Jump to content

Vehicule Istorice - Legislatia


AUTOMOBILIA
 Share

Postare recomandată

fiind azi la RAR cu typ3-ul pt identificare si trecerea mentiunii "vehicul istoric" in C.I. am intrebat daca intr-adevar se scot masinile non-euro din 2011. raspunsul a fost clar : DA.

imi imaginez cu ce satisfactie ti-a zis asta ! :screwy:

a avea o masina care e atestata ca vehicul istoric e un avantaj foarte mare !

si daca i se pune un motor , aircooled, evident, dar cu injectie, "euro", care e problema ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • AUTOMOBILIA

    17

  • citroends21

    10

  • jan

    9

  • mircea_cotiga

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

mircea_cotiga
fiind azi la RAR cu typ3-ul pt identificare si trecerea mentiunii "vehicul istoric" in C.I. am intrebat daca intr-adevar se scot masinile non-euro din 2011. raspunsul a fost clar : DA.

asadar, ganditi pe termen lung si cantariti originalitatea vs. imbunatatiri. a avea o masina care e atestata ca vehicul istoric e un avantaj foarte mare !

Si tu chiar ai crezut? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa nu mai reluam discutii anterioare, fiecare face ce vrea cu masina lui iar daca un alt pasionat incearca sa-ti deschida ochii si tu nu-l bagi in seama nu-i nici o problema, rasul va deveni unul amar intr-o zi si asta e f clar, o spun cu mare parere de rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mircea_cotiga

Ei, acum chiar ca ma-am enervat...nu cred ca trebuia sa-mi descida nimeni ochii, am cerut eu asa ceva? Eu gandesc dupa cum cred EU ca e normal si omeneste nu dupa interese!(de orice fel, si cine ma cunoaste stie ce zic).

Nu reluam nimic...dobitociii care ne conduc acum si in viitor pot face orice! (europeni sau nu) Pot da legile pe care sa le urmeze unii Si pentru ca le comvine!

In curand nu o sa mai putem merge pe strada ca nu avem pantofi ecologici, ca am mancat prea mult usturoi, ca nu ne-am spalat chilotii sau mai rau sa ne dea afara din case ca nu ne-am izolat casa cu izolatori produsi de Basescu & Co, orice e posibil sau ca sa fim mai "in tema" putem chiar sa consideram NORMAL SI PERFECT E T I C sa vindem piese cu bani grei pe care le-am primit gratis, dar daca e lege e lege, nu?

E bine.

Somn usor!

Ca e atentat la proprietate nu conteaza, ca platesc taxe nu conteaza, trebuie sa fac ceva care sa-i mangaie pe pe "Rahatii zilei"!!!

Aaaaa, era sa uit, ce afaceri o sa se faca cu masini "de epoca", ce de bani o sa se scoata pe ele...

Sau ce sa intzeleg, ca va comvine?

O masina CAND E de epoca E DE EPOCA numai daca si numai daca e inscrisa in R.C.R.?

NU E DE LA SINE?

Nu prea astept raspunsuri!

Modificat de mircea_cotiga
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

saptamana trecuta am fost si io la marea intalneala de la wolfsburg...

am vazut acolo multe bruaste pre 57 care intr-adevar aratau si aveau semnul distinctiv "H plate" ca fiind masini de epoca...insa astea erau in proportie de max45%..in rest muuuulte bruaste si alte air-cooled'uri ca ale noastre fara H plate si fara alte dulume distinctive gen vehicul istoric sau vehicul de epoca...

..unele erau daily-driver,altele nu...

cum de aproape in fiecare oras din uestu salbatic mai vezi bruaste cazute sau mai putin cazute...si nu toate-s vehicule istorice...

personal si cu respect fata de ceilalti...nu cred decat ca este doar asa o duluma cu motz...

pe hoffmann-speedster un motor de 1600 cu catalizator euro costa cca 2500 de euri...abia astept momentul 2011 ^_^

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

brasca prin excelentza este o masina retro .. a fost masina secolului XX .. a fost cea mai construita serie de masini (cu toate modelele) de cind a aparut masina pe pamint si pe o perioada ce s-a intins pe mai mult de o jumatate de veac...ideea este ca noi care iubim tipul asta de masina sa ne strecuram printre legi si sa bucuram ochiul trecatorului cu prezentza noastra... subsciu la ce a spus silviu mai sus ... incercam sa transformam motorul non-euro in unul euro1 cel putin sau in euro2 pentru a putea circula in orice eventualitate....chiar daca nu putem face parte dintr-un club atit de select

broasca prin excelentza este o masina retro .. a fost masina secolului XX .. a fost cea mai construita serie de masini (cu toate modelele) de cind a aparut masina pe pamint si pe o perioada ce s-a intins pe mai mult de o jumatate de veac...ideea este ca noi care iubim tipul asta de masina sa ne strecuram printre legi si sa bucuram ochiul trecatorului cu prezentza noastra... subsciu la ce a spus silviu mai sus ... incercam sa transformam motorul non-euro in unul euro1 cel putin sau in euro2 pentru a putea circula in orice eventualitate....chiar daca nu putem face parte dintr-un club atit de select

e clar ca cei de la rar nu stiu pe ce lume sint ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mircea eu iti inteleg si ideile si enervarea si intr-un fel chiar imi pare rau ca proiectul tau nu se incadreaza in categoria vehiculelor istoice, ce nu prea inteleg e de ce lansezi ideea ca cineva se bucura de apropierea momentului in care masinile non euro nu vor mai putea circula. Eu unul am trait deja perioada in care rude, cunoscuti sau prieteni, ca eu eram prea mic sa am masina, au fost fortati de militie sa-si modifice franele mecanice in frane hidraulice ca sa mai poata circula, sa-si vanda pe 5 bani masinile cinematografiei, sa-si doneze (cu forta ) masinile pe la nu stiu ce muzeu, sau pur si simplu le-au fost furate e secu si exportate, cei mai norocosi primind ceva bani pe ele de la firme de export - import fantoma care le revindeau in occident, de aici provenind multi bani negrii cu care au demarat multe afaceri dupa 90 .

Partea cu proprietatea si impozitele e o frectie ma scuzi, poti sa ai cate masini non euro vrei dar daca municipalitatea le interzice sa circule prin centru sau in tot orasul trebuie sa le pastrezi pe domeniu privat sau in afara orasului, iei platforma si de la pod de la Otopeni incepi sa te plimbi. Situatia e fff nasoala si povestea asta a trecut ca un tavalug peste zeci de mii de colectionari din tari cu democratii mult mai vechi, coruptie mult mai mica, politicieni mai putini cretini si plini de interese de grup si , nu in ultimul rand , care au o mare traditie in privina masinilor de colectie. Sa nu crezi ca noi nu puteam plati impozitul, cred insa ca a venit momentul ca statul roman sa acorde un minim respect si un minim suport unor oameni care isi sacrifica mult timp si bani pentru un act de cultura, daca discutam despre masini dpdv al istoriei care o reprezinta, traditii etc.

Nu mi se pare corect ca un pasionat nebun dupa camioane sa platesac impozit anual cumulat pe 3-5 ani mai mare decat valoare in sine a masinii (daca e romanesca), iar impozitul sa fie asemeni unei firme de transporturi. Datorita tembelei prevederi de a calcula impozitul dupa capacitatea cilindrica si nu dupa purtere cum e in toata lumea, Romania a pierdut sute daca nu mii de masini antebelice, pentru ca oamenii nu acceptau sa platesca impozite mari pentru o relicva pe care nu o mai foloseau si o servea drept cotet sau magazie. Multi au profitat de lipsa de informatii si au declarat masini de 5-7000 cmc ca avand 1000 maxim 1500 cmc, multe din masinile care mai exista astazi asa au rezistat, unde n-a mers treaba masina in multe cazuri s-au casat. Atunci nimeni nu a intevenit, povestea cu masinile de epoca a aparut mult mai tarziu , in 1973 si oricum n-a oferit niciodata vreun statut acestor masini pana de curand. In unele momente am senzatia ca deranjeaza mult si pe multi ca astazi exista un organism recunoscut atat in tara cat si peste hotare care isi bate capul cu acest probleme, modifca legi si obtine o recunoastere si o protectie pentru aceste masini. RCR a manifestat o mare deschidere si asteapta orice propuneri, exista poate si mici imperfectiuni, intarzieri, scurtcircuite in comunicare, dar numarul masinilor atestate creste, si un procent important nu sunt in RCR. Pasionatii de broaste n-au de facut decat sa apeleze la un mecanism care functioneaza, facut din bani privati si prin voluntariat. Acum ca x sau y e mare specialist in nu stiu ce marca si i se pare ca nu e bagat de RCR in seama e problema lui, atat timp cat nu se prezinta (ma gandesc la cartea de vizita numita MASINA PERSONALA), si nu intra in vreo relatie cu clubul n-o sa-l descopere nimeni niciodata.

Referitor la problema "e de epoca daca e in RCR" aici gresesti profund pentru ca masinile sunt atestate fara a fi cineva constrans in vreun fel sa se inscrie in RCR, taxa de atestare e egala pentru toata lumea la masinile importate, la cele deja inmatriculate e normal sa existe gratuitati pentru membrii dar taxa perceputa epentru restul solicitantilot e mica iar pentru cluburile afiliate e simbolica, nu cred ca are nimeni pretentia ca o asociatie non profit sa presteze servicii pentru non membri pe banii membrilor. Cel mai vechi club de gen Clubul vehiculelor de epoca din Romania, fondat in 1992, din care s-a desprins grupul de 17 care au fondat RCR-ul tocmai s-a afiliat la R.C.R. asemeni clubului posesorilor de Morgan, si exista si alte cluburi care urmeaza in prezent procedura de afiliere. De trebuie sa fim uniti ???? E foarte simplu, cu cat suntem mai multi cu atat vocea noastra va fi mai usor auzita, si nu spun multi in RCR pentru ca nu m-a interesat niciodata cantitatea, spun ca ar fi bine sa fie cat mai multe cluburi, care sa functioneze legal.

Nici eu nu astept raspunsuri de ce in ardeal oamenii sunt uniti, au cluburi de broaste f organizate, fac evenimente exceprtionale, merg de ani de zile la evenimentele de afara si , nu in ultimul rand, au bunul simt ca atunci cand si-au modificat radical masina sa nu incerce sa pedaleze aiurea pe aria "e de eppca ca scrie in talon ca e din 196x".

Nu va opreste nimeni sa fondati un club al masinilor modificate si sa incercati sa obtineri pentru acestea un statut similar cu cel al masinilor de colectie, in Europa insa treaba asta nu exista, iar portita cu masinile de colectie e pe zi ce trece mai ingusta.

Sincer daca si cei din RCR aveau pasiunea discutiilor pe forum sau in general fara sa faca nimic concret azi nici nu mai aveam despre ce discuta, ne place foarte mult sa comentam si sa-i punem la zid pe cei care cred in ideile lor si se chinuie sa faca totul ca la carte cand ar fi mai indicat sa le aratam ca suntem mai buni nu prin vorbe ci prin fapte.

Cam asta e treaba , ca ne place sau nu, ma bucur ca mergeti la evenimente de afara, e o experienta extraordinara, puteti aborda problemele care va framanta, eu o fac in mod frecvent si n-am pretentia ca le stiu pe toate dar sunt bine informat, problema poluarii e un nor greu deasupra miscarii masinilor de colectie. Un lucru mi-e fff clar de fff multi ani, originalitatea e importanta, si importanta ei creste cu cat scade varsta masinii. N-o sa ma vedeti niciodata ca o sa intru pe aria de tuning sa incerc sa-i combat pe preparatori, cine vrea sa intre insa pe pista "vehicul istoric" o poate face intr-un singur mod, prin originalitate, fara portite, fara inchideri de ochi, fara favoritisme de club sau de marca si mai ales fara sa incerce sa-i convinga pe cei din jur ca modificarile masinii lui sunt minore, nu cere nimeni perfectiune sau originalitate 100% , si cei care si-au atestat masinile stiu bine asta, intelegere a existat si o sa existe, totul e sa nu cerem lucruri exagerate.

In concluzie Mircea eu sau colegii mei nu-ti spunem ce trebuie sa faci, noi prezentam masinile de colectie asa cum e corect s-o facem, cum o fac ceilati colefi din cluburile europene, asta pentru ca respectam aceste masini si vrem sa ne numim colectionari si nu tuneri sau preparatori, celor care doresc sa se inscrie in alte ramuri ale aceleasi pasiuni numite automobil eu le urez succese si sincer nu mi s epare deloc ca-mi spuin ce sa fac cand isi prezinta proiectele pe acest forum sau in alta parte, mai pe romaneste fiecare alege ce ii convine si crede ca i se potriveste.

Bascalia cu care sunt privite unele probleme extrem de serioase, negativismul care ne caracterizeaza in multe momente, suspiciunea cu care invaluim tot ce depaseste universul personal, face ca nr celor din RCR care poarta discutii pe forumuri sa fie fff mic, si daca in multe privinte ma pot insela, aici va spun fff categoric ca e o pierdere fff mare, pentru ca multi au o mare experianta care ar putea fi extrem de utila. Ei prefera sa discute in cercul restrans al celor putin peste 300 de membri ai RCR unde nu risca sa nasca flame-uri si sa fie luati la misto, unde oamenii asculta si isi impartasesc experiente, iar daca in acest cerc cineva iti atrage atentia ca un anumit lucru merita corectat la masina ta nu inseamna ca ti-a patat reputatia, iar sfaturile nu scot pe nimeni din sarite, desi uneori se repeta plictisitor, ca si porturile mele, pe care am sa le raresc ca vad ca irita oamenii si prefer sa ramanem in relatii amicale.

Modificat de RETROMOBIL e si broscuta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mircea_cotiga

Nu ma refeream la proiectul meu, asta am intzeles si am multumit la momentul explicatiei!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

promit ca nu voi mai intra pe acest topic. bogdan, nu cred ca are sens sa te mai stradui sa explici celor care nu vor sa inteleaga. consider ca tot ce a fost de spus s-a spus.

suntem liberi sa facem ce vrem cu masinile noastre, asadar spor tuturor !

cine crede ca poate sa faca ceva mult mai bine decat RCR-ul nu are decat sa incerce. nu inteleg de unde atata ura la unele persoane si de unde atatea oua si rosii de aruncat in RCR. credeti ca sunteti mai buni, faceti mai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mircea_cotiga

Bogdan, scuze pentru confuzia inscrisa/atestata in R.C.R. In rest am aceleasi pareri ca suntem in continuare ROMANI si ne bucuram nespus de raul sau nesansa altuia, trebuind sa aratam la tot pasul(postul) cat de destepti suntem noi fata de ceilalti!

Asta ma enerveaza la culme ca nu suntem modesti, la locul nostru si sa facem ceva pentru pasiunea noastra(indiferent care), nu numai vorbe, sfaturi, indicatii pe care nu le cere nimeni, numai asa ca sa artam ce frumosi si destepti suntem, uneori si jmecheri!

Nu ma mai provocati :lol:

Nu posturile tale enerveaza(poate numai lungimea lor) :lol:

Sincer, pentru cei ce FAC lucruri la voi, in R.C.R. TOATA STIMA!

Modificat de mircea_cotiga
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...si pupaza zbarr pe-o dugheana! :P

(Ion Creanga, "Amintiri din copilarie-Pupaza din tei")

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P Ca sa facem un rezumat (in stil tendentios, bineinteles): Citroen 21 DS, despre care stim cu totii ca e negustor de piese de masina (le ia pe gratis sau pe 10 lei si le vinde la preturi copiate de pe Samba, eu imi imaginez ca-i ceva similar cu negustorii de medicamente pe timp de razboi, asa vad eu activitatea asta), sfatuieste pe toata lumea sa-si inmatriculeze troaca pe post de masina istorica, de colectie, etc. Ca argument aduce un citat dintr-un dialog pe care l-a avut dinsul cu cineva care lucreaza la RAR: "Nu-i asa ca nu sa mai fie voie sa circuli cu masina cu polutie?", la care ala: "DA!".

Un alt cetatean ii sugereaza ca-i ridicol sa scrii astea unor oameni pe care nici nu-i cunosti personal, nu stii daca-s de la Patirlagele si-n general n-are rost sa le arunci iar peste ochi cu vrajeli de-astea. La care adauga ca se vor face bani buni pe masinile astea oficial recunoscute ca "istorice" sau "de colectie". Ghici, la cine se gindea domnu-asta?

Aici apare d. Retromobil e si broscuta care, din nu stiu ce motiv, se asociaza la aiureala lui Citroen, ba mai mult, scrie o mica nuvela despre oamenii care nu pot depasi strimtul univers personal, etc. (vezi "traind in cercul vostru strimt/norocul va petrece..."). A, mai intii il concediaza pe domnul in cauza: te-nteleg ca esti nervos, dar stai sa vezi cite lucruri am observat eu in cei fff multi ani (citi?) de cind fac de-astea cu masini, despre proiectul tau ti s-a spus ce sa faci cu el, stai jos.

Eu l-am mai intilnit pe d. Retro...scuta si pe alt forum, unde ii trage de urechi pe oameni cind pun poze sub care scriu gresit anul in care s-a imortalizat nu stiu ce Studebaker (n-a fost in 1978, ci in 1979, pentru ca deja aparusera blugii "Haiducii", uite poza), lucru care mie mi se pare grozav; omul nu trebuie sa tina pentru el ceea ce stie, iar precizia informatiilor a cistigat intotdeauna razboaiele. Aici, insa, nu-l mustra pe d. Citroen pentru ca raspindeste informatii de la baieti din tramvai, ci il mustra pe domnu' ala pentru c-ar gindi simplist si pe ceilalti care fac "tuning", etc.

D. Citroen intervine iar: "lasa-i Bogdane, hai sa mergem, nu vezi ca strici orzul pe giste, eu m-am suparat, gata, nu le mai zic niciodata nimic si nu mai fac nimic pentru ei". Clar...

Ce-am inteles eu din subiectul asta cu Legislatia, eu voi proceda ca atare si ar fi bine ca toata lumea sa inteleaga asa:

NU SE DA HIRTIE PENTRU MASINI MODIFICATE!!!! NU MAI INSISTATI CU FRINELE DE PORSCHE 924!!!

FARA VOLANE DE PLASTIC SAU SCAUNE DE PORSCHE! NU MAI INSISTATI CU TEORIA "EXISTA PRECEDENTUL, VREAU SI EU LA FEL"!!!!!

NE PLAC SI BROASCA, DAR SA FIE CORECTA!!!

Aha, uite-aci, niste piese care au fff multi ani, ca sa mai spele, prima e cu niste tinichigii sau asa ceva:

http://www.youtube.com/watch?v=A_Et2YsI1_I

http://www.youtube.com/watch?v=6AjovHGK-TA

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jan sincer ma dezamagesti, eu am mai gasit undeva prin forum o regula ciudata , ceva de genul "se interzice vanzarea cu 2 lei a unei piese cumparate cu 1 leu", sincer e destul de trist sa obervi cum vechi idei comuniste subzista in anul 2008, a compara comertul cu piese cu traficul de medicamente din timpul razboiului e o chestie deopotriva jignitoare si penibila. Cei care recupereaza piese, chiar si de la REMAT (unde numai moca nu e) si le revand, fac un seviciu imens, in primul rand masinilor si apoi celor care le cauta, daca tie nu-ti convine sa cumperi de la DS n-ai decat sa n-o faci, sunt convins insa ca multi au de ce sa-i multumeasca. Daca tu mergi la munca pe care o ai in mod gratuit n-ai decat, e optiunea ta, timpul si stradania fiecaruia merita pretuite si recompensa se traduce intr-un comision. Eu unul as vrea sa pot cumpara piese pentru masinile mele antebelice si de cele mai multe ori n-am de unde, in cazul broastelor e destul de simplu si poate si de aici ideile astea ciudate. In concluzie munca de comerciant merita respect nu interdictii si jigniri, sunt convins ca pentru DS reprezinta o sursa de bani pentru a investi in colectia sa de masini, asa ca greseala ta e cu atat mai mare.

Referitor "vechimea" mea in domeniul vehiculelor istorice pot sa-ti raspund ff exact , in septembrie de fac 25 de ani , in 1983 a fost organizat primul festival al masinilor de epoca de la Sinaia, la care am fost prezent in mod cu totul intamplator, de atunci insa mi-am dorit intotdeauna sa am o astfel de masina, as putea spune ca nu a existat zi in care sa nu ma preocupe subiectul. Dar nu vechimea conteaza in acest domeniu, sau cel putin nu asta iti lipseste tie, si pentru ca ti-am raspuns la intrebare puneti singur o intrebare : cu ce te ocupai cand a fost facuta fotografia asta ? Sincer cred ca pe langa parfumul acelor vremuri, ma refer la concursul de la Sinaia, ai pierdut ocazia sa cunosti niste oameni deosebiti, de la care eu unul am invatat ff multe, atat de multe incat nu pot accepta multe din cele vazute la colectionarii de astazi, acei oameni , disparuti in mare parte astazi, erau ca niste frati, se ajutau reciproc si chiar daca se certau aveau si in asta o eleganta care completa evenimentele. Asa ca Jan, problema nu e ca n-ai apucat vremurile alea, asta nu e o vina, problema e ca desi astazi suntem liberi si avem alte orizonturi gandim cum multi gandeau altunci si ne roade ff tare ce face broasca vecinului si daca vecinul are alte preferinte brusc ne devine inamic si ne apucam sa-l judecam.

post-1197-1214895058_thumb.jpg

Modificat de RETROMOBIL e si broscuta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru conformitate cu realitatea, "munca de comerciant" nu exista, cele doua concepte sint in contradictie. Iar dac-ar exista, n-ar merita respect.

In rest, EU am inteles. Totusi, a iesit ceva util din asta, si anume poza :). Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jan, sincer gresesti, comertul este o meserie, in P-ta Romana e si o facultate care te pregateste in meseria asta, eu unul sunt absolventul ei asa ca trebuie sa ma crezi pe cuvant, in lumea asta sunt mii de comercianti de piese de vehicule istorice, in mare parte oameni onesti care sunt IUBITI de colectionari. O parte din ei au preturi ff mari, e dreptul lor, proverbul spune ca e prost cine da. Multi expun la targuri fara sa vrea s avanda, doar ca un moment de glorie, pun preturi imense pentru ca nu se despart usor de o piesa. Nu stiu ce vand cei de la Samba dar iti pot spune ffff sigur ca atat pentru broasca cat si pentru fff multe alte masini piesele NOS sunt facute in China, Malaesia, Korea, Hong Kong, India si te mai miri pe unde. Problema principala nu e ca le produc cu 50 de centi si le vand cu 15 euro, problema e ca au o calitate indoielnica. Exista si exceptii , de ex ff fmulte piese din cauciuc pentru ..... Citroen DS s-au facut ani de zile la Bucuresti, aici calitatea era exceptionala, colectionarii romani insa le cumparau din Franta sau Anglia, ca firma romanesca isi tinea promisiunea de a nu face concurenta. In concluzie lumea pieselor de schimb si a comertului legat de vehiculele istorice are si lumini si umbre, totusi cunoscandu-l pe DS te asigur ca el e ultima persoana de care trebuie sa te iei. Pot confirma si alti forumisti, postul tau suna a oftica, DS ofera multora piese si informatii cu profit 0, e drept ca depinde si de persoana. Tragedia e ca la noi exista putini comercianti de piese/masini de acest gen, asta e motivul pentru care nu exista o piata solida. Explicatie e ca f putini investesc in acest hobby, a incercat cineva sa ofere piese de broasca cu un adaos apropiat de 0 si n-a avut clienti si asta se intampla chiar la intalnirile broscarilor. Nu te poti plange ca piese x costa in Germania 5 euro si la Bran 6, pretul include pe langa profitul minim de care vorbeam si taxe , costul transportului, costul de expunere, etc . E f frumos sa-ti ajuti prietenii broscari, colegii de pe forum, nenorocirea e ca atunci cand vrei sa iei o piesa de afara nu te iarta nimeni nici de 5 centi. Exista si posibilitatea sa vinzi pe ebay, asa incat povestea cu preturile romanesti, studentesti sau cum vreti sa le zicem poate fi valabila pentru o manopera, la piese insa Romania a intrat pe piata internationala de f multa vreme. In plus ar fi fost colegial , ca de la broscar la broscar, sa-ti dai seama ca DS locuieste in Sighisoara, unde salariile din capitala or sa ajunga peste cativa ani, daca o sa ajunga, ca sa-si realizeze visele omul are nevoie de bani, ca fara bani mulre proiecte au sfarsit la REMAT. Cumparand de la el investesti indirect in proiectele lui, mie mi se pare mult mai placut decat sa trimiti banii la firma x din accident care produce piese in China. Sunt simple pareri , care nu ti se adreseaza numai tie ca sunt mai multi care infiereaza comertul. Ce nu stiu ei e ca inainte de 90 oamenii ar fi platit oricat sa-si poate procura o piesa fie ea si banala, de ex un filtru de aer pentru un model rar, multe masini fiind distruse prin modificari tocmai pt ca nu existau piese. Sa ma iertati dar cand vad ca acum , cand sunt piese disponibile f facil, cand internetul iti ofera informatii utile pentru care atunci asteptai luni , fara sa ai posibilitatea sa ai in cateva secunde poze digitale din alta tara sau din vreun site, cand vad zic ca principala preocupare sunt adaptarile, modernizarile, tunarile pe masinni vechi n-am cum sa ma amuz de treaba asta. Cei care vor intra in posesia acestor masini peste 10-20-30 de ani, poate chiar mostenitorii vostri, vor avea mari probleme in a le readuce la original, din lipsa unor piese/materii prime care se vor epuiza, a unor procese care vor fi interzise (deja au disparut diluantii din vopsitorii, cromarea cu cianura si altele - rezultatele in noile conditii NU SUNT IDENTICE CU ORIGINALUL) sau din cauza costurilor mari, vor renunta din start si masinile se vor distruge inevitabil.

In anumite momente nu-mi mai pare rau ca multe masini au fost exportate dupa 1989, cum e probabil si cazul Fiat-ului fantasctic din fotografie (rosu de felul lui), majoritatea au ajuns pe maini bune, aici riscau sa fie intinerite, tunate , transformate in hot road-uri, fara sa se tina cont ca nu suntem SUA unde gaseti proeicte de restaurare la fiecare pas.

Nu-mi plac oamenii care vor sa para ceea ce nu sunt , probabil nici voua nu va plac, urmand acest rationament nici masinile care vor sa para ceea ce nu sunt nu sunt pe placul meu, asa incat cine vrea Porsche sa-si cumpere unul, cine vrea masina sportiva sa apeleze la modelele consacrate care au traditie si rezultate in competitii, faze de genul "optic Carrera" sau "optic M3" sunt pentru incepatori, e demionstrat ca prepararea sau construirea din bucati costa mai mult decat originalul sau ceva cu prestatii similare. Pana la un punct sa-ti bagi mainile intr-o masina e ok, mai departe e o arta si pentru multi o meserie.

post-1197-1214907646_thumb.jpg

Modificat de RETROMOBIL e si broscuta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Of, am reusit sa citesc tot. Doar am scris ca am inteles, ne puteam intoarce la legile noastre. De notat ca oftica era denumirea populara a tuberculozei. Probabil folosit aici cu sensul ca eu as fi invidios sau asa ceva pentru realizarile altora (asa, ca-n film ;) ). Nu-i asa, uite, tin mina pe inima mea micuta, nu-i genul meu sa ma ocup cu de-astea. Sint invidios, ce-i drept, dar pe alte categorii socio-profesionale, si anume cei care FAC lucruri, pentru c-as vrea sa stiu si sa pot si eu mai multe. Mmm.. ma rog, nici eu n-am inteles ce-am scris, dar cui ii pasa?

Eu nu stiu daca la Piata Romana v-au invatat sa smulgeti cadouri de la copii ca sa le vindeti, fie si pentru a investi banii in alte piese de masina pentru ca totdeauna urmeaza sa vina vremuri grele. Hai sa pun un link, poate ca nu dovedeste nimic sau poate ca da, dar e vorba de una din nazbitiile virtuosului coleg. Nu copiez nimic, poate n-are nimeni chef sa vada despre ce-i vorba: http://www.fiat.3xforum.ro/post/1120/1/gra...1600_face_back/

Legenda: de remarcat ultimul "post", seamana cu deznodamintul glumei cu rusii si "care capra"? Care pop-out? A, ala credea ca-s pop-out, da' nu-s...

Sfirsitul povestii il tin pentru mine, ca tre' sa cer voie ca sa-l scriu :). Si oricum, n-am nici o dovada... Si oricum, ce conteaza toate astea? Uite, daca stiam ca exista concurenta, nu ceream nimic de la omul ala. Dar am fost primul... Intelegi?

Si cu asta, basta! Mai discutam la bere, daca mai e bere.

Mesajul de fapt este:

NU MAI PUNETI OGLINZI DE MANTA PE BROASTE!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jan. trebuia sa zici din prima ca e doar o runda dintr-un meci mai vechi al vostru, de aici si pana a renaga comerciantii de piese e drum lung, bere mai e , timp sa fie. Ref posturi lungi imi cer scuze dar eu scriu rapid si prefer sa scriu tot , la subiect, ca sa nu lungim topicul aiurea. Iti reamintesc ca discutam de masinile non euro si interzicerea lor , am ajuns la episodul cu geamurile doar ca ti s-a parut tie de bon ton sai tragi sapca pe ochi lui DS. Sincer treaba sta nu se termina niciodata , tot astept ziua in care o sa vad si alte chestii prin jur.

Modificat de RETROMOBIL e si broscuta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum, ce conteaza toate astea? Uite, daca stiam ca exista concurenta, nu ceream nimic de la omul ala. Dar am fost primul... Intelegi?

Si cu asta, basta! Mai discutam la bere, daca mai e bere.

looooooooooooooooooool, jane , suferi de paranoia amice !

fastback-ul meu a avut pop-outs de cand a iesit de pe usa fabricii ! las-o mai moale cu acuzele, deja vorbesti tampenii mai mari decat tine !

nu iti inteleg ura profunda fata de persoana mea insa traim intr-o tara libera. te rog insa sa nu te apuci sa inventezi povesti fiindca pe langa faptul ca dai in penibil incercand sa dovedesti o realitate virtuala pe care numai tu o pricepi, mai si minti grosolan. poti pune N link-uri aici, eu nu am luat niciodata NIMIC de la acel user de pe fiat forum iar restul comunitatii de broscari din bucuresti poate dovedi ca al meu typ3 are pop-outs cu mult inainte sa ajunga masina la mine.

totusi , daca treci vreodata prin zona jud. mures/sibiu, te duc cu placere sa vezi o epava de typ3 cu geamuri pop-outs si esti liber sa negociezi pretul cu proprietarul masinii.

p.s. i-am spus acelui user sa isi tina geamurile pop-out pe masina, ca replica la ceea ce a scris un alt user si anume sa nu isi dezmembreze typ 3-ul (daca are unul)

@bogdan : nu a existat niciodata vreun meci intre mine si jan. nu am vorbit cu el in viata mea. ma deranjeaza insa ca se pronunta total neavizat asupra persoanei mele. din moment ce nu ma cunoaste si vorbeste total aiurea, ar trebui sa se abtina.

Modificat de citroends21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, daca mai e bere, timp e destul, bani sa iasa :offtopic:.

Citroene, ura mea fata de tine :Driver: nu e profunda, ci superficiala. Adica imi esti indiferent. Bineinteles ca nu vreau sa inventez povesti ca sa mint grosolan :8:. Iar daca gresesc in legatura cu povestea asta, e normal sa-mi cer scuze... Dar daca nu - nu. Stiu destul de bine ce contine(a) masina ta, c-am vizionat-o acum vreun an, inainte s-o cumpere Iulian.

Bogdane, era clar ca n-am nimic de impartit cu vinzatorii de piese in general, uite, si eu am vindut citeva piese, deci intru in categoria asta. Nici cu purtatorii de sapca n-am nimic, probabil ca e o categorie la fel de numeroasa si io sint singur. Oricum, imi place ca ai niste denumiri de-astea simple (ca asta cu sapca) pentru niste actiuni mai complicate. Da-ntr-adevar, trebuia sa zic de la inceput, altfel cine stie ce se-ntelegea.

E adevarat, ne-am departat de la subiect, de aceea am tot adaugat niste scurte indemnuri ca sa nu uitam despre ce vorbeam. Uite inca unul:

NU MAI LIPITI FOLIE NEAGRA PE GEAMURILE BROASTEI, MAI ALES DACA NU-I CERTIFICATA DE RAR!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mesajul de fapt este:

NU MAI PUNETI OGLINZI DE MANTA PE BROASTE!

Inchideti topicul asta. Din x pagini de "discutii" pe langa subiect, mesajul e cel de mai sus.

Vrei sa ai atestare RCR? Baga piese originale, ori pe aproape (avem exemple), si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luni mi-au ajuns cateva piese promise de citroends21,GRATIS.Intradevar,mare bisnitar. :P Dealtfel nu vad cina va obliga sa cumparati de la el,exista si alte surse de piese p'afara.

Cat priveste atestarea de vehicol istoric eu personal cred ca ar trebuii facuta doar la vehiculele care respecta intrutotul originalitatea sau tuningul facut in acei ani sau reconditionate cat da cat profesional.Am vazut o gramada de motociclete clasice killerite de diversi maestri chopper-isti care noapte visau ca sunt Mike Teutul iar adoua zi se bagau cu flexu'n ele.Oameni frustrati care nu aveau posibilitatea sa-si cumpere un chopper si preferau sa strice o bucatica de istorie in juma' de ora.Am readus multe foarte greu la forma lor originala si asta doar ptr. ca in asta consta valoarea lor,originalitatea si ptr. placerea de a le vedea asa cum au iesit ele din fabrica.O placere poate masochista avand in vedere ca nu am A-ul si nu m-am plimbat cu niciuna mai mult de cativa km.

Atestare de vehicol istoric?Ce e asta defapt?Nu prea se vorbeste de avantaje si dezavantajeScutirea de impozit?Maine se poate da o HG si sa se plateasca vreo 2000 de euroi pe ea ca doara,esti colectionar sau se va scoate scutirea cum sa scos si taxa la rovinieta.Casarea masinilor non-euro este doar un zvon si in cazul in care se aplica cred ca este o incalcare grava la dreptul de proprietate.In cel mai rau caz se va restrictiona accesul lor in anumite zone,asa ca nu cred ca trebuie sa ne panicam aiurea.Creste valoare masini daca e atestata?Ma indoiesc,doar originalitatea i-o creste.In schimb vad ca masinile mai vechi de 75 de ani sunt patrimoniu.Ce patrimoniu?Sunt cumva de fabricatie autohtona?Nici macar Dacia,IMS sau Mobra nu pot sa fie de patrimoniu ptr ca sunt facute sub licenta.Ce am produs noi romani?NIMIC.Ma rog,poate nu sunt eu prea bine informat dar suna prea COMUNIST si prea vrem noi romani sa ne insusim lucruri istorice care nu ne apartin.Nu am auzit sa se readuca in tara statuile romane care au plecat in Italia imbracate in ghips sau miile de tablouri de sec. xvl care au fost "autentificate" de muzeu ca si litografi,doar cateva bratari dacice sau intors si asta e doar praf in ochi.Bine ca avem grija de masinile peste 75 de ani :D

Cu ce te alegi daca e atestata?Taxa de atestare,cotizatii catre club,restrictii de circulatie,patrimoniu,cand si cui sa o vinzi,samd.As fi curios sa stiu de ce uni membri RCR se retrag din club.In fine,poate imi scapa mie ceva dar nici nu sa straduit cineva ca sa fie mai explicit.

Nu am nimic impotriva atestari sau atestatorilor dar eu unul din moment ce imi investesc bani ca sa readuc la viata o ruginitura(in forma ei originala si ptr.ca asa vreau eu nu ptr. ca mi-o impune cineva) prefer sa ma bucur de masina si sa fac km cu ea si sa raman independent de orice fel de club sau tzadula de atestare,fara a mi se impune restricti de orice fel.

...faina tara avem,pacat ca-i locuita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4boxer, multumesc de aprecieri !

referitor la atestare, e o procedura care exista in orice tara moderna din lumea asta. exista in europa de vest, exista notiunea de vehicul istoric si in america.

cat priveste taxe pe vehicule istorice, ele nu vor exista niciodata. e imposibil. monumentele istorice de tipul cladirilor sunt si ele scutite de impozite. sunt legi foarte clare care nu se dau azi si se abroga maine.

ref. RCR, cunosc personal tot comitetul de conducere. de ce pleaca unii membri? pai... e alegerea fiecaruia. eu nu m-am simtit constrans deloc de cand sunt membru RCR, din contra. am avut parte de sprijin, am impartasit idei cu colegii de club, mi-au mai dat sfaturi samd

asadar, as vrea sa intelegeti, atestarea nu va constrange si sunteti liberi sa incercati sa va atestati masinile sau nu. exista insa niste reguli, ori cred ca asta nu inteleg unii, de ce nu se fac regulile in functie de ceea ce vrea fiecare. ei bine, nu se poate. regulile sunt in conformitate cu normele FIVA. RCR fiind autoritate nationala FIVA trebuie sa se conformeze.

pana in momentul de fata nu cred ca exista vreo broasca in RO care sa aiba tuning de anii '60 sau '70, asa ca toata galceava asta cu de ce nu se atesteaza broaste german look sau california look e o fixatie a unora care vor doar sa arunce cu pietre in RCR. in momentul in care va exista o masina care va dovedi ca este conforma cu un stil anume, istoric la randul lui (nu one time deal, cum a avut hans nu stiu care pe masina lui, ci un curent clar dovedit) atunci cred ca se poate sta la masa de discutii. aceasta este parerea mea si nu reflecta parerea oficiala a RCR. cunosc insa oamenii din RCR si va pot spune ca nu sunt absurzi, insa daca vom continua cu "imbunatatiri" mioritice la broaste, nu avem cum sa ne asteptam ca aceste masini sa mai fie si atestate ca vehicule istorice. exemple s-au dat destule asa ca nu voi mai incerca sa exemplific.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mircea_cotiga

@4boxer

:icon_thumright:

Cica vine Itzig acasa din rasbel si nu avea unde sa stea. Cum era si normal, vorbeste cu Shtrul daca-l primeste sa stea la el acasa pana gaseshte unde sa se stabileasca. Prieten fiind, Shtrul i-i zice ca nu se pune problema dar ca nu are decat un pat si ca o sa doarma si impreuna cu nevasta-sa si cum deja a venit noaptea, s-au culcat toti trei in pat!

La un moment dat, un vecin care trecea pe langa geamul casei striga la Shtrul:

-SHTRUUUL!, scoala mah ca Itzig o ....pe Rashela!...se scoala Itzig, se uita si nu vede nimic. Se culca la loc!

Vecinul.iar:

-SHTRUUUL,scoala mah tembelule ca Itzig o rezolva pe Rashela! Asta iar se scoala si iar nu observa nimic!

...a trei-a oaraStull iese afara sa vada cine-l scoala din somn si din intamplare se uita si el pe geam si zice: -Da mah, uite ASHA se vede de'afara!!! :(

PS D'abia ne potolisem!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...pana in momentul de fata nu cred ca exista vreo broasca in RO care sa aiba tuning de anii '60 sau '70, asa ca toata galceava asta cu de ce nu se atesteaza broaste german look sau california look e o fixatie a unora care vor doar sa arunce cu pietre in RCR. in momentul in care va exista o masina care va dovedi ca este conforma cu un stil anume, istoric la randul lui (nu one time deal, cum a avut hans nu stiu care pe masina lui, ci un curent clar dovedit) atunci cred ca se poate sta la masa de discutii. aceasta este parerea mea si nu reflecta parerea oficiala a RCR. cunosc insa oamenii din RCR si va pot spune ca nu sunt absurzi, insa daca vom continua cu "imbunatatiri" mioritice la broaste, nu avem cum sa ne asteptam ca aceste masini sa mai fie si atestate ca vehicule istorice. exemple s-au dat destule asa ca nu voi mai incerca sa exemplific...

dane, te inseli amarnic ...

vino pe la intalneli si tu...cai acuma ai masina de venit...si mai uita-te caci vei gasi "broasca in RO care sa aiba tuning de anii '60 sau '70"...

la ce te referi atunci cand zici "imbunatatiri" mioritice "...faruri de teveu poate si roti de skodita?

cu spilere de cielo nu mai tine de ani de zile...

scuza-ma...ati vazut si voi o masina si gata "so pe ea"...

exemple..."mioritice"?nu s-a dat nici unul....

:icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!