

orice masina cu tractiune fata este subviratoare.

asa ca hotaraste-te: pana la urma a ta cum se comporta, e subviratoare sau supraviratoare....? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar daca pun strut bar pe fata nu o fac mai subviratoare?(ea fiind deja subviratoare..tractiune fata?).

Aspectul acesta ma interesa pe mine??...si of course ca-i subviratoare..nu am ce sa ma mai hotarasc:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai atunci pune si pe fata si pe spate. vei simti oricum o imbunatatire a comportamentului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

cred ca pe leonul tau e montata aceeasi punte spate ca pe golf4 (cred ca ai tractiune fata, sau?). Puntea spate de golf 4 la masinile cu tractiune fata vine cu bara stabilizatoare (ARB), care, am impresia, ca se fixeaza de axa spate(punte) si nu de sasiu. Exista doua dimensiuni de bare stabilizatoare spate: 18mm (cod "0BC" in fluturasul cu optiuni al masinii) si 21,7mm (cod 0BB). Probabil ca la ALR-ul tau ai de 21,7mm. Tendinta subviratoare a masinii se modifica in functie de grosimea ARB-ului. Daca zici ca iti fuge spatele necontrolat ar putea fi din cauza torsiunii sasiului. Acesta se poate rigidiza cu un STB pentru spate, obtinand stabilitate si control imbunatatite.

numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
FABIAn RuSu
Multumesc pentru informatii.

Am gasit cateva poze dar mai trebuie sa gasesc si preturi, importatori si modele.

16498814.jpg

cauta de MOMO strut brace pe fata si nu mai trebuie decupat sau scos capacul motor - si reprezentantele lucreaza cu ei insa vezi cand intrebi sa-i pui sa se uite in softurile auxiliare pt piese, nu in ETKA

pentru spate solutia e un ARB daca nu vrei sa faci mizerie prin portbagaj cu strut brace - Jabbasport, Whiteline, Eibach etc insa apoi o sa-ti clantane dintii pe gropi :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

am citit tot topicul si dupa o mare cautare pe google....nu am gasit decat fata sus(care nu-si are rostul daca nu ai pe spate sus-jos)...pt spate am gasit doar sus(porbagaj) si au niste preturi imense+un montaj "murdar"

concluzia la care am ajuns dupa citirea topicului....primul "pas" ar fi montarea "spate-jos" si dupa restul

daca poate sa-mi spuna cineva unde gasesc si cam la ce pret (in sensul de undeva sigur....si un pret aproximativ)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!