Jump to content

Consum de motorina 1.9 TDI - 90, 101, 115, 130, 150 CP


Diesel
 Share

Postare recomandată

sa intelegem ca esti multumit sharanele de fostul A3 MHL ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@KLAU, este imposibil sa faci 450-500km cu un plin, adica vrei sa zici ca tu ai un consum urban de 10% ???? Este imposibil un asemenea consum, vezi ca ai probleme cu masina . Cel mai mare consum obtinut de mine a fost de 9% si asta iarna cind aveam defect termostatul. In mod normal un ALH nu are voie sa treaca de 8.5% urban. Verifica rotile sa fie umflate, verifica daca masina nu este cumva infranata, daca toate astea sunt Ok inseamna ca problema vine de la motoras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am facut consumu dupa bani sau dupa litri bagati dar BC imi arata un consum mediu de 7.3 % . Motor PD . E bun consumu asta?? :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un consum de aproximativ 8 - 8,5 l / 100 km cu ALH (chip-uit) si cu jante pe 17. De regula schimb pe la 2300 rpm. De cateva ori pe zi mai vede si 3000-3500.. maxim 4000. Cum vi se pare consumul e ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa intelegem ca esti multumit sharanele de fostul A3 MHL ?

n-as vrea sa poluez acest topic... dar da, sunt foarte multumit.

Cel mai mare + este consumul minuscul fata de fosta masina, si un minus ar fi troncaneala si trepidatiile care ma "gadala" in relantiu. La fosta masina cand am cumparat-o doar daca ma uitam la turometru imi dadeam seama daca motorul merge sau s-a oprit (la semafor). Problema intre timp am "rezolvat-o" schimbandu-i ambele tobe de esapament cu tobe de ARO.

Iar despre putere, nu prea am cu ce compara, probabil m-ar fi incantat la fel si un benzinar de 160 de cai. Nu stiu, n-am condus.

Ar mai fi de zis multe, dar aici sunt puternic offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine consumul in bucuresti e de 12-14 litri/100 km. Masina din semnatura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand vorbim de consum de oras, parerea mea, trebuie sa vedem si in ce conditii mergem. spre ex, eu fac zilnic Gara de Nord - Bucur Obor, dimineata si dupa amiaza dupa 16.30. Mi s-a intamplat sa fac drumul asta si in 75 min. Adica a-I-a si stai si tot asa. Cum dracului sa mai scoti un consum sub 10% in aceste conditii? In traficul din Bucuresti consumul variaza enorm. Daca scoatem masinile doar sambata dupa-amiza sau duminica, cred ca putem obtine si 6.5%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un consum de aproximativ 8 - 8,5 l / 100 km cu ALH (chip-uit) si cu jante pe 17. De regula schimb pe la 2300 rpm. De cateva ori pe zi mai vede si 3000-3500.. maxim 4000. Cum vi se pare consumul e ok?

asa e si al meu - AGR-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare ,

eu am awx de 131 cu 5 trepte in oras imi ia 8-8,5 in regim de

ora de varf si cu motorul jumate de drum rece

afara am reusit 6,4 cel mai mic consum , mentionez ca nu am masina

de mult si o calc .. am avut reprize si 4300 rpm -> 200+ km/h

intrebarea e ..

ce diferente de consum ar fi intre 131 de cai 5 trepte si 131 de cai 6 trepte ?

consideram masinile idendice doar cutia diferita .. teoretic ar trebui in oras cea cu 6 sa

ia mai mult iar afara invers .. corect !?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca cea de intre cea de 5 si cea de 6 singura diferenta e afara unde e nevoie de a 6-a viteza pt consum mai mic. In oras ar trebui sa fie la fel.

Pe spritmonitor.de va faceti o parere despre consumurile reale ale celor inscrisi si nu cele date de fabricanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cu bora variant 1.9 ajm, mers bucuresti numai ora de varf si majoritatea drumuri scurte, am 10% pe ultimii 200km

am avut momente in care am realizat viteza medie de 3km/h :argue:

in afara bucuresti - moeciu - bucuresti 5.8 (am mers prin pitesti => autostrada - serpentine)

iar combinat 8.5 in 2000km din care 650 in afara si restu in oras

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca cea de intre cea de 5 si cea de 6 singura diferenta e afara unde e nevoie de a 6-a viteza pt consum mai mic.

Sa stii ca treapta a 5-a de la cutia in 5 trepte este foarte apropiata ca raport de multiplicare de treapta 6 a cutiei in 6 trepte, nu este ca si cum la cutia in 6 trepte mai e inca o treapta in plus dupa ce a 5-a e identica cu a 5-a de pe cutia in 5 trepte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recordul meu la consum a fost 4,1 l/100km pe BC pe ruta severin-craiova.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestii foarte interesante pe ultimele pagini

Am descoperit din consumul instant si o "razie" pe A2 ca punctul ideal din punct de vedere al consumului este pe la 115km/h cu motorul meu (a fost mentionat intr-un post anterior intre 110-120 ;). De notat este ca aveam power-boxul activat cand am facut acest "test". Acum l-am scos si planuiesc luna asta sa fac un chip tuning. Voi reface testele dupa chip ;)

Eu fac cam 450 km cu un plin (pana se aprinde beculetu pun eu) deci cam 11-12. Acum imi arata la bord 10,9 in conditiile in care am facut cateva drumuri prin Pipera si era mai liber (dar echilibrate de cele doua ore facute din centru pana la Otopeni ;)). Acum eu in manual la cutie tiptronic am consum declarat in oras de 10, fata de 7,7 cat e declarat la cutia manuala deci... Ah cu Nova din semnatura am scos 150 km din 20 litri deci... No comment.

De schimbat schimb pe la 2000-2200 (de obicei merg cu tiptronic-ul pus pe manual ca sa pot schimba eu). Merg cu a III-a, daca am f. liber in fata bag si a IV-a ;). Oricum eu merg prin aglomeratii asa ca sunt super multumit. O alta chestiune pe care i-ar putea interesa pe userii cu cutii Tiptronic (am auzit de la Teo la intalnirea de Duminica) este faptul ca printr-un program gen VAG poti modifica profilul cutiei (sport, economic...). Voi mai cerceta ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Saptamana asta , cu masinuta din dotare efectuat 821 Km , din care 352 in Constanta , restul azi pe ruta Constanta - Harsova - Braila - Galati si retur . Viteza in oras 50-60 km/h iar azi 120-150 km/h . Facut plinul inclusiv supapa luni dimineata si azi dupa sosirea de la Galati refacut plinul : 50,70 l motorina => consum mediu 6,17 / 100 km . Eu zic ca-i ok pentru 101 Cp si tinand cont ca-i si PD . ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

......... Aryes consumul la exact ascelasi motor (cel din semnatura/profil), pe 500 km (85% afara din oras) 5,1% in conditiile de mers "fara menajamente", adica schimbat si in 4000 - 4500 ture, dar mers si mai potolit, in functie de trafic si conditiile existente in fiecare parte a traseului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
consumul la exact ascelasi motor , pe 500 km (85% afara din oras) 5,1%

Diferenta de consum este data de faptul ca eu am mers aproape jumatate din cei 821 km doar in oras . :Driver:

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acu sincer, nu mai inteleg nimic

Eu, in fiecare dimineata, la ora 7.15 plec de acasa din Drumul Taberei, o iau prin Militari, pe langa Cora si merg pana la Udriste, deci cam vreo 9 km, viteza medie 15-16 kmph, pana azi, am scos minim 10% ... inspre 11%, doar azi am reusit un consum de 9.5% pentru ca nu a fost prea aglomerat....

Pana la urma imi iau un sdi pentru serviciu...

Afara nu reusesc sa scot sub 5% orice as face... e drept ca nici nu pot merge incet...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1083km extern - consum 5,1%

traseul a fost : iasi-husi-iasi, iasi-bacau-tecuci, tecuci-brasov-sighisoara-lacu rosu-piatra neamt- iasi.

pe prima parte 3 persoane, fara prea multe bagaje

in rest 2 persoane, 2 rucsaci si cam atat cu bagajele. In sate 70 prin Brasov si Sighisoara cat se poate de regulamentar, in afara aprox 120..cu unele varfuri de 170-180 190 intr-o usoara panta.Aer condionat folosit max o ora. Pe serpentine am alergat-o destul acolo unde s-a putut.Motorina folosita euro4 de la Petrom.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Afara nu reusesc sa scot sub 5% orice as face... e drept ca nici nu pot merge incet...

Ka-ching :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recordul meu la consum a fost 4,1 l/100km pe BC pe ruta severin-craiova.

Cu ce viteza ai mers si in ce treapta? Nu ca nu te-as crede, dar consumul exterior dat de producator pt. aceasta masina este de 4,7 l/100 km.

Vreau sa incerc si eu in acelasi stil sa vad daca reusesc macar 4,5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acu sincer, nu mai inteleg nimic

Eu, in fiecare dimineata, la ora 7.15 plec de acasa din Drumul Taberei, o iau prin Militari, pe langa Cora si merg pana la Udriste, deci cam vreo 9 km, viteza medie 15-16 kmph, pana azi, am scos minim 10% ... inspre 11%, doar azi am reusit un consum de 9.5% pentru ca nu a fost prea aglomerat....

Pana la urma imi iau un sdi pentru serviciu...

Afara nu reusesc sa scot sub 5% orice as face... e drept ca nici nu pot merge incet...

La fel si la mine ... Oricum acu ca sa mai incalzit scot maxim 10 , dar iarna era la fel ca tine ... ajungeam la servici chiar si cu un consum de 12 . Recordul meu a fost de 16 l % . Am facut 5 km in 50 min . In Buc minim am reusit sa scot 6.7 iar in afara 3.9.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P LOL Acu' pe bune: am facut rost de date tehnice super beton despre TDI-uri (un prieten bun lucreaza la un dealer/service VW si mi-a "inlesnit" accesul la materiale de mecanica) si acolo explica multe, printre care si schimbatul vitezelor:

- cand e rece motorul, bujiile au un proces de incalzire si apoi post incalzire ce tine undeva intre 4-10 minute, legat de temperatura motorului si de turatii. Daca depasesti in aceasta perioada 2500 de turatii automat procesul de post incalzire e terminat

- in ideea asta e bine sa lasi motorul sa se incalzeasca pana la 90 grade celsius iar in acest interval sa schimbi "in sus" undeva pe la 2400 ture (la 5 viteze te duce apoi pe la 1500 ture, deci nu e subturat), iar in jos cand ajungi pe la 1400

- cand e cald (90 grade) schimba 2-3 la 3000 ture, 3-4 pe la 2800-3000 ture, 4-5 pe la 2600, astfel incat tot timpul o sa vii la 1900 ture unde ai cuplu maxim

- chestia asta inseamna un consum usor ridicat, dar protejezi foarte bine turbina, asa ca ai de ales :P

La motoarele cu 6 viteze, chestia e un pic diferita, deoarece reprizele sunt altfel dar din pacate acelasi tip de debitmetru. Ideal e sa corelezi turatiile (la cald ma refer acum) astfel incat dupa ce ai schimbat viteza sa fi la turatia corespunzatoare cuplului maxim, iar cand e rece sa fi la limita turare-subturare.

Trist e ca in manualul masinii te "invita" sa conduci economic :P si sa schimbi la 2100, dar economia de motorina o s-o simti puternic cand schimbi turbina dupa nici 100.000km, lucru foarte real daca te uiti la statiscile din service-uri.

nu ai vrea sa ma ajuti pt k ai un prieten bun care lucreaza la un dealer/vw pt k atunci cand folosesc climatronicul pt racire imi curge lichid de sub bord in partea dreapta.m-am gandit k s-ar putea sa fie condens dar nu stiu exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut 650 km cu 48 litri motorina, 250 extraurban, restul in oras. multe drumuri scurte, de 1 km (atat am pana la servici), si destul de multa forja prin oras (inca ma impresioneaza caii aia multi :P ) si in general condus usor turat.

asta inseamna consum mediu de 7,4% pe mine m-a dat pe spate un asemenea consum, jumate` cat fosta balena. Daca nu as forja-o deloc si nu as avea 2 drumuri pe zi de cate 1 km, sunt convins ca as scoate consum mai mic. Dar ce mai conteaza un litru in plus sau in minus, cand vii de la 14% benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce misto. De pe spritmonitor.de am cel mai mare consum din 100 de passat-uri. Nice :P Gotta love Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!