Jump to content
Sign in to follow this  
AUTOMOBILIA

Vehicule Istorice - Legislatia

Recommended Posts

AUTOMOBILIA

Dl Profesor Univ. Dr. Corneliu Liviu Popescu, membru al RETROMOBIL CLUB ROMANIA, a publicat recent in CURIERUL JUDICIAR un material care speram sa raspunda tuturor intrebarilor Dvs legate de legislatia referitoare la vehiculele istorice.

Regim_juridic_vehicule_istorice.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
AUTOMOBILIA

Incepand din acest an vehiculele istorice atestate (care au inscrisa mentiunea "vehicul istoric in Cartea de Identitate si talon) sunt scutite de la plata tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania (denumita si taxa de drum - rovinieta) conform art. 3 din O.G. 15/2002, ultima modificare asupra acestuia fiind facuta prin O.U.G. 157/2007, dupa cum urmeaza :

"15. Articolul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 3. - Sunt exceptate de la plata tarifului de utilizare vehiculele detinute in proprietate de unitatile Ministerului Apararii, de unitatile Ministerului Internelor si Reformei Administrative, de serviciile de ambulanta, de serviciile publice comunitare pentru situatii de urgenta, astfel cum au fost reglementate

post-1197-1204653231_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
pacman

;)

http://www.hotnews.ro/stiri-politic-250969...us-jumatate.htm

Plenul Senatului au votat miercuri injumatatirea amenzilor pentru posesorii de autoturisme care nu au rovinieta, relateaza NewsIn.

Aceasta este una dintre modificarile aduse unei ordonante de urgenta a Guvernului privind introducerea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania.

Fata de textul ordonantei, s-a micsorat cuntumul amenzilor pentru autoturisme si s-a eliminat posibilitatea de a plati pe loc amenda. In privinta cuantumului amenzilor contraventionale aplicabile utilizatorilor de autoturisme in cazul lipsei rovinietei valabile, senatorii au decis ca, fata de varianta Guvernului, de a aplica o amenda contraventionala intre 500 si 1.000 de lei, sa se injumatateasca valoarea, adica amenda minima pentru autoturisme sa fie de 250 de lei, iar amenda maxima sa fie de 500 de lei.

Cat priveste categoriile vizate de ordonanta, senatorii au decis ca de scutirea de la plata tarifului de utilizare nu trebuie sa beneficieze vehiculele istorice si vehiculele apartinand Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania SA, in schimb scutirile sunt necesare pentru utilajele agricole, cu exceptia tractoarelor rutiere.

Plenul Senatului a adoptat aceste modificari cu 53 de voturi pentru, patru abtineri, Camera Deputatilor fiind for decizional.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dumi

asta ca asta,adevarul e ca nu ne-am prea ingramdit nici unul pentru atestare doar ptr rovigneta...

intrebarea mea e alta...

daca aduc o masina de afara si merg cu ea la astia cu atestarea vehiculelor istorice si imi atesta scap de taxa de inmatriculare?(zicea ceva mikeRG...)

Share this post


Link to post
Share on other sites
AUTOMOBILIA

Ca sa discutati cu "astia" trebuie sa scrieti pe adresa retromobil@yahoo.com, cand gasiti masina, cu poze si actele masinii, daca masina e originala si e un model scos din fabricatie de mai mult de 30 de ani o puteti atesta, costa 200 euro, scapati si de taxa de inmatriculare si de impozit, cu rovigneta mai vedem, oricum se poate face pe o saptamana si cost 2 bani.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MikeRG

typ 1/broscuta

pre 1967 (berlina si cabrio) - istoric

1968 -1972 - sparkafer (berlina) - istoric

1970-1972 - 1302 (berlina si cabrio) - istoric

1968-1970 - cabrio 1200/1300/1500 - istoric

1303 (berlina si cabrio) - dupa 2010 va deveni istoric

mexico 1979 - 1985 - motor 1200 - dupa 2015 va deveni istoric

mexico - motor 1600 - 1985 - 2003 - dupa 2033 va deveni istoric

typ 14/34 karmann ghia

1955 - 1974 (berlina si cabrio) - istoric

typ 2 - bus

pre 67 - toate variantele - istoric

1968 - 1983 - toate variantele cu motorizari de 1.7, 1.8 si 2.0 racit cu aer - devine istoric in 2013

1983 - 1986 - toate variantele cu motorizari de 1.9 si 2.1 racit cu apa - wasserboxer - devine istoric in 2016

1983 - 2005 - fabricat in brazilia cu motor de 1.6 racit cu aer - devine vehicul istoric dupa 2035

2005 - prezent - fabricat in brazilia cu motor de golf racit cu apa - dupa incetarea fabricatiei mai socotim 30 de ani

typ 3

- toate variantele (1961 - 1973)- istoric

- varianta Brasilia, fabricat in Brazilia si Mexic (pana in 1982) - istoric dupa 2012

typ 4 (411/412) si SP 2 (fabricat in Brazilia) - 1968 - 1974 - istoric

typ 181 sau "kubel" nou - 1968 - 1974 - istoric

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristobob

bun, da' ... cat de original trebuie sa fie, pentru a putea deveni "istoric"? ca discutii tot sunt, dar nimeni nu spune clar.

am vazut ceva legislatie,dar nu mi-e clar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MikeRG

http://www.fiva.org/E/Tech/Commission.htm

Historic Vehicle

* "a mechanically propelled vehicle, manufactured more than 21 years* ago, preserved and maintained in a historically correct condition, in the care of a person or an organisation keeping it for its historic and technical interest and not using it as an every day transport..." .

* definition for 2000/2001

Edited by MikeRG

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristobob

si daca pe fiara mea, made in jermanica, pun podele noi noute, numa ce-s iesite din brazil, sau pragurile, si in rest sunt in regula, este sau nu "istoric"?

Share this post


Link to post
Share on other sites
oskar
http://www.fiva.org/E/Tech/Commission.htm

Historic Vehicle

* "a mechanically propelled vehicle, manufactured more than 21 years* ago, preserved and maintained in a historically correct condition, in the care of a person or an organisation keeping it for its historic and technical interest and not using it as an every day transport..." .

* definition for 2000/2001

salut

cum se caracterizeaza in ROmania acest lucru? Masina mea are cam toate piesele originale in afara de cauciucuri, benzina, ulei, ceva pivoti si toba de esapament. Dar are la bord 80500 de KM. Deci trebuie facute ceva reparatii(schimbat set motor, schimbatoare de caldura, disc de ambreiaj, eventual revopsita). Primul proprietar a cumparat-o in '70 pentru a merge cu ea nu pentru valoarea istorica. Eu am cumparat-o pentru a ma bucura de o masina adevarata ca,cu masina de plastic circul in fiecare zi. Daca o inregistrez ca masina istorica trebuie sa o parchez in balcon si sa o scot pe strada de ziua nationala si atat? Piesele de rezerva trebuie sa fie fabricate in anul de constructie al masinii, sau sa respecte caracteristicile tehnice ale masinii(adica pe romaneste pot fi si chinezesti dar sa se potriveasca fara modificari)

Vopseaua este din '70 originala dar un pic matuita iar pe alocuri ciupita. Ce fel de vopsea pot sa folosesc. Codul clementine L20D il fabrica si standox iar eu pe masina am un sticker original care descrie vopseaua ca fiind clementine L20D dar fara alte detalii gen fabricant, compozitie chimica, numar de straturi etc. Daca pur si simplu adaug un strat de la incolor stric originalitatea?

Scuze pentru avalansa de intrebari dar sunt ultimul venit si am mii de intrebari.

Stiu ca in Germania pentru masinile istorice se dau punctaje in functie de cat la suta este originala. Deci nu este neaparat necesar ca masina sa fie 100% originala ca doar nu pot exista 10000 de muzee VW.

Cu stima

vlad

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bobo1300

Tare topicu n-am ce zice. Periodic renaste problema asta si nu se ajunge la nici un rezultat. Mai mult, aflu niste informatii de-mi vine sa ma crucesc.

Oameni buni, aveti dileme ? Dati un telefon la RCR si le lamuriti. Sunt mai multi colegi de forum care au masini atestate, si nici una nu este originala 100%. Este o mare diferenta intre originalitate si faptul ca este vehicul istoric. De originalitate depinde valoarea masinii, asta e adevarat.

Cel putin afara nu e problema daca masina e "tunata" atata timp cand se respecta trend-ul prioadei cand masina a fost fabricata.

Cunosc broasca in Germania pe care proprietarul a "trantit-o" si cu toate astea nu a fost o problema sa ia atestarea "H". In plus circula cu ea cand are chef si a batut toata Europa. Omu s-a documentat, am facut rost de articole tehnice de epoca, de exemplu arhiva revistei Gute Fahrt este o resursa foarte buna. Pentru accesorii optionale se pot consulta brosurile VW si asa mai departe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
citroends21

sunteti nelamuriti? intrati pe www.retromobil.ro , acolo veti gasi numarul de tel al D-lui Stoian. Dansul va poate da toate informatiile pe care le doriti.

Nu va asteptati sa vina cineva sa va explice fiecaruia pe acest forum. Exista ceva in lumea asta care e limitat, anume TIMPUL. Ganditi-va ca oricati am fi in RCR, tot nu am fi destui sa raspundem la fiecare intrebare pe N topic-uri deschise pe acelasi subiect pe N forumuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
citroends21

bai fratilor, nu aveti cativa centi sa dati un telefon? pt ce o tot ardeti aiurea scriind pe topicul acesta?

mai mult decat atat, pt ce tot aruncati in RCR?

ati fost la vreun raliu RCR? v-a ofensat cineva? care e problema? eu unul m-am saturat sa tot faceti acuzatii gratuite. cine vorbeste despre "ghisefturi" mai jane? vrei in RCR, intri in RCR. vrei sa stii cum e cu atestarea, dai un telefon.

te astepti sa te sune cineva sa iti explice personal cum e? nu te astepta de la altii la ceea ce nici macar tu nu poti oferi. informatii exista, dar mura in gura nu se dau.

p.s. daca stau bine sa ma gandesc, "ghiseftul" e al posesorului de vehicul istoric, pt ca datorita initiativelor RCR exista legea vehiculelor istorice , in baza careia orice vehicul istoric atestat este scutit de taxe !

Edited by citroends21

Share this post


Link to post
Share on other sites
mircea_cotiga

Am si eu o intrebare numai si numai catre cei care chiar stiu sau sunt in tema(asta ca sa n'o mai ardem aiurea)

Replicile unor autovehicule sunt catalogate pe vre'undeva prin lumea asta mare ca fiind istorice?

Bineinteles ca ma intereseaza in mod egoist numai pe mine! :vaidecapulmeu:

Edited by mircea_cotiga

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fikat

in RCR sunt si replici. daca sunt recreari ale unor masini istorice, sport sau de orice fel, indiferent de raritate, si sunt facute conf. cu originalul (dimensiuni, culori, detalii) , da. se pot inscrie ca istoric. chiar daca fiecare piesa in parte e o reproducere...

aici cel putin sunt 2 replici

http://retromobil.ro/images/galerie/vehrcr.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
AUTOMOBILIA

1) Nu toate vehiculele pe care le vedeti in galeria foto de pe www.retromobil.ro au fost deja atestate, asta tine de disponibilitatea si vointa proprietarului + starea masinii/trecerea celor 30 de ani. Multe masini au fost inscrise in RCR inainte de aparitia legii, au participat la evenimente iar proprietarii lor au pus umarul la ce s-a cladit pana acum, persoanele si masinile astea nu pot fi trimise brusca la plimbare, dar nici nu se fac concesii de la regulile existante, se asteapta numai trecerea timpului , in principal, problemele de originalitate neconstituind in general o problema.

2) Incepand cu raliul CARPATI RETRO din august la evenimentele cu caracter sportiv nu vor mai fi acceptate decat masini atestate.

3) Replicile de care vorbeste Fikat NU SUNT ATESTATE (era bine s ane consulti inainte de a lansa informatia asta) ca vehicule istorice, discutam de o masina fabricata artizanal in Romania anilor '70, care dupa mine ar putea fi atestata (e un unicat), si de un MB 300 SL fabricat in 1990, aici din punct de vedere legal nu se poate face nimic momentan, datorita regulii cu 30 de ani. Oamenii si masinile astea au fost inscrise in club inainte sa apara legislatia asta, am sa propun sa poarte un semns distinctiv care sa comunice faptul ca nu sunt atestate, cum proprietarii mai au si alte masini, ei raman membrii ai clubului. In orice caz galeria foto e un album foto si cam atat, nu exista pe site informatia conform ca gakleria e un ghid de marci/modele care pot fi/sunt atestate. Exista mai multe cazuri de masini care sunt in club , au peste 30 de ani, dar nu indeplinesc regula cu iesirea din fabricatie, se asteapta trecerea timpului.

4) Ref originalitate, ne referin la piese identice cu originalul, nu conteaza anul in care au fost fabricate/reproduse si acuratetea acestei operatii

5) Toti cei care doriti sa atestati un vehicul puteti trimite poze si o copie a CIV la retromobil@yahoo.com soi o sa primiti negresit raspunsul. Cluburile sau grupurile de posesori de broscute care detin masini atestabile pot face o cerere la aceeasi adresa, dl Stoian va programa o sesiune de atestare speciala pentru aceste masini sau va va invita la una din cele programate in acest an.

6) As vrea sa pastram un ton decent al discutiilor, ca un minm respect reciproc, nu de alta dar in timp ce majoritatea se preocupa de tuning pe masini vechi o mana de oameni s-a zbatut sa obtina recunoasterea legala a statutului de vehicul istoric, mai nou observ ca sunt chemati si la raport. Repet ce am zis de 1000 de ori , cine vrea sa-si modifice masina nu are decat s-o faca, dar sa uite de atestare, e penibil sa incerci sa-ti atestezi o masina dupa ce ani de zile nu ai incercat decat s-o intineresti/prepari.

7) Ref intrebarea lui Mircea : depinde foarte mult de rezultatul final, daca masina va fi la scara 100% si va utiliza/respecta materialele si caracteristicile originale se poate discuta de un vehicul istoric reconstruit, mai concis posibilitatea exista depinde de rezultatul proiectului tau. Oricum multa bafta.

RETINETI : Cele de mai sus ca si restul posturilor mele, sunt pareri personale, e drept AVIZATE DATA FIIND APARTENENTA LA RCR, cine doreste puncte de vedere oficiale ale Autoritatii Nationala FIVA vis a vis de atestare, legislatie sau propria masina sa trimita email la adresa retromobil@yahoo.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
mircea_cotiga

Multumesc Bogdan, deci nu am sanse pentru ca eu nu respect materialele originale ci numai aspectul interior/exterior !

...va fi o lupta, cu stim noi!

Share this post


Link to post
Share on other sites
dihorul
4) Ref originalitate, ne referin la piese identice cu originalul, nu conteaza anul in care au fost fabricate/reproduse si acuratetea acestei operatii

5) Toti cei care doriti sa atestati un vehicul puteti trimite poze si o copie a CIV la retromobil@yahoo.com soi o sa primiti negresit raspunsul. Cluburile sau grupurile de posesori de broscute care detin masini atestabile pot face o cerere la aceeasi adresa, dl Stoian va programa o sesiune de atestare speciala pentru aceste masini sau va va invita la una din cele programate in acest an.

6) As vrea sa pastram un ton decent al discutiilor, ca un minm respect reciproc, nu de alta dar in timp ce majoritatea se preocupa de tuning pe masini vechi o mana de oameni s-a zbatut sa obtina recunoasterea legala a statutului de vehicul istoric, mai nou observ ca sunt chemati si la raport. Repet ce am zis de 1000 de ori , cine vrea sa-si modifice masina nu are decat s-o faca, dar sa uite de atestare, e penibil sa incerci sa-ti atestezi o masina dupa ce ani de zile nu ai incercat decat s-o intineresti/prepari.

RETINETI : Cele de mai sus ca si restul posturilor mele, sunt pareri personale, e drept AVIZATE DATA FIIND APARTENENTA LA RCR, cine doreste puncte de vedere oficiale ale Autoritatii Nationala FIVA vis a vis de atestare, legislatie sau propria masina sa trimita email la adresa retromobil@yahoo.com

Mie imi e frica ca devenim (ori suntem deja), un fel de talibani ai perfectiunii autentice uitand de curentele ce au dat savoare unor modele. Poate la alte marci situatia e diferita, dar la VW, daca cunoastem putin istoria marcii, transformarea (imbunatatirea performantelor, facuta pe o baza excelenta ce a dat nastere Zeului automobilistic "Porsche"), nu e de uitat si ar trebui luata serios in considerare. Tineti cont ca in anii `50 VW a incheiat un acord cu familia Porsche prin care se stipula expicit producerea de automobile Porsche cu piese VW, cu conditia de a nu se concura. Fobia VW contra Broscutelor sportive a mers atat de departe incat concesionari oficiali au pierdut dreptul de a comercializa marca VW pt. ca au pus la vanzare repere sportive pt Broscuta. Unele cazuri au si fost castigate in instanta de cate distribuitorii VW! VW a mers pe linia economica iar Porsche pe linia sportvelor de lux. Din motive clare, inca de la inceput, proprietarii de VW Broscuta au "imprumutat" repere "Porsche", crescand astfel atat performantele cat si siguranta.

Neimplicarea oficiala a VW in competitii automobilistice a fost depasita de cativa particulari entuziasti care au vazut potentialul real al broscutei pentru raliuri in special pe teren accidentat. Ei au reusit numeroase victorii cu toate ca nu au avut absolut niciun sprijin din partea producatorului, masinile fiind preparate in garajul din spatele casei.

Istorii sunt multe si reale. Broscuta a fost "imbunatatita" inca de la inceput. Realitatea e ca proprietarii au fost cei care au fost initiatorii (si nu au fost putini), acestor curente gen "German Look" ori "Call Look", curente care si azi sunt preluate de catre "plastice". Nu ar merita o recunoastere? Nu reprezinta o parte importanta a istoriei marcii si a istoriei automobilistice in general?

Daca eu incerc sa dau viata unui curent al epocii, in speta "German Look", ma pot prezenta cu masina la o autentificare?

Share this post


Link to post
Share on other sites
AUTOMOBILIA

Mircea, daca faci caroseria din fibra e o problema, ce as vrea sa intelegeti e ca regulile asta nu sunt inventate de R.C.R..

Eu unul nu am vazut pana acum vreun vehicul respins in Romania aiurea de la atestare. au fost unele discutii, neintelegeri, dar in final, cu calm si cu documentatia in fata, totul s-a lamurit. Trebuie sa intelegeti ca original nu inseamna "asa cum imi place mie" sau " asa cum am vazut in revista x" sau " la intalnirea monomarca y din Germania". Nu toate masinile care au mai mult de 30 de ani, pe care le vedeti pe strazi sau la evenimente in strainatate , sunt atestate. Oamenii le iubesc asa cum sunt, iar daca le-au modificat , EXISTA AUTOCENZURA, fiecare cunoaste potentialul propriei masini si nu cauta portita sa transforme o masina modificata intr-un vehicul istoric, e pierde de timp (si bani ca acolo costa si daca nu primesti atestatul) sa solicita o atestare, deci nu o fac. Ca in unele tari exista mai multe permisivitate e f adevarat, acolo insa exista o lunga istorie a vehiculelor istorice, la noi abia s-au facut primii pasi in recunoasterea statutului acestor masini, si f multi nu vad cu ochi buni povestea asta, dupa cum ati vazut Senat-ul a respins scutirea de taxa de drum a vehiculelor istorice, deci exista anumiti tovarasi care nu inteleg despre ce discutam, mai cu seama ca sunt cateva sute de masini, si-au inchipuit poate ca toate rablele sunt vehicule istorice si au taiat "raul" din radacini.

Ideea e f simpla, cine vrea sa aiba un vehicul istoric isi aduce masina la un nivel corespunzator, la atestare, chiar si respinsa , o masina castiga, proprietarul afla punctele la care mai are de lucrat, in timp , cu pasiune, e drept si cu efort financiar, lucrurile se pot rezolva. Daca luam lucrurile personal si ne mintim singuri ca x a fost rau intentionat si nu ne-a atesat masina , pe care o vedem perfecta desi toti ceilalti zic ca nu e, eu zic ca nu e bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AUTOMOBILIA

Ref intrebarea Dihorului.

Trebuie sa-ti marturisesc ca nu cunosc curentele de care vorbesti, nu m-a preocupat problema, insa daca discutam de parti de caroserie din plastic iti spun din start ca nu sunt sanse si n-o sa gasesti nici o masina in Germania atestata FIVA care sa aiba bord/scaune/roti sau alte elemente de Porsche, cu exceptia celor care au fost modificate in perioada de fabricatie. Poti studia problema si daca apar informatii noi, orice e interpretabil, si ATENTIE, in interesul colectionarului, numai s anu cerem bazaconii, nu e cazul tau dar s-au porezentat muti la atestare cu tot felul de sorcove. E o diferenta intre o masina preparata pentru competiti acum 30 de ani si una facuta in zilele noastre. Sunt tari in care se accepta masinile preparate, in doua - trei situatii, luate in parte sau impreuna : 1 - respectarea cu strictete a fisei de omologare FIA de la vremea respectiva 2 - modificarile sa fie facute exclusiv cu piese originale, nu reproduceri de tip NOS 3 - modificarile sa fi fost facute cu cel putin 20-30 de ani in urma, depinde de la caz la caz, poate fi si mai mult la masinile antebelice. Parerea mea e ca trebuie sa documentezi proiectul si sa iei legatura prin email cu cei care se ocupa de atestare, e fff posibil sa ai dreptate, e bine s-o faci din timp ca sa n-ai surprize la final. Depinde cum am mai zis si in alte cazuri si de rezultatul final, ca toti ne propunem ce e mai bun, dar nu intotdeauna reusim asta.

Ref curente si alte actiuni finalizate in customizari : nu uitati ca multe din aceste curente au aparut si s-au manifestat in perioada in care masina NU ERA eligibila IN CATEGORIA VEHICUL ISTORIC, era in productie sau f aproape de iesirea din productie, oamenii faceau asta din acelasi motiv din care astazi exista curentul TUNING, cresterea performantelor si personalizarea masinii, poate si pentru a o intinerii, cand vorbim de o brosca facuta in atatea miliane de exemplare eu unul ii inteleg pe cei care si-au pus semnatura pe o masina modificata.

Nu e nimeni absurd in a cere originalitate 100% acolo unde treaba asta devine o utopie, daca discutam de o masina fabricata cu mai mult de 50 de ani inainte de anul curent sita isi mareste brusc ochiurile, nu la infinit dar in unel eprivinte e chiar imposibil , vezi cazul montarii de stopuri/semnalizatoare pe ambele parti.

Exista in RO o broscuta cu compresor mecanic, cred ca stiti de ea, un accesoriu vandut in cateva sute de exmplare pe piata americana, daca va solicita atestat il va primi fara probleme, nu acelasi lucru se poate intampla cu una din cele care au motor de Golf. Sa nu ma intelegeti gresit, dpdv pricepere tehnica jos palaria, numai ca asta nu ajuta.

Cand discuta insa de masini la care poti comanda aproape orice reper originalitatea trebuie sa tinda spre 100%, e decizia proprietarului ce vrea sa faca cu masina, repet, nu toate masinile mai vechi de 30 de ani sunt istorice, in toata lumea, de ce la noi sa fie altfel ? Daca vreti parerea mea personala, o masina din categoria broastei, adica cu o productie peste 1 milion de ecemplare, poate fi apreciata la justa ei valoare, sau daca vreti poate suscita interes maxim in stare perfect originala, In momentul in care mergi la un eveniment si parchezi langa un Rolls sin anii '30 sa zicem o brosca originala inseamna ca respecti acesta masina si implicit te respecti si pe tine ca si colectionar. Daca apari cu o petarda care scoate fum si pierde piese pe drum faci o proasta imagine acestei marci, si trebuie sa recunoastti ca mult timp broscutele au fost astfel privite la noi, ca niste masini carpite, ieftine, e nedrept si situatia s-a schimbat mult in ultimii ani prin eforturile voastre, ale celor care respecta broasca si o ridica la un bun nivel tehnic/estetic. E o parere, poate deranjeaza, dar e fundamentata pe multi ani in care am observat de unde ni se trage toata acesta discutie fara sfarsit : ne strecuram cu mare abilitate, in viata zic, catam si gasim o portite si le folosim din plin. Cred ca in lumea colectionarilor d emasini nu se poate intra pe fereastra, as aincat ii invit pe cei care au fost intorsi din drum sa-si puna masinile la punct si sa revina pe usa din fata.

Cine vrea o masina cu care sa participe la evenimente si competitii dedicate vehiculelor istorice isi cumpara/face o masina originala, restul se inscriu in alte curente, eu unul le respect, asa cum se respecta , daca acceptati comparatia, forbalistii cu basketbalistii, ca ambele sporturi folosesc un balon, numai ca tinta e alta.

Am militat si militez pentru aplicarea legilor, atat interne cat si internationale, in favoarea colectionarului, exista insa o limita peste care nu se poate trece. Din pacate victime sunt masinile, care se vor distruge, atunci cand se va restrictiona circulatia masinilor non euro, e o realitate de care ne apropiem pe zi ce trece, as vrea sa fiu un profet mincinos dar Romania se va alinia din prima secunda la aceasta problema. In acel moment singurul vinovat de casarea masinii va fi proprietarul, eu unul si alti colegi, ne bateam de ani buni .... tastaturile si va tot explicam ce si cum, afara deja exista restrictii severe de circulatie in , multe orase importante. Concluzia e ca daca vrem sa salvam macar vehicule istorice, acestea trebuie sa fie corect atestate, altfel o sa ne trezim ca apare senatorul melcilor si afirma ca atestarea e o umbrela sub care au intrat toate rablele, eu zic ca e pacat sa sufere majoritatea colectionarilor pentru o minoritate care nu-si poate infrange elanul de preparator iscusit.

In concluzie abordati ce curent doriti insa FACETI MODIFICARI REVERSIBILE, pastrati piesele originale, ca sa aveti posibilitatea ca la momentul "REMAT ALL" sa aveti .... o portita. :blink:

Edited by RETROMOBIL e si broscuta

Share this post


Link to post
Share on other sites
dihorul

Foarte bun raspunsul. Am inteles perfect. Retromobil are un punct de vedere.

Ideea mea, inca de la inceput, a fost ca orice transformare sa fie 100% reveresibila. Toate piesele schimbate sunt pastrate pentru orice eventualitate. Nu prea cred in interzicerea masinilor non euro. Consider asta o problema falsa vis a vis de poluare. Cate non euro mai circula in Romania? Si zic Romania, pt ca mai la vest situatia e diferita. Adevaratii vinovati de poluare se gasesc in industrie. Centrale termice pe carbune, metalurgii, rafinarii, producatori de pneuri, etc. Pe langa astia noi suntem infimi, unde mai pui ca o masina "clasica" este foarte putin folosita si comparata cu un automobil euro X, folosit zilnic, masina clasica polueaza mult mai putin. Dar cum te poti baza pe spiritul mioritic, sigur ca politicienii nostri, inainte de a lua o masura restrictiva, nu or sa caute cauzele adevarate si o dea cu laba in parlament in spirit electoral. Marii producatori de gaze nocive (si nu numai gaze), cotizeaza la greu asa ca, dupa cum se configureaza globalizarea, guvernele vor fi (ori sunt deja), conduse de interesele financiare reprezentate de foarte bogati si foarte putini in detrimentul marii mase de "alegatori" prostiti cu o aruncare indemantica de "praf democratic" in ochi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AUTOMOBILIA

Iti mai zic inca o data, sunt punctele mele de vedere, nu ale Consiliului Director RCR, dar ca principiu ele nu difera de cele ale colegilor mei. Referitor la marii poluatori ai perfecta dreptate, iar ca parc auto Jandarmeria si Pompierii polueaza intr-un an cat o sa polueze toate vehiculele istorice in 100 de ani, sunt masini care merg zilnic , cu motoare diesel romanesti (in mare parte). Cred ca v-am mai povestit de masina de pompieri de la sediul Guvernului, joia are zi de plimbare. iese pe o rampa din spatele cladiriil, se face brusc noapte, prima data cand am asistat la eveniment am crezut ca a luat ceva foc , in mod hilar masina de pompier fugea de prresupusul foc .... :) ca venea din directia fumului. Ref restrictii de circulatie e deja o realitate, v-am zis ca pentru o vreme locuiesc la Milano, din toamna si pana in aprilie masinile non euro au putut circula in zona centrala numai in orele 19 si 7 , acum pot circula si in timpul zilei dar platesc o taxa, 11 euro, pe zi, totul e supravegheat video si amenda chiar vine acasa, la fel e si in Roma, colegul meu de acolo a colectat vreo 15 amenzi a 80 euro in doar 2 luni, si nu mergea decat 30 de metri pe o straduta care era cu sens unic, de la jumatate era in zona interzisa (ZTL), ocolo era banca si mergea des la banca ...... Cumea e ca masinile euro 4 sau GPL au acces gratuit , numai ca la Roma restrictia e si mai severa, nu intra gratuit in centru decat cei care locuiesc acolo, in rest doar cu permis special, care costa. Colectionarii care locuiau in centru, la Milano, au acuzat municipalitatea ca au fost transformati in "licurici", oamenii nu mai puteau iesi din garaje decat noaptea, acum pot oricand, dar cu bani. La cum se circula in Bucuresti e posibila orice masura, cum am mai zis, trebuie sa ne asteptam la ce e mai rau. Exista ffff multe voci, afara zic, care spun o chestie care suna cam asa : "Masini de colectie, f interesant, merita felicitati acesti colectionari, dar sa pastreze masinariile in muzee, nu sa circule cu ele pe strazi". In atari conditii Italia deja se pregateste sa creasca de la 20 la 30 de ani vechimea masinilor atestabile, in rest vor fi acceptate doar masini ff rare mai noi de 30 de ani. In rest Romania din UE e cea mai liberala tara fata de vehiculele istorice, nu se platesc taxe si TVA la import (TVA platesti doar la masinile non euro) , nu se plateste impozit si daca nu se trezea senatorul melcilor nu se platea nici taxa de drum, desi aici viitorul e fff clar, autostrazi private (la noi in cateva decenii), deci statul nu mai poate acorda o gratuitate pe un sptiu gestiont privat. Cu toate aceste facilitati ramanem la ani lumina de tarile cu traditie in domeniu.

Edited by RETROMOBIL e si broscuta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fikat

am citit destul de tarziu aici, dat fiindca fusei pe drum.

imi cer scuze public pentru postul anterior, am confundat notiunea de membru RCR cu cea de vehicul istoric. si se pare ca e o diferenta destul de mare.

ref tuning, am avut ocazia sa vad ceva masini in wolfsburg, si sincer am ramas impresionat. am inteles ce inseamna masina restaurata, conservata, modificata... preferata mea? un brezel kdf.. nerestaurat. l-am atasat in poza... mirosea a vechi, torcea frumos, si cred ca propietarul se straduieste sa il spele cat mai rar, sa nu ii afecteze aspectul de masina veche. asa ceva bate ca frumusete in opinia mea cam tot ce a fost prezent acolo... desi era si un hebmuller, si kubel, si brezeli, si ovali ca scosi din cutie. nu poti imita niciodata patina timpului... :icon_thumright:

nimeni nu era mai catolic decat papa... erau masini cu volane porsche, cu motoare modificate sau stock, chiar si un brezel ca scos din cutie avea jante pe 15, si semafoare incorecte, insa... era bijou! nu avea nimeni pretentia ca masina lui sa fie cea mai frumoasa.. e o diferenta imensa de atitudine intre noi si ei. am cunoscut 2 mosulici care ne-au prezentat (mie si Guvidului) masina lor, un ragtop din 61: verzuie, restaurata acum 25 ani, al 3lea propietar, 127mii km reali, impecabila.. o scoteau doar la raliuri si se mindreau cu ea.

dupa ce am vazut cateva masini am ajuns la concluzia ca pe viitor or sa fie la mare pret masinile cat mai corecte dpdv repere si caracteristici tehnice. cele modificate? daca sunt facute cu piese originale, nu repro, (adica nu jante empi sau brm repro dupa originalele anilor 60-70, sau replici porsche ori ornamente empi made in taiwan ) si rezista trecerii timpului, la 30 ani de la modificarea lor conform unui curent broscaresc, pot sa ceara atestarea ca istoric.

P.S. atestarea ptr un vehicul istoric e o portita de scapare pe vitor.. daca va fi cazul. asa ca e bine sa ne gandim de 2 ori inainte de a modifica ceva, chiar si reversibil.

post-2659-1214548675_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
citroends21

fiind azi la RAR cu typ3-ul pt identificare si trecerea mentiunii "vehicul istoric" in C.I. am intrebat daca intr-adevar se scot masinile non-euro din 2011. raspunsul a fost clar : DA.

asadar, ganditi pe termen lung si cantariti originalitatea vs. imbunatatiri. a avea o masina care e atestata ca vehicul istoric e un avantaj foarte mare !

Share this post


Link to post
Share on other sites
dihorul

Si ce justificare, fata de afirmatie, a dat angajatul RAR? Are pe cinva la Comisia Europeana, a venit Joao Barroso la el sa isi faca verificarea si a "scapat" din greseala o afirmatie de genul asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri