Jump to content

Martor Esp - probleme cu ESP-ul ?


IoneLL
 Share

Postare recomandată

Eu i-am facut o scanare masinii intre timp si nu a iesit nici o eroare. Si acum se mai intampla din cand in cand sa se mai apronda esp, nu cred ca e vorba de nici o reglare. Pur si simplu nu stim noi care este problema...

Modificat de vw golf 2001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceeasi problema o am si eu, mi s-a aprins astazi senzorul ESP, insa masina nu ar da semne ca s-ar comporta anormal. o sa fac o vizita la service pe vineri, pentru ca sambata am drum la zalau, si am de facut cam 1200 km dus-intors.

sa fie ceva de la care sa ma alarmez sau sa rezolv problema atunci cand ma intorc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, e prima oara cand postez. M-am inscris pe forum deoarece urmeaza sa imi iau un golf V dar...si pentru ca bantranu meu are un Bora. Din pacate pentru el, are si el o problema cu martorul ESP, martorul Airbag. Crede cineva ca ma poate ajuta cu un sfat, cam cat m-ar costa sa ii repar acesti martori? As vrea sa ii fac eu cadou ca...deh...si el imi ia masina si...no...macar atat. Masina e din 2001 si...merge brici.Ar mai avea o problema cu afisajul, din cand in cand incepe sa se intunece (este vorba despre cel din bord, ce indica comp de bord di alte informatii), cineva mi-a spus ca ar ii vorba de o baterie interna dar....totusi, in momentul in care masina e pornita nu ar trebui sa mai foloseasca nici o bateria nu ? Va Multumesc O zi faina in continuare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

okey, pentru ca topicul este despre esp, as avea si eu o intrebare. Cand pun contactul se aprinde martorul esp, dupa 2 secunde se stinge si cand dau la cheie sa porneasca, se mai aprinde si se stinge inca odata repede (interval de o secunda, si se mai aprinde impreuna cu inca un martor cred ca abs-ul.) e normal asa ceva?

Modificat de scumfreak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dl. Fifinelu, ca sa intelegem mai bine ...

Daca martorii ESP si..care mai e celalat se mai aprind pentru o secunda dupa ce porneste motorul inseamna ca e bateria pe duca?

Care e legatura intre baterie si cei doi martori?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu sa-ti spun legatura, cert este ca eu am avut aceeasi problema acum 3 sau 4 luni ,am fost in service.. iar cei de acolo mi-au spus ca e bateria de vina .. am schimbat-o si de atunci nu se mai aprind.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dragonballz. Fifinelu are perfecta dreptate, nu stiu nici eu care ar putea fi legatura "logica" intre baterie si martorii ABS si ESP, cert este ca cele din urma raman aprinse cam 1 secunda dupa pornirea motorului. Poti citi acest lucru si in alte topic-uri, cautand martorii abs/esp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu nici eu care ar putea fi legatura "logica" intre baterie si martorii ABS si ESP, cert este ca cele din urma raman aprinse cam 1 secunda dupa pornirea motorului

Explicatia logica este urmatoare: datorita bateriei pe duca in faza de pornire , atunci cand se actioneaza demarorul curentul/tensiunea scade sub o anumita valoare. Datorita acestei scaderi se reia procesul de initializare a modulelor ABS+ESP. Daca veti pune alta baterie buna o sa observati imediat ca nu se mai aprind acestia imediat dupa pornire.

ESP se dezactiveaza din buton dar cand se atinge 40 km/h (sau in jurul acestei valori) acesta se activeaza automat inapoi fara a avea posibilitatea de al putea reactiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Thanks wolfy. Eu nu am problema asta, insa am avut-o in vara, cand am ramas pe drumuri de doua ori, cand era mai important(am impresia ca de obicei asa se intampla, cand ai ceva urgent de facut, apar bube). Urmatoarea zi primul lucru a fost schimbarea bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O scanare cu VAG COM ar fi foarte productiva.

Incepe cu asta.SI vezi ce erori iti da la scanare si adu-le aici sa le "citim" :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Cam aceeasi problema si la mine: azi pe A2, am trecut peste o pata de ulei, nimic deosebit, dupa cativa metri s-a aprins martorul ESP (s-a simtit si un soc mic) si aprins a ramas, apoi aproape imediat am primit un mesaj legat de ulei (n-am retinut - era in germana) si STOP pe computer. Am oprit, verificat ulei, era ok, am repornit, nu s-a mai aprins. Mentionez ca in ultimele 3 saptamani s-a mai aprins de 2 ori si a ramas aprins pe ploaie, si doar cand dadeam cu spatele sa ies din parcare. Atunci aveam cauciucurile vechi, cam tocite, si am zis ca poate asta era cauza, fiind si umed pe jos. Acum am pus cauciucuri de iarna, la toate rotile... Sa zic ca le aveam de vreo 400km cand s-a aprins martorul. O sa merg la un test, dar ma intreb ce era cu mesajul cu uleiul, a mai patit cineva? Idei in CT unde as putea face testul repede si ieftin?

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
okey, pentru ca topicul este despre esp, as avea si eu o intrebare. Cand pun contactul se aprinde martorul esp, dupa 2 secunde se stinge si cand dau la cheie sa porneasca, se mai aprinde si se stinge inca odata repede (interval de o secunda, si se mai aprinde impreuna cu inca un martor cred ca abs-ul.) e normal asa ceva?
Inseamna ca e pe duca bateria.

salutare

si masina mea prezinta aceiasi "problema" ..in momentul in care se sting martorii din bord ,si pornesc motorul ESP + ABS se aprind din nou!!

dar eu am baterie noua!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Roaga pe cineva sa iti faca o testare VAG-COM si sa vezi ce erori iti apar stocate despre acest modul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

si masina mea prezinta aceiasi "problema" ..in momentul in care se sting martorii din bord ,si pornesc motorul ESP + ABS se aprind din nou!!

dar eu am baterie noua!!

ok ! ...acum am observat o chestie interesanta, am pus contactul ..s-au aprins toti martorii ,am asteptat sa se stinga (pana la ultimul -bateria) si inainte s-a dau cheie ,am zis sa opresc consumatorii pe care i-am observat ca sint "deschisi" adica: dezaburire + navigatie + clima + scaune incalzite ....SURPRIZA!!!

nu s-au mai aprins martorii ESP+ABS!!! :icon_cheesygrin:

Modificat de force one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si eu abiam mi-am schimbat bateria acum 2 zile , si azi la un semafor sa aprins ABS si ESP si a ramas asa , poate sa aiba vreo legatura ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nicio legatura, doar eventual ca nu a putut reporni sistemul pentru ca a stat fara baterie prea mult timp.. fa-i o scanare cu vag com.

salut baieti...am si eu o mica nelamurire...din cate am citit paicea am inteles ca asa ceva...la pornire...se activeaza automat esp..si il putem dezactiva ulterior apasand pe butonul"esp" si apare martorul pe bord...deci daca este aprins pe bord este dezactivat nu?atunci cand iau demaraj pe o portiune umeda licare martorul..:)ceva nu prea se leaga ...nu vi se pare..?poate sa explice careva..?:angry:

Explicatia e urmatoarea: atunci cand ai o eroare pe modulul de ABS/ESP, oricare ar fi aia, martorii din bord raman aprinsi, dar asta nu inseamna ca sistemul e dezactivat! Deci.. atunci cand derapeaza, ele clipesc, indicand ca a intrat sistemul in functiune.. La fel iti recomand si tie, daca stau aprinsi martorii sa faci o scanare sa vezi daca ai erori. Daca totusi ei de obicei sunt stinsi si dezactivezi tu ESP-ul, cand derapezi probabil intra ASR-ul, care e controlul tractiunii si nu are nicio legatura cu ESP-ul.. asa cum si ABS-ul ramane in functiune. Totusi la mine cand dezactivez ESP-ul, pot sa derapez oricat cu ea ca nu imi mai taie motorina, si ajung si in treapta a 3-a cu ea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a stat fara baterie aproape deloc , vineri dimineata nu a vrut sa porneasca si la ora 12 am schimbat-o. Mai in detaliu azi am venit de la Mangalia si am prins zapada/ ninsoare din greu pe autostrada. A lucrat destul de mult abs/esp. Cand am intrat in Bucuresti la o intersectie in Titan s-au aprins amadoua si au ramas asta .. Nu stiu de la ce e.

Prima data ma gandesc la o mufa la roata din spate ..ca nu statea prea fix , si poate a sarit de la locul ei de la atata zapada ... o sa verific maine ..

Sper sa fie asta si nu ceva mai grav .

Update

Am iesit sa cumpar cate ceva acum cateva minute (masina a stat vreo 4 ore) cand am pornit becurile de la abs si esp s-au stins ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat ..

Pe drum am pus frana ..acceleratie ..frana .. totul normal dar cand am ajuns la magazin si am parcat ..becurile respective s-au aprins din nou in bord .. si asa au ramas ..iarasi .. ceva e ciudat , parca se blocheaza sau nu stiu .

Are cineva vreo idee ?

Modificat de herrdot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi mi s-au aprins in mers martorii de abs si esp si asa au ramas. Am pus masina pe tester si eroarea este urmatoarea : fr g45 00285 wheel speed sensor. Este cumva vorba de senzorul de viteza la roata dreapta-fata? Mersi anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA. :) Ce tester ai folosit? Dupa cum ai scris codul...nu este Vag-Com :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, nu este Vag-ul. Am fost la un prieten care are un service si avea el un tester....nu stiu sa spun ce era. Ideea e ca el nu stia sa si interpreteze eroarea, dar eu am dedus ca "fr" ala e de fapt "front right". Mersi mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Problema intalnita la un Golf 4: In timpul mersului se aprinde becul in bord la ESP iar motorul parca nu mai are aceeasi putere nu mai trage cum trebuie, am incercat sa cuplez-decuplez din buton dar nu are nici un efect. Problema dispare abia atunci cand opresti motorul. Uniii ziceau ca s-ar putea sa fie dereglata directia si martorul din bord sa semnaleze acest lucru dar nu prea am incredere. Ma puteti ajuta voi cu un raspuns in acest sens?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog mult sa-mi dati si mie un sfat, am fost deja prin service-uri si nu s-a rezolvat nimic. Am si eu aproape aceeasi problema ca gordan1: uneori se aprinde martorul ESP (in unele cazuri chiar si la relanti), iar daca apas butonul ESP nu se intampla nimic, martorul ramane aprins.

La service mi s-a spus ca trebuie schimbati doi senzori: cel de giratie laterala si cel de giratie longitudinala (sper ca am retinut corect).

Nu stiu daca are vreo importanta dar ABS-ul merge foarte bine.

Durerea cea mare de fapt nu este faptul ca nu functioneaza ESP-ul, pot sa traiesc cu asta, ci faptul ca nu pot depasi aproximativ 130 kmh (nu se mai tureaza dupa 2800 rpm, in viteza a V-a). La aceeasi viteza maxima ajung in treapta a IV-a, dar in cazul asta reusesc s-o turez pana pe la 3400 rpm, mai mult nu mai vrea.

Si acum intrebarea: este posibil ca aceasta limitare a turatiei, si implicit a vitezei, sa se datoreze problemei pe care o am cu ESP-ul? Intreb deoarece asa mi-a spus unul dintre mecanicii la care am fost.

Mentionez ca am schimbat turbina, debitmetrul si intercooler-ul, sint noi.

Multam anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna,

Am de 1 saptamana un golf IV Variant TDI 90CP an 2000, serie ALH. Masina e cheala adik fara prea multe optiuni. Nu are decat ESP, care are o problema :angry:

Dupa pornire la cativa km buni si la cateva frane puse, mi se aprinde martorul ESP In bord si ramane asa pana ce opresc motorul. Dupa ce repornesc, martorul se stinge si sta stins ceva vreme. Dupa alti cativa km se aprinde din nou. Nu am observat nici o corelatie intre km parursi, starea drumului, franele puse, sau orice altceva. Pur si simplu se aprinde la intervale de timp variabile dupa ce pornesc motorul.

Am fost la un tester si mi s-a spus ca probabil e un nush ce senzor , de fapt mi l-a aratat cu batul undeva sub capota sub volan, inspre mijloc. Este un serive neautoriyat si mi s-a spus ca nu au momnentan pe stoc dar costa mult.

V-ati mai confruntat careva cu problema asta?

Daca il la sa se poate strica si altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!