Jump to content

Consum de motorina 1.9 TDI - 90, 101, 115, 130, 150 CP


Diesel
 Share

Postare recomandată

Eu nu stiu ce sa mai zic.

Eu am un ALH, poate sunt mai sportiv de fel dar in oras consum undeva la 10-12, intr-adevar schimb peste 3-3500 ture uneori 4000 dar oricum, pana ajunge la 90 grade nu depasesc 2400, si fac numai drumuri destul de scurte adica din Militari la Unirii dimineata la 8:00 iar sera la 19 inapoi si traficul e destul de aglomerat, alteori drumuri relativ scurte prin oras. Nu am BC dar folosesc din plin metoda plinului :Driver:

Afara nu o sa va vina sa credeti dar am scos la o viteza de 160 Bucuresti Pitesti dus-intors pe aproximativ 70km iar apoi numai 180, bineanteles cu incetinirile de rigoare si 50km in Pitesti, total 250km aratati pe bord, un consum de 24l deoarece am facut plinul pana cand pompa s-a oprit iar cand m-am intors am refacut plinul la aceeasi benzinarie.

Am facut 3 scanari, nu am probleme cu turbina, distributia tocmai am facut-o si e in regula la fel si avansul, debimetrul i-l voi schimba duminica impreuna cu toate filtrele de aer.

Deci? Merg eu prea brutal?

Modificat de KLAU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu oricat de brutal as merge nu pot sa scot astfel de consumuri cu acelasi motor.....

Altfel intervin o gramada de factori care fac ca sa nu mai fie cat de cat real acel consum: statul la semafor (daca aduni cate minute stai pe loc cu motorul pornit (pe durata unui plin ) vei ajunge la concluzia ca depasesti o ora) + inca alti factori.

De ce statul la semafor este o eroare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai pt ca daca stai la semafor nu faci KM ! Consumi motorina pe ora , dar nu per km.

Noi cand facem testul dorim sa obtinem un consum litri pe km ,nu litri pe ora ! Daca stam la semafor obtinem un rezultat combinat intre l/km si l/h :)

Si de aici si diferentele obtinute intre ce da comp de bord si ce calculam noi.

Cand am zis si alti factori m-am referit si la porniri si opriri ale motorului.

Modificat de andrein
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E aberant. Nu conteaza ca stai pe loc si consumi. Calculul se face cat ai consumat / cat ai mers. Ca jumate din timp ai consumat si ai stat pe loc si jumate din timp ai mers nu conteaza.

Consumi 1L si mergi 10km. Indiferent cat ai mers si cat ai stat. Important e cat ai mers in total si cat ai consumat in total.

E drept ca atunci cand "resetezi" sau incepi sa masori si tu stai pe loc consumul e este infinit. De aia nici nu se afiseaza consumul mediu pana nu faci 500m. In rest el e foarte corect. Si dupa ce ai facut 1metru e corect. Daca stai 1h la relanti si apoi parcurgi 1m ai consumat in total 0.5L/1m.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei calculatorul are intodeauna dreptate. Problema e omul ca nu interpreteaza bine toate datele. Atunci apar problemele ....

Modificat de wolfydRg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NetFlow: ai dreptate, dar doar teoretic. Pt ca practic daca stai 1h la relanti si apoi parcurgi 1m ai consumat in total 0.5L/1m + 0.4L/h ..adica pe loc la relanti ai consumat tot motorina din rezervor., nu din alta parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te inseli andrein, Netflow are perfecta dreptate. Daca eu merg de la prietena mea pana acasa la mine (~10km) fara oprire cum e cazul la 2-3 noaptea, o sa am un consum de ~5%. Dar daca fac acelasi lucru la ora de varf o sa scot un consum de 8%. Acum eu te intreb, daca merg mereu la ora de varf cu ce ma incalzeste ideea ca teoretic, daca nu m-as opri, as putea scoate 5%? Practic, trebuie sa stau si la semafoare, si in aglomeratie, etc, care ma duce la consumul REAL. Deci consumul de motorina la stationare nu e deloc o eroare, e o parte foarte reala a mediei de consum pe suta de kilometri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu impartasesc aceeasi parere deorece la un drum aglomerat cu multe opriri si porniri nu statul pe loc la relanti face sa it icresca consumul ci exact acele accelerari si franari repetate.

Ca sa luam un exemplu empiric putem face un test de la tine la prietena ta in 2 moduri. In primul test mergi numai in treapta 2 .deci incet dar fara sa stai la relanti pe loc (caci vorba aia arzi gazu de pomana) si in al doilea test mergi tot la prietena ta intr-o circulatie aglomerata !

Din ambele teste eu zic ca cel mai aporape de adevar va fi consmul in care ai mers intreapta 2 ..pt ca pur si simplu nu ai ars gazul de pomana.

Noi cand bagam combustibl in rezervor, impartim litri bagati la cati km (reali ) am parcurs. Dar si in perioada cat am stat pe loc cu motorul pornit motorina s-a consumat tot din acei litri bagati in rezervor !!

Ceea ce nu pricep eu unde regasesc in calculele voastre acel consum la relanti al motorului ?? De ce nu il luati in calcul ??

Modificat de andrein
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) cred ca vorbim de lucruri diferite. Cum sa nu luam statul pe loc in calcul? Faptul ca atunci cand stai pe loc vezi consumul in litri/h e doar asa ca sa ai ce vedea pe BC, n-are nici o relevanta. In mod normal se calculeaza cati litri ai consumat in TOTAL impartit la cati kilometrii ai parcurs (chit ca ai mers 10km si-ai stat 30min la semafoare, asta e).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scriu si eu aici cu toate canu scrie si 140 in titlu

azi de la marriot la collina motors in baneasa si retur aprox 24 de km consum afisat de 8.3 %...f misto zic eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da...ce tare...eu oriunde m as duce in oras nu ies sub 13l/100...asa ca...va invidiez...fara blana sau agitatie...nu stiu cum faceti dar ..respect!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. climatronicul pornit non-stop.

2. nu o menajez ... chiar o cocsez .... de aia am ramas 3 luni fara carnet (mai am 5 zile de post :P )

3. in general ca tot omul drumuri scurte in oras si la doua zile aprox. cate unul de 16 km in afara (8+8)

4. tinut evidenta stricta la motorina timp de vreo 9 luni si 13500 km (nov 05- aug 06)

5. drumuri afara aprox. 2000 (din cele de 16 km) + 5000 altele (Bucuresti, Tr Severin ...) = 6500

Oricum drumurile de afara nu mai sunt cele de acu 10 ani cand mergem C-ta- - Tr. Severin in 6/8 ore indiferent ca atunci nu aveam ceva km de autostrada in plus.

Acum poti face si 9 sau 10 ore in functie de lucrarile pe carosabil.

Consum mediu la V6-le meu non-PD 8.84

Exclusiv prin oras am ajuns la 9.8 % timp de vreo o luna

Si cam oftopic dar uni soferi chiar daca merg incet au un consum mare. Raspunsul e simplu:

1. folosesc abuziv frana (asa-i cunosc pe soferii "nepriceputi" asa zis prudenti),

2. nu se orienteaza in trafic sa gaseasca culoare libere (mai ales la semafoare unde se aseaza batraneste dupa 20 de masini pe banda a doua cand prima e libera ... si mai prind un semafor gratuit,

3. subtureaza motorul excesiv adica are 1000 rpm de exemplu si vrea sa urce la 2000 rpm repede fara a mai schimba intr-o treapta inferioara,

4. sa nu mai vorbesc de aia care incalzesc masina o ora sa-i vada toti vecinii ca au masina :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am mers "usor" pe Ruta Brasov - Bucuresti. Max 120 km/h

Consum dat de BC pana la intrare in bucuresti = 5,6 l/100 KM

Pana am ajuns acasa (10-12 km intr-o ora si ceva) a crescut la 6,3 litri/100 km

Sa se calculeze ce consum am avut in Bucuresti (de la intrare pana acasa)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai ca o poza face mai mult decat 1000 de cuvinte.

cine zicea ca TDI nu consuma mult? :lol:

poza00003vs1.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca voi innebuni!

Duminica am facut plinul dupa ce am schimbat toate filtrele si debimetrul si...stupoare am 158km in Bucuresti facuti dimineata la 8:30 (motorul nu ajungea la 90C dar nici nu am mers peste 2500rot/min) si seara la fel si am 1/2 din rezervor. Ce ziceti?

Si sa fiu putin off-topic: daca trec pana sa ajunga motorul la 90 o singura data peste 2400-2500rot/min sistemul imi opreste automat bujiile sau daca imi continui deplasarea dupa aceasta data fara sa mai depasesc e ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
hai ca o poza face mai mult decat 1000 de cuvinte.

cine zicea ca TDI nu consuma mult? ;)

Bogdane , sa nu-mi spui ca-i de la tine de pe masina ? Ti-ai luat tanc , sau Hummer ( modelul din Irak ) ?

In cazul asta n-ajungi la vara la Mamaia cu un rezervor . :) :D

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si sa fiu putin off-topic: daca trec pana sa ajunga motorul la 90 o singura data peste 2400-2500rot/min sistemul imi opreste automat bujiile sau daca imi continui deplasarea dupa aceasta data fara sa mai depasesc e ok?

Deja la peste 50C pe bord ai bujiile din chiulasa oprite(alea 3) asta testat cu vag-com la mine. Restul...se opresc cu mult inainte.

Oricum se pare ca s-a inteles gresit....nu se depaseste 2500 pana cand acul trece de primele 3 indicatii...alea mici de tot si f dese de la inceputul cadranului. Apoi se poate tura motorul si mai sus (3000) dar nu WOT.

Nu stiu de unde a ramas asta cu 2500 pana la 90C pe bord...care oricum sunt cam 80C.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdane , sa nu-mi spui ca-i de la tine de pe masina ? Ti-ai luat tanc , sau Hummer ( modelul din Irak ) ?

In cazul asta n-ajungi la vara la Mamaia cu un rezervor . :D :P

pai nu se vede clar ca e de la mine? :P

am mers putin si dupa aia am stat pe loc. si uite asa a ajuns sa arate :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aflat de curand ca acel releu revine la starea de pornit daca se depasesc 2500rot/min dar la un Golf V Plus. Voi ce stiti revine sau nu la un Golf IV? Va intreb pentru ca eu nu-l aud daca revine sau nu si asta banuiesc ca ar influenta destul de mult consumul meu mai ales ca umblu la ore cu trafic infernal si motorul nu ajunge la temperatura optima de functionare astfel ajungand sa am un consum exagerat de mare mai ales pentru ALH.

Modificat de KLAU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal

vad ca aveti masini economice....

a mea, masina din semnatura, consuma ceva de genul:

in relanti, 1.5 L/h

in oras, orice as face, cu scade sub 15-16 %

in afara cam 7.8- 8.5 la o 90-130 km/h

deja incepe sa ma enerveze; daca cineva are idee de la ce poate fi acest consum, astept un sfat sau o idee;

P.S. aceste valorile ale consumului sunt pe economic la clima, si pe timp de zii, fara alti consumatori, si 1 persoana in masina....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o verificare cu vag com nu strica niciodata. e prea mare consumul. pe langa asta, esti sigur ca folosesti tiptronic corespunzator? fara schimbari dese in oras, fara bruscari... e o cutie pretentioasa si poate creste consumul din cauza ei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Eu am un ASV 110 CP consum mediu in oras cam 6.1 l niciodata peste. In afara cam 5.4 l daca merg acceptabil cam 110/120 si constant. Am scos si mai mic dar pe autostrazi in afara.

Am un mic filmulet .. dar am jost grabit si consumul e cam mare

http://www.youtube.com/watch?v=EQ60lqpqbVI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6.1 l in Viena .. la ora 16 .. pe artere destul de aglomerate .. dar numai acum am vazut ca sunt cam off topic cu motorul meu . era vorba de Consum de motorina: TDI 90 CP vs. PD (101, 115,130,150 )CP sorry

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Ice .. m-am tot gandit la ce ai scris tu .. sa stii ca eu am stat un an jumate aproape in Bucuresti .. dar crede-ma ce a fost anul asta in Sibiu rar vezi in Bucuresti. Sa faci cativa km in vreo ora nu e prea ok .. Sibienii stiu cum a fost un drum de la aeroport pana la iesire inspre Valcea .. pana nu e gata centura e jale. Desi Sibiul e mic e full de masini + full de alte masini care il tranziteaza zilnic ..

iar sunt off topic .. shit

Modificat de CosminSideras
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!