Jump to content

Consum de motorina 1.9 TDI - 90, 101, 115, 130, 150 CP


Diesel
 Share

Postare recomandată

Salut la toti tdi-stii :hainoroc:

Am si eu un ALH de 90 CP si am impresia ca imi consuma cam mult adica in jur de 9%.

Acum nici nu stiu cum se merge economic cu dieselurile astea ca pana acum am avut benzinar.

Acum schimb cand e rece pana ajunge la 90 grade apa pe la 2400 2500 iar cand se incalzeste pe la 3000 de ture asa.

Credeti ca fac bine ???

De ce sa consume asa mult?

Aaaaa am uitat nu am computer de bord:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai doar impresia sau si certitudinea ? Ce fel de traseu: urban sau extre-urban ? Bucuresti sau Ploiesti ? Dupa ce se incalzeste motorul poti sa schimbi cum vrei tu peste 2500. Pina se incalzeste e ok schimbatul pe la 2500.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vreau sa fiu Off Topic....dar cum de consuma 1.9Tdi 11 in oras cand eu am mers cu E220Cdi(automat) in oras si arata 7,6-7,8maxim....si cum am iesit un pic in afara spre pantelimon a si scazut la 6.4

Modificat de CATAVENCU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ar fi ceva pe acolo. In primul rind aglomeratia. Adica aglomeratie de aia de iti ia mai mult de o ora iti ia si mai mult de 11%. Si in cazul asta cutia automata are avantaj fata de manuala. Desi pe automata ar trebui sa consume mai mult. Asta e ipoteza mea.

Se poate si consum mic la manuala daca circulatia este fluida, insa prea rar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai uite de exemplu am bagat 15 litri de motorina si am facut cu ei 190 km ce sa zic stau la 12 km de Ploiesti si merg zilnic la PLoiesti sa zicem ca 100 i-am facut in afara orasului si 90 km in oras.

Ce zici e normal sa consume asa mult ??

:D :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum ai calculat consumul?Pai la un calcul scurt iti iese un consum MEDIU de 7.5 .Nu mi se pare asa mult.

Am avut masina care consuma in oras 17-18 (Scorpio V6 3.0 litri) asa ca atunci cand am trecut la TDI nu imi venea sa cred ca imi iese 9 in oras.

Asa ca dragii mei nu va mai tot plangeti de consumuri.Ce vrei si putere si consum mic=niciodata.

va luati masina pe benzina motor de cel putin 2500 si dupa aia iti iei diesel motor de 1.9 si ai sa vezi ce mic iti pare atunci consumul si ce multumit ai sa fii.

:beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa pun si eu un update dupa... In Bucuresti, pe aglomeratie, consum 10.0 - 12.0 %. Daca este FOARTE aglomerat (eventual combinat cu ploaie/ninsoare) creste pana la 15% (asta a fost maximul ce l-am avut). Calculul este facut pe distanta de 8 km (Matei Ambrozie - Pta Operei) dimineata, in drum spre serviciu, motorul rece. Seara consumul scade undeva pe la 6 - 8 % (fctie tot de trafic). Consumul mediu de la plin la plin imi ajunge undeva in jur de 7.0 - 7.2 %

La drum mai lung (300 Km, Bucuresti - Sibiu via Valea Oltului) consumul il am intre 5.1-5.6 % daca merg pe A1 pana in 160 km/h si pe Valea Oltului cat de repede se poate functie de aglomeratie (intre 60 si 140). Daca pe autostrada merg tare > 180 - 240, consumul pe acelasi traseu mi-a crescut intre 5.8 - 6.5 %

Recent am venit pe traseul Predeal - Bucuresti. Nefiind grabit, am mers cat de cat legal....78 Km/h pe zona cu camerele si nu am sarit de 120 pe celelalte portiuni. Consumul mediu cand am ajuns in Bucuresti a fost de 4.0%

P.S. Toate valorile (viteza si consum) sunt cele date de bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

P.S. Toate valorile (viteza si consum) sunt cele date de bord.

nici sa nu iei in calcul alte "metode" de masurat, ca de ex metoda plin-plin ca nu are relevanta (este in functie de cat aer prinzi in rezervor+ cum sare pompa+cant de spuma care apare). in rest consumul in oras pe o distanta sub 15 km de asemenea nu este relevant - poti sta foarte mult pe loc pe distante scurte. eu dupa ce dau o tura mai lunga prin oras, consumul scade catre 8 cu toata aglomeratia existenta. afara insa confirm datele date de @Rapier.

Modificat de VEKAU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu am un ALH, care imi consuma cam 7,5 in Bucuresti, nu fac drumuri lungi..pana in 10 km... climatronicul mereu pornit... Poate si varfuri de 8 in aglomeratie. Asta in cazul in care merg linistit... Cand o calc... cred ca se face vortex in rezervor... da' nu asta e estential. Ideea e ca la un mers normal, cu clima pornita, in oras, se paote scoate chiar si 7,5 %

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drum de cam 300 km cu varfuri de 160km/h si croaziera de 130-140km/h mi-a luat la dus cam 6,5%.

La intoarcere am prins pe prima bucata ceata si BC-ul imi arata 4,7 :D

Dupa ce s-a risipit ceata fiind si noapte si drum liber, pana la Bucuresti iarasi mi-a sarit la 6%.

Toate valorile sunt dupa BC.

Inca un lucru: dupa 100h de condus (atunci cand se reseteaza memoria 2 a BC-ului) nu am niciodata mai mult de 6,5%. Ceea ce ma face sa ma declar multumit :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La drum intins, cu traversari de orase am reusit sa scot 5,7%, dar am mers rezonabil...90 -130km/h din cauza drumurilor cu denivelari. In oras scot intre 7 si 8 %, la un stil de condus mai sportiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie computerul de bord nu imi arata consumul instantaneu pe perioada stationarii (relanty), dar am testat cu vag-com si acolo zice ca e 0,4l/h. Eu inca sunt in teste cu consumul. Si cred ca cea mai relevanta metoda e urmatoarea:

Imediat dupa ce s-a aprins becul de avertizare combustibil trebuie alimentat cu o cantitate fixa de combustibil. (nu sunt de parere ca e bine de facut plinul pt ca e relativ- depinde de aerul acumulat, de spuma, de pompa si tot asa). Si apoi trebuie mers pana se aprinde din nou avertizorul din rezervor. Cel mai indicat e ca acei km parcursi sa fie facuti toti odata si de preferat inafara localitatii si de evitat stationarea, pornirile si opririle. Deci cat mai cursiv, apoi se fac calculele.

Acuma ar mai fi una: Se face plinul cat mai plin posibil (scos aer, bagat cu taraita combustibil, stat langa pompa vreo 15 min ....) si apoi se merge la fel ca mai sus .cat mai cursiv un nr cat mai rotund de km ( 100, 200 km) si la fel fara opriri si porniri, stat la relanty si evitat mersul in oras. Si apoi se se merge la aceeasi pompa si se vede cu cat s-a alimentat dupa care se compara cu ce a zis compul.

Eu vreau sa incerc ambele metode si sa vad rezultatele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca e buna metota ta din mai multe motive:

- martorul de combustibil e de fapt un plutitor. Se poate aprinde si in functie de cat de "in panta" este drumul. De exemplu eu cand urc martorul imi arata mai putina motorina, cand cobor imi arata mai multa :(

- cati km faci din momentul in care se aprinde becul si pana alimentezi? sau dai ture in jurul statiei pentru a face consumul :D

Ambele argumente de mai sus sunt generatoare de erori. Plin-plin mi se pare cea mai elocventa metoda.

In plus nu sunt de acord nici cu regimuri de condus preferential (fara stationari si etc) atunci cand fac consumul. Eu vreau sa aflu cat imi consuma masina mie nu sa aflu cat consuma cel mai putin masina. In functie de asta imi pot face planificari, estimari etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu cred k metoda plin-plin e cea mai ok. pe distante scurte aproximarile pot crea erori destul de mari. de exemplu daca ai pus motorina de 50 RON si ai aproximat ca mergi 200km iti iese un consum de 7.86, dar daca ai aproximat ca mergi 195km iti iese un consum de 8.06. deja o diferenta de 0.2 la consum doar din 5 km . (pe care poti foarte usor sa ii aproximezi gresit numai din faptul ca nu de ambele ori ai facut exact acelasi nr de km din momentul in care s-a aprins becul rosu pana ai alimentat - o data ai mers cu 5 km mai mult)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Si eu cred ca metoda plin pe plin e cea mai aproape de adevar , cu toate ca si ea are neajunsurile ei . Sambata 25.11.2006 cu masina din semnatura , Constanta - Dusseldof ( 2397 km ) masina goala ( :D doar eu , ea si o geanta de voiaj ) . Pe autostrazi ( in tara si afara ) 140 - 160 km / h , in rest 110 - 120 km / h ( exceptand orasele si satele din tara :P ) cu un consum total de 4,6 l / 100 km . Facut plinul ( inclusiv supapa ) la Constanta , apoi la Linz si la Koln iar la Dusseldorf adaugat restul pana la rezervor plin ( ochi inclusiv supapa ) . Duminica trecuta Dusseldorf - Constanta ( masina plina ochi - cred ca nu mai incapea nici macar o sticla de apa minerala in ea ) , aceiasi km , viteza 120 km / h maxim = consum 5,7 l / 100 km . Per total eu sunt multumit de consum .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand am masina am facut aprox 2.000 km 90% in oras, consum mediu de 6.5 l/100km.

:D

Cum faci plinul in supapa ?

Dan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu merg din dr taberei la romana dim, si vice versa , seara. abia se incalzeste. consum pe bc este 7,9.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
De cand am masina am facut aprox 2.000 km 90% in oras, consum mediu de 6.5 l/100km.

:)

Cum faci plinul in supapa ?

Dan

In gura rezervorului acolo unde introduci teava de la pompa , pe peretele din stanga ai un buton de plastic negru . Cand rezervorul s-a umplut si iti sare clapeta de la pompa , scoti furtunul din rezervor si apesi pe acel buton , in jos ( spre rezervor ) cu teava pe care curge motorina . Asa se deschide supapa si astfel mai poti baga incet - incet in rezervor inca cca 5 l ( depinde cata spuma face si cat timp esti dispus sa aloci pentru asta :D ) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buc-Ploiesti-Buzau-Urziceni-Buc , in total 280km (cu ceva frecus prin Buc) consum 4.6% la 66km/h. Excelent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Metoda plin-plin pare a fi cea mai adevarata in estimare. Inca ma plang de o diferenta destul de mare intre BC si plin-plin. Ultima data (umplut rezervorul in Buc si Cluj dupa ce am trecut prin Baia Mare): 40.54 l/717 Km=consum la BC de 7,2% :lol: :lol: . Posibil ca cel dinaintea mea sa fi setat sa arate mai mult consumul (daca deconta motorina). Mai rabd pana la o scanare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si eu un drum din Germania pina in Austria. In Germania au fost 270 km, in Austria cam 130 km.

Viteza medie in Germania (incluzind autostrada cam 200 km), localitati, drum normal: 135 km/h. Consumul mediu la viteza aia: 9.4 L/100. De mentionat ca pe autostrada viteza nu a coborit sub 180, cu exceptia locurilor cu restrictii (de exemplu in jurul lui Rosenburg, unde limita e 120).

Dupa ce am facut si cei 130 km in Austria (incluzind autostrada, localitati si drum normal), viteza medie a scazut la 127 km/h (asta a fost viteza medie TOTALA pe cei 400 km), iar consumul mediu la 8.7 L/100 (asta a fost consumul mediu TOTAL pe cei 400 km).

Mentionez ca nu am facut nici o oprire pe cei 400 km, iar in zonele de restricitii NU am depasit viteza legala de pe acele portiuni.

Modificat de somebody
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa fac sa ma minunez sau sa-mi duc masina la service? ;) Eu nu am reusit sa scot afara sub6.9 . Am mers si batraneste si sport. Cand am venit din Germania cu o persoana la bord si ceva bagaje am avut 7,5 in conditiile in care pe Ungaria am folosit tempomatul 90% din drum. personal cred ca tempomatul nu reduce consumul mediu ba din contra. Explicatie: chiar si in coborare la viteza constanta nu indica consum insantaneu 0.0. fara tempomat mai indica si asa ceva. Si o intrebare off topic : Nu vi se pare ca accelereaza mai bine din maneta cu tempomatul cuplat decat din pedala? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • Administrator

@ sm33

Consumul postat de mine la postul 365 este real , dar nu am drumuri de-astea zilnic .

In general eu merg doar in oras si consumul real ( plin / plin ) este :

1. condus sport - 8,6 l / 100km ;

2. condus batraneste : 7,4 l / 100km .

Mai putin de-atat n-am reusit sa scot decat cu masina parcata in fata blocului si motorul oprit . :beerchug:

In ceea ce priveste tempomatul , nu l-am montat inca asa ca nu-mi pot da cu parerea .

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Metoda plin-plin pare a fi cea mai adevarata in estimare. Inca ma plang de o diferenta destul de mare intre BC si plin-plin. Ultima data (umplut rezervorul in Buc si Cluj dupa ce am trecut prin Baia Mare): 40.54 l/717 Km=consum la BC de 7,2% :D :D . Posibil ca cel dinaintea mea sa fi setat sa arate mai mult consumul (daca deconta motorina). Mai rabd pana la o scanare.

metoda plin-plin e cea mai adevarata daca e folosita in situatiile cand faci plinul si pleci la drum si te opresti cand ti s-a terminat combustibilul. Altfel intervin o gramada de factori care fac ca sa nu mai fie cat de cat real acel consum: statul la semafor (daca aduni cate minute stai pe loc cu motorul pornit (pe durata unui plin ) vei ajunge la concluzia ca depasesti o ora) + inca alti factori.

Deci pt a iradica aceasta eroare trebuie sa facem testul cu o cantitate mai mica de combustibil, astfel incat pe durata testului sa reducem spre 0 statul pe loc.

Parearea mea,

Modificat de andrein
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vi se pare ca accelereaza mai bine din maneta cu tempomatul cuplat decat din pedala? :Driver:

Ba da, asta am constatat si eu. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!