Jump to content

Lampi avertizare usi


benjamin15
 Share

Postare recomandată

Hmmm, eu tot ma uit pe acele scheme electrice si ... habar nu am :D

Bine macar ca am reusit sa starnesc entuziasmul altora :D

Modificat de bebeko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bebeko

    27

  • B0gdy-

    10

  • Bogdan55

    9

  • Al Bundy

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

eu mi-am facut de lucru cu alarma,am identificat tot ce au montat aia,si am inteles si schemele.Dar le am si cu electronica,si cu multe altele...Si am si scule... Eu ma uit pe pagina 69 / 3 , m27 e becul si merge la p[ozitia 62,adica te uiti pe schema si jos e o grila cu numere,cauta pagina cu nr respectiv si in dreptul lui ai conexiunea. 62 e pe pag 69/6 cu corespunondent 17 (17 e pe pag 69/3) ,pe fir orsu cu dunga albastra si merge la releul de care iti spuneam.Alaturi conexiunea care duce la 17 merge la 29,corespondent lampa usa dreapta fata

Modificat de marian_c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Ca sa mai invioram putin topicul, am gasit o schema de conectare a firelor care vin din stalpul A . Banuiesc ca ar trebui sa fie un pin liber pe acolo ...

Deci teoretic pentru a functiona acele lampi din usi, ar trebui legate de un fir care devine + doar in momentul deschiderii usii. Cel de-al doilea fir ? Direct la o masa si ... gata ? :banghead:

La stalpul din stanga A pillar se va folosi mufa 3 si la cel din dreapta mufa 2 conform documentului atasat. Din mufa se folosesc pinii 3 si 4 (unul e de +12v si unul e comanda inspre masa), deci are 12v tot timpul si aprinderea becului o face calculatorul de confort inspre masa masinii. La masinile moderne nu se mai folosesc comensi pe + ci doar pe masa (-), pentru evitarea scurturilor la instalatie. In concluzie conectati o lampa de control la pinii 3 si 4 si actionati broasca usii ca si cum o inchideti, si vedeti daca se stinge becul din lampa de control. Nu am o Fabie pe care sa fac eu aceste terste. La octavia mea mufele erau la baza stalpului in interiorul masinii si functioneaza pe acelasi principiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva cum pot sa montez becul de la scrumiera? am desfacut acolo dar nici macar contact nu exista. cand au facut-o cheala..chiar cheala au facut-o baietii nu s-au jucat. bine ca au pus 4 roti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca nu era in optionale, normal ca nu au pus contacte si cabluri. doar nu crezi ca au facut varianta mai ieftina doar scotand becurile de la scrumiera si portiere. :D

cat despre zgarcenia producatorilor de masini, dupa cum vezi, roata de rezerva e optionala la multe marci acum. si daca ar putea sa renunte la altceva de pe masina, fii linistit ca ar renunta. ma astept ca in curand si aerul din roti sa fie optional. daca uiti sa bifezi "casuta" pentru "aer in roti" te duci la dealer cu pompa in buzunar ca sa iti ridici masina :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ma Mihai, zgarcenia e a proprietarilor, ca le tremura mana, nu a producatorului. Eu am si avertizare de becuri arse si de nivel lichid spalator parbriz, oglinzi incalzite, duze spalator incalzite, clima, abs, asr, jante, pachet crom, proiectoare ceata + etc. gadgeturi cum e plasa la placa porbagaj, ar trebui sa zic ce darnic e producatorul? :question:. Hai sa fim cinstiti.... :P nu sa dam vina pe altii pt zgarcenia noastra. (voastra)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici trebuie sa iti dau dreptate. In mare parte zgarcenia e a cumparatorului, care daca ar putea sa nu dea bani pe centura de siguranta, n-ar cumpara-o, si normal, nici producatorul nu ar oferi-o decat ca optionala (noroc cu legea care il obliga).

Pe de alta parte insa e si competitia producatorilor de a scoate masina cat mai ieftina. Toate plasticele care mai nou inlocuiesc piese ce odinioara erau din metal, vin din incercarea de a scoate masini cat mai ieftine (mai ieftine decat competitia). Iar aici, utilizatorul final nu are nicio vina. Normal ca el va cumpara masina cea mai ieftina (daca e zgarcit; si cum multi suntem zgarciti... :D ); iar cand iti faci reclama la masina nu bati moneda pe cat costa optionalele, ci cel mai important lucru e pretul total (pentru marea majoritate a cumparatorilor asta conteaza; nu vezi pe nimeni ducandu-se la prieteni si laudandu-se "frate, la masina pe care tocmai am cumparat-o roata de rezerva a fost doar 10 Euro" :D ).

In plus, de la producator, la producator, difera si incotro inclina balanta dintre fiabilitate, performante si cost (aici ma refer la comparatie pe acceasi clasa la diferiti producatori, si nu la Bentley vs. Dacia papuc.). Unii producatori prefera sa investeasca mai mult in fiabilitate sau performantele masinii, insa de cele mai multe ori asta se reflecta si in pret. Asa ca unu zgarcit ca mine, isi cumpara Fabia, si dupa aia se plange pe forum ca ii "bate" ceva in volan, sau ca nu are lumini in portiere, asa cum are prietenul cu Audi A2 :D si uit ca Fabia a fost mai ieftina decat A2-ul cand am cumparat-o.

(cu toate astea, inteleg de ce nu am lumini in portiera - chetiune de pret - dar totusi, de ce imi bate ceva in volan? ca nici pe optiunea asta n-am dat bani ;) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok intr-adevar e vorba de zgarcenia celui care o cumpara, in cazul asta nu sunt eu ca am luat-o la second :rolleyes:, dar cand am vazut ca e acolo spatiul ala alb de bec am zis ok trebuie doar pus becul. S-a dovedit a nu fi asa de simplu pe cat credeam. Nu mi se pare ca au economisit mult ca nu au pus un rahat de contact la scrumiera, mai bine nu puneau scrumiera sau lasau bordu gol daca vroiau sa faca o treaba:D S-au si zgarcit cei care au luat-o asa dar si producatorul a dat un nou sens notiunii de masina cheala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e chiar asa de usor cum pare la prima vedere.

Ca sa iti puna bordul gol, trbuie sa faca o noua matrita de injectie, care sa acopere acel gol. Doar pretul unei astfel de matrite poate fi undeva intre 20.000 si 100.000 Euro. Pe langa asta mai pui un pret comparabil de dezvoltare, iar apoi ai pretul de productie a fiecarei piese, logistica pentru piesele din fabrica pentru productie... Fii sigur ca e mult mai ieftin pentru producator sa iti lase scrumiera asa cum e, si doar sa scoata din ea becul, soclul, si cablaraia pana la scrumiera. Asa economiseste in total 2-3 Euro la masina. Insa cand ai un volum de productie de 50.000 de masini pe an si la fiecare poti sa tai din costuri cateva zeci de Euro (pentru varianta ta, trebuie sa te gandesti ca nu e doar lumina din scrumiera pe care au "omis-o"; mai sunt cateva lumini de avertizare din bord - gen nivel lichid pt stropitor parbriz - lumini din portiere, boxe spate, sertare sub scaune, etc), fa un mic calcul si vezi cam ce economie face fabrica in total, pentru cateva "nimicuri" pe care unii utilizatori mai zgarciti le gasesc neimportante si pentru care nu vor sa dea bani in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

binenteles ca daca tu ai nevoie ( si chef, si timp,si n-ai ce face....etc) poti sa iti pui un beculet acolo. E un beculet cu un fasung mai ciudat pe care nu cred ca il vei gasi,dar merge o improvizatie.Vezi sa fie unul de putere mica,sa nu se incalzeasca.Sau poti pune chiar un led mai puternic in serie cu o rezistenta pe care il legi la vreun releu sub bord,cel ce comanda aprinderea luminilor de pozitie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cum a ramas cu becurile din usi, a montat cineva la fabie ca mine la octavie? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cum a ramas cu becurile din usi, a montat cineva la fabie ca mine la octavie? :somnmare:

Si eu astept inca un rezultat inainte de a ma apuca si eu de treaba ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce rezultate mai astepti,ca ti-am dat mura-n gura ce sa faci. Vrei un rezultat direct la tine pe masina? Ma inviti la vila ta cateva zile la Bistrita si ti le montez eu.Dar sa stii ca sunt cam mancacios.Si nu vin singur,ci cu nevasta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ha,ha,ha ... asta da e buna ... la vila din Bistrita ... :icon_bounce: :rolleyes: :ceuameni:

Sau poate o fi vreo vila si nu stiu eu de ea ??? :icon_cheesygrin:

Vroiam un rezultat final pe o masina, nu doar teoretic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Pana la urma si-a mai pus cineva lumini de avertizare in usi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce rezultate mai astepti,ca ti-am dat mura-n gura ce sa faci

Se pare ca pana la urma numai mura nu e ... :angry:

Am desfacut azi burduful cu cablurile de pe stalpul A de la usa sofer. Am gasit mufa 3 ( maro ), am gasit pinii 3 si 4 liberi, m-am legat la ei si am facut proba cu un bec. Rezultatul: zero ! NU este curent pe acei 2 pini liberi.

E drept ca nu am masurat, dar tot aia e.

Pana la urma chiar nu e nimeni care si-a montat lampi de avertizare in usi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce nu te uiti tu pe documentatia de service ? O sa vezi unde tb montat becul,dar nu e pe comutatorul usii ci undeva pe inchiderea centralizata.Adica,daca deschizi una din usile fata,se aprind becurile de pe ambele usi.Si o sa vezi tu ca unde trebuie legat firul pe mufa corespunzatoare de pe pilonul a stg sau dr, nu exista pin in conector.Eu am desfacut acu vreo 2 saptamani conectorii de pe toti stalpii si nu au pini unde nu sunt trase fire.Schemele sunt diferite daca ai sau nu inchidere centralizata.Pui becul in usa,un fir il legi la masa si unul il scoti prin burduful usii si il duci la releul J560 pin 8/87. Releul j560 e situat sub bord,intr-o placa cu relee aflata deasupra calulatorului electric.Scoti releul si pe partea cu pini gasesti marcat pinii : 4/85 , 6/86 (alimentarea releului intre masa si siguranta 5) si 2/30, 8/87 (contacte pt becuri pt ambele usi, de aici se ramifica bec stg si bec dr),celalat fir ( 2/30) merge la cutia de sigurante,la +. Sunt 3 randuri de relee,releul asta e pe randul al 2-lea,prima pozitie din stg.Sunt 5 locasuri pe linia aia,dar nu e obligatoriu sa fie relee in toate.Releu se numeste releu de avertizare lumini usi.Vezi daca ai releul asta,daca nu tb sa-l montezi.Acum nu stiu ce fir vine in cealalta parte a sigurantei 5,tb sa ma uit pe schema si deja scriu de 40min.Deci cat timp am scris postul asta,au mai aparut 2 inaintea mea.ASa ca nu sariti cu gura pe mine,ca nu puteam citi ce apare pe forum in timp ce caut prin scheme.

amice..au trecut aproape 2 ani,si tot n-ai rezolvat problema.Mai revizuieste ce am scris,incepand cu ce ti-am boldat acum.

Salutari si spor la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incepand cu octombrie 2004, schema electrica de legatura a lampii de avertizare usa, difera fata de ceea ce ai scris tu. Deci, nu mai este valabil ...

Si sincer, abia acum mi-am retrezit interesul fata de lampile de avertivare, motivat de unii baieti cu Ibiza ;)

Modificat de bebeko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
radudorurus

... pentru ca si eu sunt preocupat de luminile alea rosii din usi (pe care nu le am si doresc sa le pun cand am timp), am studiat schemele pdf si am extras ceea ce tine de luminile de avertizare din usi. mentionez ca Fabia mea este din 2003.

Prin siguranta 5 becurile M27/M28 sunt alimentate de releul 5 care este comandat de "central convenience control unit" pinul 3 atunci cand se deschide usa.

pentru cei care nu au studiat problema asta, trebuie mentionat ca nu e o treaba simpla (pui becuri si gata!).

Deoarece acestea sunt optionale, nu exista fire/cabluri pentru aceasta schema, astfel ca trebuie adaugate contacte si cabluri interconectare pt.:

- siguranta 5 (5A)

- releul 5 (J560)

- conector T6g/4

- conector T6f/4

- conector T23a/3

- becuri M27, M28

si bine'nteles 2 becuri + socluri (improvizate daca nu aveti originale), 1 releu, 1 siguranta 5 Amperi

schema atasata este extrasa din paginile 1/17, 9/3, 9/4, 9/6 current flow diagrams (diagrama+flux+curent.pdf)

- firul de masa din usi (205-206) vine de la mufa T6g-T6f contactul 5

- pentru accesul la blocul de sigurante, blocul de relee si mufele din stalpi usi este nevoie de demontarea intregului capac de sub volan si capacul de sub torpedou

- pentru accesul in usi (cabluri/becuri) trebuie demontate fetele interioare.

Se pot face si alte scheme de legatura pt. becuri. O idee era sa fie conectate la + si - ale plafonierei, astfel ca se trageau in usi cate 2 fire pt fiecare bec, dar se elimina necesitatea unui releu/siguranta/conectori/interconexiuni.

Poate aplic si eu valianta asta.

door_warning_lights.pdf

Modificat de radudorurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate si mult mai usor.

Pe topicul Seata Ibiza eexista un diy explicit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
radudorurus

solutia expusa de mine mai sus ar fi cea ideala dar grea.

varianta mai simpla exista dar trebuie verificat pt fiecare fabie ce are acolo in usa.

ieri am verificat si la mine se pare ca exista unitate de control comfort care comunica pe CAN (o fi sau nu?). asta este alimentata cu +12V pe mufa din stalp care mai are "-" si 2 fire pt. difuzoare.

concluzia aceasta am tras-o deoarece am verificat contactele din stalp in momentul aprinderii luminilor de pozitie. nu exista nici un pin care sa poata fi asociat cu luminile de pozitie (luminile de la butoanele de la geamunile electrice)

se pare ca contactul de la usa "door contact swich" este legat diferit. pe cele mai multe dintre scheme scrie ca "nu se aplica la modelele cu inchidere centralizata" ca sa citez. probabil ca poate fi legat direct la unitatea centrala sau in usa la unitatea de comfort (nu am reusit sa-mi dau seama exact).

inca un amanunt. in stalpul usii din fata sunt 4 mufe. cea de sus este neagra 4 pini (-,+,dif,dif). pe mijloc sunt 2. cea dinspre botul masinii (culoare albastru cred, doar 2 fire prezente), cu contactul pus, la conectare pornea buzerul (usa deschisa).

am specificat asta pt. ca eram in cautarea unui contact la "-" in momentul deschiderii usii pentru a putea aprinde lampa aia din usa deoarece +12V exista. nu am demontat inca fata de la usa.

blocul de mufe din stalp se poate scoate afara doar daca inchizi usa 1/2, altfel nu are loc sa iasa de tot din gaura din stalp.

mai revin cu detalii.

Modificat de radudorurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana ce nu desfaci fata de la usa, sa gasesti firele, degeaba tot incerci la mufa din stalpul A. Nu gasesti legaturi bune acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!